تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

راهکارهایی برای رنگ کردن مو و مراقبت‌های پس از آن

زمان تقریبی مطالعه: ۳ دقیقه
راهکارهایی برای رنگ کردن مو و مراقبت‌های پس از آن

فرقی ندارد که قصد رنگ کردن موهای خود را برای اولین بار دارید یا دائما آنها را رنگ می‌کنید، به‌نحوی که حتی به یاد نمی‌آورید موهای طبیعی شما چه رنگی بوده است، بهترین زمان برای ایجاد تنوع، همین الان است. تاثیر رنگ کردن مو بر روی زیبایی، بسیار بیشتر از رژ لب است و همچنین، مقاومت مو در برابر تعریق و رطوبت را دو چندان می‌کند؛ اما، پیش از رنگ کردن به موارد زیر توجه کنید تا از تجربیات متخصصان این زمینه بهره برید.

رنگ مو را براساس ویژگی‌های خود انتخاب کنید!

انتخاب رنگ مو بر اساس ویژگی‌های صورت

گاهی اوقات، بانوان رنگ موی خاصی را در یک مهمانی می‌بینند و ناخودآگاه آن را برای خود انتخاب می‌کنند اما رنگ مو همچون پیرایش صحیح مو، باید همسو با رنگ پوست و ساختار آن باشد. پیش از انتخاب رنگ مو، با متخصص خود مشورت کنید تا بدانید آیا آن رنگ خاص، می‌تواند به شما کمک کند که ظاهر جذاب‌تری داشته باشید یا خیر؟

هیچگاه خودتان اقدام به هایلایت کردن موها نکنید!

رنگ کردن مو در خانه، ظاهرا کار آسانی است. حتی اگر از تکنیک‌های پیچیده ترکیب رنگ نیز آگاه باشید، رسیدن به رنگ دلخواه بسیار دشوار است، به‌ویژه اگر می‌خواهید موهای تیره طبیعی را روشن کنید. اگر به دنبال تغییرات نامحسوس هستید، این کار ایرادی ندارد اما اگر می‌خواهید این کار ماهرانه انجام شود، حتما خود را به دست متخصصان بسپارید.

یک شبه رنگ موهای خود را ۱۸۰ درجه تغییر ندهید!

رنگ کردن مو

اگر می‌خواهید تغییرات عظیمی در رنگ موهای خود ایجاد کنید، بهتر است به فکر سلامت مو باشید و این کار را با فواصل منظم انجام دهید. به گفته متخصصان زیبایی، هیچگاه از رنگ‌های متضاد در یک نوبت استفاده نکنید؛ به عنوان مثال، اگر موهای مشکی دارید و می‌خواهید آنها را بلوند کنید باید در جلسات متعدد و طی چند هفته این کار را انجام دهید؛ در غیر اینصورت، آسیب‌های شدید و جبر‌ان‌ناپذیری به موهای خود وارد می‌کنید.

سبک زندگی خود را در نظر بگیرید!

اگر می‌خواهید همیشه زیبا به نظر برسید، باید همواره سبک زندگی خود و زمان لازم برای نگهداری از مو را در نظر داشته باشید زیرا رنگ کردن مو، یک فرایند یکباره نیست و نیاز به صرف زمان دارد. اگر هر ۴ تا ۶ هفته، فرصت رفتن به آرایشگاه را پیدا نمی‌کنید بهتر است تغییرات اندک در رنگ موهای خود ایجاد کنید تا موهای شما پس از رشد نیز زیبا بماند.

پیش و پس از شنا، موهای رنگ شده را محافظت کنید!

آب شور دریا به موها آسیب فراوان می‌رساند و باعث پاک شدن رنگ موها می‌شود. سعی کنید پیش از ورود به دریا یا اقیانوس دوش بگیرید تا بدین‌سان نمک کمتری جذب موها شود. پس از شنا نیز دوش بگیرید تا مواد شیمیایی جذب شده از موهای شما پاک شوند.

مراقب مصرف بی‌رویه باشید!

استفاده از نرم‌کننده و شامپوهای فاقد سولفات، از ضروریات مراقبت از مو است؛ اما مراقب محصولات دیگر نیز باشید. استفاده بیش از حد از محصولات مخصوص تابستان، همچون شامپو مخصوص موهای خشک یا اسپری نمک دریا، باعث از بین رفتن طراوت موها می‌شود. نهایتا یک بار در هفته از شامپوهای روشن‌کننده استفاده کنید تا موهایی عالی داشته باشید.

در صورت تمایل، می‌توانید با مطالعه کردن مقاله دیگری از بلاگ تخصصی اردمی تحت عنوان 11 نکته برای رنگ کردن مو در منزل، با موارد بیشتری در این زمینه آشنا شوید.

منبع: Self دیدگاه‌ها 9020بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه