مشاورهٔ رایگان پوست و مو + ۲۰۰هزارتومان بُن تخفیف، هدیهٔ ثبت‌نام در سایت! «لینک ورود به صفحهٔ تخفیف‌ها»

آن­چه که باید در مورد مکمل ­‌های ویتامین E بدانید

زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
آن­چه که باید در مورد مکمل ­‌های ویتامین E بدانید

ویتامین E که ویتامینی محلول در چربی است، سلول‌های بدن را از تخریب در امان نگاه داشته و در سلامتی چشم و پوست بسیار حائز اهمیت است. مکمل ­‌های ویتامین E نقش کلیدی در سیستم ایمنی بدن و فرآیندهای متابولیکی خاص دارند. از آن‌جا که ویتامین E یک آنتی‌اکسیدان است، با رادیکال‌های آزاد مقابله می کند.

قرص‌های ویتامین E اغلب برای درمان یا پیشگیری طبیعی از بیماری‌های زیر مصرف می‌شوند:

• آلزایمر
• آرتروز
• آب مروارید
• دیابت
• بیماری قلبی
• کلسترول بالا
• گر گرفتگی
• التهاب
• پارکینسون

اگرچه این ویتامین به طور طبیعی در برخی مواد غذایی مانند آجیل، سبزیجات برگ سبز، تخم مرغ و غلات غنی شده یافت می‌شود، اما بسیاری از افراد مکمل ­‌های ویتامین E را مصرف می‌کنند تا سطح مواد مغذی ضروری بدن را افزایش دهند. افرادی که مشکلاتی مثل بیماری‌های کبدی یا بیماری گوارشی دارند، نیازمند مکمل ­‌های ویتامین E بیشتری هستند؛ اما می‌توان میزان کافی از این ویتامین را فقط با رعایت رژیم غذایی خاصی تامین کرد.

منابع غذایی ویتامین E

مکمل ­‌های ویتامین E

تا به امروز، تحقیقات انجام شده روی اثرات مکمل ­‌های ویتامین E بر سلامتی، نتایج مختلفی ارائه داده‌اند. با این حال، اکثر مطالعات کلینیکی نشان داده‌اند که مصرف مکمل ­‌های ویتامین E فواید خاصی برای سلامتی ندارند. مثلا مرور گزارشاتی در سال 2005 روی 19 آزمایش کلینیکی نشان داد مکمل­‌ های ویتامین E خطر بیماری قلبی و سرطان را کاهش نمی‌دهند.

علی رغم کمبود تاییدات علمی بر فواید مکمل ­‌های ویتامین E، مطالعاتی نشان داده‌اند که پیروی از رژیم‌های غذایی که درآن مواد خوراکی حاوی ویتامین E وجود دارند (مثل روغن سبوس گندم، بادام و دانه آفتابگردان) به کاهش خطر آلزایمر و سرطان ریه کمک می‌کند.

مصرف ویتامین E برای سلامتی

اگر مکمل ­‌های ویتامین E را برای درمان یا جلوگیری از یک مشکل خاص جسمی مصرف می‌کنید، در مورد فواید و خطرات احتمالی آن با پزشک مشورت کنید.
همچنین اگر علائم کمبود ویتامین E دارید (مثل ضعف عضلات، مشکلات بصری و اختلال در تعادل) باید با پزشک صحبت کنید. در برخی موارد، مصرف دوز بالایی از مکمل ­‌های ویتامین E ممکن است تاثیرات ناسازگاری (مثل تهوع، استفراغ، درد معده و اسهال) در پی داشته‎باشد. علاوه بر این برخی تحقیقات نشان داده‌اند که مصرف نامناسب مکمل ­‌های ویتامین E ممکن است به خطر نقص عملکرد قلب منجر شود.
به یاد داشته باشید نباید داروهای مکمل را به جای درمان استاندارد مصرف کنید. خوددرمانی و اجتناب یا تاخیر در درمان، عواقب جدی در پی دارد.

منبع: Verywell دیدگاه‌ها 2419بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>