مشاورهٔ رایگان پوست و مو + ۲۰۰هزارتومان بُن تخفیف، هدیهٔ ثبت‌نام در سایت! «لینک ورود به صفحهٔ تخفیف‌ها»

روش صحیح استفاده از پنکیک برنزه در زیرسازی آرایش

زمان تقریبی مطالعه: ۵ دقیقه
روش صحیح استفاده از پنکیک برنزه در زیرسازی آرایش

استفاده از بهترین مارک پنکیک برنز یکی از روش‌های افزودن جذابیت و زیبایی طبیعی به چهره‌ی شماست.این موضوع زمانی اهمیت بیشتری پیدا می‌کند که به هر دلیل پوست شما خسته و کدر به نظر برسد. در چنین مواقعی آرایش برنزه به شما کمک می‌کند با ایجاد تنوع، خستگی چهره خود را نیز بپوشانید. البته استفاده از پنکیک برنزه اصول خاصی دارد که اگر رعایت نشود، پوست صورت حالت طبیعی خود را از دست بدهد و حتی گاهی نارنجی به نظر برسد. برای پیشگیری از چنین اتفاقی در این مقاله به مراحل استفاده از پنکیک برنزه می‌پردازیم؛ پس تا پایان مطلب با ما باشید.

مراحل زیرسازی آرایش با پنکیک برنزه

همان طور که در بالا اشاره کردیم، استفاده از بهترین مارک پنکیک برنزه تابع اصول و قواعدی است که اگر رعایت نشود، آرایش شما پس از زمان اندکی رنگ می‌بازد و زیبایی خود را از دست می‌دهد. همچنین در گاهی مواقع رعایت نکردن اصول آرایش برنزه باعث می‌شود پوست شما رنگ غیرطبیعی پیدا کند. پس لازم است قواعد زیرسازی آرایش از جمله استفاده از پرایمر، کانسیلر و کرم پودر مناسب را بدانید.

گام اول: شستن صورت

شستن صورت

همیشه قبل از استفاده از پنکیک برنزه یا هر نوع آرایش دیگری لازم است صورت خود را با یک شوینده ملایم بشویید. این کار باعث می‌شود روزنه‌های پوست شما از هر نوع آلودگی پاکسازی شده و زمینه را برای پذیرش آرایش فراهم کند. اگر پوست صورتتان خشک است از شوینده کرمی استفاده کنید تا خشکی پوستتان بیشتر نشود. توجه داشته باشید که مسدود‌شدن روزنه‌ها و منافذ پوست با آلودگی‌ها، باعث بروز انواع جوش، چین و چروک و عارضه‌های دیگر پوستی می‌شود.

گام دوم: استفاده از مرطوب کننده یا پرایمر

مرطوب کننده یا پرایمر

یکی دیگر از اصول استفاده از پنکیک برنزه، آبرسانی پوست قبل از زیرسازی است. به این منظور کافی است از مقداری پرایمر یا مرطوب کننده استفاده کنید. پرایمر ضمن آبرسانی پوست، به کوچک‌شدن منافذ پوست و در نتیجه یکدست‌شدن پوست صورت کمک می‌کند. آبرسانی پوست نیز به حفظ سلامت پوست و زیباتر و ماندگارترشدن آرایش شما منجر می‌شود.

گام سوم: استفاده از کرم ضد آفتاب

استفاده از کرم ضد آفتاب

هرچقدر هم که محصولات شما دارای فاکتور حفاظتی در برابر نور خورشید باشد، باز هم جایگزین کرم ضد آفتاب نمی‌شوند. اگر در طول روز قصد انجام آرایش را دارید، لازم است قبل از هر نوع زیرسازی آرایشی، از کرم ضد آفتاب مخصوص پوست خود استفاده کنید تا از آسیب‌های نور خورشید مصون بمانید.

گام چهارم: استفاده از کانسیلر

استفاده از کانسیلر

قبل از استفاده از پنکیک برنزه بهتر است پوست صورت خود را با کانسیلر یکدست کنید. به این منظور از کانسیلر مناسب عارضه‌های مختلف پوست خود استفاده کنید. برای مثال برای پوشش تیرگی زیر چشم از کانسیلر هلویی یا زرد استفاده کنید. برای پوشش جوش و جای جوش نیز کانسیلر سبز را به شما پیشنهاد می‌کنیم. استفاده از کانسیلر ضمن یکدست‌کردن پوست صورت به ماندگاری بیشتر آرایش شما کمک می‌کند.

گام پنجم: استفاده از کرم پودر

استفاده از کرم پودر

در این مرحله پیش از آنکه از پنکیک برنزه استفاده کنید با کمک کرم پودر متناسب با رنگ و نوع پوست خود، یک لایه زیرسازی ایجاد کنید. برای این کار می‌توانید از برس یا پد آرایشی یا حتی انگشتان خود استفاده کنید. یک لایه کرم پودر را به‌خوبی روی پوست صورت پخش کرده و آن را تا گردن ادامه دهید تا بین پوست صورت و بالاتنه هماهنگی ایجاد شود.

گام ششم: استفاده از پنکیک برنزه

استفاده از پنکیک برنزه

همان طور که می‌دانید هدف استفاده از پنکیک برنزه، تیره کردن پوست است. برای رسیدن به این هدف کافی است رنگی را انتخاب کنید که یک یا دو درجه تیره‌تر از پوست شماست. انتخاب رنگ‌های خیلی تیره، آرایش شما را مصنوعی جلوه می‌دهد. در ادامه به شما می‌آموزیم که چه رنگ از پنکیک برای پوست شما مناسب‌تر است.

انتخاب رنگ پنکیک متناسب با رنگ پوست شما

  • اگر پوستتان روشن و سفید است، پنکیک برنزه با ته رنگ عسلی انتخاب کنید.
  • اگر رنگ پوست شما گندمی است، پنکیک رزگلد یا مسی ساده یا همراه با ذرات طلایی استفاده کنید.
  • اگر پوستتان سبزه یا تیره است، بهترین مارک پنکیک برنزه یا کهربایی برای شما مناسب‌تر است.

مراحل استفاده از پنکیک برنزه

انتخاب برس

برای استفاده از پنکیک برنزه، بهتر است یک برس پرموی گرد تهیه کنید. اگر برس شما خیلی کوچک یا سفت باشد ممکن است موقع کار با پنکیک لکه یا رگه‌رگه روی پوستتان ایجاد ‌کند. برس را به مواد پنکیک آغشته کنید. توجه داشته باشید برای رسیدن به نتیجه مطلوب بهتر است پنکیک را در چند مرحله به پوست خود بزنید. به همین منظور هر بار که برس را به مواد آغشته می‌کنید، با چند ضربه ملایم برس، پودر اضافه را به ظرف منتقل کنید. به این ترتیب می‌توانید میزان تیرگی یا روشنی پنکیک را کنترل کنید.

روش صحیح زدن پنکیک

روش صحیح استفاده از پنکیک برنزه

به‌آرامی برس را روی پیشانی و قسمت های بیرونی آن، در امتداد خط رویش موهای خود بکشید. سپس سراغ گونه‌ها بروید. لبخند بزنید تا گونه‌هایتان برجسته شود. از سیب گونه‌ها شروع کرده و به طرف بالا و سمت خط رویش موها برس را بکشید. پنکیک برنز را به استخوان فک خود بزنید. در ادامه برس را با ملایمت روی چانه، بینی و گردن خود بکشید. دقت کنید نقاطی را پوشش دهید که آفتاب بیشتر به آن می‌تابد. یک برس نهایی روی قسمت‌های برجسته‌ی صورت مانند پل بینی و چانه بکشید. هنگام استفاده از پنکیک برنز، گردن خود را فراموش نکنید. این کار باعث می‌شود صورت و گردن شما یکدست شوند.

محو کردن پودرهای اضافی

محو کردن پودرهای اضافی

با کمک یک برس تمیز، پنکیک را کمی محو کنید. برای این کار کافی است برس را با حرکات دورانی و کوتاه روی صورت خود حرکت دهید. دقت کنید که این برس حتماً برس تمیز و پرمو باشد. محو کردن پودر را به‌صورتی انجام دهید که هیچ خط یا لکه‌ی غیرطبیعی روی پوست نماند. گردن خود را فراموش نکنید. اگر پودر اضافه را به کمک برس از روی صورت خود محو کرده‌اید، اما همچنان صاف و یکدست نشده، برس را در پودر شفاف کننده بزنید. اضافه آن را بگیرید و آن را روی پوست خود بزنید. بعد از اتمام کار، حتماً از اسپری تثبیت کننده آرایش یا به اصطلاح فیکساتور استفاده کنید. محصول را روی همه‌ی صورت خود اسپری کنید تا در تمام روز چهره‌ای درخشان داشته باشید.

سخن پایانی

در این مقاله با روش استفاده از پنکیک برنزه آشنا شدید. اگر قصد خرید بهترین مارک پنکیک یا سایر لوازم زیرسازی آرایشی را دارید، کافی است به فروشگاه اینترنتی اردمی – مرجع تخصصی محصولات آرایشی، بهداشتی و تندرستی مراجعه کنید. در این فروشگاه انواع پنکیک از معتبرترین برندهای ایرانی و خارجی با ضمانت اصالت کالا موجود است. اگر پرسش یا ابهامی درباره مطالب مقاله دارید می‌توانید در بخش نظرات بنویسید تا کارشناسان مجموعه اردمی به آن پاسخ دهند.

دیدگاه‌ها 8393بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه