تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

فواید استفاده از پنکیک | چرا از پنکیک استفاده کنیم؟

زمان تقریبی مطالعه: ۳ دقیقه
فواید استفاده از پنکیک | چرا از پنکیک استفاده کنیم؟

شاید این روزها توضیح لزوم استفاده از پنکیک برای افراد به نظر غیر ضروری برسد. تقریباً کیف هر خانمی را نگاه کنید، حتی شده یک قوطی کوچک کامپکت پودر وجود دارد. اما به‌راستی فواید پنکیک چیست که این همه طرف‌دار پیدا کرده است؟ در ادامه با ما باشید تا برخی از مهم‌ترین فایده های پنکیک آشنا شوید.

رنگ پوستتان را یکدست می‌کند

یکی از اولین فواید استفاده از پنکیک و سایر لوازم زیرسازی آرایشی مثل کرم پودر و کانسیلر این است که رنگ پوست را یکدست می‌کند. این دقیقا چیزی است که یک خانم برای آرایش خود به آن نیاز دارد. یکدست‌شدن رنگ پوست به جلوه بیشتر آرایش روی صورت کمک شایانی می‌کند. مزیت پنکیک نسبت به دو ماده زیرسازی دیگر است که استفاده از آن نیاز به مهارت خاصی ندارد. ضمن اینکه در زمان کمتری پوست شما را یکدست می‌کند.

تصحیح کننده آرایش شماست

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که خط چشم یا خط لبتان را اشتباه کشیده باشید. اگر دقت کرده باشید، هنگام ترمیم آرایش ممکن است بخشی از صورت از حالت یکدستی خارج شود. با کمک پنکیک می توانید این یکدستی را دوباره ایجاد کنید. همچنین با داشتن دو پنکیک تیره و روشن می‌تواند هایلایت و لولایت صورتتان را نیز انجام دهید.

استفاده به‌عنوان هایلایت و لولایت

در بخش قبلی گفتیم که یکی از فواید استفاده از پنکیک این است که می‌توان با کمک آن اشتباه های آرایشی را پاک کرده و تصحیح کرد. در ادامه هم اشاره کردیم که از این وسیله به عنوان هایلایتر هم می‌توانید بهره ببرید. افرادی که دستی در ارایش دارند، می‌دانند که هایلایت و لولایت با تصحیح ارایش فرق می‌کنند. در تصحیح آرایش، شما اشتباه‌های آرایشی را پاک و برطرف یا اصلاح می‌کنید. در هایلایت شما به چهره خود زاویه می‌دهید.

به عبارت دیگر شما با هایلایت و لولایت نواقص صورتتان را برطرف می‌کنید. این یعنی اینکه با کمک لولایت می‌توانید برآمدگی‌های اضافی صورتشان را بپوشانید و با کمک لولایت، زیبایی‌های صورتتان را چند برابر نشان دهید. با این روش قسمت‌هایی مثل بزرگی بینی، تیغه پیشانی و استخوان گونه، کوچک‌تر نشان داده می‌شود.

سبک و کم حجم است و در کیف به‌راحتی جا می‌شود

خشک و کم حجم بودن محصول یکی دیگر از فواید استفاده از پنکیک است است. به این ترتیب محصول شما به‌راحتی در کیف لوازم آرایشتان جا می‌شود و جای خاصی را اشغال نمی‌کند.این محصول سبک است و به مراقبت خاصی نیاز ندارد. البته فراموش نکنید که هر چند وقت یکبار برس یا پد اسفنجی مخصوص پنکیک را بشویید و اجازه دهید کاملاً خشک شود. کثیف بودن برس یا پد اسفنجی باعث تجمع باکتری‌ها و میکروب‌های متفاوت در آن می‌شود. خیس بودنشان هم به قارچی‌شدنشان منجر می‌شود که هر دو برای پوست شما مضر هستند.

میزان ترشح چربی پوست را تنظیم می‌کند

شاید شما هم از آن دسته افرادی باشید که پوستشان به‌شدت چرب است و همین موضوع باعث شده همواره عرق کند و آرایشتان پاک شود. در چنین مواقعی یکی از ابزارهای خوب و کارآمد، پنکیک است. یکی از فواید استفاده از پنکیک این است که به شما کمک می‌کند چربی پوستتان را تنظیم کنید. با این کار آرایشتان کمتر در اثر تعریق یا چرب‌شدن پوست خراب می‌شود. البته برای تثبیت آرایشتان بهتر است از پودر فیکاتور آرایش یا اسپری مخصوص آن نیز استفاده کنید.

سخن پایانی

در این مقاله با فواید استفاده از پنکیک آشنا شدیم. شما چه فواید دیگری برای این محصول پرکاربرد سراغ دارید؟ برای ما در بخش نظرات بنویسید. ضمن اینکه می‌توانید برای خرید بهترین مارک پنکیک یا سایر محصولات آرایشی، بهداشتیو تندرستی به فروشگاه اینترنتی اردمی مراجعه کنید. در این فروشگاه انواع محصولات از برندهای مختلف و با اطمینان از اصالت کالا به شما عرضه می‌شود.

دیدگاه‌ها 5996بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه