مشاورهٔ رایگان پوست و مو + ۲۰۰هزارتومان بُن تخفیف، هدیهٔ ثبت‌نام در سایت! لینک ورود به صفحهٔ تخفیف‌ها

درمان خانگی جوش مناسب خانم های باردار | بررسی علت بروز جوش

زمان تقریبی مطالعه: ۶ دقیقه
درمان خانگی جوش مناسب خانم های باردار | بررسی علت بروز جوش

استفاده از بهترین کرم ضد جوش یکی از رایج‌ترین راهکارهای درمانی برای کنترل و بهبود جوش است. از آنجایی که خانم‌های باردار از مبتلاشدن به این عارضه در امان نیستند، تصمیم گرفتیم در این مقاله به بررسی اینکه چرا پوست خانم های باردار جوش می‌زند و درمان خانگی جوش مناسب برای این افراد بپردازیم. در پایان راهکارهای درمان خانگی جوش را با درمان به‌کمک بهترین کرم ضد جوش مقایسه می‌کنیم. پس تا پایان مقاله جذاب با ما همراه باشید.

علت بروز جوش در خانم های باردار

علت بروز جوش در خانم های بارداراز هر ۲ خانم باردار، یکی از آن‌ها در دوران حاملگی خود، سطح‌های مختلفی از جوش را تجربه می‌کند. تغییرات هورمونی در این دوران دلیل اصلی ایجاد یا تشدید جوش به حساب می‌آید. عموماً خانم‌های باردار دچار جوش خفیف می‌شوند، اما افرادی که سابقه جوش های شدیدی را داشته‌اند در دوران بارداری نیز جوش های وخیم‌تری سراغ آن‌ها می‌آید. جوش ها در سه ماهه‌ی اول بارداری پیدا می‌شوند و عموماً در سه ماهه‌ی سوم (آخر) بارداری از بین می‌روند. خانم‌های بارداری که در سه ماهه‌ی اول بارداری دچار جوش نشده‌‌اند، به‌احتمال زیاد در ادامه دوران بارداری نیز گرفتار این عارضه نخواهند شد.

در این دورانِ شیرین، مراقبت از پوست و رسیدگی به آن اگر بادقت و تحت نظر پزشک انجام شود، به‌راحتی می‌تواند از بروز یا تشدید عارضه‌های این‌چنینی جلوگیری کند. یکی از رایج‌ترین راهکارهای درمان جوش، استفاده از بهترین کرم ضد جوش است. با توجه به تنوع این محصول در بازار و اهمیت حفظ سلامت مادر و جنین، بهتر است حتماً تحت نظر پزشک خود از بهترین کرم ضدجوش استفاده کنید. اسید گلیکولیک یکی از مهم‌ترین ترکیبات کرم ضد جوش است که خاصیت لایه برداری بسیار قوی دارد و سلول های مرده و لایه چربی روی پوست را پاک می‌کند و استفاده از آن در دوران بارداری به‌طور معمول بلامانع است.

درمان خانگی جوش برای خانم های باردار

  • روغن نارگیل

روغن نارگیل یک درمان خانگی جوش به شمار می‌رود.ناحیه‌ای از پوست که جوش دارد را کاملاً تمیز و خشک کنید. سپس روی این ناحیه چند قطره روغن نارگیل بریزید و ۱ تا ۲ دقیقه ماساژ دهید. در نهایت نیز بدون اینکه پوست خود را پاک کنید، اجازه دهید روغن نارگیل تا صبح روی قسمتی که جوش دارید، باقی بماند. این فرایند را باید هر شب تکرار کنید تا وقتی که جوش تا حد مطلوبی بهبود یابد. روغن نارگیل دارای ترکیبات ضد باکتری است و باکتری‌هایی که باعث ایجاد جوش می‌شوند را از بین می‌برد. از طرف دیگر روی خاصیت آبرسان و تقویت کنندگی روغن نارگیل نیز برای پوست خود می‌توانید حساب باز کنید.

  • نارون کوهی

نارون کوهی یک راه درمان خانگی جوش است.تکه‌ای پنبه را به چند قطره نارون کوهی اضافه کنید و روی جوش ها بمالید. این‌ فرایند باید دست‌کم ۲ بار در روز تکرار شود. نارون کوهی خاصیت جمع کنندگی برای پوست دارد و میزان pH و ترشح چربی پوست را متعادل می‌کند. در نتیجه فعالیت غدد چربی در پوست تنظیم می‌شود و جوش ها از بین می‌روند. نارون کوهی خاصیت ضدباکتری نیز دارد و تا حدی می‌تواند از بروز جوش های جدید جلوگیری کند.

  • زردچوبه

زردچوبهزردچوبه خاصیت ضد عفونی کنندگی دارد و با نابودکردن آلودگی‌هایی که باعث بروز جوش شده‌اند، جلوی ایجاد این عارضه را می‌گیرد. برای این درمان، نصف قاشق چای‌خوری زردچوبه را با مقدار کمی آب مخلوط کنید تا خمیری نسبتاً سفت درست شود. این خمیر را روی جوش ها بمالید و بگذارید ۱ ساعت در همین حالت باقی بماند. تکرار روزانه این فرایند تأثیر چشمگیری در کاهش جوش خواهد داشت.

  • لیمو

لیمواز دیرباز تاکنون لیمو به‌عنوان درمان خانگی مؤثری برای شفاف‌شدن صورت و برطرف‌کردن لک و جای جوش شناخته می‌شود. لیمو خاصیت ضدباکتری قوی دارد و pH پوست را متعادل می‌کند. با این حساب پیشنهاد می‌کنیم یک گوش‌پاک‌کن را به آب لیمو آغشته کنید و روی جوش های خود بمالید. سپس حدود ۱ یا ۲ ساعت صبر کنید و در نهایت صورت خود را با آب بشویید.

آب لیموی خالص به علت اسیدی‌بودنش، سوزش بسیاری برای پوست ایجاد می‌کند و بهتر است مقداری آب به آن اضافه کنید. مالیدن آب لیمو به تمام قسمت‌های صورت نیز پیشنهاد نمی‌شود؛ چراکه التهاب‌های پوستی را به‌ دنبال دارد و بهتر است فقط روی جوش مالیده شود.

  • آلوئه ورا

آلوئه وراژل ‌آلوئه ورا خاصیت التیام پذیری قوی دارد و برای درمان عارضه‌ های پوست و مو استفاده می‌شود. این ژل دارای مواد مغذی مورد نیاز پوست است و برای جوان سازی صورت نیز کاربرد دارد. به همین دلیل نیز پیشنهاد می‌کنیم اگر جوش وخیمی دارید، ابتدا سراغ بهترین کرم ضد جوش موجود در بازار را بگیرید و با این کرم، جوش را کنترل کنید. در نهایت نیز برای التیام‌ جوش ها از ژل آلوئه ورا کمک بگیرید.

برگ آلوئه ورا را ببُرید و ژل داخل آن را داخل یک ظرف بریزید. سپس این ژل را روی جوش ها بمالید و ماساژ دهید. در نهایت نیز پس از اینکه ۱ یا ۲ ساعت ژل آلوئه ورا روی جوش ها باقی ماند، صورت خود را بشویید. این فرایند تا پایان درمان و بهبود کامل جوش ها باید هر شب تکرار شود.

  • روغن های گیاهی

روغن های گیاهی گزینه خوب برای درمان خانگی جوش است.روغن های گیاهی مانند روغن اسطوخودوس و روغن درخت چای، نه‌تنها جوش را کاهش می‌دهند، بلکه در ازبین‌بردن زخم های ناشی از جوش هم کاربرد دارند. این روغن ها دارای خاصیت ضد باکتری و آنتی اکسیدان‌ هستند و ترشح چربی پوست را متعادل می‌کنند. پیشنهاد می‌کنیم ۱ یا ۲ قطره روغن درخت چای را با یک قطره روغن اسطوخودوس مخلوط نمایید و ۴ تا ۵ قطره روغن نارگیل یا زیتون به آن اضافه کنید. این ترکیب را شب‌ها روی جوش ها بمالید و بگذارید تا صبح باقی بماند.

مقایسه درمان خانگی با کرم ضد جوش

مقایسه درمان های خانگی و کرم های ضد جوشتفکر رایجی در رابطه با درمان های خانگی وجود دارد که به‌طور کامل درست نیست. براساس این تفکر، استفاده از درمان های خانگی بدون عوارض بوده و می‌توان هر ماده گیاهی و طبیعی را به میزان دل‌خواه استفاده کرد و نتیجه مطلوبی گرفت. در حالی که چنین تفکری واقعاً درست نیست. خانم های باردار هم با توجه‌به اهمیت سلامت خود و جنین، در استفاده از مواد گیاهی که در بالا به آن‌ها اشاره شد باید دقت ویژه به خرج دهند. کیفیت مواد مطرح شده،‌ مقدار مصرف مواد در هر نوبت از استفاده،‌ نگهداری از مواد باقی‌مانده و … از جمله مشکلات درمان های خانگی است. این درحالی است که استفاده از بهترین کرم ضد جوش این مشکلات را ندارد. این کرم، تحت نظر پزشک متخصص تجویز شده و تأثیر زیاد آن در بهبود عارضه های پوستی و داشتن کمترین عوارض ازجمله مزایای استفاده از بهترین کرم ضد جوش است.

در مجموع می‌توان گفت دوران بارداری، دوران بسیار شیرین و البته بسیار حساسی است. به همین دلیل به‌راحتی نمی‌توان برای درمان جوش خانم های باردار نسخه پیچید. در نتیجه بهتر است حتماً با نظر پزشک و خرید بهترین کرم ضد جوش، فکری به حال این عارضه بردارید و با درمان های خانگی که گفتیم، تا حدی جلوی وخیم‌تر شدن جوش را بگیرید. برای آسودگی خاطرتان پیشنهاد می‌کنیم خواندن مقاله‌ی «آیا درمان جوش با استفاده از بهترین کرم ضد جوش باز هم عوارض جانبی دارد؟» را از دست ندهید. شما می‌توانید برای خرید محصولات آرایشی و بهداشتی از معتبرترین برندها به فروشگاه اینترنتی اردمی مراجعه کرده و از خرید خود لذت ببرید.

منبع: Stylecraze دیدگاه‌ها 7634بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه