تخفیف‌های تا ۱۰+۳۰درصدی! + ۲۰۰هزارتومان بُن تخفیف، هدیهٔ ثبت‌نام در سایت! فقط تا ۱۳ فروردین!

ترکیبات مهم کرم ضد جوش چیست؟ کدام مفیدتر است؟

زمان تقریبی مطالعه: ۴ دقیقه
ترکیبات مهم کرم ضد جوش چیست؟ کدام مفیدتر است؟

متخصصان پوست برای خرید بهترین کرم ضد جوش به وجود موادی مانند اسید سالیسیلیک (Salicylic Acid) و بنزوئیل پروکساید (Benzoyl Peroxide)، تأکید دارند. این دو ماده از ترکیبات مهم کرم ضد جوش هستند که هر کدام طرف‌داران و مخالفان خاص خودشان را دارند. این وضعیت، خرید بهترین کرم ضد جوش را دشوار کرده است. به همین دلیل در ادامه با هم نگاهی به فواید و عوارض این دو ماده می‌اندازیم و بررسی می‌کنیم که کدام یک از این مواد، درمان مناسب‌تری برای جوش شناخته می‌شود.

فواید اسید سالیسیلیک و بنزوئیل پروکساید

فواید اسید سالیسیلیک و بنزوئیل پروکساید

در مقدمه گفتیم که این دو ماده، ترکیبات مهم کرم ضد جوش به شمار می‌آیند و اثربخشی چشمگیری برای از‌بین‌بردن سلول های مرده پوست دارند. منافذ پوست به دلیل تجمع سلول های مرده بسته می‌شوند و شرایط را برای بروز جوش مهیا می‌کنند. کرمی را می‌توانیم بهترین کرم ضد جوش بدانیم که در آن از اسید سالیسیلیک یا بنزوئیل پروکساید استفاده شده باشد.

فواید اسید سالیسیلیک

همان طور که گفتیم اسید سالیسیلیک یکی از ترکیبات مهم کرم ضد جوش است. این ماده اثربخشی چشمگیری در درمان جوش های سرسیاه و سرسفید دارد و استمرار در استفاده از آن، جلوی بروز جوش ها را در آینده می‌گیرد.

فواید بنزوئیل پروکساید

آکادمی‌های پزشکی، بنزوئیل پروکساید را به‌عنوان اثربخش‌ترین ماده در جلوگیری و درمان جوش در کرم های غیرتجویزی معرفی کرده‌اند. بنزوئیل پروکساید، چربی اضافی و سلول های مرده پوست را از بین می‌برد و باکتری های آکنه زا را نابود می‌کند. در نتیجه افرادی که جوش های قرمز و چرکین دارند برای خرید بهترین کرم ضد جوش به دنبال کرمی با ترکیبات بنزوئیل پروکساید هستند.

عوارض جانبی اسید سالیسیلیک و بنزوئیل پروکساید

عوارض جانبی اسید سالیسیلیک و بنزوئیل پروکساید

همه‌ی ترکیبات مهم کرم ضد جوش در کنار فواید خود،‌ مضراتی نیز دارند. عوارض جانبی این دو ماده تفاوت‌های زیادی با یکدیگر دارد.  بنزوئیل پروکساید و اسید سالیسیلیک، قرمزی و حساسیت پوست را به دنبال دارند. در نتیجه اگر استفاده کرمی با این ترکیبات، مشکلات تنفسی و ورم پوست را به دنبال داشت، در اولین فرصت این عارضه را با پزشک در میان بگذارید. البته استفاده از این دو ماده در دوران بارداری هیچ ممنوعیتی ندارد. در ادامه به عوارض هر کدام از این دو به‌صورت مجزا می‌پردازیم.

عوارض جانبی اسید سالیسیلیک

اسید سالیسیلیک چربی اضافی را در منافذ پوست خشک می‌کند و به همین دلیل احتمال نابودی بیش از‌ حد چربی پوست و خشکی شدید آن، پس از مصرف کرم های دارای اسید سالیسیلیک وجود دارد. افرادی که به آسپرین حساس هستند، نباید کرمی با ترکیبات اسید سالیسیلیک استفاده کنند.

دیگر عوارض جانبی اسید سالیسیلیک از این قرار است:

• ورم زیرپوستی؛
• خارش؛
• لایه لایه شدن پوست؛
• سوزن سوزن شدن پوست.

عوارض جانبی بنزوئیل پروکساید

هر چند بنزوئین پروکساید یکی از ترکیبات مهم کرم ضد جوش است؛ ولی اگر پوست حساسی دارید و به فکر خرید بهترین کرم ضد جوش افتاده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم دور کرم های دارای این ماده را خط بکشید. خاصیت خشک‌کنندگی این ماده، بیشتر از اسید سالیسیلیک است و موجبات التهاب های شدید را در پوست حساس فراهم می‌کند. بنزوئیل پروکساید، لباس و مو را لکه‌دار می‌کند. پس از مالیدن کرم‌های دارای این ماده، باید حتماً دست‌ها را با آب بشویید.

اگر پوست شما بیش از‌ حد در طول روز عرق می‌کند، پیشنهاد می‌کنیم به جای خرید کرمی با ترکیبات بنزوئیل پروکساید، کرمی با سالیسیلیک اسید خریداری نمایید تا در طول روز، لکه‌‌ای از این کرم روی لباس و صورت شما ایجاد نشود. پس از مصرف کرم‌های دارای بنزوئیل پروکساید، در صورت مشاهده اگزما، درماتیت سبوره‌ای (seborrheic dermatitis) و پسوریازیس (psoriasis)، حتماً به پزشک متخصص پوست مراجعه کنید.

راهنمای خرید بهترین کرم ضد جوش

راهنمای خرید بهترین کرم ضد جوش

لازم است در کنار توجه به نوع جوش خود به ترکیبات مهم کرم ضد جوش توجه کنید. پس اگر از جوش‌ های سرسیاه و سرسفید رنج می‌برید، کرمی با بنزوئیل پروکساید گزینه مناسبی برای شماست. از طرف دیگر فرایند درمان جوش، کاری زمان‌بر است و حتی اگر بهترین کرم ضد جوش را خریداری کرده باشید، باز هم درمان جوش به گذر زمان نیاز دارد. اگر به دنبال راهی سریع‌تر برای درمان‌ جوش هستید، بنزوئیل پروکساید برای درمان های موضعی آکنه، اثربخشی‌سریع‌تری دارد. از آنجایی که اسید سالیسیلیک، پوست های حساس را ملتهب نمی‌کند، استفاده از کرم‌هایی با این ترکیبات به جای بنزوئیل پروکساید برای این گونه پوست ها پیشنهاد می‌شود.

امیدواریم با اطلاعاتی که از ترکیبات مهم کرم ضد جوش و فواید و عوارض بنزوئیل پروکساید و اسید سالیسیلیک با شما در میان گذاشتیم،‌ بهترین کرم ضد جوش را خریداری نمایید. برای راحت‌تر شدن کار شما در خرید کرم ضد جوش، مجموعه‌ای از انواع کرم ضد جوش را در فروشگاه اینترنتی اردمی– مرجع تخصصی محصولات آرایشی، بهداشتی و تندرستی آماده کرده‌ایم تا با نگاهی به آن‌ها، کرم مناسب را با توجه به نوع جوش و پوستی که دارید، خریداری نمایید. در پایان پیشنهاد می‌کنیم اگر تاکنون کرمی با بنزوئیل پروکساید یا اسید سالیسیلیک خریداری کرده‌اید و اطلاعات جالبی در این زمینه دارید، در قسمت نظرات با ما و دیگر خواننده‌ها به اشتراک بگذارید.

منبع: Healthline دیدگاه‌ها 7536بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه