تخفیف‌های تا ۱۰+۳۰درصدی! + ۲۰۰هزارتومان بُن تخفیف، هدیهٔ ثبت‌نام در سایت! فقط تا ۱۳ فروردین!

جوش و درمان آن به کمک بهترین کرم ضد جوش و کرم ضد لک عالی

زمان تقریبی مطالعه: ۵ دقیقه
جوش و درمان آن به کمک بهترین کرم ضد جوش و کرم ضد لک عالی

حتماً عبارت بهترین کرم ضد جوش و کرم ضد لک عالی را بسیار شنیده‌اید؛ چراکه جوش عارضه پوستی بسیار رایجی است و کمتر کسی می‌تواند ادعا کند اصلاً به آن دچار نشده یا به فکر درمان آن نبوده است! از آنجایی که این عارضه تأثیر مستقیمی روی زیبایی و سلامت پوست دارد، افراد همواره تمایل دارند که درمانی سریع، مطمئن و با کمترین عوارض را در پیش بگیرند. استفاده از بهترین کرم ضد جوش و در ادامه‌ی آن استفاده از کرم ضد عالی رایج‌ترین و در اکثر مواقع بهترین درمان است. در همین راستا قصد داریم در ادامه به‌ تعریف علمی جوش پرداخته و پس از نگاهی گذرا به علت های ایجاد آن، راهکارهای مناسب برای جلوگیری از بروز جوش و زخم ناشی از آن را مطرح کنیم. با ما همراه باشید.

فرایند ایجاد جوش

آشنایی با فرایند ایجاد جوش برای جلوگیری از بروز جوش و درمان آن مؤثر است.جوش یکی از رایج‌ترین عارضه های پوستی است که به دلایل مختلفی روی پوست ظاهر می‌شود. مسیر خروج ترشحات غدد چربی با مسیر رشد مو در پوست مشترک است. به‌طور کلی علت بروز جوش، اختلال در کارکرد غدد چربی و همچنین اختلال در کارکرد رشد مو است. به بیانی دیگر هر عاملی که باعث ایجاد تغییر، در روند طبیعی فعالیت غدد چربی و رشد مو شود، دلیل بروز جوش است.

برای مثال تنگ شدن منافذ پوست، افزایش یا کاهش ترشح چربی، رشد باکتری درون فولیکول مو، تند یا کند شدن روند رشد مو و … اختلال در کارکرد طبیعی بدن محسوب می‌شوند. بلوغ، حاملگی، تغذیه، مصرف بعضی از داروها، استرس، استفاده از دخانیات و … از جمله عواملی هستند که با تغییر سطح هورمون های بدن، اختلال در ترشح غدد چربی و در نتیجه اختلال در رشد مو ایجاد می‌کنند. بدن این اختلال را با بروز جوش به ما نشان داده و در واقع هشدار می‌دهد.

بر همین مبنا برای درمان جوش نیز در حالت ایدئال باید ابتدا عامل درونی و اصلی ایجاد جوش را شناسایی و بر طرف کرد. همزمان با آن، سراغ ظاهر پوست رفته و با استفاده از بهترین کرم ضد جوش و در صورت لزوم و وجود جای جوش، با کمک کرم ضد لک عالی ادامه درمان را پیش برد. این عارضه به هر اندازه که نزدیک‌تر به سطح پوست اتفاق بیفتد به همان اندازه جوش های کوچک‌تری را شاهد هستیم. عمیق‌تربودن گرفتگی منافذ پوست به‌معنای جوش های بزرگ‌تر و پردردسرتر است.

زخم ناشی از بروز جوش

پس از درمان جوش، گاهی اوقات پوست بیشتر از چیزی که لازم باشد کلاژن تولید می‌کند و در نتیجه زخم جای جوش پس از بهبود، برآمده و گوشتی می‌شود. در دنیای پزشکی این زخم‌ها را با نام‌های هیپرتروفی (hypertrophic) یا فزون‌گوشت (keloid) می‌شناسیم. در بیشتر مواقع زخم های جوش، به مخاط و بافت زیر پوست آسیب می‌زنند. البته جای نگرانی نیست. خوشبختانه زخم های جوش به‌عنوان زخم واقعی قلمداد نمی‌شوند. در بیشتر مواقع شاهد التهاب پوست و تغییر رنگ آن در قسمت جوش هستیم. پس از مدتی نیز پوست التیام پیدا می‌کند و نیاز به وسواس برای خرید بهترین کرم ضد جوش نیست. اما اگر زخم جوش وخیمی دارید یا اینکه می‌خواهید به فرایند بهبود جوش سرعت ببخشید، پیشنهاد می‌کنیم سراغ یک کرم ضد لک عالی و با کیفیت بروید که دارای ترتینوئین (Retin-A) باشد.

اقدامات مؤثر در درمان جوش و زخم ناشی از آن

چگونه جلوی زخم‌ های جوش را بگیریمجوش از هر نوعی که باشد بسته به میزان عمقش، روی پوست التهاب خفیف یا عمیق ایجاد می‌کند و در غالب اوقات، به‌صورت زخم روی پوست وجود دارد. روش قطعی برای جلوگیری از بروز جوش و زخم های ناشی از آن وجود ندارد. این جوش ها به هر ترتیب آثاری از خود باقی می‌گذارند که پوست برای بهبود این آثار نیاز به زمان دارد. اما اقداماتی وجود دارد که با انجام آن‌ها می‌توان تا حدی در بهبود این عارضه مؤثر باشد که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

  • هرچه زودتر درمان جوش را شروع کنید

اولین چیزی که در بهبود سریع‌تر این عارضه تأثیر دارد، آغاز درمانِ زودهنگام است. برای کاهش آثار زخم های جوش بهتر است هرچه سریع‌تر این جوش ها را تحت کنترل درآورید. با این حساب پیشنهاد می‌کنیم پس از تحقیق و بررسی محصولات درمانی، بهترین کرم ضد جوش موجود در بازار که امتحانش را پس داده است، خریداری کنید و اگر جای جوش روی صورتتان لک ایجاد کرده از کرم ضد لک عالی، کمک بگیرید.

  • التهاب جوش را کاهش دهید

جوش های بزرگ نسبت به جوش های کوچک و معمولی، التهاب بیشتری دارند. باید حواستان به این نوع جوش ها باشد و به هر قیمتی که شده، التهاب آن‌ها را کاهش دهید. استفاده از شوینده های بی کیفیت و محصولات تحریک کننده پوست نیز التهاب این عارضه را افزایش می‌دهند و زخم های ناشی از آن را وخیم‌تر می‌کنند.

  • جوش را نباید دست کاری کنید

با بروز جوش، حس خارش، سوزش یا تغییری روی پوست به وجود می‌آید که باعث می‌شود افراد تمایل به دست کاری جوش داشته باشند، اما این کار نه‌تنها جوش را التیام نمی‌بخشد، بلکه فشار انگشت‌های شما، ضمن تحریک التهابات جوش، آلودگی‌ها را به لایه‌های زیرین پوست منتقل می‌کند. با گسترش این آلودگی، احتمال بروز جوش در دیگر قسمت‌های پوست افزایش می‌یابد. از طرف دیگر انتقال باکتری‌ها به لایه‌های زیرین پوست، کیست‌ و جوش های زیر پوستی را به دنبال دارد که به مراتب درمان پیچیده‌تری را می‌طلبند.

  • پوسته‌ نازکی که روی زخم تشکیل شده را دست کاری نکنید

روی زخم های جوش، پوستی نازک تشکیل می‌شود که اصطلاحاً به آن کِبره هم می‌گویند. این لایه در‌ واقع نقش محافظی برای پوست آسیب‌دیده را ایفا می‌کند. دست‌کاری کردن آن تنها باعث افزایش احتمال باقی‌ماندن جای جوش و در نتیجه طولانی‌شدن درمان آن خواهد شد. توجه داشته باشید که جوش های بسیار بزرگ و وخیم درمان جدی‌تری را می‌طلبند. پس توصیه می‌کنیم در صورت بروز این عارضه، حتماً به متخصص پوست مراجعه کرده و با صبوری برای درمان اقدام نمایید.

سخن آخر

برای جلوگیری از بروز جوش و درمان آن از این محصولات استفاده کنید.

بهترین کرم ضد جوش و کرم ضد لک عالی، دو محصول درمانی رایج هستند که به ترتیب نقش مهمی برای بهبود جوش و جای جوش ایفا می‌کنند. نکات و اطلاعات بی‌شماری در مورد جوش و درمان آن موجود است، اما مطمئنیم با خواندن مقاله‌ی «آیا درمان جوش با استفاده از بهترین کرم ضد جوش باز هم عوارض جانبی دارد؟» مطالب مفید بیشتری را دریافت خواهید کرد. در پایان پیشنهاد می‌کنیم اگر شما هم دچار عارضه‌های پوستی جوش یا لک ناشی از جای جوش شده‌اید و روش جالبی را برای درمان آن‌ها سراغ دارید، در قسمت نظرات با ما و دیگر همراهان اردمی در میان بگذارید.

منبع: Verywellhealth دیدگاه‌ها 6174بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه