تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

اکستنشن مژه و همه آنچه باید درباره‌اش بدانید

زمان تقریبی مطالعه: ۶ دقیقه
اکستنشن مژه و همه آنچه باید درباره‌اش بدانید

انصافاً باید گفت اکستنشن مژه جلوه‌ای زیبا و دلبرانه به آرایش می‌دهد. به همین دلیل آرایش مژه بعد از آرایش لب به یکی از محبوب‌ترین آرایش‌ها تبدیل شده است. کسی را سراغ نداریم که یکی از روش‌های آرایش مژه را امتحان نکرده باشد. اکستنشن مژه در بین تمامی این روش‌ها محبوبیت بیشتری دارد. در این روش، مژه‌های مصنوعی روی تارهای مژه گذاشته می‌شود. این مژه‌ها مصنوعی با بلند و پرپشت‌ جلوه‌دادن مژه‌های اصلی، ظاهری زیبا و فریبنده ایجاد می‌کنند. اکستنشن مژه روشی غیرتهاجهمی و بدون‌دردی است که در زمان بسیار کمی انجام می‌شود. محبوبیت اکستنشن مژه روزبه‌روز در حال افزایش است. به همین دلیل از آنجایی که رسم داریم سیر تا پیاز روش‌های آرایشی را با همراهان خود مطرح کنیم، در این مطلب به هچه چیز درباره اکستنشن مژه می‌پردازیم. به شما قول می‌دهیم با مطالعه این مطلب تا انتها، اطلاعات کاملی درباره اکستنشن مژه به دست آورید.

اکستنشن مژه چگونه انجام می‌شود؟

اکستنشن مژه چگونه انجام می‌شود؟

در ابتدا این پرسش پیش می‌آید که چگونه تارهای مژه‌ مصنوعی با ظرافت روی مژه‌های طبیعی قرار می‌گیرند؟ این فرایند به گونه‌ای است که حتی غیرآرایشگرها نیز با تمرین و ممارست در منزل می‌توانند مژه‌های خود را اکستنشن کنند. جالب است بدانید اکستنشن مژه در ۳ مرحله انجام می‌شود. در ادامه این مراحل را بررسی می‌کنیم:

مرحله اول اکستنشن مژه

آرایشگر در مرحله اول تصمیم می‌گیرد کدام نوع از اسکتنشن مژه برازنده چهره فرد است. بر اساس این تصمیم، یکی از انواع مژه‌های مصنوعی (مژه فیبری، ابریشمی و انواع دیگر مژه مصنوعی موجود در بازار) انتخاب می‌شود. این مژه‌ها هر کدام بلندی و فِر متفاوتی دارند. مژه‌ای باید انتخاب شود که در کنار جذابیت و زیبایی، جلوه‌ای غیرطبیعی به چهره ندهد.

مرحله دوم اکستنشن مژه

پس از اینکه انتخاب مژه با مشورت آرایشگر و مشتری انجام شد، نوبت اکسنشن مژه فرا می‌رسد. در این مرحله تارهای مژه با موچین یا ابزاری مانند موچین با دقت تمام به تارهای مژه طبیعی چسبانده می‌شوند. مژه مصنوعی باید دقیقاً روی مژه طبیعی قرار بگیرد. این مرحله بسته به مهارت و سرعت‌عمل آرایشگر، زمان متفاوتی می‌برد. با این حال در جریان باشید که اکستنشن مژه در مجموع فرایندی زمان‌بر است.

مرحله سوم اکستنشن مژه

برای جلوگیری از دوباره کاری، مژه‌کار، مژه‌های مصنوعی را با دقت در یک نوبت روی مژه‌های طبیعی قرار می‌دهد. این مرحله به اندازه‌ای حساس است که ممکن است به‌راحتی حدود ۲ ساعت زمان ببرد. پس از مژه‌گذاری اولیه، مژه‌کار برای دومین بار جایی که از قلم افتاده را با مژه‌های مصنوعی پر می‌کند. مژه‌کار برای افزایش دقت و راحتی، نوار چسبی روی مژه‌های پایین قرار می‌دهد. این نوار جلوی چسبانده‌شدن مژه‌های بالایی به مژه‌های پایینی را می‌گیرد. در نتیجه پس از پایان مژه‌گذاری، مدتی زمان لازم است تا چسبِ مژه‌ها کاملاً خشک شود. سپس نوار چسبی که روی مژه‌های پایینی قرار دارد برداشته می‌شود. در نهایت از آنجایی که مژه‌های مصنوعی روی مژه‌های طبیعی قرار گرفته‌اند. مدتی زمان لازم است تا چشم به مژه‌های مصنوعی عادت کند.

مزایا و معایب اکستنشن مژه

مزایا و معایب اکستنشن مژه

اکستنشن مژه نیز همانند دیگر روش‌های آرایشی مزایای بی‌شماری دارد. با این حال این روش بدون عیب هم نیست. از آنجایی که اکستنشن مژه روزبه‌روز بیشتر محبوبیت پیدا می‌کند، در ادامه مزایا و معایب اسکتنشن مژه را بررسی می‌کنیم:

مزایای اکستنشن مژه

مزایای

سرعت آرایش را افزایش می‌دهد​

ریمل‌کشیدن اگر با دقت انجام شود چیزی حدود ۱۰ تا ۲۰ دقیقه زمان می‌برد. با این حال از آنجایی که اکستنشن مژه به رسیدگی و آرایش چندانی نیاز ندارد، این مدت زمان را در آرایش روزانه صرفه‌جویی خواهید کرد.

شما را از آرایش‌های مژه بی‌نیاز می‌کند

اکستنشن مژه به اندازه‌ای زیبا و جذاب است که نیازی به دیگر آرایش‌های چشم ندارد. مژه‌ها در این روش جلوه‌ای دلبرانه پیدا می‌کنند و سیاهی زیر چشم را پوشش می‌دهند. به همین دلیل نیازی نیست وقت زیادی را صرف آرایش چشم کنید. جالب اینجاست از آنجایی که اکستنشن مژه نیاز به آرایش چشم را به میزان چشمگیری کاهش می‌دهد، فرصت کمتری برای پاک‌کردن آرایش چشم از شما گرفته می‌شود.

می‌توانید جنس و مدل متنناسب با صورت و چشم خود انتخاب کنید

مژه‌ مصنوعی که برای اکستنشن استفاده می‌شود با دیگر مژه‌های مصنوعی فرق می‌کند. این مژه‌ها در ابعاد و حجم مختلفی روانه بازار شده‌اند. در نتیجه به‌راحتی می‌توان آن را بر اساس چهره فرد شخصی‌سازی کرد. به لطف این شرایط اکستنشن مژه جلوه‌ای زیبا و منحصربه‌فرد ایجاد می‌کند.

خبری از خرابی آرایش مژه نیست

انصافاً باید اعتراف کنیم آرایش مژه نسبت به دیگر آرایش‌های صورت دردسرهای بیشتری دارد. کمی حواس‌پرتی در حین ریمل‌زدن، آرایش چشم را خراب می‌کند. اصلاح این آرایش نیز به‌راحتی نیست و پاک‌کردن ریمل مشکلات خاص خودش را به دنبال دارد. گاهی اوقات باقیمانده ریمل روی گوشه‌های چشم جمع می‌شود و جلوه آرایش را نازیبا می‌کند. خوشبختانه در اکشتنشن مژه خبری از خرابی آرایش مژه نیست.

معایب اکستنشن مژه

معایب

قیمت گزافی دارد و لازم است هر دو ماه ترمیم شود

در این شکی نیست که اکستنشن مژه قیمتی گران دارد. این قیمت بسته به مژه‌ای که انتخاب کرده‌اید و مژه‌کاری که قصد انجام آن را دارد، تفاوت می‌کند. با این حال هر طور که حساب کنید قیمت اکستنشن مژه از دیگر روش‌های آرایش مژه گران‌تر است. از طرف دیگر هرچقدر هم که مژه‌کار برای مژه‌های شما مایه بگذارد و کاری بی‌عیب‌ونقص انجام دهد، باز هم مژه‌ها پس از ۲ تا نهایتاً ۳ هفته خراب می‌شود و نیاز به ترمیم پیدا می‌کند. در این شرایط باید دوباره برای ترمیم اکستنشن مژه هزینه کنید.

باعث خرابی مژه‌های طبیعی می‌شود

اگر مژه‌کار حرفه‌ای انتخاب کنید، بعید است خطری مژه‌های طبیعی شما را در حین اکستنشن مژه تهدید کند. با این حال نبود تخصص مژه‌کار یا استفاده از مواد بی‌کیفیت سلامت مژه‌های طبیعی را جداً به‌خطر می‌اندازد.

در طولانی مدت باعث ریزش مژه طبیعی می‌شود

اکستشن مژه ممکن است در کوتاه مدت عارضه‌ای نداشته باشد. با این حال این روش در درازمدت شرایطی برای ریزش مژه‌های طبیعی فراهم می‌کند. در کنار ریزش دائم مژه، مراحل رشد مژه‌های جدید نیز با اکستنشن مژه مختل خواهد شد.

ممکن است باعث عفونت چشم شود

هرچقدر هم که مژه‌‌کار حرفه‌ای ‌انتخاب کرده باشید و از مواد باکیفیت کمک گرفته باشید، باز هم احتمال عفونت چشم در اکستنشن مژه وجود دارد. در بعضی مواقع نیز چسب مژه پوست دور چشم را حساس و ملتهب می‌کند. اگر چشم‌هایی حساس و خشک دارید و پوست صورت شما به‌راحتی ملتهب می‌شود، بهتر است با احتیاط بیشتری درباره اکستنشن مژه تصمیم بگیرید.

 گاهی اوقات عذاب‌آور می‌شود

برای شما توضیح دادیم که مژه‌های مصنوعیِ مخصوص اکستنشن جنس بسیار سبکی دارند. با این حال از آنجایی که این مژه‌ها دائم روی پلک قرار می‌گیرند، پس از مدتی ممکن است احساس عذاب‌آور و ناخوشایند ایجاد کنند. این شرایط را بیشتر در افرادی سراغ داریم که تاکنون اکستنشن مژه انجام نداده باشند.

سخن پایانی

همان‌گونه که وعده داده بودیم تمامی چیزهایی که درباره اکستنشن مژه باید بدانید را مطرح کردیم. امیدواریم به لطف این اطلاعات، تصمیمی درستی درباره اکستنشن مژه بگیرید و مژگان زیبای شما از همیشه دلبرانه‌تر شود. اگر هم معایب این کار را خوانده‌اید و استرس دارید، می‌توانید به انواع ریمل موجود در فروشگاه اینترنتی اردمی اکتفا کنید. در این فروشگاه ریمل بلند کننده و ریمل حجم دهنده از برندهای ایرانی و خارجی وجود د ارد که کار شما را ساده می‌کند. در پایان از آنجایی که مطمئن هستیم شما هم اطلاعات سودمندی درباره اکستنشن مژه دارید، خواهشمندیم این اطلاعات را در قسمت نظرات با ما و دیگر مخاطبان این مجله آموزشی به اشتراک بگذارید.

دیدگاه‌ها 4868بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه