مشاورهٔ رایگان پوست و مو + ۲۰۰هزارتومان بُن تخفیف، هدیهٔ ثبت‌نام در سایت! «لینک ورود به صفحهٔ تخفیف‌ها»

باورهای غلط در مراقبت از پوست | کارهایی که نباید انجام دهیم

زمان تقریبی مطالعه: ۳ دقیقه
باورهای غلط در مراقبت از پوست | کارهایی که نباید انجام دهیم

این روزها که همه درباره بایدهای مراقبت از پوست صحبت می‌کنند، عده‌ای نیز سخن از نبایدها می‌زنند. در مراقبت از پوست چند خرافه یا اعتقاد غلط وجود دارد که نه‌تنها به سلامت و زیبایی پوست کمکی نمی‌کند، بلکه باعث تخریب ظاهرو باطن آن نیز می‌شود. در این مقاله در ادامه می‌خواهیم به باورهای غلط در مراقبت از پوست بپردازیم. همراه ما باشید و این مقاله جذاب و خواندنی را از دست ندهید.

باورهای غلط در مراقبت از پوست

۱. صورتتان را چند بار در روز بشویید تا تمیزتر شود

اولین باور از باورهای غلط در مراقبت از پوست این است که اکثر ما شنیده‌ایم که شستن مداوم صورت باعث سلامت هر چه بیشتر پوست و شادابی آن می‌شود. با پاک‌شدن آلودگی‌ها از صورت سلامت پوست تضمین می‌شود و شما از شر تمام مواد مضر برای وپوست رها می‌شوید. ما اینجا هستیم تا به شما بگوییم که قانون بالا شرایط خاصی دارد.

درست است که شستن پوست تمیزی و سلامت را در پی دارد؛ اما با شرط‌ها و شرایط خاص. نکته اینجاست که آب به غیر از شستن آلودگی‌های صورت، روغن طبیعی و ضروری پوست را هم می‌شوید. این روغن طبیعی برای شادابی و زندگی پوست الزامی است و از خشک و جمع‌شدن پوست جلوگیری می‌کند؛ پس این یکی از باورهای غلط در مراقبت از پوست است که شستو‌وشوی مداوم پوست، به نفع آن است. در واقع بهتر است فقط دو مرتبه در روز صورت خود را با آب شست‌و‌شو دهید تا هم تمیز شود و هم سلامت پوستتان حفظ شود.

۲. ضد آفتاب فقط مخصوص فصل تابستان است

استفاده از ضد آفتاب فصل نمی‌شناسد

بله درست خواندید. برخی معتفدند که استفاده از بهترین کرم ضد آفتاب به فصل تابستان اختصتص دارد و این اعتقاد هم یکی دیگر از باورهای غلط در مراقبت از پوست است. فراموش نکنید که در همه فصول سال خورشید، نور لذت بخش آن و اشعه مضر آن وجود دارند؛ پس تا زمانی که خورشید هست استفاده از ضد آفتاب برای سلامت و مراقبت از پوست الزامی و حیاتی است. در هر زمان که نیت کردید از خانه خارج شوید لایه نازکی از ضد آفتاب را به پوست خود هدیه دهید. استفاده از ضد آفتاب را به شکل قانونی که هرگز نقض نمی‌شود در زندگی خود ثبت کنید تا پوستی سالم و سرزنده داشته باشید.

۳. هر روز صورتتان را اسکراب و لایه برداری کنید

The harder you exfoliate, the better

یکی دیگر از باورهای غلط این است که می‌گویند، لایه برداری یا اسکراب حکم آب حیات برای پوست را دارد و هر چه بیشتر پوست خود را از سلول‌ها و لایه‌های مرده پاک کنید پوستی سلامت‌تر و زیباتر دارید. درست است که نتیجه اسکراب، داشتن صورتی سالم و بدون آلودگی است؛ ولی باید توجه کنید که اسکراب به معنی رفتار سخت و خشن‌ با پوست نیست. رفتار خشن تمیزی بیشتر به همراه دارد؛ اما این تمیزی به قیمت آسیب‌دیدن پوست خواهد بود. اسکراب خشن باعث بریدگی و سوختگی پوست می‌شود؛ پس به یاد داشته باشید که برای اسکراب به بهترین شکل ممکن کافی است پوست را به شکل دورانی ماساژ دهید.

۴. پوست چرب به مرطوب کننده و آبرسان نیاز ندارد

You don’t need to moisturise your skin if it's oily

جمله «پوست چرب نیاز به مرطوب کننده ندارد» یکی دیگر از باورهای غلط در مراقبت از پوست است. این باور از پایه و اساس اشتباه و آسیب‌رسان است. برای اینکه پوستی سلامت داشته باشید باید مراقبت از پوست خود را کامل کنید؛ پس اگر پوست چرب دارید برای تکمیل روتین خود از ژل مناسب برای پوست‌های چرب استفاده کنید. علت اینکه ما به استفاده از مرطوب کننده تأکید داریم این است که چربی ترشح شده از پوست فقط لایه خارجی را چرب می‌کند و برای لایه‌های درونی پوست خاصیت یا اثری ندارد؛ پس نوع پوستی که دارید تعیین کننده استفاده یا عدم استفاده از مرطوب کننده نیست. نوع پوست شما فقط نوع مرطوب کننده شما را تعیین می‌کند؛ پس مرطوب کننده را تهیه کنید که هماهنگ با نوع پوست شما باشد.

۵. شستن صورت با آب گرم باعث تمیزی بیشتر آن می‌شود

Wash your face with hot water

یکی دیگر از باورهای غلط در مراقبت از پوست این است که معتقدند شستن صورت با آب گرم باعث تمیزی بیشتر آن می‌شود. این در حالی است که شستن زیاد پوست به‌تنهایی آسیب رسان است حالا اگر این آب، داغ باشد آسیبی که به پوست شما وارد می‌کند چند برابر می‌شود. آب گرم مانند یک خون‌آشام سنگدل تمام رطوبت، آب و زندگی را از پوست شما می‌مکد، بعد از استفاده از آب گرم شما می‌مانید و پوستی به خشکی کویر. لایه بیرونی پوست در اثر تماس با آب گرم آسیب می‌بینید و شما برای جبران این آسیب باید سرمایه و زمان زیادی صرف کنید؛ پس این لایه نازک و حساس بدن یعنی پوست صورت را فقط و فقط با آب سرد بشویید. برای بازکردن منافذ صورت شما می‌توانید از بخار آب استفاده کنید؛ اما هرگز به سمت آب داغ نروید.

سخن پایانی

در این مقاله با شما درباره باورهای غلط در مراقبت از پوست صحبت کردیم. شما چه صحبت‌های دیگری در مراقبت از پوست شنیده‌اید که به نظرتان نادرست و غیر منطقی می‌آید؟ برای ما در بخش نظرات بنویسید. اگر برای مراقبت از پوست خود نیز به مشاوره نیاز دارید، می‌توانید پرسشتان را درج کنید یا با شماره تلفن‌های درج‌شده در بالای همین صفحه تماس بگیرید. مشاوران خبره فروشگاه اینترنتی اردمی، به تک‌تک سوالات شما با صبر و حوصله پاسخ می‌دهند.

دیدگاه‌ها 2286بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه