تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

مهم ترین ملاک برای انتخاب کرم ضد آفتاب چیست؟

زمان تقریبی مطالعه: ۶ دقیقه
مهم ترین ملاک برای انتخاب کرم ضد آفتاب چیست؟

کمبود هیچ لوازم آرایشی به اندازه کرم ضد آفتاب احساس نمی‌شود. این محصول هم برای پیشیگیری از آسیب مناسب است هم برای رنگ‌دادن به پوست و تا اندازه خیلی کمی هم خاصیت درمانی دارد. این محصول باید در هر فصل و در هر آب وهوایی همراه شما باشد. چراکه آفتاب و خورشید در هر فصلی می‌توانند به پوست آسیب بزنند. اشعه فرابنفش خورشید باعث ایجاد چروک، لکه‌های قهوه‌ای رنگ و پوست کدر می‌شود. برای همین است که ما به استفاده از ضد آفتاب تأکید داریم. سخت‌ترین مرحله بعد از قانع‌کردن افراد برای استفاده از کرم، راهنمایی آن‌ها برای انتخاب ضد آفتاب مناسب است. در انتخاب ضد آفتاب مناسب شما باید چندین ملاک را در نظر بگیرید. رنگی‌بودن کرم، تاریخ انقضا، توجه به نوع پوست و برند آن از مهم‌ترین ملاک‌ها هستند. برای دانستن بیشتر و انتخاب آسان‌تر همراه ما باشید.

فواید استفاده از ضد آفتاب

فواید استفاده از ضد آفتاب

همان طور که در بالا گفتیم ضد آفتاب خواص بسیاری برای پوست دارد. این خواص دو دسته هستند. یکی خواص بلند مدت که جلوگیری از پیری زودرس یکی از آن‌ها است و دیگری خواص کوتاه مدت که جلوگیری از آفتاب‌سوختگی را شامل می‌شود.

SPF مناسب مهمترین ملاک برای انتخاب کرم ضد آفتاب

SPF مناسب مهمترین ملاک برای انتخاب کرم ضد آفتاب

میزان SPF ملاک مهمی است که تمام ضد آفتاب‌ها این فاکتور را دارند. این فاکتور مانع از رسیدن اشعه مضر فرابنفش به پوست می‌شود. درصدهای مختلف این عنصر مشخص می‌کنند چه میزان نور خورشید به پوست شما برسد. برای مثال کرم ضد آفتاب با SPF 30، از رسیدن 97 درصد اشعه UVB به پوست شما جلوگیری می‌کند. به شرطی که طبق دستور عمل کنید. اشعه UVB به اشعه آفتاب‌سوختگی هم معروف است. این اشعه پوست شما را نابود می‌کند. SPF 50 می‌تواند حدود 98 درصد از نور مضر را مسدود کند؛ بنابراین از نظر فنی تفاوت زیادی بین SPF 30 و  SPF 50 وجود ندارد. متخصصان اعتقاد دارند کرمی مناسب پوست است که SPF 30 یا بیشتر داشته باشند. در کل بین این محصولات تفاوت چندانی ندارند.

فرمول مناسب

فرمول مناسب

دنیا امروز دچار چندگانگی شده است، از داروها بگیرید تا لوازم آرایشی و مراقبتی. بعضی می‌گویند داروهای گیاهی مناسب هستند و بعضی دیگر به داروهای شیمیایی تأکید دارند. ضد آفتاب هم به این مسائل دچار شده است. دو فرمول متفاوت برای ضدآقتاب‌ها وجود دارد، یکی فرمول فیزیکی و دیگری فرمول شمیایی. در ادامه نظر متخصصان را درباره این ملاک انتخاب کرم ضد آفتاب با شما به اشتراک می‌گذاریم.

  • ضد آفتاب فیزیکی

این دسته ضد آفتاب‌ها دارای مواد معدنی است. به همین دلیل به آن‌ها ضد آفتاب‌های معدنی می‌گویند. وجود دو ماده معدنی در این کرم‌ها تأیید شده است. دو ماده اکسید روی و دی اکسید تیتانیوم تنها ترکیبات معدنی ضد آفتاب‌های فیزیکی است. این دو ماده سد محکمی در برابر نور خورشید ایجاد می‌کنند. این دژ نفوذ ناپذیر نور مضر فرابنفش را از پوست شما بازتاب می‌دهد. به این نوع نور فرابنفش، نور پیرکننده هم می‌گویند. این دو عنصر تا 95 درصد از نور را به خود جذب می‌کند. این نوع ضد آفتاب یک مشکل دارد. کرم روی پوست شما مانند گچ سفیدرنگ می‌شود. برای حل این مشکل می‌توانید از کرم‌های رنگی استفاده کنید. این کرم‌ها رنگ پوستتان را متعادل می‌کنند. برای تجزیه ذرات باقی‌مانده روی پوست می‌توانید از محصول با فناوری نانو که مخصوص تجزیه ذرات استفاده کنید.

  • ضد آفتاب شیمیایی

این ضد آفتاب‌ها فرمولی شامل تمامی مواد فعال به جز اکسید روی و دی اکسید تیتانیوم دارند. نام دیگر این ضد آفتاب‌ها ارگانیک است که از ضد آفتاب‌های فیزیکی طرفداران بیشتری دارد. این کرم‌ها به جای اینکه روی پوست بماسند و حالت خمیری پیدا کنند، مانند لوسیونی نرم در پوست فرو می‌روند. تفاوت دیگر فرمول شیمیایی با فیزیکی در نحوه دفع نور فرابنفش است. این نوع کرم برای جلوگیری از آسیب به پوست، اشعه فرابنفش را با کمک انفعالاتی به گرما تبدیل می‌کند.

متخصصین یادآور شده‌اند که فقط 5 تا 10 درصد بین عملکرد این دو نوع کرم تفاوت وجود دارد. فقط یک فرمول برای سلامت پوست وجود دارد و آن ایجاد روتین استفاده از کرم است؛ اگر آکنه دارید یا پوستتان حساسیت دارد، باید با متخصص پوست خود مشورت کنید تا شما را برای انتخاب ضد آفتاب مناسب راهنمایی کند. بعضی از ضد آفتاب‌های فیزیکی به‌عنوان محرک پوست حساس و مستعد آکنه شناخته شده‌اند؛ پس با دقت انتخاب کنید.

بافت مناسب ملاک مهم برای انتخاب کرم ضد آفتاب

بافت مناسب ملاک مهم برای انتخاب کرم ضد آفتاب

ضد آفتاب‌ها انواع مختلفی دارند که روی هر کدام لیستی از خواص نوشته شده است؛ اما هیچ کدام مهم‌ترین مزایایی که ضد آفتاب معمولی را از ضد آفتاب خوب جدا می‌کند، را به شما نمی‌گویند. ضد آفتابی برای پوست خوب است که ضدحساسیت باشد. هرچقدر ضد آفتابی بیشتر در معرض تست‌های حساسیت باشد، بهتر عمل می‌کند. دومین ویژگی مهم یک ضد آفتاب خوب، سبک‌بودن آن است. مهم نیست ضد آفتاب انتخابی شما رنگی باشد یا نه. نکته مهم سبک‌بودن آن است. شما قرار است هر لحظه از روزتان را با کرم باشید؛ اگر این کرم بافت سنگینی داشته باشد، دیگر تفاوتی با کرم‌ پودرهای سنگین ندارد.

کرم‌های روزانه باید سبک‌ باشند تا منافذ کمتری را مسدود کنند و باعث جوش‌ها زیرپوستی و آکنه نشود. اسپری ضد آفتاب انتخاب خوبی برا محافظت از پوست بدن در برابر آفتاب است. با اینکه این کرم بافت سبکی دارد؛ اما در برابر نور بسیار مقاوم است. برای سفر بهتر است ضد آفتاب استیکی همراه خود داشته باشید. کرمی قوی برای دور چشم و صورت و محکم برای آفتاب و نرم برای پوست. این کرم در کیف دستی شما به‌راحتی جا می‌گیرد. پوست‌های چرب باید ژل ضد آفتاب را انتخاب کنند. این ضد آفتاب پوست براق را به پوست مات تبدیل می‌کند.

زمان مناسب استفاده ضد آفتاب

زمان مناسب استفاده ضد آفتاب

هر زمانی که استفاده از ضد آفتاب را شروع کنید خوب است؛ اما نظر متخصصان این است که استفاده از ضد آفتاب را از 6 سالگی شروع کنید. اینکه دارید این مقاله را می‌خوانید به این معنی است که از 6 سالگی شما گذشته است؛ اما اصلاً نگران نباشید و شروع کنید. دیر شروع‌کردن بهتر از هرگز شروع نکردن است. بهتر است نیم ساعت قبل از خروج از خانه ضد آفتاب را روی پوستتان بزنید. هر 2 ساعتی که در معرض نور خورشید بودید، باید ضد آفتاب را تمدید کنید. در خانه هم باید از این محصول استفاده کنید. نور فرابنفش می‌تواند از پنجره و ابرها عبور کند. اینکه در شب هم از ضد آفتاب استفاده کنید یا نه به خودتان بستگی دارد. بعضی از وسایل نور مصنوعی دارای اشعه فرابنفش هستند و ضد آفتاب از شما در برابر آن‌ها محافظت می‌کند.

مقدار مناسب کرم ملاک مهم برای انتخاب ضد آفتاب

مقدار مناسب کرم ملاک مهم برای انتخاب ضد آفتاب

مقداری که از ضد آفتاب استفاده می‌کنید خیلی مهم است. برای کل بدن اندازه یک توپ گلف کرم نیاز است و برای صورت اندازه یک سکه کرم کافی است. هر 2 ساعت یک بار باید اندازه یک سکه کرم به پوستتان بزنید. فراموش نکنید بعد از شنا یا بعد از عرق‌کردن باید فوراً کرمتان را تمدید کنید. چراکه کرم پوستتان با عرق یا آب شسته شده است. کار بعدی که برای اثربخشی بیشتر کرم باید انجام دهید دقت به نحوه کرم‌زدن است. کرم را روی پوستتان بزنید و با سر انگشتتان و به آرامی روی پوست ماساژ دهید. این کار باعث فرورفتن ذرات کرم در پوستتان می‌شود. کرمی نباید فقط روی پوستتان باشد باید تا عمق و جان پوستتان فرو برود و از داخل محافظ پوستتان باشد.

سخن پایانی

در این نوشته درباره مهم‌ترین ملاک برای انتخاب کرم ضد آفتاب صحبت کردیم که حتماً باید مدنظرتان داشته باشید. اگر با این توضیحات هم متوجه نشدید که چه محصولی مناسب شماست، با شماره تماس بالای همین صفحه تماس بگیرید تا راهنمایی رایگان دریافت کنید. ضمناً می‌توانید محصول مدنظرتان را از فروشگاه اینترنتی اردمی تهیه کنید. شما بیشتر از چه محصولی استفاده می‌کنید؟ برای ما در بخش نظرات بنویسید؟​

دیدگاه‌ها 4249بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه