مشاورهٔ رایگان پوست و مو + ۲۰۰هزارتومان بُن تخفیف، هدیهٔ ثبت‌نام در سایت! «لینک ورود به صفحهٔ تخفیف‌ها»

اشتباهات رایج هنگام حمام کردن که باعث آسیب به پوست و مو می‌شود

زمان تقریبی مطالعه: ۴ دقیقه
اشتباهات رایج هنگام حمام کردن که باعث آسیب به پوست و مو می‌شود

حمام‌کردن قسمتی مهم از زمان و زندگی ما را به خود اختصاص می‌دهد. تقریباً اکثر ما در اینکه حمام برای سلامت ما مفید است هم نظریم. واقعاً حمام‌کردن به ما کمک می‌کند؟ نمی‌شود به این سؤال قبل از آشنا شدن با اشتباهات رایج هنگام حمام کردن نظر قطعی داد؛ اشتباهاتی که در ظاهر کوچکند و افراد بسیاری از وجود آن‌ها بی‌اطلاع هستند. امکان دارد که با تکرار این اشتباهات دچار مشکلاتی در مو و پوست ‌شوید؛ پس برای رسیدن به جواب سؤالتان و پیشگیری از ضرر، همراه ما باشید.

از شامپو مغذی استفاده نمی‌کنید

استفاده از شامپوی نامناسب یکی از اشتباهات رایج حمام کردن

یک شوینده خوب باید علاوه بر تمیزکردن مو از آلودگی‌ها، به تغذیه مو هم بپردازد. فاصله شما تا رسیدن به موهایی که آرزویش را داشته‌اید کم است؛ پس تردید نکنید. برای چه چیزی تردید نکنید؟ برای انتخاب، خرید و استفاده از یک شامپو مغذی. بهتر است شامپویی که انتخاب می‌کنید حاوی روغن‌های مقوی باشد. روغن‌هایی مانند زیتون، آرگان و نارگیل هم موهای شما را نرم می‌کنند و هم نیاز غذایی آن‌ها را رفع می‌کنند؛ پس اولین قدم در توقف اشتباهات رایج هنگام حمام کردن، انتخاب شامپوی مناسب است.

برای آشنایی با شامپو مناسب موهایتان، مقاله زیر را بخوانید.

با آب داغ حمام می‌کنید

حمام با آب داغ یکی از اشتباهات رایج حمام کردن

شاید اعتقاد شما این باشد که هیچ چیز در دنیا به اندازه یک حمام داغ آدم را سرحال نمی‌آورد. ممکن است این عقیده درست باشد؛ اما ضررهایی که به همراه دارد بیشتر از فواید آن است. آب داغ بلای جان پوست و موی شماست؛ پس حتماً از آن فاصله بگیرید. پاک‌کردن روغن طبیعی پوست و مو، التهاب پوست و تحریک پوست‌های حساس گوشه‌ای از آسیب‌های آب داغ است. سعی کنید پوست و مویتان را به آب ولرم عادت دهید تا دچار اشتباهات رایج هنگام حمام کردن نشوید. آب ولرم هم آدم را سرحال می‌آورد.

وسایل حمامتان را عوض نمی‌کنید

وسایل حمامتان را عوض نمی‌کنید

لیف‌ها، اسفنج‌ها و کیسه‌هایی که در حمام از آن‌ها استفاده می‌کنید قابلیت آسیب‌رساندن به شما را دارند. تعویض نکردن یا تعویض دیرهنگام وسایل حمام آن‌ها را به خانه‌ای برای میکروب‌ها تبدیل می‌کند. درست مانند هر وسیله‌ای در دنیا لیف‌ها هم تاریخ انقضا دارند. با تمام‌شدن این تاریخ باید به فکر وسیله‌ جدید باشید. بعد از 2 ماه زمان دورانداختن این وسایل فرا می‌رسد. لیف‌های جدید هم به خانه باکتری‌ها تبدیل می‌شوند. چه موقع؟ این اتفاق زمانی می‌افتد که شما لیف‌ها را خیس یا مرطوب نگه‌دارید. این کار قاتل سلامت پوست شماست. خشک‌نکردن یا مرطوب‌ماندن لیف‌ها خطرناک‌ترین اشتباهات رایج هنگام حمام کردن است؛ پس بعد از اتمام کارتان با این وسایل، آن‌ها را خشک کنید.

لایه برداری را انجام نمی‌دهید

لایه برداری را انجام نمی‌دهید

شستن بدن هنگام حمام‌کردن عملی رایج است. شستن بدن به حذف آلودگی‌های سطحی پوست کمک می‌کند؛ اما تکلیف آلودگی‌های عمقی پوست چیست؟ جواب در اشتباهات رایج هنگام حمام کردن است. شاید با حمام‌کردن عرق و چربی را از بدنتان پاک کنید؛ اما نمی‌توانید از شر سلول‌های مرده پوستتان خلاص شوید. خلاص‌شدن از شر آلودگی‌های عمقی و سلول‌های مرده پوست فقط با کمک اسکراب امکان‌پذیر است. لایه برداری پوست به رطوبت‌رسانی بهتر و تغذیه بهتر پوست کمک می‌کند. استفاده از اسکراب، دو مرتبه در هفته به پوست شما کمک می‌کند. اگر اسکراب انتخابی شما حاوی مرطوب کننده باشد بهتر است. نتیجه استفاده از اسکراب پاکسازی، رطوبت‌رسانی، افزایش انعطاف و شادابی هرچه بیشتر پوست است. برای این کار می‌توانید از روشویه یا همان سفیداب هم استفاده کنید.

حوله شما نامناسب است

استفاده از حوله نامناسب یکی از اشتباهات رایج هنگام حمام کردن

اولین مرحله بعد از حمام کردن، استفاده از حوله است. حوله در حذف آب اضافه بدن به ما کمک می‌کند؛ اما استفاده خشن از حوله یکی از اشتباهات رایج هنگام حمام کردن است. برای گرفتن رطوبت اضافه بدن استفاده از حوله اشکالی ندارد؛ اما قصه آسیب از آنجایی شروع می‌شود که حوله را با سمباده اشتباه می‌گیرید. استفاده خشن از حوله علاوه بر رطوبت اضافه، رطوبتی که پوست را زنده نگه‌می‌دارد هم از بین می‌برد. استفاده از حوله برای مو در هر صورت اشتباه است. برای گرفتن آب موها اصلاً از حوله استفاده نکنید، چه ملایم چه خشن. درجه آسیب به فولیکول مو با درجه خشونت شما حین خشک‌کردن مو ارتباط مستقیم دارد. بهترین کار این است که اجازه دهید موهایتان با پارچه نخی تمیز یا در هوای آزاد خشک شوند؛ پس بدنتان را خشک کنید و موهایتان را نه.

دیر از مرطوب کننده استفاده می‌کنید

استفاده نکردن از مرطوب کننده یکی از اشتباهات رایج هنگام حمام کردن

در بعضی متون مراقبتی ذکر شده است که 3 دقیقه بعد از حمام مناسب‌ترین زمان برای استفاده از مرطوب کننده است. متأسفانه این نکته یکی از اشتباهات رایج هنگام حمام کردن است. مناسب‌ترین زمان برای مرطوب‌کردن بدن زمانی است که بدن تازه رطوبت از دست داده است؛ یعنی همان لحظه‌ای که از حمام خارج می‌شوید. بهتر است بعد از حمام مرطوب کننده یا سرم سبک انتخاب کنید تا بدنتان زمان برای جذب این رطوب را داشته باشد.

سخن پایانی

خب دوستان عزیز، چند تا از اشتباهات رایج هنگام حمام کردن را شما نیز انجام می‌دادید؟ به نظرتان چه اشتباهات دیگری هم هست که بتوان به این لیست اضافه کرد؟ برای ما در بخش نظرات بنویسید. ضمناً پیشنهاد می‌کنیم برای خرید بهترین شامپو مغذی متناسب با موهایتان، سری به فروشگاه اینترنتی اردمی بزنید. در این فروشگاه می‌توانید انواع شامپو متناسب با جنس مو یا عارضه‌ای که به آن دچارید را بیابید. قیمت مناسب و اصالت کالا نیز دو شاخصه مهم برای محصولات آرایشی و بهداشتی اردمی است.  ​

دیدگاه‌ها 7813بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه