تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

کدام یک از انواع شامپو برای موی شما مناسب است؟

زمان تقریبی مطالعه: ۵ دقیقه
کدام یک از انواع شامپو برای موی شما مناسب است؟

این روزها که بازار از انواع شامپو از جمله بهترین شامپو برای ریزش مو اشباع شده است، افراد زیادی برای انتخاب محصول مطمئن و مفید، سردرگم شده‌اند. در واقع هر کدام از برندهای بهداشتی و آرایشی در ایران و جهان مدعی برتر بودن در زمینه تولید انواع شامپو هستند. برای انتخاب محصول کارامد و مفید، بهتر است بدانیم ویژگی های هر کدام از این محصولات چیست و کدام شامپو برای موی شما مناسب است. تا پایان مقاله با ما باشید تا این موضوع را بررسی کنیم.

فرمول سازنده انواع شامپو

فرمول سازنده انواع شامپو

یکی از نکاتی که هنگام خرید انواع شامپو باید به آن دقت کنید، فرمول سازنده آن است. البته به شما حق می‌دهیم که هنگام مطالعه فرمول سازنده بهترین شامپو برای ریزش مو یا هر شوینده دیگر کمی سردرگم شوید. در واقع برخی اصطلاحات و واژه‌ها آنقدر اختصاری یا پیچیده هستند که نمی‌توان به‌درستی متوجه ماهیت آن شد.

آنچه مسلم است بهتر است به جای فرمول‌های شیمیایی انواع ویتامین‌ها یا املاح معدنی، شامپو دارای عصاره گیاه باشد. البته باید توجه کنید که عصاره‌های گیاهی در یک محدوده زمانی مشخص پایدار هستند و پس از آن، ممکن است فاسد یا حتی مضر شوند؛ بنابراین باید در تولید و نگهداری آن دقت بیشتری کرد. به جای سولفات برای چربی‌زدایی موها نیز می‌توان از روغن‌های حلال برخی گیاهان استفاده کرد.

مواد ممنوعه در انواع شامپو

مواد ممنوعه در انواع شامپو

در بین همه مواد تشکیل‌دهنده انواع شامپو، نام سولفات سدیم لوریت و لوریل سولفات آمونیوم، متداول‌ترین آن‌هاست. این دو ماده باعث افزایش غلظت شامپو، افزایش حالت کف‌کنندگی یا قدرت پاک‌کنندگی آن می‌شود. درعین‌حال، این مواد کف‌کننده ممکن است حساسیت‌زا بوده یا برای پوست و مو تحریک‌کننده باشند و چربی طبیعی موهای شما را از بین ببرد. برخی گزارش‌ها نیز حاکی از سرطان‌زا بودن این ترکیبات است. خوشبختانه، تعداد زیادی شامپو بدون سولفات نیز در بازار وجود دارند؛ بنابراین هنگام خرید شامپو، حتی‌الممکن سعی کنید فاقد سولفات و همچنین پارابن، فتالات، قطاران، فرمالدئید و رنگ یا عطر مصنوعی و حساسیت‌زا باشند.

تفاوت انواع شامپو ارزان قیمت و گران

تفاوت محصولات ارزان قیمت و گران

یکی از پرسش‌هایی که همواره برای مشتریان وجود دارد این است که چه ضمانتی وجود دارد که شامپوی گران‌تری بخریم و حتماً از کیفیت بیشتری برخوردار باشد؟ در پاسخ باید گفت مسلماً اگر دنبال بهترین مواد سازنده هستید، نمی‌توانید آن‌ها را به‌طور کامل در یک محصول تبلیغاتی و خیلی ارزان پیدا کنید. در واقع نکته مهم آن است که شما از محصول خود چه انتظاری دارید؟ موها و پوست سر شما در چه حالتی است؟ جنس موهایتان چیست و از بین شامپوهای معروف، کدام برای موی شما مناسب است. اگر بودجه خوبی دارید، شامپوهای معروف و حتی گران را از دست ندهید. متأسفانه برخی شامپوهای ارزان‌قیمت به‌طور معمول، چربی طبیعی مو را از بین می‌برند. این مسئله ممکن است برای کسانی که موهایشان رنگ‌شده یا از ابتدا خشک بوده‌اند، مشکل ایجاد کند.

انواع شامپو برای انواع مو

انواع شامپو برای انواع مو

همانطور که هنگام استفاده از ماسک صورت، انواع لوازم آرایشی و بهداشتی و غیره توجه به نوع پوست مهم است، هنگام استفاده از انواع شامپو نیز جنس مو اهمیت ویژه‌ای دارد. در ادامه حالت‌های مختلف مو را بررسی می‌کنیم.

  • موهای معمولی

موهای نرمال یا معمولی به شامپوی ویژه‌ای نیاز ندارند. در واقع همین که محصول فاقد مواد مضر باشد کافی است. همچنین باید دقت کنید که شامپو الکتریسیته ساکن نداشته باشد؛ یعنی هنگام شانه کردن، موها به سمت بالا بلند نشوند. در مصرف انواع شامپو دقت کنید که پس از استفاده از آن موها باید بدرخشند. شامپویی که رنگ مو را کدر کند، به روند سبوم سازی پوست سر آسیب می‌زند.

  • موهای نازک

موهای نازک، سریع چرب می‌شوند. برای شستن این دسته از موها، از شامپوهای کرمی خودداری کنید و به جای آن به دنبال فرمول‌های دیگری باشید. برای مثال انواع شامپوهای مغذی و حجم دهنده برای موهای نازک، گزینه خوبی است.

  • موهای خشک و بسیار خشک

اگر موهای شما از دسته موهای خشک یا بسیار خشک است، بهتر است از شامپوهای کرمی و مرطوب کننده استفاده کنید. به عبارت دیگر، شامپوهای آبرسان، خشکی مو را تا حدی کاهش می‌دهند. علاوه بر این لازم است پس از شستن مو از ماسک مو یا نرم کننده هم استفاده کنید. در واقع موهای خشک، معمولاً با شامپو به‌تنهایی خوش‌حالت نمی‌شوند و استفاده از یک نرم کننده در کنار آن الزامی است.

  • موهای وز

گاهی در اثر بیماری، قرارگرفتن در معرض آلودگی، استفاده بیش از حد از سشوار، رنگ کردن مدام موها یا عوامل مشابه دیگر، مو رطوبت طبیعی خود را از دست می‌دهد. در چنین مواقعی موها وز شده یا به موخوره دچار می‌شوند. اگر موی شما چنین حالاتی پیدا کرده است، نرم کننده و ماسک موی مغذی را هرگز فراموش نکنید.

  • موهای رنگ شده

برخی از انواع شامپو مخصوص موهای رنگ شده طراحی شده‌اند؛ زیرا آ‌ن‌ها حاوی مواد ملایمی هستند که باعث حفظ رنگ می‌شوند. همچنین هدف از استفاده از چنین محصولی تقویت ساقه مو است که در نتیجه رنگ آمیزی ممکن است آسیب دیده باشد. این شامپوها بهتر است حاوی پروتئین یا موادی مانند عصاره گندم، سویا یا اسیدهای آمینه باشد.

  • موهای فرشده

موهایی که با کمک وسایل حرارتی برای مدتی فر می‌شوند، به مراقبت بیشتری نیاز دارند. این موها ریشه‌های چرب و ساقه بسیار خشک دارند. برای شستن چنین موهایی باید توجه کنید که ریشه آن کاملاً شسته شده و درعین‌حال ساقه آن‌ها مرطوب بماند. بهترین حالت این است که از انواع شامپو برای موهای معمولی، روز در میان، استفاده کنید. تمرکز خود را روی شستن پوست سر گذاشته و ساقه مو را با نرم کننده مناسب، مرطوب نگه دارید.

  • انواع شامپو برای شوره سر

شوره سر بنا به دلایل مختلفی ایجاد می‌شود که برخی به پیگیری ویژه و درمان اساسی نیاز دارند. با این توضیح، برای درمان شوره سر بهتر است ابتدا عامل ایجاد آن را پیدا کنید. این کار را به عهده متخصص بگذارید و اجازه دهید از بین انواع شامپو موجود در بازار، بهترین شامپو برای شوره سر را به شما پیشنهاد کند.

  • بهترین شامپو برای ریزش مو

ریزش مو نیز مانند شوره سر، در اثر عوامل مختلفی ایجاد می‌شود که در مقالات قبلی بلاگ به‌تفصیل درباره آن‌ها صحبت کرده‌ایم. پس از مطالعه دقیق مقالات و پیدا کردن ریشه اصلی ریزش مو می‌توانید انواع شامپو برای رفع یا درمان این معضل را استفاده کنید. بهتر است خرید بهترین شامپو برای ریزش مو نیز زیر نظر متخصص انجام شود.

سخن پایانی

در این مقاله با انواع شامپو برای موهای مختلف آشنا شدید. برای خرید بهترین شامپو برای ریزش مو یا سایر شامپوها فروشگاه اینترنتی اردمی – مرجع تخصصی محصولات آرایشی، بهداشتی و تندرستی را به شما پیشنهاد می‌کنیم. اگر در زمینه شوره سر یا ریزش مو نیز پرسش یا تجربه‌ای داشتید می‌توانید در قسمت نظرات درج کنید یا در ساعات اداری با مشاوران پوست و زیبایی مجموعه تماس بگیرید.

منبع: Byrdie دیدگاه‌ها 8535بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه