مشاورهٔ رایگان پوست و مو + ۲۰۰هزارتومان بُن تخفیف، هدیهٔ ثبت‌نام در سایت! «لینک ورود به صفحهٔ تخفیف‌ها»

روش های درمان پف زیر چشم چیست و کدام بهتر است؟

زمان تقریبی مطالعه: ۵ دقیقه
روش های درمان پف زیر چشم چیست و کدام بهتر است؟

اکثر افراد که برای خرید بهترین کرم دور چشم اقدام می‌کنند به عارضه‌هایی مانند انواع چین و چروک، پف یا گودی زیر چشم و تیرگی اطراف آن مبتلا هستند. البته این افراد باید به خاطر داشته باشند که استفاده از انواع کرم دور چشم اگرچه درمان خوبی برای این عارضه‌ها محسوب می‌شود؛ ولی تنها راه درمان یا درمان قطعی آن محسوب نمی‌شود. به عبارت دیگر با بررسی علت ایجاد هر عارضه بهتر می‌توان روش درمان آن را انتخاب کرد. به همین سبب در این مقاله بر آن شدیم که علت ایجاد و بهترین روش های درمان پف زیر چشم را بررسی کنیم. تا انتهای مقاله با ما باشید.

علت بروز پف زیر چشم

علت پف زیر چشم

قبل از اینکه بخواهیم به بهترین روش درمان پف زیر چشم بپردازیم، لازم است با علت ایجاد آ‌ن آشنا شویم. برخی از عارضه‌های دور چشم خیلی عمیق نیستند و با رعایت برخی اصول به‌خودی خود برطرف می‌شوند و حتی به روش‌های مختلف درمان نیاز ندارند. برخی از عارضه‌ها نیز عمقی هستند و فقط با برخی داروها از جمله بهترین کرم دور چشم برطرف یا درمان می‌شوند. غالباً پف زیر چشم که با قرمزی و تورم همراه است در اثر جمع شدن چربی یا آب اضافه زیر چشم ایجاد می‌شود. جمع شدن چربی شاید به دلیل پیری پوست یا افزایش سن باشد؛ اما برای جمع شدن مایعات در این ناحیه چند دلیل وجود دارد.

یکی از دلایل عمده برای ایجاد پف زیر چشم، بی‌خوابی یا بد خوابیدن است. کم آبی نیز می‌تواند به بروز عارضه‌های زیر چشم دامن بزند. همچنین حساسیت فصلی ممکن است باعث تجمع مایعات در پوست زیر چشم شود. در کنار این عوامل رژیم غذای شور که حاوی مقادیر زیاد سدیم است به پف زیر چشم یا ورم در نواحی دیگر بدن منجر می‌شود. با این توضیحات بهتر است ابتدا ریشه بروز این عارضه را بشناسید تا با رفع علت، به درمان سریع‌تر آن کمک کرده باشید.

بهترین روش درمان پف زیر چشم

بهترین روش درمان پف زیر چشم

نوشیدن آب کافی و خواب صحیح می‌تواند در درمان پف زیر چشم به شما کمک کند. نوشیدن آب، بدن شما را هیدراته نگه می‌دارد و خواب مفید با دور کردن استرس مانع از تجمع آب زیر پوست چشم شما می‌شود. البته گاهی مواقع با رعایت کردن اصول تغذیه و خواب کافی برای از بین بردن پف زیر چشم به نیروی بیشتری نیاز دارید. اینجاست که استفاده از انواع کرم دور چشم، سرم ها، غلطک ها و گزینه‌های مشابه آن ضروری می‌شوند. قبل از استفاده از هر کدام از این روش‌ها باید توجه داشته باشید که پوست زیر چشمان شما نازک و حساس است؛ بنابراین هر درمانی که انتخاب می‌کنید، باید ملایم و مؤثر باشد. در ادامه با روش های مختلف درمان پف زیر چشم بیشتر آشنا می‌شوید.

  • درمان خانگی پف زیر چشم

درمان با چای کیسه ای

برای درمان موقتی و گذرای پف زیر چشم بعد از بیدار شدن از خواب، چند روش خانگی وجود دارد. یکی از این روش‌ها استفاده از یخ است. به این منظور یک قطعه کوچک یخ را در دستمال پارچه‌ای تمیز گذاشته و به‌آرامی زیر چشم خود بگذارید. از ماساژ دادن این ناحیه بپرهیزید؛ زیرا باعث ایجاد کبودی می‌شود.

روش دیگر استفاده از چای کیسه‌ای است. به این ترتیب دو عدد چای کیسه‌ای «ترجیحاً چای سبز» را به مدت چند دقیقه در لیوان آب جوش قرار دهید. سپس آن را بیرون آورده و در یک ظرف تمیز داخل یخچال بگذارید تا قدری خنک شود. اکنون به مدت ۱۰ تا ۲۰ دقیقه کیسه چای را روی پف چشم خود قرار دهید. پس از گذشت این مدت خواهید دید که پف چشم به‌طور محسوسی کم شده است.

  • بهترین کرم دور چشم

استفاده از کرم دور چشم

استفاده از انواع کرم دور چشم یکی از بهترین روش های درمان پف زیر چشم است. البته هنگام خرید بهترین کرم دور چشم باید دقت کنید که حاوی کافئین و اسید هیالورونیک باشد. کافئین به سفت شدن پوست، کاهش پف حاصل از چربی و تخلیه مایعات اضافی از ناحیه زیر چشم کمک می‌کند. اسید هیالورونیک نیز پوست را مرطوب نگه داشته و از بروز چین و چروک جلوگیری می‌کند. هنگام استفاده از کرم دور چشم دقت داشته باشید که باید روند درمان را با صبر و حوصله ادامه دهید تا به نتیجه مطلوب برسید.

  • سرم دور چشم

سرم دور چشم

سرم ها نیز مانند بهترین کرم دور چشم بسته به فرمول خود بسیار مؤثر و کارآمد هستند. بعضی از سرم ها دارای انواع آنتی اکسیدان گیاهی هستند که بهترین درمان برای پف زیر چشم محسوب می‌شود. آنتی اکسیدان با جلوگیری از آسیب دیدن کلاژن باعث حفظ خاصیت ارتجاعی پوست و درخشندگی آن می‌شود. برخی از سرم های دور چشم نیز حاوی اسید هیالورونیک یا رتینول هستند.

هر چند رتینول برای تولید کلاژن و رفع چین و چروک بسیار مؤثر است؛ اما ممکن است برای پوست نازک اطراف چشم ایجاد حساسیت کند؛ بنابراین قبل از استفاده، آن را روی پوست دست خود امتحان کنید. هرچند تفاوت نمی‌کند چه نوع سرمی استفاده کنید؛ اما بنا بر نظر بسیاری از مشتریان، سرم‌های غلتکی برای برنامه روزانه رسیدگی به پوست مناسب‌تر هستند. غلتک این محصولات به شما کمک می‌کنند مواد سرم را به‌طور یکدست و مؤثر زیر چشم خود پخش کنید.

  • ماسک دور چشم

ماسک دور چشم برای درمان پف زیر چشم

یکی دیگر از روش های درمان پف زیر چشم استفاده از ماسک مخصوص زیر چشم است. این ماسک‌ ها که در انداز‌ه‌های کوچک و برای زیر چشم طراحی شده‌اند، حاوی مقادیر زیادی مواد آبرسان، آنتی اکسیدان و رتینول هستند. این روش درمان فوری باعث کاهش التهاب و افزایش رشد کلاژن می‌شود. همچنین یک راه عالی برای استراحت دادن به خود بعد از یک روز سخت کاری است. برای استفاده از ماسک دور چشم کافی است به بروشور محصول مراجعه کرده و طریقه‌ی مصرف آن را مطالعه کنید؛ اما قاعده‌ی کلی این است که برگه‌های ماسک به مدت ۲۰ دقیقه زیر چشم شما قرار بگیرند تا نتیجه‌ی عالی آن‌ها را مشاهده کنید.

  • فیلر چشم

فیلر یکی از روش های درمان پف زیر چشم

اگر به دنبال یک راه‌حل نیمه دائمی برای رفع پف زیر چشم خود باشید، فیلرها ممکن است گزینه خوبی باشند. استفاده از فیلر به شما کمک می‌کند تا ۱۲ ماه زیر چشم صاف و یکدست داشته باشید. تزریق فیلر با صاف کردن ناحیه زیر چشم ظاهری سالم به پوست دور چشم‌ شما می‌بخشد. البته فراموش نکنید که این نوع از درمان بسیار گران‌قیمت، در مواردی خطرناک است و گاهی عوارض جانبی نامطلوبی به دنبال دارد. با این توضیح قبل از اقدام به انجام فیلر با پزشک متخصص مشورت کرده و زیر نظر وی این کار را انجام دهید.

سخن پایانی

در این مقاله با روش های درمان پف زیر چشم آشنا شدید. اگر قصد خرید بهترین کرم دور چشم را دارید، توصیه می‌کنیم به فروشگاه اینترنتی اردمی مراجعه کنید. در فروشگاه اینترنتی اردمی – مرجع تخصصی محصولات آرایشی، بهداشتی وتندرستی می‌توانید بهترین محصولات را با ضمانت اصالت کالا در کوتاه‌ترین زمان خریداری کنید. شما چه راه دیگری برای درمان پف زیر چشم می‌شناسید؟ برای ما در بخش نظرات بنویسید.

منبع: Thetrendspotter دیدگاه‌ها 6645بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه