تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

مهم ترین علت جوش زدن پوست بعد از آرایش چیست؟

زمان تقریبی مطالعه: ۶ دقیقه
مهم ترین علت جوش زدن پوست بعد از آرایش چیست؟

شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که پس از آرایش حتی با بهترین کرم پودر دنیا، صورتتان پر از جوش شده باشد. این اتفاق اصلاً خوشایند نیست و هر کسی را کلافه می‌کند. برخی این موضوع را به نوع کرم پودر ربط می‌دهند و برخی دیگر خود پوست را عامل اصلی این اتفاق می‌دانند. در این مقاله ما قصد داریم که علت اصلی جوش زدن پوست بعد از آرایش را بدانیم. اگر موضوع برای شما هم جذاب است، ما را همراهی کنید.

علت اصلی جوش زدن پوست بعد از آرایش چیست؟

علت اصلی جوش زدن پوست بعد از آرایش چیست

برای جوش زدن پوست علت‌های مختلفی بیان شده که بعضی از آن‌ها حتی به بهترین کرم پودر مربوط است و برخی نه. در ادامه به بررسی و توضیح این علت‌ها می‌پردازیم.

  • پوستتان چرب است و کرم پودرتان بر پایه چربی یا سیلیکون ساخته شده است

پوستتان چرب است

اولین علت جوش زدن پوست بعد از آرایش این است که پوست شما از دسته پوست‌های چرب یا مختلط است و شما در انتخاب کرم پودرتان به میزان لازم دقت نکرده‌اید. همیشه این نکته را به خاطر داشته باشید که حتی اگر معروف‌ترین و معتبرترین برندهای جهانی کرم پودر را  متناسب با نوع پوست خود استفاده نکنید، پس از مدتی پوستتان آسیب خواهد دید. بنابراین قبل از خرید هر نوع لوازم آرایشی و بهداشتی دقت کنید که متناسب با نوع پوست شما باشد.

به عبارتی اگر پوستتان چرب است از کرم پودر بر پایه آب استفاده کنید. کرم پودر آنتی آکنه هم حاوی ترکیباتی است که از بروز جوش جلوگیری می‌کند. این محصولات نه‌تنها باعث جوش زدن صورت پس از آرایش نمی‌شوند، بلکه به درمان انواع جوش نیز می‌پردازند. استفاده از این محصولات تقریباً بی‌ضرر است و عوارض چندانی برای پوست چرب ندارد.

  • تاریخ انقضای کرم پودر گذشته است

اشتباه رایج هنگام استفاده از کانسیلر

گاهی بهترین کرم پودر بر پایه آب یا کرم پودر آنتی آکنه استفاده می‌کنید؛ اما باز هم صورتتان جوش می‌زند. علت این امر می‌تواند گذشتن تاریخ مصرف محصول باشد. همیشه پیش از خریدن هر محصول آرایشی به تاریخ آن دقت کنید. اگر روی شیشه یا تیوپ محصول تاریخ آن درج نشده است، سلامت پوستتان را به خطر نیندازید. یکی از علت‌های جوش زدن پوست بعد از آرایش این است که محصول شما فاسد شده باشد.

  • بهترین تاریخ مصرف کرم پودر تمام شده است

بهترین تاریخ مصرف کرم پودر تمام شده است

گاهی محصول معتبر است و آنتی آکنه و بر پایه آب، حتی تا مدت‌ها تاریخ انقضا دارد؛ اما عارضه جوش پس از استفاده از آن پدید می‌آید. علت این اتفاق ممکن است گذشتن بهترین تاریخ مصرف محصول باشد. می‌دانید که از زمان بازکردن درپوش کرم پودر فقط ۶ ماه فرصت دارید که از آن استفاده کنید. پس از این مدت به علت بازشدن محصول و ترکیب ناخواسته آن با هوا، مواد محتوی آن به‌تدریج اکسیده می‌شود. به این ترتیب حتی اگر بیش از یک سال هم تا تاریخ انقضای محصول باقی مانده باشد، شما نمی‌توانید آن را استفاده کنید.

شاید قیمت زیاد محصول شما را وسوسه کند که حتی بیشتر از ۶ ماه از آن استفاده کنید. در چنین مواقعی بهتر است به سلامت پوست خود فکر کرده و محصول را دور بیندازید. مطمئن باشید که اگر جوش زدن پوست بعد از آرایش ادامه پیدا کند، پس از مدتی مجبور به صرف هزینه‌های بیشتر برای درمان آن خواهید شد. برای صرفه‌جویی بیشتر، بهتر است کرم پودر را در حجم کم بخرید تا مجبور به دورریختن میزان زیادی از آن نشوید.

  • از برند ناشناس خرید می‌کنید

از برند ناشناس خرید می‌کنید

در برخی مواقع کرم پودر جدید است و هنوز تازه مصرف آن را شروع کرده‌اید؛ اما باز هم دچار جوش زدن پوست بعد از آرایش می‌شوید. اینجا باید به برند محصول خود شک کنید. این موضوع از دو حالت خارج نیست. یکی اینکه محصولی از برندی کاملاً ناشناس خریده‌اید. یا اینکه برند شما شناخته‌شده است؛ اما محصولتان تقلبی یا به اصطلاح رایج‌تر فیک است. توجه داشته باشید که برندهای ناشناس یا متقلبانی که محصولات فیک وارد بازار می‌کنند برای جلب توجه مشتری، قیمت آن را کاهش می‌دهند.

کاهش قیمت محصولات آرایشی و بهداشتی، غالباً به کاهش کیفیت مواد اولیه محصول می‌انجامد. درست است که قیمت برخی محصولات فقط به‌خاطر شهرت برندشان است؛ اما هیچ شرکت صاحب‌برندی اعتبار خود را فدای قیمت و کیفیت محصول نمی‌کند. برندهای شناخته‌شده و معتبر جهانی از بهترین مواد اولیه در محصولات خود استفاده می‌کنند. این مواد نه‌تنها به زیبایی، بلکه گاهی به سلامت و درمان عارضه‌های پوستی هم کمک می‌کند؛ پس ارزش صرف هزینه هم دارد.

  • قبل از آرایش و خواب صورت خود را کاملاً تمیز نمی‌کنید

تمیز نکردن صورت علت جوش زدن پوست بعد از آرایش

یک اشتباه رایج که به جوش زدن پوست بعد از آرایش می‌انجامد این است که افراد قبل از میکاپ خود، صورتشان را نمی‌شویند. به این افراد باید گفت هرچند محصولتان از بهترین کرم پودر و از معروف‌ترین برند باشد و تاریخ مصرف و تاریخ انقضای آن باقی مانده باشد، مادامی که قبل از آرایش صورت خود را نشویید، صورتتان جوش خواهد زد. علت این اتفاق کاملاً روشن است. باکتری‌ها و آلودگی‌هایی که روی پوست جمع شده‌اند، با کرم پودر ترکیب شده و در روزنه‌های پوست گیر می‌کنند.

گیرکردن آلودگی‌ها یا باقی‌مانده آرایش روی پوست، در کوتاه‌ترین زمان ممکن به بروز جوش سرسیاه یا سرسفید منجر می‌شود. این اتفاق در اثر تمیزنبودن صورت قبل از خواب هم می‌افتد. اگر قبل از خوابیدن کاملاً آرایش خود را از صورتتان پاک نکنید، علاوه بر انواع جوش، به انواع لکه های پوستی و چین و چروک هم مبتلا می‌شوید. با این توضیح شستن صورت قبل از آرایش و قبل از خواب را هرگز فراموش نکنید.

  • دست، پد اسفنجی یا برستان کاملاً تمیز نبوده است

آلوده بودن پد، علت جوش زدن پوست بعد از آرایش

اگر همه عواملی که در بالا گفتیم را رعایت کردید و باز هم دچار جوش زدن پوست بعد از آرایش شدید، سراغ پد آرایشی خود بروید و آن را با دقت بررسی کنید. گاهی تمیزنبودن برس یا پد آرایشی و حتی انگشتان شما باعث می‌شود حجم پنهانی از آلودگی را به صورتتان منتقل کنید. بهترین کار این است که:

  • هرگز پد آرایشی خود را مرطوب رها نکنید.
  • هرازگاهی پدها و برس‌های خود را با آب ولرم و مایع دستشویی بشویید.
  • ترجیحاً برس یا پد را معرض نور خورشید خشک کنید.
  • هرگز پد یا برس خود را به شخص دیگری قرض ندهید.
  • قبل از آرایش، دستان خود را کاملاً تمیز و خشک کنید.
  • هرگز پد یا برس خود را در محیط مرطوبی مثل سرویس بهداشتی یا حمام رها نکنید.
  • پس از گذشت چند ماه، پدها را دور انداخته و فکر خرید پد جدید کنید.
  • حجم زیادی از کرم پودر را روی صورت خود زده‌اید و اصطلاحاً آرایشتان سنگین است

آرایش سنگین علت جوش زدن پوست بعد از آرایش

یکی دیگر از علت‌های جوش زدن پوست بعد از آرایش این است که آرایشتان را بیش از حد سنگین می‌کنید. توجه داشته باشید که آرایش غلیظ و سنگین فقط مخصوص مهمانی‌های عروسی و شبانه است. هیچ لزومی ندارد برای میکاپ روزانه خود، حضور در محل کار یا دورهمی های دوستانه‌تان از حجم زیادی کرم پودر استفاده کنید. حتی اگر بهترین کرم پودر موجود در بازار را هم استفاده کنید، مجاز به مصرف بیش از حد آن نیستید.

برای داشتن آرایش نرمال کافی است از مقدار کم کرم پودر شروع کنید. اگر بخشی از رنگ صورت هنوز نایکدست بود، می‌توانید یک لایه نازک دیگر کرم پودر هم اضافه کنید. ترجیحاً برای کم‌رنگ‌کردن عارضه‌های پوستی یا پوشاندن آن از کانسیلر استفاده کنید. هرگز تلاش نکنید عارضه‌هایی مثل جوش یا لک یا کبودی دور چشم را با حجم زیاد کرم پودر بپوشانید. این کار در درازمدت به تشدید عارضه‌ها منجر می‌شود؛ پس جانب تعادل را رعایت کنید.

سخن پایانی

در این مقاله به بررسی علت های جوش زدن پوست بعد از آرایش پرداختیم. به شما پیشنهاد می‌کنیم برای خرید بهترین کرم پودر از برندهای معتبر و معروف، به فروشگاه اینترنتی اردمی سری بزنید. این فروشگاه مرجع تخصصی محصولات آرایشی، بهداشتی و تندرستی است. در اینجا می‌توانید با خیال آسوده و اطمینان از اصالت کالا، محصول خود را با مناسب‌ترین قیمت تهیه کنید. خرید شما غیرحضوری است و در کوتاه‌ترین زمان ممکن به آدرستان ارسال می‌شود. در پایان برای ما بگویید که شما علت دیگری برای جوش صورت بعد از میکاپ می‌دانید که در این مقاله نیامده باشد؟

دیدگاه‌ها 20845بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه