تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

پوشاندن عیوب صورت با بهترین کرم پودر؛ چرا و چگونه؟

زمان تقریبی مطالعه: ۷ دقیقه
پوشاندن عیوب صورت با بهترین کرم پودر؛ چرا و چگونه؟

هدف بسیاری از افراد از خرید بهترین کرم پودر یا پنکیک و کانسیلر، پنهان کردن عیوب صورتشان است. در واقع کرم پودر، کانسیلر و پنکیک به کمک فرد می‌آیند که برخی عارضه های پوست مثل چین و چروک، تیرگی پوست، لکه ها و جوش ها را بپوشانند. البته برخی افراد هم هیچ عارضه‌ای در پوست صورت خود ندارند و صرفاً برای زیرسازی آرایش خود از کرم پودر استفاده می‌کنند؛ اما این یک واقعیت است که بیشتر افراد برای پوشاندن نقص های پوست صورتشان، کرم پودر را انتخاب می‌کنند. ما نیز در این مقاله می‌خواهیم به موضوع پوشاندن عیوب صورت با بهترین کرم پودر بپردازیم.

از کجا شروع کنیم؟

پوشاندن عیوب صورت

نکته اصلی قبل از انتخاب بهترین کرم پودر برای پوشاندن عیوب صورت این است که بدانید دقیقاً عارضه پوستی شما چیست و به چه محصولی نیاز دارید. همان طور که می‌دانید هر کدام از عارضه های پوستی، رنگ متفاوتی دارد و همین موضوع باعث می‌شود، محصول متفاوتی هم بطلبد.

برای مثال افرادی که به حساسیت پوستی دچار هستند یا آن دسته افرادی که صورتشان جوش دارد یا آفتاب‌سوخته شده است، همیشه با لکه های قرمز روی پوست خود مواجه می‌شوند. این دسته افراد باید دنبال محصولاتی باشند که در مرحله اول رنگ قرمز پوستشان را خنثی کند. در مرحله بعد باید از محصولی استفاده کنند که عارضه آن‌ها را تشدید نکند. اهمیت این موضوع تا حدی است که برخی افراد از ترس تشدید عارضه‌های پوستی‌شان اصلاً سراغ محصولات زیرسازی آرایشی نمی‌روند!

چگونه می‌توان عیوب را پنهان کرد؟

همان طور که اشاره کردیم پیدا‌کردن محصول خوب و مطمئن برای پوشاندن عیوب صورت اهمیت فراوانی دارد؛ زیرا یک اشتباه کوچک باعث می‌شود عارضه پوستی تحریک یا تشدید شده و تا مدت‌ها شما را درگیر خود کند. با این توضیح ادامه مطلب را بخوانید و برای انتخاب بهترین محصول متناسب با عارضه خود، دقیق‌تر عمل کنید تا مجبور به جبران خسارت‌های احتمالی نشوید.

بهترین کرم پودر برای پوشاندن جوش صورت چیست؟

بهترین کرم پودر برای پوشاندن جوش صورت

یکی از پربسامدترین عیوب صورت که به پوشاندن اصولی و درست نیاز دارد، جوش صورت است. اکثر جوش ها در اثر تجمع چربی در ریشه مو ایجاد می‌شوند؛ پس مهم است که محصولی که استفاده می‌کنید، فاقد هر نوع پایه چربی باشد. این محصولات بهتر است بر پایه آب باشند. حتی کرم پودر بر پایه سیلیکون هم منافذ را مسدود می‌کند و به بدترشدن جوش صورت دامن می‌زند.

برای پوست چرب از محصولات ضد آکنه یا غیرکمدون‌زا استفاده کنید. این محصولات کاملاً سبک و فاقد هر نوع چربی هستند. منافذ پوست را مسدود نمی‌کنند و به سلول‌ها اجازه تنفس می‌دهند. حتی برخی از کرم پودرهای مخصوص پوست چرب، با کنترل ترشح سبوم در پوست، مانع از تولید بیشتر چربی و بروز مجدد جوش روی پوست می‌شوند.

چگونه با کرم پودر جوش صورت را بپوشانیم؟

قبل از استفاده از بهترین کرم پودر برای پوشاندن جوش صورت باید صورت خود را لایه برداری و آبرسانی کنید. برای این کار توجه کنید که محصولتان فاقد چربی باشد. اگر پوست صورت شما مختلط است، روی گونه‌ها آبرسان بیشتری بزنید و از چرب کردن ناحیه پیشانی و تیغه بینی خودداری کنید. این دو نقطه از صورت معمولاً چربی بیشتری دارند و احتمال بروز جوش در آن‌ها بیشتر است. حتی برخی متخصصان معتقدند از کرم دور چشم برای آبرسانی پوست چرب استفاده کنید.

در مرحله بعد با کمک گوش پاک کن مقدار کمی کانسیلر سبز را با ضربه‌های آرام روی جوش‌ها قرار دهید تا قرمزی آن را خنثی کند. توجه داشته باشید که این قسمت پوست را نمالید یا فشار ندهید؛ زیرا آلودگی موجود در جوش‌ها در سطح پوست پخش شده و عارضه را بیشتر می‌کند. در نهایت از کرم پودر مایع و برس کاملاً تمیز برای پوشاندن کل صورت استفاده کنید.

بهترین کرم پودر برای پوشاندن لکه های تیره چیست؟

چگونه با کرم پودر لکه های تیره صورت را بپوشانیم

لکه های تیره هم از جمله عیوب صورت هستند که خطری برای سلامتی ندارند و پوشاندن آن‌ها بیشتر برای حفظ زیبایی است. اگرچه لکه های تیره، ظاهر برجسته یک جوش را ندارند؛ اما به دلیل رنگ تیره‌شان، ممکن است برای پوشاندن آن‌ها به مشکل برخورد کنید. متخصصان پوست و زیبایی معتقدند که یکی از عوامل بروز این لکه‌ها، اشعه فرابنفش خورشید است؛ بنابراین توصیه می‌کنند حتماً از کرم ضد آفتاب استفاده کنید.

ترجیحاً باید کرم پودرتان را از بین محصولاتی انتخاب کنید که دارای فاکتور محافظتی پوست در برابر نور خورشید (SPF) باشد. همچنین قبل از هر چیز خودتان را عادت دهید که در طول روز یا شب قبل از خواب از سرم روشن کننده پوست یا کرم ضد لک عالی استفاده کنید تا لکه ها را درمان کرده یا حداقل جلوی پیشرفتشان را بگیرید.

چگونه با کرم پودر لکه های تیره صورت را بپوشانیم؟

برای پوشاندن لکه های صورت با بهترین کرم پودر بهتر است کارتان را با یک پرایمر عالی شروع کنید. پرایمر‌ها منافذ پوست را یکدست می‌کنند و این موضوع باعث می‌شود آرایش در طول روز ماندگاری بیشتری داشته باشد. از کانسیلر هلویی برای پوشاندن لکه های تیره کمک بگیرید. در مرحله بعد کرم پودر متناسب با نوع و رنگ پوستتان را با کمک برس نرم به صورتتان بزنید. معمولاً یک لایه کرم پودر مایع برای پوشش لکه ها کافی است. اگر حس می‌کنید کرم پودر به‌تنهایی پوستتان را یکدست نکرده از یک لایه دیگر کرم پودر یا پنکیک استفاده کنید.

بهترین کرم پودر برای پوست های قرمز چیست؟

بهترین کرم پودر برای پوست های قرمز

یکی از عیوب پوست صورت که پوشاندن آن کمک زیادی به زیبایی ظاهر می‌کند، قرمزی بیش از حد آن است. قرمزی پوست حاصل بروز حساسیت یا آفتاب سوختگی است که هر دوی آن‌ها باعث ایجاد التهاب در پوست می‌شوند. توصیه می‌کنیم در چنین مواقعی به جای آرایش پوست، تا حد ممکن فقط از ماسک‌های آبرسان و مرطوب کننده استفاده کنید. ماسک آلوئه ورا بهترین التیام بخش برای پوست ملتهب و قرمز است.

چگونه با کرم پودر قرمزی پوست صورت را بپوشانیم؟

در مواقعی که هیچ راه چاره‌ای نداشته و مجبور به آرایش صورت می‌شوید، چند نکته را رعایت کنید. فرقی نمی‌کند قرمزی پوست شما چقدر وسیع باشد، در مرحله اول از مرطوب کننده حاوی اسید هیالورونیک برای آبرسانی پوست خود بهره ببرید. سپس یک لایه کانسیلر سبز را با کمک برس نرم به پوستتان منتقل کنید. فراموش نکنید که پوست قرمز را هرگز ماساژ ندهید تا قرمزی آن تشدید نشود.

کانسیلر سبز کمک می‌کند قرمزی پوستتان کمتر شود. در مرحله بعد از کرم پودر مخصوص پوست حساس استفاده کنید. این کرم پودرها حاوی مواد ضد آفتاب است که از بروز قرمزی بیشتر جلوگیری می‌کند. همچنین خبری از عطر، الکل و پارابن در این محصولات نیست؛ چون این سه ماده حساسیت و قرمزی پوست را بیشتر می‌کنند. کرم پودر برای پوست حساس، معمولاً بر پایه سیلیکون ساخته می‌شود تا رطوبت پوست را در خود حفظ کرده و از تبخیر آب سطح پوست جلوگیری کند.

بهترین کرم پودر برای پوست های خشک و دهیدراته چیست؟

بهترین کرم پودر برای پوست های خشک و دهیدراته

یکی دیگر از عیوب صورت که لازم است با بهترین کرم پودر پوشش داده شود، خشکی بیش از حد پوست یا پوست دهیدراته است. تعجب نکنید. خشکی پوست اگر بیش از اندازه شود، پوسته‌پوسته‌شدن، تیرگی و رنگ‌مردگی پوست را به دنبال دارد. پوست خشک، طراوت و سرزندگی ندارد و بیشتر جلوه‌ای بیمارگونه و افسرده به فرد می‌دهد. برای رهایی از چنین پوستی باید پوست را آبرسانی کرد. برای این منظور استفاده از انواع ماسک صورت آبرسان، سرم و کرم مرطوب کننده و محصولات مشابه آن توصیه می‌شود.

چگونه با کرم پودر خشکی پوست صورت را بپوشانیم؟

کرم پودر روی صورت خشک به‌خوبی پخش نمی‌شود. در واقع پوسته‌پوسته‌بودن صورت باعث می‌شود کرم پودر جلوه ناخوشایندی پیدا کند. بنابراین سعی کنید قبل از شروع زیرسازی، پوست را با بخورگرم، کمی منعطف کنید. از ماسک لایه بردار ملایم هم می‌توانید برای رهاشدن از شر سلول‌های مرده استفاده کنید. این کار باعث می‌شود سلول‌های جدید جای آن‌ها را بگیرند و درخشش پوست بازگردد. ناهمواری پوست به این ترتیب از بین می‌رود و درخشش و شادابی جای آن را می‌گیرد.

پس از بخوردادن پوست، از آبرسان قوی یا مرطوب کننده عالی استفاده کنید. سراغ بهترین کرم پودر بر پایه چربی بروید. این محصولات خشکی پوست را جبران کرده و به واسطه روغنی که دارند، صورت را شفاف‌تر و روشن‌تر جلوه می‌دهند. می‌توانید به دل‌خواه خود از دست یا برس برای پخش کردن کرم پودر روی پوست صورت استفاده کنید. پس از این کار نیازی به پودر فیکس کننده یا پنکیک ندارید؛ زیرا این دو محصول، ظاهر خشک پوست را تشدید می‌کنند.

سخن پایانی

در این مقاله با روش پوشاندن عیوب صورت با کمک بهترین کرم پودر آشنا شدید. برای خرید هر کدام از محصولاتی که در مقاله از آن‌ها نام بردیم مثل کرم ضد آفتاب، کرم ضد جوش، کرم مرطوب کننده، انواع آبرسان، انواع کرم پودر، کانسیلر و پنکیک می‌توانید به فروشگاه اردمی مراجعه کنید. در فروشگاه اینترنتی اردمی – مرجع تخصصی محصولات آرایشی، بهداشتی و تندرستی می‌توانید بهترین محصولات را با ضمانت اصالت کالا و کمترین قیمت خریداری کنید.

دیدگاه‌ها 8607بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه