تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

آشنایی با ترتیب درست استفاده از کانسیلر و کرم پودر در آرایش

زمان تقریبی مطالعه: ۴ دقیقه
آشنایی با ترتیب درست استفاده از کانسیلر و کرم پودر در آرایش

خیلی ها می‌دانند کرم پودر یا کانسیلر چیست و حتی بهترین مارک کرم پودر و کانسیلر را نیز انتخاب کرده‌اند، اما نمی‌دانند که برای داشتن یک آرایش درست باید اول کرم پودر بزنند یا کانسیلر! بر همین اساس تصمیم گرفتیم در این مقاله به بررسی این موضوع بپردازیم و یک بار برای همیشه این سؤال پر تکرار درباره ترتیب استفاده از کانسیلر و کرم پودر را پاسخ دهیم. امیدواریم پس از خواندن این مقاله نقطه‌ی مبهمی از این موضوع در ذهن شما باقی نماند. با ما همراه باشید.

اول باید کانسیلر بزنیم یا کرم پودر

اول باید کانسیلر بزنیم یا زیرسازی کنیم

زیرسازی مهم‌ترین مرحله در آرایش صورت بوده که خود شامل چندین قسمت است. کرم پودر زدن و استفاده از کانسیلر به همراه چند آیتم دیگر، همگی زیر مجموعه‌ی مرحله‌ی زیرسازی در آرایش صورت هستند. متخصصان دنیای آرایش هر کدام رویکرد خاص خود را برای استفاده از کانسیلر و کرم پودر زدن در پیش گرفته‌‌اند. به همین دلیل در ادامه به دو رویکرد مهم در تقدم کانسیلر و کرم پودر بر یکدیگر اشاره می‌‌کنیم. لازم به ذکر است این روش‌ها برتری خاصی نسبت به یکدیگر ندارند و بسته به صلاح دید خود و نوع آرایشی که در نظر دارید، می‌توانید از آن‌‎ها کمک بگیرید.

رویکرد اول: استفاده کانسیلر قبل از کرم پودر

رویکرد اول: استفاده کانسیلر قبل از کرم پودر

برای آن دسته از خانم‌هایی که نمی‌دانند کانسیلر چیست باید بگوییم کانسیلر همان کرم پودر فشرده شده است که برای پوشش عارضه‌ های پوستی مانند سیاهی دور چشم و جوش از آن کمک گرفته می‌شود. برای فهمیدن ترتیب استفاده از کانسیلر و کرم پودر باید بگوییم اگر دور چشم شما بیش از حد تیره است، بهتر است قبل از کرم پودر زدن، با کمک کانسیلر، سیاهی این ناحیه را پوشش دهید و سپس به سایر قسمت‌ها کرم پودر بزنید. در نهایت نیز برای یکدست شدن رنگ پوست دور چشم و دیگر قسمت‌های صورت می‌توانید یک لایه بسیار نازک کانسیلر بزنید. اگر روی پوست خود جوش یا لکه‌ دارید و اول کانسیلر بزنید، در این قسمت‌ها چین و چروک هایی پدیدار می‌شوند و جوش ها و عارضه های پوستی پوشش کافی پیدا نمی‌کنند.

رویکرد دوم: استفاده از کرم پودر قبل از کانسیلر

رویکرد کرم پودر قبل از کانسیلر

این رویکرد محبوبیت بیشتری دارد و آرایشگران ترجیح می‌‌دهند ابتدا کرم پودر بزنند و سپس سراغ استفاده از کانسیلر بروند. انصافاً هم باید به این دسته از آرایشگران حق داد؛ چراکه بهترین کرم پودر موجود در بازار رنگ پوست را یکدست می‌کند و قرمزی و عارضه های آن را به میزان خوبی پوشش می‌دهد. در نتیجه عملاً می‌توان گفت تا زمانی که کرم پودر نزده باشید، نمی‌توانید در خصوص میزان دقیق کانسیلری که برای پوشش عارضه ها نیاز دارید به‌خوبی قضاوت کنید. از طرف دیگر اگر ابتدا کانسیلر زده باشید، کرم پودر، کانسیلری که روی عارضه ها مالیده‌اید را پاک می‌کند و جوش ها نمایان می‌شوند. در نتیجه نه‌تنها کانسیلری که زده‌اید از بین می‌رود، بلکه مجبور می‌شوید این ناحیه را دوباره با کانسیلر پوشش دهید.

با این حساب در این رویکرد، کانسیلر را برای مخفی کردن عارضه ها استفاده می‌کنیم​ و هدف استفاده از کرم پودر ایجاد زیرسازی مناسب برای آرایش است. در نتیجه باید حتماً از لوازم‌ آرایش با کیفیت کمک بگیرید و با خرید بهترین مارک کرم پودر خاطرتان را از زیرسازی جمع‌ کنید تا بستری مناسب برای آرایش ایجاد شود. ناگفته نماند یک کرم پودر با کیفیت تا حد قابل‌قبولی کار کانسیلر را نیز انجام می‌‌دهد و پوشش خوبی برای عارضه‌ های پوستی معمولی ایجاد می‌کند.

حرفه ای ها چگونه زیرسازی می کنند

حرفه ای ها چگونه زیرسازی می کنند

آرایشگران حرفه‌ای در زیرسازی آرایش، فنون خاص خودشان را دارند. ابتدا صورت را با یک لایه بسیار نازک از کرم پودر پوشش می‌دهند. این فرایند از مرکز صورت آغاز می‌شود و به کناره‌های چهره ادامه پیدا می‌کند. سپس برای قسمت‌هایی از صورت که کرم پودر پوشش کمتری داده از کانسیلر کمک می‌گیرند. توجه داشته باشید که رنگ کانسیلر و کرم پودر باید با طیف پوست شما سازگاری کاملی داشته و جنس ترکیبات کانسیلر و کرم پودر شبیه به هم باشند تا مواد روی پوست به‌خوبی ترکیب شوند.

سخن پایانی

دانستن اینکه کانسیلر چیست و چه زمانی در آرایش باید استفاده شود، طبیعتاً امر مهمی است. پس بهتر است پس از انتخاب بهترین مارک کرم پودر و کانسیلر، زیرسازی آرایش خود را با دقت انجام دهید و از نتیجه‌ی آن لذت ببرید. چنانچه شما هم در این زمینه تجربه‌ای کاربردی دارید، خواهشمندیم در قسمت نظرات با ما و دیگر همراهان اردمی در میان بگذارید. در پایان شما می‌توانید برای آشنایی بیشتر و گرفتن پاسخ کامل پرسش‌ هایی مانند برای انتخاب بهترین مارک کرم پودر به چه نکاتی توجه کنیم؟ یا کانسیلر چیست و بهترین روش کانسیلر زدن به چه صورت است؟ و … به بلاگ اردمی مراجعه و اطلاعات خود را در این زمینه به‌روز کنید.

منبع: Yahoo دیدگاه‌ها 22262بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه