مشاورهٔ رایگان پوست و مو + ۲۰۰هزارتومان بُن تخفیف، هدیهٔ ثبت‌نام در سایت! «لینک ورود به صفحهٔ تخفیف‌ها»

معرفی چند تا از بهترین مرطوب کننده های طبیعی مناسب پوست چرب

زمان تقریبی مطالعه: ۷ دقیقه
معرفی چند تا از بهترین مرطوب کننده های طبیعی مناسب پوست چرب

به جرئت می‌توان گفت نگهداری از پوست چرب و مدیریت چربی آن از مشکل‌ترین کارهاست. این پوست‌ها حساس و مستعد آکنه هستند و اکثر مواقع خیس به نظر می‌رسند. افرادی که پوست چرب دارند یا حتی دیگر افراد تصور می‌کنند پوستی که چرب است نیاز به مرطوب کننده ندارد؛ ولی این تصور اشتباه است. استفاده نکردن از مرطوب کننده های مناسب پوست چرب آسیب به پوست را بیشتر می‌کند. پوست چرب به روتینی قوی نیاز دارد. روتین باید شامل پاک‌سازی، مرطوب‌کردن و تقویت‌کردن پوست 2 مرتبه در هر روز باشد ولی از کجا بهترین مرطوب کننده برای پوست های چرب را شناسایی کنیم؟

آرام سازی پوست سهم مهمی در مراقبت از پوست دارد. راهی مهم برای آرام سازی پوست لایه برداری منظم است. این کار باعث کنترل چربی پوست و جلوگیری از آکنه می‌شود. استفاده از بهترین مرطوب کننده برای پوست های چرب گزینه مناسبی برای آرام سازی پوست است. بهتر است مرطوب کننده انتخابی شما غیر کومدون ساز باشد (کومدون نوعی جوش به رنگ پوست است که بیشتر در چانه و پیشانی ظاهر می‌شود). کرم غیر کومدون ساز از بسته‌شدن منافذ پوست جلوگیری می‌کند و مانع بروز آکنه در پوست‌های چرب می‌شود. در ادامه ما چندتا از بهترین مرطوب کننده های مناسب پوست چرب را معرفی کرده‌ایم همراه ما باشید.

روغن آرگان

روغن آرگان

می‌دانید نام دیگر روغن آرگان چیست؟ روغن معجزه. این روغن 100درصد غیر کومدژنیک است و منافذ پوست را مسدود نمی‌کند. کمک به تولید سمبوم، تغذیه پوست و هیدراته‌کردن پوست از دیگر خواص این روغن معجزه آساست. ذرات این روغن سبک به سرعت جذب منافذ پوست شما می‌شود و ضمن رطوبت رسانی عمیق پوست مانع از چرب‌شدن بیشتر صورت می‌شود. حتی بهترین مرطوب کننده برای پوست های چرب هم باید به درستی استفاده شوند تا اثرگذار باشند. چند قطره از روغن آرگان را روزی 2 مرتبه روی صورت خود بریزید و با نوک انگشت و به آرامی پوست را ماساژ دهید.

شی باتر

شی باتر و مرطوب کننده های طبیعی مناسب پوست چرب

کره شی یا همان شی باتر از درخت شی گرفته می‌شود. شی باتر کرمی رنگ و شبیه خامه است. این روغن بهترین مرطوب کننده برای پوست های چرب است یعنی کار خود را بلد است. بعضی تصور می‌کنند که چربی شی باتر در تماس با چربی پوست تبدیل به چربی با توان دو می‌شود ولی این چربی فرق دارد. چربی موجود در شی باتر دارای کومدژنیک صفر است یعنی مرطوب کننده بدون آسیب. مسدودکردن راه اشعه مضر UV در روز و شب از دیگر خواص این روغن طبیعی است.

روش استفاده: برای استفاده از این روغن باید آن را ذوب کنید. روغن مایع شده به کمک پد با توپ‌های کوچک پنبه روی تمام پوست خود بمالید و از پوست مرطوب و غیر چرب خود لذت ببرید.

روغن گل رز

روغن گل رز و مرطوب کننده های طبیعی مناسب پوست چرب

اضافه‌کردن یک محصول به سبد روتین پوست شما می‌تواند چند مشکل را از سبد مشکلاتتان حذف کند. تنها کاری که شما باید انجام دهید این است درست انتخاب کنید. روغن رز برای پوست‌های حساس و مستعد جوش انتخابی کامل است. روغن رز بهترین مرطوب کننده برای پوست های چرب، پوست‌هایی که سریع قرمز می‌شوند و پوست‌های ملتهب است. تأثیر این روغن در کاهش آکنه‌ها و رفع تیرگی و جای جوش‌ها باور کردنی نیست. از دیگر خواص این روغن می‌توان به درمان بسیاری از مشکلات و بیماری‌های پوستی مانند اگزما، پسوریازیس، رفع خطوط ریز، چین و چروک، جای زخم، تغییر رنگ پوست، لکه‌های پیری و همچنین ترک‌های پوستی اشاره کرد. استفاده روزانه این روغن در طولانی مدت اثرات چشمگیری دارد.

روش استفاده: یک روغن حامل انتخاب کنید. روغن حامل روغن‌های سبکی هستند که روغن‌های سنگین را در خود حل می‌کنند و به لایه‌های زیرین پوست می‌برند. روغن گل رز را با روغن حامل مناسب پوستتان مخلوط کنید و 3 قطره از این روغن را دو مرتبه در روز به پوست خود بزنید.

روغن آلوئورا، نارگیل و بادام

مرطوب کننده های طبیعی مناسب پوست چرب

سه تفنگدار در انتخاب بهترین مرطوب کننده برای پوست های چرب ترکیب سه روغن نارگیل، بادام و آلوئوراست. آلوئورا سرشار از آنتی اکسیدان است. این خاصیت به همراه خاصیت ضد التهاب، وجود ویتامین‌های C و E این روغن را به بهترین مرطوب کننده برای پوست های چرب تبدیل کرده است. بافت سبک و رطوبت رسانی بالا از دیگر علت‌های محبوبیت این روغن است. روغن بادام اسیدهای چرب بسیاری دارد. این اسیدهای چرب در حکم یک نرم کننده طبیعی عمل کرده و به حفظ رطوبت کمک می‌کند. مسئولیت جذب سبوم اضافی منافذ که به عهده روغن بادام است باعث درخشش و شادابی بیشتر پوست می‌شود.

روش استفاده: چهار قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا را با دو قاشق غذاخوری روغن بادام و روغن نارگیل مخلوط کنید و خوب هم بزنید. این ترکیب را در یک بطری نگهداری کنید و در روز دو مرتبه استفاده کنید.

موز و شیر و عسل

موز و شیر و عسل

اگر یک منبع غنی از ویتامین C، پتاسیم، کلسیم و فیبر می‌خواهید سراغ موز بروید. اگر هم به دنبال مرطوب کننده طبیعی هستید عسل را انتخاب کنید. عسل با حفظ رطوبت در پوست باعث می‌شود شما زمان بیشتری احساس نرمی و لطافت در پوست خود داشته باشید. روشن کنندگی و مرطوب کنندگی شیر باعث شده تا این مایع مغذی در لیست معرفی بهترین مرطوب کننده برای پوست های چرب قرار بگیرد. ترکیب این مواد یعنی ترکیب خواص آن‌ها، یعنی شما پوستی درخشان، قوی، سالم و مرطوب خواهید داشت.

روش استفاده: خمیری از ترکیب موزه رسیده له شده، دو قاشق غذاخوری شیر و یک قاشق چایخوری عسل تهیه کنید. این خمیر نرم را به مدت نیم ساعت روی پوست خود نگه دارید و در آخر پوستتان را با آب سرد فراوان بشویید. برای اثر بخشی بیشتر می‌توانید به آرامی خمیر را روی پوستتان ماساژ دهید.

شیر، روغن زیتون و لیمو

زیتون

پوست‌های چرب محلی عالی برای زندگی و تکثیر میکروب‌هاست. روغن زیتون بهترین مرطوب کننده برای پوست های چرب محسوب می‌شود. خاصیت ضد میکروبی این روغن خانه میکروب‌ها را برسرشان ویران می‌کند. اسید لاکتیک شیر برای پوست نقش آرام بخش را دارد و باعث کاهش التهاب و کاهش تعداد آکنه‌های پوست می‌شود. این اسید از بروز آکنه‌های بعدی جلوگیری می‌کند. لیمو با کمک به جذب سبوم‌های اضافی، زمان چرب‌نبودن پوست را افزایش می‌دهد.

روش استفاده: برای استفاده از خواص این سه ماده دو قاشق غذاخوری روغن زیتون را با سه قاشق غذاخوری شیر و یک قاشق چایخوری آب لیمو ترکیب کنید. این ترکیب را پا پد یا توپ‌های پنبه‌ای به صورت خود بزنید.

روغن جوجوبا و روغن کندر

روغن جوجوبا و روغن کندر

جوجوبا بهترین مرطوب کننده برای پوست های چرب است چون بافتی شبیه به سبوم‌ها و چربی‌های پوست دارد؛ پس به‌راحتی جذب پوست می‌شود. جذب این روغن در پوست باعث تعادل سبوم پوست شده و پوست را از کدری نجات می‌دهد. بافت سبک جوجوبا سریع جذب پوست می‌شود، بعضی افراد جوجوبا را بدون ترکیب با دیگر روغن‌ها به پوست می‌زنند. خاصیت ضد التهاب، ضد باکتری، کاهش چین و چروک و کاهش جای زخم از خواص روغن کندر است. روغن اسطوخودوس به کمک خاصیت ضد عفونی کنندگی که دارد می‌تواند التهات و قرمزی پوست را تا حد زیادی کاهش دهد. ترکیبی قوی برای رطوبت رسانی به پوست چرب.

روش استفاده: یک قاشق غذاخوری روغن جوجوبا را با سه قطره از روغن کندر و اسطوخودوس را مخلوط کنید. روزانه 2 یا 3 قطره از این ترکیب را روی پوست خود ماساژ دهید.

روغن آلوئورا و روغن رز

روغن آلوئورا و روغن رز

روغن رز پوست شما تمیز می‌کند و آلودگی‌ها را از منافذ پوستتان بیرون می‌کشد. روغن آلوئورا آکنه‌های بزرگ و زشت را کوچک می‌کند تا این چراغ‌های قرمز به نقطه‌هایی بی رنگ تبدیل شوند. التهاب و درد ناشی از این آکنه‌ها با کمک بهترین مرطوب کننده برای پوست های چرب یعنی آلوئورا کاهش پیدا می‌کند. آنتی اکسیدان این روغن و خاصیت ضد التهابی که دارد محافظی قوی در برابر مهاجم‌های خارجی به حساب می‌آید. پوستی براق، درخشان، سالم و بدون چربی از نتایج استفاده از این ترکیب است.

روش استفاده: این مرطوب کننده برای پوست‌های چرب را با مخلوط‌کردن مواد به‌دست آورید. حتماً مواد را در بطری و ظرفی در بسته قرار دهید و در یخچال بگذارید. این مخلوط را قبل از استفاده تکان دهید تا آلوئورا تکانی به خودش دهد. آلوئورا در دمای کم شکل جامد به خود می‌گیرد.

سخن پایانی

حال که با انواع مرطوب کننده مناسب پوست چرب آشنا شدید، وقت آن می‌رسد که محصولی با پایه این روغن‌ها تهیه کنید. این محصولات پوست شما را آبرسانی کرده و آن را نرم و لطیف می‌کنند. اگر دوست دارید با این محصولات بیشتر آشنا شوید، سری به فروشگاه اینترنتی اردمی بزنید. در این فروشگاه انواع محصولات مناسب پوست چرب وجود دارد. شما چه محصولی بیشتر استفاده می‌کنید؟ برای ما در بخش نظرات بنویسید.

دیدگاه‌ها 2468بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه