تخفیف‌های تا ۱۰+۳۰درصدی! + ۲۰۰هزارتومان بُن تخفیف، هدیهٔ ثبت‌نام در سایت! فقط تا ۱۳ فروردین!

اسید سالیسیلیک برای جوش های سر سیاه

زمان تقریبی مطالعه: ۵ دقیقه
اسید سالیسیلیک برای جوش های سر سیاه
  1. اسید سالیسیلیک نامی آشنا برای افرای است که اهمیت زیادی برای سلامت پوست خود قائل هستند. این اسید اثربخشی چشمگیری در سلامت پوست دارد. به همین دلیل نیز در بیشتر محصولات ترازاول رسیدگی به پوست استفاده می‌شود. برای نمونه می‌توان به لایه بردارهای پوست اشاره کرد. تجربه ثابت کرده لایه بردارهایی که اسید سالیسیلیک دارند، بهتر از دیگر محصولات آکنه و جوش‌ های سر سیاه را از بین می‌برند. فایده های اسید سالیسیلیک به اندازه‌ای است که به‌راحتی نمی‌توان از کنار آن گذشت. برای آشنایی بیشتر با این اسید جادویی و خاصیت‌های سودمند آن، در ادامه به فایده‌ های اسید سالیسیلیک برای جوش های سر سیاه می‌پردازیم.

اسید سالیسیلیک چه فایده هایی برای پوست دارد؟

اسید سالیسیلیک چه فایده هایی برای پوست دارد؟

ازبین‌بردن جوش های سرسیاه و آکنه از مهم‌ترین فایده های اسید سالیسیلیک به حساب می‌آید. در کنار این فایده ها روی خاصیت لایه‌برداری اسید سالیسیلیک نیز می‌توانید حساب باز کنید. این اسید در کنار پاک‌کردن پوست از آلودگی‌ها، سلول‌های مرده آن را هم از بین می‌برد. جالب است بدانید اسید سالیسیلیک چربی را حل می‌کند. این اسید نفوذپذیری چشمگیری به عمق منافذ پوستی دارد. در نتیجه به همراه پاک‌کردن چربی اضافه پوست از سطح آن، چربی‌های داخل منافذ را نیز بیرون می‌کشد. به خاصیت‌هایی که گفتیم ویژگی‌ التیام‌بخشی اسید سالیسیلیک را اضافه کنید. این اسید، قرمزی که به دنبال جوش‌های آکنه ایجاد می‌شود را التیام می‌دهد.

چگونه از اسید سالیسیلیک برای جوش‌ های سر سیاه کمک بگیریم؟

چگونه از اسید سالیسیلیک برای جوش‌ های سر سیاه کمک بگیریم؟

اسید سالیسیلیک نوشداروی درمان جوش های سرسیاه، سر سفید و آکنه است. به همین دلیل به جای اینکه دنبال محصولات مختلف برای درمان این عارضه‌ها باشید، می‌توانید از این محلول کمک بگیرید. روش‌های مختلفی برای درمان جوش های سر سیاه با اسید سالیسیلیک وجود دارد. با این حال توجه داشته باشید که در ابتدای درمان با اسید سالیسیلیک، ممکن است پوست شما کمی پوسته‌پوسته یا خشک شود. این عوارض کاملاً طبیعی است و جایی برای نگرانی ندارد.

پاک کنندگی پوست اسید سالیسیلیک

پاک کنندگی پوست اسید سالیسیلیک

در روتین رایج رسیدگی به پوست با سه مرحله اصلی پاک کنندگی، لایه برداری و آبرسانی پوست روبه‌رو هستیم. در مرحله پاک کنندگی می‌توانید سراغ محلول‌هایی با ترکیبات اسید سالیسیلیک بروید. این محلول‌ها در کنار پاک‌کردن پوست از چربی، آلودگی و آرایش، جوش‌ های سر سیاه را هم از بین می‌برند. پیشنهاد می‌کنیم پاک کننده‌ای با ترکیب اسید سالیسیلیک انتخاب کنید که ترکیبات ملایمی داشته باشد؛ زیرا محلول‌های قوی پوست را خشک می‌کند.

از طرف دیگر بهتر است پاک‌کنندگی پوست را شب‌ها انجام دهید. برای جلوگیری از آسیب‌های احتمالی به پوست، پاک‌کننده دارای ترکیبات سالیسیلیک را به جای مالیدن روی پوست، با حرکات ضربه‌ای روی صورت بمالید. متخصص‌های پوست برای اثربخشی پاک کنند‌ه های پوست دارای سالیسیلیک، هفته‌ای ۲ بار استفاده از این محصولات را پیشنهاد می‌کنند. پس از مدتی که پوست به ترکیبات این پاک‌کننده‌ها عادت کرد می‌توانید مصرف آن را بیشتر از ۲ روز در هفته تکرار کنید.

لایه برداری پوست با اسید سالیسیلیک

لایه برداری پوست با اسید سالیسیلیک

انصافاً باید گفت اسید سالیسیلیک نسبت به دیگر لایه‌بردارهای شیمیایی ترکیبات ملایم‌تری دارد. نفوذ این محلول به داخل پوست نیز از دیگر لایه بردارهای شیمیایی بیشتر است. تجربه ثابت کرده اسید سالیسیلیک با تراکم ۳۰درصد برای لایه‌برداری پوست کفایت می‌کند. مقدار تراکم بیشتر این اسید، پوست را ملتهب می‌کند. ابتدا هفته‌ای ۲ بار با اسید سالیسیلیکی که تراکمی حدود ۳۰درصد دارد، پوست را لایه برداری کنید. پس از مدتی می‌توانید تعداد دفعه‌های لایه برداری و مقدار استفاده اسید سالیسیلیک را افزایش دهید. اگر از اسید سالیسیلیک به‌درستی استفاده کنید، این اسید منافذ بسته پوست را باز می‌کند و التهاب‌ها را التیام می‌بخشد. از طرف دیگر پوست پس از لایه برداری حالتی نرم و درخشان پیدا می‌کند.

سرم های پوستی

سرم های پوستی

اگر لایه بردار‌ها و پاک‌کننده‌ها برای پوست شما بیش‌از‌حد قوی بود، از سرم‌های پوستی دارای ترکیبات سالیسیلیک کمک بگیرید. برای اثربخشی بیشتر باید این سرم‌ها را روزی یک‌بار استفاده کنید. استمرار در استفاده از سرم‌های دارای ترکیبات سالیسیلیک جلوی بسته‌شدن منافذ پوستی را می‌گیرد تا آکنه و جوش های سر سیاه و آکنه هرگز به پوست راه پیدا نکند. برای اثربخشی بیشتر این سرم‌ها می‌توانید محصولاتی با ترکیبات اسید سالیسیلیک و اسید هیدروکسی خریداری کنید. این سرم‌ها سرعت بیشتری در درمان جوش های سر سیاه و آکنه دارند.

ژل‌‌  های موضعی برای درمان جوش های سر سیاه

ژل‌‌  های موضعی برای درمان جوش های سر سیاه 

ژل‌های موضعی مختلفی برای درمان جوش های سر سیاه و آکنه وجود دارد. ترکیبات این ژل‌ها جلوی ایجاد جوش‌ های سر سیاه را می‌گیرد و عارضه‌هایی که در اثر این جوش‌ها ایجاد شده را پاک می‌کند. درمان‌های موضعی گزینه‌ مناسبی برای درمان جوش‌های صورت، بینی، خط رشد مو، فک و چانه است.

چقدر زمان می‌برد تا اثرات درمان با اسید سالیسیلیک نمایان شود؟

چقدر زمان می‌برد تا اثرات درمان با اسید سالیسیلیک نمایان شود؟

در اثربخشی اسید سالیسیلک برای درمان جوش های سر سیاه هیچ شکی نداریم. با این حال مدت زمان اثربخشی درمان با این اسید کمی طول می‌کشد. دست‌کم چیزی حدود ۴ تا ۶ هفته زمان می‌برد تا آثار استفاده از اسید سالیسیلیک برای درمان آکنه مشخص شود. پس از این مدت با مشاهده نتایج استفاده از اسید سالیسیلیک می‌توانید برای ادامه این روش تصمیم بگیرید.

اسید سالیسیلیک چه ضرری برای پوست دارد؟

اسید سالیسیلیک چه ضرری برای پوست دارد؟

با توجه به تعریف‌و‌تمجید‌هایی که ازفایده های اسید سالیسیلیک برای جوش کردیم، ممکن است به فکر استفاده روزانه آن بیفتید. پزشکان متخصص پوست این روش را توصیه نمی‌کنند. اسید سالیسیلیک لایه‌برداری شیمیایی است که باید هفته‌ای ۲ بار استفاده شود. استفاده بیش‌ازحد از اسید سالیسیلیک برای درمان جوش های سر سیاه، پوست را ملتهب می‌کند و قرمزی و پوسته‌پوسته‌شدن آن را به دنبال دارد. استفاده از این اسید برای افرادی که پوست‌ بسیار ملتهبی دارند مناسب نیست.

از طرف دیگر این اسید برای پوست‌های زخم‌شده نیز پیشنهاد نمی‌شود. اسید سالیسیلیک را فقط باید روی قسمت‌های آکنه‌دار پوست بمالید. مالیدن این اسید به دیگر قسمت‌های پوست، آن را ملتهب می‌کند. استفاده همزمان از اسید سالیسیلیک و محصولاتی دارای رتینول (Retinol)، بنزویل پری‌اکسید (Benzoyl) یا تریتینیون عوارض نامطلوبی به دنبال دارد. تمامی این ترکیبات خاصیت لایه‌برداری دارند. در نتیجه استفاده همزمان چندین محلول لایه‌بردار برای پوست صلاح نیست.

سخن پایانی

با توجه به فایده های اسید سالیسیلیک برای جوش های سر سیاه و آکنه، به نظر می‌رسد ماده مفیدی به نظر می‌رسد. از این اسید برای لایه برداری پوست نیز می‌توانید کمک بگیرید. در پایان باید گفت از آنجایی که مطمئن هستیم شما هم اطلاعات جالبی درباره جلوگیری از جوش های سر سیاه و آکنه دارید، خواهشمندیم این اطلاعات را در قسمت نظرات با ما و دیگر مخاطبان بلاگ اردمی به اشتراک بگذارید.

۲ دیدگاه 13078بازدید
دیدگاه‌های کاربران
  1. مطلب خوبی اما پوستم خشکه و بازم جوش میزنه در این صورتم میتونم از این محلول استفاده کنم؟

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه