تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

با مینی پدیکور ناخن بیشتر آشنا شویم

زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
با مینی پدیکور ناخن بیشتر آشنا شویم

بانوان زیبارو و آقایان خوش‌سلیقه‌ای که به ناخن‌های پا اهمیت ویژه‌ای می‌دهند، به خوبی با اهمیت پدیکور ناخن آشنا هستند. در این بین، روش‌های پدیکور مختلفی برای از بین بردن آلودگی‌ها و رسیدگی به ناخن پا وجود دارند که مینی پدیکور یکی از این روش‌هاست. به همین دلیل، در این مطلب قصد داریم شما را با مینی پدیکور بیشتر آشنا کنیم.

اصطلاحا به کوتاه و مرتب کردن، رسیدگی به کوتیکول‌های ناخن‌های پا (و لاک زدن) پدیکور ناخن می‌‌گویند.‌ این فرآیند در مجموع حدود ۲ ساعت زمان می‌برد؛ اما مینی پدیکور در عرض نیم ساعت انجام می‌شود. در مینی‌ پدیکور بیشترِ کارهایی که در پدیکور ناخن پا انجام می‌شود را شاهد هستیم و بنابراین افراد زیادی مینی پدیکور را با توجه به زمان کمتری که نیاز دارد، ترجیح می‌دهند.

نکته: بدیهی است در هر بخش از مقاله که به لاک زدن اشاره شده است، مخصوص بانوان است.

مراحل انجام مینی پدیکور ناخن

the-cleansing-portion-of-a-mini-pedicure

برای تمیز کردن ناخن‌های پا در مینی پدیکور، از یک ظرف کوچک محتوی آب گرم استفاده می‌شود تا پوست پا و ناخن‌ها نرم‌تر شود. سپس با استفاده از یک برس به همراه صابون و روغن‌های معطر، پای فرد تمیز می‌شود. همان‌‌گونه که اشاره شد با انجام این کار، پوست و ناخن‌های پا، نرم‌ خواهد شد.

در مرحله بعد، پا را با حوله خشک می‌کنند و نوبت پاک کردن لاک‌های قبلی ناخن‌‌های پا فرا می‌رسد. سپس با ناخن‌گیر و سوهان ناخن، ناخن‌ها را کوتاه و مرتب می‌کنند. در نهایت کوتیکول‌ ناخن‌های پا را با استفاده از چوب کوتیکول کنار زده و در صورت تمایل با کمک نمک یا شکر، لایه‌برداری پوست پا را انجام می‌دهند.

در سالن‌های آرایش حرفه‌ای پس از انجام این کار، پاها را به مدت ۱۰ دقیقه در حوله گرم می‌پیچانند. در مینی پدیکور، پس از انجام موارد بالا، نوبت به مرطوب کردن پا با لوسیون‌های مرطوب‌کننده و زدن لاک به ناخن پا فرا می‌رسد.

لاک‌زدن ناخن‌ها

two-coats-of-nail-polish

یک لایه لاک پایه و دولایه لاک رنگی به استحکام لاک ناخن پا کمک می‌کند و باعث می‌شود در دراز مدت رنگ خود را حفظ کرده و لاکِ لبه‌های ناخن از بین نرود. در نهایت هم پس از این‌که لاک زده شده به ناخن‌های انگشت پا خشک شد، فرآیند مینی‌‌پدیکور به پایان رسیده است.

همان‌گونه که متوجه شدید، مینی‌پدیکور کار چندان سخت و دشواری نیست و به راحتی می‌توانید آن‌را در منزل انجام دهید. البته سالن‌های آرایشی نیز با کمال میل، مینی پدیکور را برای مشتریان انجام می‌دهند. اکثرا، هزینه مینی پدیکور چیزی حدود نصف پدیکور کامل ناخن‌های پا است.

تفاوت پدیکور کامل و مینی پدیکور

remove-dead-skin

در پدیکور کامل ناخن، لایه‌برداری پوست به همراه برداشتن پینه‌های پا انجام می‌شود که این موارد در مینی پدیکور صورت نمی‌گیرد. البته بسته به نوع سالنی که برای پدیکور ناخن به آن مراجعه می‌کنید، ممکن است حدود نیم ساعت هم ماساژ پا به این فرآیند اضافه شود.

بعضی از سالن‌های آرایش حرفه‌ای هم از گِل‌های مخصوص برای ماساژ ماهیچه ساق پا استفاده می‌کنند و کف پا را برای از بین بردن سلول‌های مرده پوست می‌تراشند. فرو کردن پا در پارافین و سپس قرار دادن آن در بسته‌های پلاستیکی برای نرم‌ شدن بیشتر پا یا همان پارافین درمانی نیز یکی دیگر از مواری است که در پدیکور انجام می‌شود.

اِعمال فشار بر روی قسمت‌های حساس پا که گفته می‌شود با اعضای مختلف بدن در ارتباط هستند نیز یکی دیگر از کارهایی است که در بعضی از سالن‌های آرایش به همراه پدیکور صورت می‌گیرد.

به این ترتیب می‌توان گفت پدیکور نه تنها در افزایش زیبایی پا تاثیر دارد، بلکه به التیام دردهای پا ناشی از پیاده‌روی، ایستادن طولانی مدت و پوشیدن کفش‌های نامناسب هم موثر است. جالب این‌جاست که پدیکور تنها برای بانوان استفاده نمی‌شود و با توجه به اثرات التیام‌بخشی که دارد، آقایان هم می‌توانند از این قسمت‌های پدیکور بهره بگیرند.

همان‌گونه که با خواندن این متن متوجه شدید، کارهای مختلفی در پدیکور پا انجام می‌شود و اگر موردی در ذهن شماست که ما به آن اشاره نکردیم، این موارد را در قسمت نظرات با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

منبع: Wisegeek دیدگاه‌ها 8884بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه