تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

روش های کاربردی و آسان برای زیباتر شدن ناخن های پا

زمان تقریبی مطالعه: ۷ دقیقه
روش های کاربردی و آسان برای زیباتر شدن ناخن های پا

حتماً برای شما هم پیش آمده که با یک لایه لاک مات یا براق جذابیت ناخن‌ های دست خود را دوچندان کرده باشید؛ اما همین لاک را وقتی روی ناخن های پا می‌زنید احساس می‌‌کنید آن‌چنان که باید و شاید ناخن های پای شما را زیبا‌تر نکرده است. می‌توان دلیل این قضیه را در عدم رسیدگی به ناخن های پا و تمیز نبودن آن‌ها دانست. به این ترتیب حتی اگر بهترین مارک لاک را خریداری کنید، اما ناخن های پای شما تمیز نباشد، این لاک جذابیت لازم را نخواهد داشت. زیباتر شدن ناخن های پا دردسرهای خاص خودش را دارد و کار چندان ساده‌ای نیست. در ادامه روش های کاربردی را با شما در میان خواهیم گذاشت تا راحت‌تر از همیشه ناخن های پای خود را تمیز و مرتب کنید.

شستن پا: گام اول برای زیباتر شدن ناخن های پا

۱. پا‌های خود را خیس کنید

پا‌های خود را خیس کنید

شست‌وشوی روزانه پا و ناخن جلوی ایجاد بوی نامطبوع و آلودگی‌های قارچی را می‌گیرد. در نتیجه شست‌وشوی پا و ناخن ها را به برنامه نظافت روزانه خود اضافه کنید. زمانی که در حمام هستید، چند دقیقه‌ای پاها را با آب گرم خیس نمایید. این کار به زیباتر شدن ناخن های پا کمک شایانی می‌کند.

۲. در حمام سنگ‌ پا بکشید

با صابون یا شامپو بدن، پاها را همانند دیگر قسمت‌ها بشویید. با یک سنگ پا، سلول‌های مرده را از پاهای خود پاک کنید. به جای سنگ پا از یک حوله کوچک نیز می‌توانید کمک بگیرید. مواظب باشید پاهای خود را بیش از حد سنگ پا نکشید و به پوست پا صدمه‌ای وارد نکنید.

  •  ابتدا مقداری صابون یا شامپو بدن را روی پاهای خیس خود بزنید و با دست‌، لیف‌ حمام یا تکه‌ای حوله‌ی تمیز، آن را روی پاها بمالید تا کاملاً کف کند. اطمینان‌خاطر حاصل کنید که لیف‌ حمام روی همه‌ی نقاط پا و ناخن ها مالیده شود.

۳. پا را آب کشی کنید

پا را آبکشی کنید

به‌طور کلی راز زیبایی لاک در تمیزی پاها و دست هاست. اگر می‌خواهید لاک مات یا براق بزنید، پس از شست‌وشوی پا با صابون، حتماً پاها را کاملاً بشویید تا هیچ اثری از آلودگی روی آن باقی نماند. برای این کار پاهای خود را داخل آب ولرم تمیز فرو ببرید.

۴. پاها را پس از شستشو کاملاً خشک کنید

با یک حوله تمیز و خشک پاهای خود را پس از شستشو، خشک کنید و اطمینان‌خاطر حاصل کنید که ناخن ها و فضای میان انگشت‌ها نیز کاملاً خشک شده باشد. انجام این کارهای روزانه برای زیباتر شدن ناخن های پا لازم و ضروری است.

اسکراب کردن پا: گام دوم برای زیباتر شدن ناخن ها

۱. پاهای خود را در آب گرم خیس کنید

پاهای خود را در آب گرم خیس کنید

برای زیباتر شدن ناخن ها انجام اسکراب ضروری است. خیساندن پاها در آب گرم، آلودگی‌ها را از پوست جدا می‌کند. این فرایند، ناخن ها را نیز نرم‌تر می‌کند و کوتاه‌کردن ناخن و پدیکور آن‌ها را راحت‌تر خواهد کرد. به این ترتیب قبل از پدیکور ناخن و استفاده از لاک مات یا براق، حتماً پاها را در آب خیس کنید. برای این کار مقداری آب ‌ولرم آماده‌ کرده و کمی روغن های گیاهی و نمک دریا به داخل آن بریزید. سپس پاهای خود را به مدت ۱۵ دقیقه داخل آب گرمی که آماده کرده‌اید، بگذارید.

۲. پوست اطراف ناخن های پا را لایه برداری کنید

پس از خیس کردن پاها در آب ولرم، نوبت لایه برداری پوست اطراف ناخن فرا می‌رسد. لایه برداری درست و مناسب به زیباتر شدن ناخن های پا می‌انجامد. منظور از لایه‌ برداری، پاک کردن سلول‌های مرده از قسمت‌های مشخص پوست بدن است. لایه برداری، پوست اطراف ناخن های پا را تمیز و شاداب می‌کند.

  • با اسکراب لایه بردار یا برس ناخن، پوست اطراف ناخن های پا را لایه برداری کنید؛
  • بعضی‌ها از نمک اِپسوم (Epsom Salt)، یا منیزیم سولفات، نمک دریا، جوش شیرین یا ماده‌هایی که دانه‌های بسیار ریزی دارند، برای راحت‌تر کردن فرایند لایه برداری پوست کمک می‌‌گیرند. اسکراب های تجاری را نیز در بازار شاهد هستیم که دانه‌های بسیار ریز میکروبید (Mictobid)، در آن‌ها وجود دارد؛ اما استفاده این اسکراب ها به دلیل داشتن میکروبید‌ها از جانب بسیاری از مجامع حفظ محیط‌ زیست ممنوع اعلام شده است. پیشنهاد می‌کنیم سراغ اسکراب های تجاری بدون میکروبید یا اسکراب های طبیعی را بگیرید؛
  • به‌آرامی پا و ناخن ها را با اسکرابی که انتخاب کرده‌اید ماساژ دهید. بسته به تمیزی پا و سلول‌های مرده‌ای که روی پوست پاهای شما قرار دارد می‌توانید اسکراب را با قدرت بیشتری بمالید. پس از اینکه لایه برداری انجام دادید، پاهای خود را با آب سرد یا ولرم بشویید و کاملاً خشک کنید.

۳. صابون و مواد لایه بردار را بشویید

صابون و مواد لایه بردار را بشویید

پس از شست‌وشو و لایه برداری پا و ناخن ها، برای آبکشی، دوباره پای خود را داخل آب فرو ببرید. در این حالت پاها را به اندازه‌ای آب‌کشی کنید که اثری از صابون روی آن‌ها باقی نماند.

۴. پاها را کاملاً خشک کنید

پس از شستشو، باید حتماً پا و ناخن ها را کاملاً خشک کنید؛ چرا که روی پاهای خیس و نم‌دار به‌راحتی نمی‌توانید لاک مات یا براق بزنید. همچنین پوشیدن جوراب یا کفش روی پاهای نم‌دار، امکان رشد قارچ‌ها را افزایش می‌دهد. با این حساب پاها را با یک حوله تمیز کاملاً خشک کنید. پس از آن حتماً قبل از پوشیدن کفش و جوراب،‌ پاهای خود را چند دقیقه در مجاورت هوای آزاد قرار دهید.

پاک کردن لاک، آبرسانی و کوتاه کردن ناخن های پا:‌ گام سوم برای زیباتر شدن ناخن های پا

۱. ناخن های پا را از هرگونه لکه ای پاک کنید

تمیز کردن لکه های پا برای زیباتر شدن ناخن های پا

برای پاک کردن لاک مات یا براق، یا لکه‌های دیگری که روی ناخن های پای شما افتاده است، یکی از روش‌های زیر را انتخاب کنید:

  • آب اکسیژنه که با نام علمی هیدروژن پراکسید (Hydrogen peroxide)، نیز شناخته می‌شود، گزینه‌ی خوبی برای پاک کردن لکه ها از روی ناخن ها به حساب می‌آید. برای این کار یک پیمانه آب اکسیژنه را با سه پیمانه آب معمولی مخلوط کنید و ناخن های خود را به مدت ۱۰ دقیقه داخل محلول آب اکسیژنه قرار دهید و سپس آب بکشید؛
  • آبلیمو ممکن است برای پاک کردن لاک مات یا براق گزینه‌ی خوبی نباشد؛ اما اثربخشی خوبی برای پاک کردن بعضی از لکه‌ها دارد. کافی است چند قطره آبلیمو را روی هر کدام از ناخن های پا بریزید و بگذارید چند دقیقه‌ای خیس بخورد. پس از تمیز کردن ناخن ها با حوله متوجه خواهید شد که هیچ لکه‌ای روی ناخن باقی نمانده است؛
  • به افرادی که دائم لاک می‌زنند، پیشنهاد می‌کنیم ابتدا یک لایه لاک پایه روی ناخن ها بمالند و سپس لاک مات یا براق بزنند.

۲. از آبرسانی ناخن ها و پوست پا غافل نشوید

پس از اینکه پاهای شما کاملاً خشک شد، نوبت مرطوب کننده فرا می‌رسد. از آنجایی که پوست پا سریع‌تر خشک می‌شود، پیشنهاد می‌کنیم حداقل روزی یک‌‌ بار پا و ناخن های خود را مرطوب کنید. برای رسیدگی به ناخن های پا از مرطوب کننده معمولی یا کرم آبرسان پا کمک بگیرید.

  • اطمینان‌خاطر حاصل کنید که حتماً به ناخن‌ و کوتیکول آن کرم مرطوب کننده بزنید.

۳. ناخن های پا را در حالتی صاف کوتاه کنید

رسیدگی به ناخن های پا برای زیباتر شدن ناخن

به‌رغم اینکه لاک روی ناخن های دست که مقداری بلند هستند زیبایی بیشتری پیدا می‌کند، ناخن های پا که کوتاه شده‌اند بیشتر برازنده‌ی لاک مات یا براق هستند. در نتیجه برای رسیدگی به ناخن های پا، آن‌ها را در حالتی صاف کوتاه کنید. توجه داشته باشید که زاویه‌دار کوتاه‌ کردن ناخن های پا زمینه را برای فرو رفتن ناخن به داخل پوست فراهم می‌کند. برای این کار از یک ناخن گیر باکیفیت کمک بگیرید. همچنین کوتاه نگه داشتن ناخن های پا جلوی ایجاد عفونت‌های قارچی و عارضه های پوستی را می‌گیرد، ناخن ها را کمتر در معرض شکستگی قرار می‌دهد و به زیباتر شدن ناخن های پا نیز کمک می‌کند.

توصیه پایانی

با انجام نکاتی که درباره زیباتر شدن ناخن های پا خواندید، وقت آن رسیده است که با استفاده از لاک مات یا براق این زیبایی را دو چندان کنید. پیشنهاد ویژه‌ی ما به شما خرید لاک از فروشگاه اینترنتی اردمی است. در این فروشگاه محصولات تخصصی و باکیفیت به شما معرفی می‌شود که ضمن زیبا کردن ناخن، به آبرسانی و تغذیه‌ی آن نیز می‌پردازد. با استفاده از این محصولات خیال شما بابت سلامتی ناخن هایتان راحت خواهد بود. در پایان اگر در «انتخاب لاک مناسب برای موقعیت های مختلف» تردید داشتید، مقالات بلاگ برای شما راهگشا خواهند بود.

منبع: Wikihow دیدگاه‌ها 13461بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه