تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

پارافین درمانی یا پدیکور پارافین چیست؟

زمان تقریبی مطالعه: ۴ دقیقه
پارافین درمانی یا پدیکور پارافین چیست؟

مراقبت از پوست و به‌طور خاص، پوست پا فصل نمی‌شناسد. درست است که در فصول سرد وقت استفاده از صندل نیست، ولی خانم‌ها و آقایان خوش‌ذوق و آراسته به‌خوبی می‌دانند که در همه حال باید از پوست پاهای خود مراقبت کنند؛ چون پا، قلب دوم انسان است. از آنجایی که زیباسازی آن در روحیه تأثیر بسیاری دارد، به خانم‌ها باسلیقه پیشنهاد می‌کنیم که با استفاده از لاک مات یا براق ناخن های خود را زیباتر کنند. به همین منظور قصد داریم در مقاله امروز شیوه‌ی جالبی برای مراقبت از پا را به شما معرفی کنیم که با نام پارافین درمانی یا پدیکور پارافین شناخته می‌شود. پس همراه ما باشید.

پارافین درمانی چیست؟

پارافین درمانی چیست؟پارافین درمانی یا پدیکور پارافین یکی از خدمات سالن‌های زیبایی است که پارافین را برای مرطوب کردن پوست، به پا می‌مالند. خیلی بهتر است که خود را ملزم به انجام این برنامه به‌طور روتین کنید. پوست و ناخن های پا معمولاً کمتر مورد توجه و رسیدگی قرار می‌گیرند. یک راهکار راحت انجام پارافین درمانی است. به این صورت که ابتدا ناخن ها کوتاه، مرتب و تمیز می‌شوند. بعد از آن پاها را شسته و سپس لایه برداری پوست را انجام می‌دهند. در ادامه نوبت به پارافین می‌رسد که باید آن را به پا بزنند. اگر قرار باشد ناخن های پا را پولیش بزنند، این کار باید بعد از پارافین درمانی انجام گیرد.

روش‌ انجام پارافین درمانی

قبل از زدن پارافین به پا، باید آن را گرم کرد. بدین ترتیب وکس (پارافین جامد) به مایع تبدیل می‌شود و می‌توان آن را به پا مالید. هر سالن زیبایی تکنیک‌های ویژه خود را برای پدیکور پارافین دارد، اما متداول‌ترین حالت آن این است که پا را دو یا سه بار در ظرف پارافین فرو می‌کنند سپس دور آن کیسه پلاستیکی می‌پیچند. یکی دیگر از روش‌ها این است که پارافین را در یک کیسه پلاستیکی می‌ریزند و پا را در آن قرار می‌دهند تا پارافین شکل پا را به خود بگیرد.

روش استفاده از پارافین پدیکوربعد از زدن پارافین، ۵ دقیقه به آن زمان می‌دهند تا سرد شود. معمولاً در طول پدیکور پارافین، پای پلاستیک‌پیچ شده را در یک حوله گرم یا چکمه کتانی قرار می‌دهند. این کار، پارافین را زمان بیشتری‌ گرم نگه ‌می‌دارد و فواید مرطوب کنندگی آن را بیشتر می‌کند. گاهی پارافین را با روغن‌های معطر مخلوط می‌کنند تا روند پدیکور را لذت‌بخش‌تر کند. بهتر است بدانید پارافین را می‌توانید از فروشگاه‌های لوازم آرایشی و همچنین داروخانه‌ها تهیه کنید.

فواید و معایب پارافین درمانی

فواید و معایب پارافین درمانیپدیکور پارافین، کمک بزرگی برای افرادی است که به‌صورت دوره‌ای پوست‌شان خشک می‌شود. ویژگی مرطوب کنندگی و گرمای پارافین، پوست را (به‌ویژه در نواحی سفت و پینه دار) نرم و لطیف می‌کند. این کار هم‌چنین برای ترک پا که معمولاً در ناحیه پاشنه پا ایجاد می‌شود نیز مفید است. از آنجا که هوای سرد سبب خشکی بیشتر می‌شود، سالن‌های زیبایی پدیکور پارافین را در فصول سرد بیشتر انجام می‌دهند.

از معایب پدیکور پارافین این است که از پدیکور معمولی گران‌تر است؛ زیرا این کار به زمان، وسایل و محصولات بیشتری نیاز دارد. برخی افراد که پدیکور پارافین را می‌پسندند اما نمی‌توانند هزینه زیادی برای این کار در سالن‌های زیبایی بپردازند، می‌توانند وکس پارافین و دستگاه گرم‌کن آن را تهیه کنند و این کار را در منزل انجام دهند. به‌علاوه مواد غذایی هستند که مصرف آن‌ها به داشتن ناخن هایی محکم تر کمک می‌کند و باعث می‌شود در کل، پاهای جذاب‌تری داشته باشیم؛ پس استفاده از آن‌ها را نیز به شما توصیه می‌کنیم.

زیباسازی ناخن ها به کمک لاک

زیباسازی ناخن ها به کمک لاکبعد از انجام پدیکور پارافین وقت آن رسیده که جعبه لاک خود را بیاورید و شروع به لاک زدن کنید. خانم‌های باسلیقه معمولاً هنگام انتخاب لاک مات یا براق به رنگ آن توجه ویژه‌ای می‌کنند. هر رنگی که انتخاب کردید بهتر است یک لایه لاک بی رنگ روی آن بزنید، تا طراحی ناخن شما ماندگاری و جلوه‌ی بیشتری داشته باشد.

سخن پایانی

در پایان پس از پدیکور ناخن های خود، تصمیم با شماست که لاک مات بزنید یا براق! بعد از انتخاب لاک مناسب برای موقعیت های مختلف، از زیبایی ناخن های خود لذت ببرید. ضمناً برای خرید انواع محصولات آرایشی و بهداشتی از معتبرترین برندها، فقط کافی است به فروشگاه اینترنتی اردمی مراجعه کرده و محصول مورد نظر خود را خریداری کنید. در پایان اگر شما هم در این‌باره پیشنهاد یا تجربه‌ای دارید، می‌توانید در بخش نظرات با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

منبع: Wisegeek دیدگاه‌ها 61879بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه