مشاورهٔ رایگان پوست و مو + ۲۰۰هزارتومان بُن تخفیف، هدیهٔ ثبت‌نام در سایت! «لینک ورود به صفحهٔ تخفیف‌ها»

درمان ریزش مو در مردان

زمان تقریبی مطالعه: ۳ دقیقه
درمان ریزش مو در مردان

هشدار: روش‌های درمانی و داروهایی که در این مقاله نام برده می‌شوند صرفا جنبه آگاهی‌بخشی به خوانندگان گرامی دارد و اردمی توصیه می‌کند از مصرف هرگونه دارو بدون مشورت با پزشک، اکیدا خودداری کنید.

ریزش مو چیزی است که بسیاری از مردان از آن هراس دارند و امیدوارند هیچ‌گاه برای آن‌ها اتفاق نیفتد. از نظر آن‌ها، داشتن موهای زیبا با جوانی، مردانگی و جذابیت ارتباط دارد؛ بنابراین هنگامی که موهایشان می‌ریزد، شوکه می‌شوند.

برخی معجون‌های بسیار خلاقانه و در نهایت بی‌ثمر، جهت جلوگیری از ریزش مو پیشنهاد شده است. یکی از ملکه‌های مصر باستان از معجون دندان اسب، چربی خرس، موش سوخته و مغز استخوان گوزن برای درمان طاسی همسر خود استفاده کرد، که البته جواب نداد!

عده دیگری نیز معجونی از خارپشت را توصیه کرده‌اند اما فقط بوی آن را در آن گرمای مصر تصور کنید، حتما بسیار خاص بوده است! در حال حاضر هیچ درمانی برای طاسی وجود ندارد. با این حال، روش‌های درمانی برای به تاخیر انداختن این فرآیند توصیه شده است.

روش‌های درمانی ریزش مو در مردان

سازمان غذا و دارو آمریکا (FDA)، دو دارو را تایید کرده است که اثرات مثبتی روی طاسی مردان دارند. این داروها «فیناستراید» و «ماینوکسیدیل» هستند.

فیناستراید (که معمولا با عناوین پروسکار و پروپشیا شناخته می‌شود) یک مهارکننده 5 -آلفا ردوکتاز است که با مهار فعالیت آنزیم 5-آلفا ردوکتاز، از تبدیل تستوسترون به دی هیدروتستسترون (DHT که به وجود آورنده الگوی طاسی در مردان است) جلوگیری می‌کند.

فیناستراید در اصل دارویی است که جهت درمان سرطان پروستات در مردان، برای آن‌ها تجویز می‌شود و تحقیقات نشان داده است که مانع از ریزش مو شده ولی در بعضی موارد اثر معکوس دارد. نزدیک به 3 ماه زمان نیاز است تا تاثیرات فیناستراید مشخص شود و معمولا یک سال پس از قطع استفاده از دارو مجددا ریزش مو رخ می‌دهد.

عوارض جانبی این دارو چندان نیست اما می‌توان به ناتوانی جنسی، بی‌میلی جنسی، اختلالات و حساسیت‌هایی همچون جوش و ورم لب اشاره کرد. زنان باردار نباید فیناستراید مصرف کنند، چرا که خطر عقب ماندگی در نوزاد افزایش می‌یابد.

ماینوکسیدیل (روگین) دارویی است که بر اساس یافته‌ها بر ٪25 از مردان تاثیر دارد. این دارو می‌تواند به شکل کرم، فوم یا مایع یافت شود و باید روزانه دو بار مصرف شود.

رشد مو بلافاصله پس از مصرف این دارو در مردان صورت می‌گیرد. این دارو در اصل برای درمان فشار خون بالا در مردان تجویز شده است. عوارض جانبی خاصی ندارد اما افراد دچار سابقه بیماری‌های قلبی، افزایش ناگهانی وزن، دردهای قفسه سینه، صرع یا تپش قلب از آن استفاده کنند.

جراحی جهت جلوگیری از ریزش مو

چندین روش جراحی نیز برای درمان ریزش مو در مردان وجود دارد: فرآیند «کاشت مو»، که شامل برداشتن موهای بسیار ریز از اطراف یا پشت سر و قراردادن آن‌ها روی فرق سر شخص می‌شود. این فرآیند در طول سال‌ها بهبود یافته است اما هنوز ماه‌ها زمان می‌برد تا تاثیرات مثبت خود را نشان دهد.

فرآیند دیگری با عنوان «افزایش بافت» است که در آن بالن‌های کوچک در زیر پوست بین نواحی پرپشت تزریق می‌شود و به تدریج در طول چند ماه رشد می‌کنند. این امر باعث می‌شود که آن ناحیه از پوست به اندازه یک سوم رشد کرده و سپس این نواحی با جراحی برداشته شده و روی سر کاشته می‌شوند.

در روش سوم که با عنوان «کاهش فرق سر جهت جلوگیری از ریزش موی مردان» نامیده می‌شود، پوست شل فرق سر در عمل جراحی برداشته شده و بدین‌سان موهای اطراف سر به سمت مرکز آن کشیده می‌شوند. از آن جایی که در این فرآیند پوست پیشانی نیز اندکی کشیده می‌شود، بعضا چین و چروک‌های صورت نیز از بین می‌رود.

منبع: About دیدگاه‌ها 10195بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه