۱۵٪ تخفیفِ بیشتر برای همهٔ ضدآفتاب‌ها با کد تخفیفِ استثنائی SUN15 فقط تا پنجشنبه!

۵ اشتباه در آرایش صورت که شما را پیرتر نشان می دهد

زمان تقریبی مطالعه: ۴ دقیقه
۵ اشتباه در آرایش صورت که شما را پیرتر نشان می دهد

در این مقاله ما قصد داریم به ۵ اشتباه در آرایش صورت بپردازیم که شما را پیرتر نشان می‌دهد. اهمیت موضوع از آنجایی است کهبرخی افراد که سن و سالی از آن‌ها گذشته سعی می‌کنند که پیری ظاهر خود را در زیر انبوهی از آرایش مخفی کنند. در صورتی که این روش باعث می‌شود آرایش آن‌ها مصنوعی جلوه کرده و از سوی دیگر چهره‌شان از آنچه هست پیرتر نشان داده شود. فرقی نمی‌کند که از کدام لوازم آرایش استفاده می‌کنید، حتی بهترین مارک رژ لب هم که باشد یا بهترین مارک کرم پودر و پنکیک، باید اصول صحیح آرایش را بدانید تا پوستتان شاداب و جوان جلوه کند. پس در ادامه همراه ما باشید تا این اشتباه‌ها را بشناسید.

۱. استفاده نادرست از کرم پودر

 اشتباه در آرایش صورت با کرم پودر

در مقالات قبلی هم برایتان گفتیم که همه لوازم آرایش از بهترین مارک رژ لب​ گرفته تا بهترین کرم پودر و پنکیک و ریمل، اصول خاصی برای استفاده دارند. برای مثال اگر پوست شما چرب باشد و شما از کرم پودر استیکی استفاده کنید، همه مواد کرم پودر در چین و چروک صورت جمع شده و آن‌ها را واضح‌تر نشان می‌دهد. این کار در درازمدت حتی به چین و چروک بیشتر هم منجر می‌شود.

از سوی دیگر اگر پوست خشک دارید، سراغ رنگ‌های تیره یا نوع مات کرم پودر نروید. رنگ تیره یا فرمول مات کرم پودر هم صورت با پوست خشک را تیره‌تر از چیزی که هست نشان می‌دهد. برای چنین افرادی کرم پودر مایع بر پایه آب یا چربی و رنگ شفاف توصیه می‌شود تا پوست را شفاف و جوان نشان دهد. با این توضیح دانستید که انتخاب بدون برنامه کرم پودر، اولین اشتباه در آرایش صورت شماست.

۲. استفاده بیش از حد از زیرساز پودری

Applying Too Much Powder

دومین اشتباه در آرایش صورت این است که از پودرهای آرایشی یا زیرساز پودری بیش از حد استفاده کنید. توجه داشته باشید که پودرها به‌خوبی جذب پوست نمی‌شوند و در چین و چروک اطراف چشم باقی می‌مانند. این اشتباه باعث می‌شود چین و چروک صورت شما بیشتر از چیزی که هست نشان داده شود.

برای مخفی کردن چروک صورت و مخصوصاً چروک دور چشم بهتر است از کانسیلر استفاده کنید. مقداری از کانسیلر مخصوص دور چشم را با کمک یک تکه پنبه یا برس مخصوص به حالت ضربه‌ای به پوست دور چشم خود منتقل کنید. توجه داشته باشید که هرگز پوست اطراف چشم را مالش ندهید. مالیدن پوست این قسمت باعث آسیب دیدن مویرگ‌های نازک اطراف آن می‌شود. با این اشتباه به‌مرور زمان پوست اطراف چشمتان تیره و کبود نشان داده می‌شود.

۳. بی‌توجهی به ریمل و خط چشم

بی‌توجهی به ریمل و خط چشم

سومین اشتباه در آرایش صورت این است که به آرایش چشم و پلک خود توجهی نمی‌کنید. یکی از نشانه‌های صورت جوان و شاداب، داشتن مژه‌ای پر و بلند و چشمانی درشت است. این موهبت را می‌توانید با بهترین مارک ریمل حجم دهنده و بلند کننده به مژه‌های خود هدیه کنید. از سوی دیگر با طراحی یک خط چشم باریک و گیرا، چشمان شما در زمان کوتاهی درشت‌تر و براق‌تر و جذاب‌تر از قبل نشان داده می‌شود.

۴. استفاده بیش از حد از هایلایترها

استفاده بیش از حد از هایلایترها

شاید شما هم شنیده‌اید که صورت براق و شاداب نشانه‌ای از جوان‌بودن آن است؛ اما این دلیل نمی‌شود که از هایلایتر‌ها بیش از حد معمول استفاده کنید. در واقع چهارمین اشتباه در آرایش صورت این است که هایلایت و لولایت صورت به‌خوبی تنظیم نشده باشد. به همان میزان که چهره کدر و خسته نشانی از پیری دارد، سایه چشم، رژ گونه و کرم‌های بیش از حد براق نیز صورت شما را مصنوعی نشان می‌دهند. این روش گام مناسبی برای جوان‌کردن پوستتان بر نمی‌دارند.

برای استفاده از رژگونه یا کرم‌های دیگر مثل برنزه‌ها و غیره از رنگ‌هایی استفاده کنید که به رنگ طبیعی پوستتان نزدیک‌تر هستند. شاید لازم باشد به جای یک کرم سفید و براق از یک محصول مایع کرمی‌رنگ استفاده کنید که به رنگ طبیعی پوست جوان نزدیک‌تر باشد. فراموش نکنید که استفاده از سایه چشم براق هم فقط پلک شما را برجسته‌تر نشان می‌دهد و تأثیری در جوان نشان دادن آن ندارد.

۵. استفاده اشتباه از رژ لب

اشتباه در آرایش صورت با رژ لب

هر چه سن افراد بیشتر می‌شود، رنگ لب آن‌ها کمتر می‌شود. به عبارت دیگر پوست لب این افراد کم‌رنگ‌تر از قبل نشان داده می‌شود. استفاده از رژ لب کمرنگ و سبک پنجمین اشتباه در آرایش صورت است که آن را پیر و خسته و رنگ‌پریده نشان می‌دهد. اگر می‌خواهید پیری صورت شما خیلی بارز نباشد، از رنگ‌های گرم‌تر استفاده کنید. شاید استفاده از رنگ رژ قرمز در پیری خیلی جذاب نباشد؛ ولی بهتر از رنگ‌های کالباسی یا خیلی کم‌رنگ است که لب را خسته و رنگ‌پریده نشان دهد.

سخن پایانی

در این مقاله به ۵ اشتباه در آرایش صورت پرداختیم که صورت شما را بسیار پیرتز از چیزی که هست نشان می‌دهد. امیدواریم با توجه به توضیحاتی که دادیم، همواره صورت جوان و شادابی داشته باشید. برای خرید انواع لوازم آرایش برند و اصل از جمله بهترین مارک رژ لب و بهترین کرم پودر و ریمل و سایر لوازمی که شما را جوان‌تر نشان دهد، به فروشگاه اردمی مراجعه کنید. فروشگاه اینترنتی اردمی – مرجع تخصصی محصولات آرایشی، بهداشتی و تندرستی است که همه مایحتاج شما را با بهترین کیفیت و ارزان‌ترین قیمت عرضه می‌کند. نظر شما درباره این مقاله چیست؟ برای ما در بخش نظرات بنویسید.

منبع: Dermstore دیدگاه‌ها 3518بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه