تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

مراقبت از پوست در پاییز | آنچه برای سلامت و زیبایی‌تان ضروری است

زمان تقریبی مطالعه: ۴ دقیقه
مراقبت از پوست در پاییز | آنچه برای سلامت و زیبایی‌تان ضروری است

همه می‌دانیم که فصل پاییز فصلی گمراه کننده است، چه برای لباس‌پوشیدن و چه در استفاده از محصولات مراقبتی. صبح را با نسیم خنک شروع می‌کنیم. ظهر داغ گمراهمان می‌کند که چه نوع لباسی بپوشیم و شب از شدت سوز هوا خودمان را در پتو می‌پیچیم! قایم‌باشک خورشید با ابرها شما را برای استفاده‌کردن یا نکردن از خیلی محصولات گمراه می‌کند. آب‌وهوای نامعلوم عوارضی هم برای پوست دارد. عوارضی مانند خشک‌شدن پوست، کدری و بی‌روح‌شدن آن. برای اینکه با تغییر فصل، با تغییرات نامطلوب در پوست خود مواجه نشوید، بهتر است که روتین مراقبت از پوست خود را تغییر دهید. اگر دوست دارید با روتین مراقبت از پوست در پاییز آشنا شوید، همراه ما باشید.

پوستتان را درست و اصولی بشویید

پوستتان را درست و اصولی بشویید

شستن پوست اولین گام مهم در مراقبت از پوست در پاییز است. شستن پوست یعنی نجات منافذ آن از هر گونه آلودگی مانند آرایش یا ذرات آلوده هوا. اگر آرایش روی صورت خود دارید، حتماً صورتتان را به وسیله پد‌ها یا مواد مناسب برای پاک‌کردن آرایش، تمیز کنید. در مرحله بعد انتخاب شما باید یک پاک‌ کننده غنی باشد تا از پاک‌شدن منافذ صورتتان مطمئن شوید. برای این کار حتماً از میسلار واتر مناسب استفاد کنید. هنگام شستن پوست، تمیزکردن گردن را فراموش نکنید؛ چراکه پاک‌سازی گردن اهمیتی مانند پاک‌سازی صورت دارد.

در هفته  دو بار لایه برداری کنید

در هفته  دو بار لایه برداری کنید

سلول‌های مرده سطح پوست از رسیدن رطوبت و مواد مغذی کافی به پوست جلوگیری می‌کنند. در حالت شدیدتر این سلول‌های مرده، عفونت پوست را به همراه دارند. لایه‌بردار مناسب حلال این مشکل است؛ پس در روتین مراقبت از پوست در پاییز به دنبال یک اسکراب یا ماسک لایه‌بردار عالی باشید. لایه‌برداری پوست ۲ بار در هفته برای بهترشدن حال پوست شما کفایت می‌کند. استفاده از این محصولات چند نکته دارد، یکی برخورد ملایم با پوست حین استفاده و دیگری توجه به پوشش تمام پوست صورت.

نکته: قبل از استفاده از بهترین ماسک صورت لایه بردار، حتماً به نوع پوست خود توجه کنید. افرادی که پوست خشک دارند، نباید بیش از حد از لایه‌بردارها استفاده کنند. در غیر این صورت به خشکی مفرط یا حتی حساسیت و اگزما مبتلا می‌شوند. برای آگاهی بیشتر، مقاله زیر را مطالعه کنید.

استفاده از تونر را فراموش نکنید

استفاده تونر را فراموش نکنید

در ادامه برنامه مراقبت از پوست در پاییز حواستان باشد که استفاده از تونر را فراموش نکنید. تونری که قصد استفاده از آن را در روتین مراقبتی پاییزه خود دارید باید بدون الکل و آبرسان باشد، وگرنه مفید نخواهد بود. تونر، تمیزکننده قابلی است که منفذ به منفذ در پوست شما حرکت می‌کند و همه جا را کاملاً پاکسازی می‌کند. اثراتی مانند تنگ‌شدن منافذ پوست، پوست مستحکم و انعطاف‌پذیر در کنار تمیزشدن عمقی پوست نتیجه‌ای باورنکردنی استفاده از تونر است. اگر می‌خواهید بدانید تونر چیست و چه فوایدی دارد، مقاله زیر را بخوانید.

از بخور صورت غافل نشوید

بخور صورت بخشی از مراقبت از پوست در پاییز

یکی دیگر از مراحل مراقبت از پوست در پاییز این است که صورت خود را بخور دهید. بخور دادن به پوست باعث می‌شود منافذتان باز شود و بهتر تنفس کند. همچنین این کار به پوستتان طراوت و شادابی می‌بخشد. برای بخور صورت می‌توانید از دستگاه بخور استفاده کنید. اگر این دستگاه را در اطراف خود ندارید، از یک کاسه آب جوش یا کتری آب جوش استفاده کنید. البته بسیار مراقب باشید که به پوستتان آسیب نزنید یا خودتان را نسوزانید. البته می‌توانید مقداری بابونه یا گلاب را به آب جوش اضافه کنید تا پوپستتان طراوت بیشتری پیدا کند.

از مرطوب کننده استفاده کنید

استفاده از مرطوب کننده بخشی از روتین مراقبت از پوست در پاییز

بعد از اینکه بخور گرفتید، صورت خود را پارچه کتانی خشک کنید و مراقب باشید که در هوای خنک پاییز دچار سرماخوردگی نشوید. بعد از خشک‌کردن صورت خود، به صورت و گردنتان مرطوب کننده بزنید. حتی اگر پوست چربی دارید، این مرحله را با مرطوب کننده سبک انجام دهید؛ ولی آن را حذف نکنید. مرطوب‌کردن پوست پس از بخورگرفتن، پوست را هیدراته می‌کند و این هیدراته‌شدن پوست، سلامت یو زیبایی پوستتان را ضمانت می‌کند.

استفاده از بالم لب از واجبات است

استفاده از بالم لب در روتین مراقبت از پوست در پاییز

پوست لب‌ها به‌شدت حساس است. کافی است لب‌های خود را با زبان مرطوب کنید و در هوای پاییز قرار بگیرید، بعد از مدتی می‌بینید که پوست لب‌هایتان ترک خورده و با هر حرکت دهانتان این ترک عمیق‌تر می‌شود. تنها راهی که می‌توانید لب‌های خود را بدون ترک‌خوردن مرطوب نگه دارید، استفاده از بالم لب است. این محصول مراقبتی را در روتین مراقبت از پوست در پاییز قرار دهید و نتیجه را مشاهده کنید. برجستگی لب‌ها، رطوبت مناسب و درخشش ملایم لب‌ها از نتایج استفاده از بالم لب است. در مقاله زیر به‌تفصیل درباره ترفندهایی صحبت کرده‌ایم که جلوی خشکی رژ لب در هوای سرد را می‌گیرد.

از سرم‌های آبرسان استفاده کنید

از سرم‌های آبرسان استفاده کنید

این روتین مراقبت از پوست در پاییز برای افرادی مناسب است که پوست معمولی دارند؛ اگر شما پوستی خشک دارید که با کمی خنک‌شدن هوا مشکلاتتان شروع می‌شود، بهتر است در روتین مراقبتی خود حتماً از سرم آبرسان و مرطوب کننده اضافه کنید. ترکیبات این محصولات به عمق پوست شما نفوذ کرده و از خشکی بیش از اندازه پوست جلوگیری می‌کند. سرم‌های درجه یک علاوه بر آبرسانی، آسیب‌های پوست را هم جبران می‌کند.

سخن پایانی

در این مقاله با شما درباره مراقبت از پوست در پاییز صحبت کردیم. فراموش نکنید که پاییز فصل بسیار حساسی برای پوست است و باید حواستان را بیشتر از قبل جمع کنید که پوست دچار آسیب نشود. شما چه راه‌های دیگری برای حفظ و نگهداری طراوت پوست در فصل پاییز می‌شناسید؟ برای مخاطبان فروشگاه اینترنتی اردمی، در بخش نظرات بنویسید.

دیدگاه‌ها 6066بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه