۱۵٪ تخفیفِ بیشتر برای همهٔ ضدآفتاب‌ها با کد تخفیفِ استثنائی SUN15 فقط تا پنجشنبه!

علت بوی بد بدن چیست و چطور می‌توان آن را برطرف کرد؟

زمان تقریبی مطالعه: ۴ دقیقه
علت بوی بد بدن چیست و چطور می‌توان آن را برطرف کرد؟

برای شما هم پیش آمده که با عبور از میان جمعیت بوی ناخوشایندی را احساس کنید. این اتفاق در تابستان که هوا گرم است بیشتر رخ می‌دهد. احتمالاً با خود گفته‌اید نکند این بوی بدن من باشد؟ به احتمال زیاد در اولین فرصت مطمئن می‌شوید که منبع این بوی بد شما هستید یا نه؟ متأسفانه هیچ عطر و اسانسی هم چاره ساز نیست؛ اگر شما هم دچار بوی بد بدن هستید یا در اطرافیانتان کسی را می‌شناسید می‌توانید بعد از خواندن همه چیز درباره بوی بد بدن به خودتان و اطرافیانتان کمک کنید. ما در ادامه به این سؤالات پاسخ می‌دهیم بوی بدن چیست؟ چرا بدن ما بوی ناخوشایندی دارد؟ درمان آن چیست؟ همراه ما باشید.

بوی بدن چیست؟

بوی بدن چیست؟

بوی بدن که در پزشکی برومهیدروزیس نامیده می‌شود وضعیتی است که در آن از بدن فرد بوی نامطبوعی متصاعد می‌شود. همه چیز درباره بوی بد بدن از غدد آپوکرین شروع می‌شود. آپوکرین نوعی از غدد عرقی است که پروتئین را دفع می‌کند. علت این بوی ناخوشایند بدن این است که عرق این غدد مقادیر بسیاری پروتئین دارد. باکتری‌های روی پوست این پروتئین‌ها را تجزیه می‌کنند. حاصل این تجزیه اسیدهای بد بوی بدن است. شاید برایتان سؤال شود که این غدد بیشتر در کدام قسمت‌های بدن وجود دارند؟ تعداد غدد عرقی آپوکرین در پیشانی، زیر بغل، کشاله ران، کمر، پاها و گردن بیشتر از سایر قسمت‌های بدن است.

علت بوی بد بدن چیست؟

علت بوی بد بدن چیست؟

غذای بدن و غذای روح روی بوی بدن اثر دارند. محصولات غذایی مضر و استرس‌های کار یا زندگی بوی بدن را خوب یا بد می‌کند. همه چیز درباره بوی بد بدن که باید بدانید این است خوراک روح و جسمتان را تغییر دهید تا بوی بدنتان تغییر کند.

عرق زیاد

اگر تابستان و زمستان برایتان تفاوت چندانی ندارد و همیشه خیس از عرق هستید، باید بدانید که عرق زیاد سرعت بوگرفتن بدنتان را افزایش می‌دهد. عرق زیاد به معنی دفع پروتئین زیاد است. تجزیه هرچه بیشتر پروتئین بوی بد بدنتان را دو برابر می‌کند.

مصرف الکل

مصرف الکل می‌تواند بوی بدنتان را به شکل وحشتناکی بد کند. الکل خون را کبد تصفیه می‌کند و عرق مواد اضافه الکل را از بدن خارج می‌کند؛ اما تکلیف موادی که توسط عرق خارج نمی‌شوند چیست؟ این مواد در غدد می‌مانند و بوی بد ایجاد می‌کنند.

لباس زیر کثیف

لباس‌های زیر نزدیک‌ترین محل به قسمت‌های آپوکرین‌دار است. قبل از اینکه دیگر لباس‌های تنتان از عرق خیس شود این لباس‌ها خیس می‌شوند. لباس خیس هم محل تجمع و زندگی باکتری‌هاست. این باکتری‌ها عرق پروتئین‌دار را تجزیه می‌کنند؛ پس همه چیز درباره بوی بد بدن شروع می‌شود. بهتر است بعد از مرطوب‌شدن لباس‌های زیر به سرعت آن‌ها را عوض کنید و بشویید.

استرس

احتمالاً متوجه شده‌اید که با هر بار دچارشدن به استرس، بدنتان خیس از عرق می‌شود. عرق حاصل از استرس از غدد آپوکرین ترشح می‌شود. می‌دانید که عرق این غدد بیشتر از سایر عرق‌ها بو می‌دهد. حالا متوجه شدید که چرا بعد از استرس نیاز به حمام‌کردن پیدا می‌کنید؟

مصرف زیاد بعضی سبزیجات

همه ما به مفیدبودن سبزیجات برای بدن ایمان داریم؛ اما مصرف بیش از اندازه بعضی از این سبزیجات می‌تواند منجر به بوی بد بدن شود. مصرف زیاد پیاز، سیر و سبزیجات چلیپایی مانند کلم بروکلی و کلم بروکسل می‌توان بوی بدن شما را تغییر دهد. این مواد سرشار از گوگرد هستند. گوگرد در مقادیر زیاد موجب ساخت ترکیباتی بد بو می‌شود. این ترکیبات به غیر از عرق راه دیگری برای خروج ندارند.

چگونه بوی بد بدن را درمان کنیم؟

چگونه درمان کنیم

شما همه چیز درباره بوی بد بدن را که نیاز داشتید، آموختید. حالا نوبت به درمان این حالت ناخوشایند بدن می‌رسد. با انجام توصیه‌های زیر به‌‌ راحتی از شر بوی بد خلاص می‌شوید. آماده‌اید؟

  • بهداشت را رعایت کنید. سعی کنید حداقل یک مرتبه در هفته شیو کنید. حداقل یک مرتبه در روز حمام کنید.
  • محصولات ضد عرق و مراقبتی را بعد از خشک‌شدن بدنتان استفاده کنید.
  • لباس‌هایی از جنس نخ یا کتان بپوشید تا از تجمع باکتری و عرق جلوگیری کنید. لباس‌هایی با این جنس مرطوب نمی‌مانند. این لباس‌ها دیرتر بو می‌گیرند و بوی بد آن‌ها به‌ راحتی پاک می‌شود.
  • مصرف خوراکی‌ها و نوشیدنی‌های خاص را محدود کنید؛ موادی مانند کافئین، الکل و مواد غنی از گوگرد. در صورت مصرف این خوراکی‌ها آب زیاد بنوشید تا بعد از هضم رقیق شوند.
  • استفاده از محصولات خوشبوکننده بدن. این محصولات تا 48 ساعت بدن شما را از بوی بدن حفظ می‌کنند.
  • محصولات مراقبتی و ضد عرق‌های مناسب انتخاب کنید. این محصولات از عرق‌کردن زیاد بدن جلوگیری می‌کنند. لباس‌هایتان مرطوب نمی‌شود؛ پس بو نمی‌گیرید.

 سخن پایانی

در این نوشته درباره بوی بد بدن، علت ایجاد و روشهای رفع آن صحبت کردیم. در پایان به شما پیشنهاد می‌کنیم به صفحه عطر و ادکلن فروشگاه اینترنتی اردمی سری بزنید و با کمک محصولات ضد بو و خوشبو کننده آن، بدنتان را از شر بوهای بد نجات دهید. حسن خرید از این فروشگاه این است که می‌توانید ترکیبات محصول را ببینید. محصولات از برندهای مختلف را به لحاظ قیمت و ترکیبات با هم مقایسه کنید و در نهایت بر اساس نیاز و بودجه‌تان خریدتان را انجام دهید. در هر کدام از مراحل خرید، از انتخاب گرفته تا واریزی و دریافت محصول نیز، نیروی پشتیبانی سایت در کنار شما خواهند بود.

دیدگاه‌ها 8583بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه