تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

مراحل ساخت عطر | برندهای معتبر چطور عطر می سازند؟

زمان تقریبی مطالعه: ۴ دقیقه
مراحل ساخت عطر | برندهای معتبر چطور عطر می سازند؟

خرید عطر زنانه خوشبو کار راحتی نیست. هزاران عطر مختلف را باید امتحان کنیم تا در نهایت به عطری خاص و خوشبو برسیم. در این بین به هر اندازه که اطلاعات بیشتری از عطرها داشته باشیم، راحت‌تر می‌توانیم بهترین عطر زنانه را تشخیص دهیم. در بین این اطلاعات، آگاهی از فرایند ساخت عطر اهمیت زیادی دارد. وقتی بدانیم یک عطر زنانه خوشبو و درجه‌یک چگونه ساخته می‌شود، راحت‌تر می‌توانیم این عطر را تشخیص دهیم. به همین دلیل قصد داریم در ادامه شما را در جریان مراحل ساخت بهترین عطرهای زنانه و مردانه قرار دهیم.

انتخاب یک عطار چیره دست

انتخاب یک عطار چیره دست

صنعت عطرسازی قدمت دیرینه‌ای دارد؛ اما در طول زمان فرایند عطرسازی دست‌خوش تغییرات زیادی نشده و همانند گذشته، پشت هر عطر خوشبویی، نام عطاری سرشناس و برجسته قرار گرفته است. از آنجایی که رایحه واقعی عطر در تعامل با پوست انسان آشکار می‌شود، هر عطری بوی خاصی روی پوست افراد مختلف ایجاد می‌کند. این قضیه نقش عطارهای حرفه‌ای را در مراحل ساخت عطر پررنگ‌تر کرده است. از طرف دیگر از آنجایی که عطرها، حس و حال و شرایط مختلفی را در ذهن تداعی می‌کنند، زمانی می‌توانیم یک عطر زنانه خوشبو را بهترین عطر زنانه موجود در بازار بدانیم که بوی خوش این عطر حس و حال خاصی در ذهن تداعی کند و رایحه خوش آن برای همیشه در مشام ماندگار شود.

شناخت رایحه ها توسط عطار

شناخت رایحه ها توسط عطار

برای ایجاد چنین حس و حالی عطارهای حرفه‌ای وقت و زمان بسیار زیادی را برای ساخت رایحه‌های خاص و استثنایی صرف می‌کنند. به همین دلیل هم هست که تفاوت چشمگیری میان ساخت یک عطر زنانه خوشبو و با کیفیت با عطرهای زنانه معمولی وجود دارد. برای اینکه در جریان دقت عطارهای حرفه‌ای برای انتخاب رایحه‌ای خاص و منحصربه‌فرد قرار بگیرید اجازه دهید مثالی از انتخاب رایحه گل لاله در عطرهای درجه یک مطرح کنیم. عطارهای حرفه‌ای به این نتیجه رسیده‌اند که بوی لاله‌ای که صبح چیده شده باشد با بوی لاله‌ای که شب چیده شده، تفاوت دارد. بوی لاله‌ شب چیده شده، تراکم و نفوذ بیشتری دارد و بوی لاله‌ای که صبح چیده شده، ملایم‌تر است. به همین دلیل عطار ترجیح می‌دهد برای بهترین عطر زنانه از رایحه لاله‌ای که شب چیده شده، کمک بگیرد تا این عطر بویی خاص و متمایز داشته باشد.

ترکیب رایحه ها توسط عطار

ترکیب رایحه ها توسط عطار

ترکیب رایحه ها، سومین مرحله از مراحل ساخت عطر است. تجربه نشان داده فرایند انتخاب رایحه ها توسط عطار با وسواس زیاد انجام می‌شود و این مراحل چیزی حدود یک سال به طول می‌انجامد. پس از انتخاب رایحه، تسلط به دانش ترکیب رایجه ها با هم است که اهمیت می‌یابد. در همین راستا پس از انتخاب تک‌تک رایحه ها و ترکیب آن‌ها، عطار، نمونه‌ای از عطری که آماده کرده را به مدیر و صاحب‌نظران برند عطرسازی معرفی می‌کند. سپس در صورت تأیید رایحه عطر، دستور ساخت آن به کارخانه تولید عطر داده می‌شود تا شاهد آغاز ساخت یک عطر خاص باشیم. فرمول ترکیب رایحه ها توسط عطار جزو مهم‌ترین اقدامات در فرایند تولید عطر و ادکلن است.

نام گذاری روی عطر

نام گذاری روی عطر

بعد از متولد شدن عطر توسط عطار و تأییدکردن آن توسط برند تولیدکننده،‌ نوبت به نام‌گذاری آن می‌رسد. جامعه‌ی هدف محصول، زنانه یا مردانه بودن عطر،‌ رایحه ها،‌ گرم یا سرد بودن عطر و … از جمله‌ی مهم‌ترین فاکتورهای موثر در نام‌گذاری عطر هستند. اتاق فکر برند تولیدکننده، پس بررسی تمام نکاتی که گفتیم، اندکی خلاقیت را هم چاشنی آن کرده و اسم عطر را انتخاب می‌کنند.

طراحی شیشه عطر

طراحی شیشه عطر آخرین مرحله از مراحل ساخت عطر زنانه و مردانه است.

در مراحل ساخت عطر، پس از نام‌گذاری، نوبت به طراحی شیشه عطر می‌رسد. شیشه عطر تأثیر بسیاری در جذابیت نهایی آن محصول دارد. پس این مرحله هم، مانند سایر مراحل قبل از اهمیت خاصی برخوردار است. جنس،‌ رنگ، مدل، اندازه‌ی شیشه و … ازجمله فاکتورهایی است که تیم طراحی باید برای عطر به اتفاق نظر برسند. بعد از طراحی شیشه، عطرِ ساخته شده بنا به میزان سفارشی که تولیدکننده دارد، وارد چرخه تولید می‌شود. سپس با بسته بندی درخور، به دست خریدار نهایی می‌رسد.

مطمئن هستیم اکنون که در جریان روش انتخاب و ترکیب رایحه های یک عطر قرار گرفتید، بیشتر از قبل ارزش یک عطر زنانه خوشبو یا بهترین عطر مردانه را می‌دانید. حال اگر دوست دارید یک عطر با رایحه منحصربه‌فرد را به خود هدیه دهید پیشنهاد می‌کنیم به فروشگاه اینترنتی اردمی، مرجع تخصصی محصولات آرایشی، بهداشتی و تندرستی و عطر مراجعه کنید. شما می‌توانید خاص‌ترین رایحه‌ها از برندهای مشهور جهانی را از این فروشگاه تهیه کنید. برای تکمیل اطلاعاتتان در این زمینه، خواندن مقاله‌ای دیگر از تیم تحریریه اردمی با عنوان «راهنمای آسان خرید عطر»، خالی از لطف نیست.

منبع: Byrdie دیدگاه‌ها 8217بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه