تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

عطر ترکیبی چیست و چه مزایا و معایبی دارد؟

زمان تقریبی مطالعه: ۶ دقیقه
عطر ترکیبی چیست و چه مزایا و معایبی دارد؟

برای شما هم پیش آمده است که پس از مدتی رایحه بهترین عطر زنانه برایتان تکراری شود یا به دنبال ترکیب رایحه ‌ها باشید؟ یا حتی از آن دسته افراد باشید که بین عطر و ادکلن های مختلف نتوانید به‌راحتی یک گزینه را به‌عنوان عطر امضای خود داشته باشید و دلتان بخواهد هم‌زمان از چند عطر استفاده کنید. یا جزء افرادی باشید که دوست دارند عطر شخصی و ساخته دست خودشان را داشته باشند. اگر جواب شما مثبت است تا انتهای این مقاله با ما باشید. در این نوشتار بنا داریم به عطرهای ترکیبی بپردازیم و مزایا و معایبشان را بررسی کنیم.

عطرهای ترکیبی

عطر ترکیبی چیست

برای افرادی که به دنیای عطر و ادکلن علاقه زیادی دارند و همواره در پی تنوع در بهترین عطر زنانه می‌گردند، مهم است که پس از مدت کوتاهی رایحه ‌های جدید را امتحان کنند. گاهی میز آرایش این افراد به ویترینی از عطرهای مختلف تبدیل می‌شود که در موقعیت‌های مختلف از آن استفاده می‌کنند. گاهی نیز دوست دارند چند رایحه را هم‌زمان تجربه کنند یا رایحه‌ ای مخصوص خود داشته باشند. به این منظور برخی از عطرسازها با رعایت قوانین خاص، چند عطر را با یکدیگر ترکیب کرده و حاصل آن را به مشتری تحویل می‌دهند. در ادامه قانون ترکیب رایحه ها را برایتان توضیح می‌دهیم.

قانون ترکیب عطرها

قانون ترکیب

ترکیب عطرها و ساختن عطرهای جدید مانند ترکیب غذاهاست. برای مثال شما شاید غذایی مانند پیتزا را دوست داشته باشید و در عینِ‌حال از خوردن نوتلا نیز لذت ببرید؛ اما هرگز به ترکیب پیتزا و نوتلا فکر کرده‌اید؟ درست است. همان طور که ترکیب این دو خوراکی خوشمزه لذت خوردن هر کدام را از بین می‌برد و محصولی ناخوشایند به بار می‌آورد، ترکیب دو عطر از خط بویایی و نت های متفاوت نیز کار عاقلانه و هوشمندانه‌ای نیست. به عبارت دیگر همان طور که شما اجازه دارید یک کیک اسفنجی را به دل‌خواه خود با گاناش، خامه، بستنی، شکلات آب‌شده، برلو یا سایر خوراکی‌ها ترکیب کرده و حاصل کار را با لذت نوش جان کنید، به همان میزان دستتان برای ترکیب همان کیک با سبزی‌های معطر یا غذاهای گوشتی بسته است.

درباره‌ی عطرها نیز باید بدانید کدام عطرها در کنار هم بوی لذت‌بخش‌تری ایجاد می‌کنند. شاید شما بتوانید بهترین عطر زنانه را در کنار لوسیون بدن یا کرم مرطوب کننده معطر خود استفاده کنید و این چند محصول تداخل خاصی در بویایی عطر ایجاد نکند؛‌ اما از ترکیب عطر از برند چنس با رایحه گرم و عطری حتی از همان برند با رایحه سرد به ترکیب مطلوبی نرسید. پس هرگز به فکر ترکیب عطرهایی با خط بویایی یا رایحه خیلی متفاوت نباشید.

مزایا و معایب عطرهای ترکیبی

مزایا و معایب

اولین مزیت عطرهای ترکیبی، جدید و تازه بودن آن‌ها برای افرادی است که از داشتن یک عطر واحد زود خسته می‌شوند و به دنبال تنوع در رایحه ها هستند. در واقع این افراد از ترکیب هم‌زمان چند عطر، به یک فرمول جدید و شخصی برای خود می‌رسند که لذت خاصی برایشان در پی دارد. البته عیب این کار این است که ریسک کار زیاد بوده و گاهی ترکیب رایحه ها با هم به یک رایحه خوب ختم نمی‌شود. با این اوصاف در این بین زحمت و هزینه‌ی افراد هدر می‌رود. این کار برای یک عطرساز شاید سخت نباشد؛ ولی برای افراد عادی به ضرر منجر می‌شود؛ بنابراین بهتر است قبل از ترکیب هر عطر جدیدی نظر یک عطرساز یا عطرباز حرفه‌ای را جویا شوید.

دستور دو عطر ترکیبی

دستور ساخت

همان طور که قبلاً گفتیم برای ترکیب عطرها باید از قانون خاص آن‌ها پیروی کنید تا بتوانید عطر جدیدی بسازید که هم خودتان و هم دیگران از شنیدن بوی خوش آن لذت ببرند. برای این کار لازم است به نت های تشکیل دهنده عطر دقت کنید که با یکدیگر در تداخل نباشند. برای مثال رایحه مرکبات، نعنا و اسطوخودوس جزء ‌رایحه های پرطرف‌دار هستند که معمولاً در اکثر عطرهای موجود در بازار یافت می‌شود. از سویی تنباکو و سایر دخانیات، انواع چوب‌ها یا خزه‌ها، عطر کارامل یا عطر دریا جزء ‌رایحه ‌هایی هستند که تقریباً همه‌ی سلیقه‌ها را راضی نمی‌کند.

با این توضیح باید به فکر عطرهای ترکیبی در خط بویایی مشابه خود باشید. بهترین راه در این زمینه توجه به تجارب عطربازهای حرفه‌ای در این زمینه است. این دسته افراد به علت علاقه شدیدی که به بهترین عطر زنانه یا مردانه دارند به‌خوبی با رایحه ‌ها و میزان ماندگاری آن‌ها آشنا هستند. به این ترتیب این افراد، بهتر می‌توانند به شما در این زمینه کمک کنند. در ادامه دو نمونه از تجارب این افراد را برای شما می‌آوریم که حتماً برای شما نیز جالب است.

  • ترکیب اسانس فارنهایت دیور و اسپرینگ

در این روش باید دو عطر فارنهایت دیور و اسپرینگ را با هم ترکیب کنید. در واقع این ترکیب یک رایحه فرح‌بخش ایجاد می‌کند. البته اگر تصمیم دارید از این ترکیب به‌عنوان بهترین عطر زنانه استفاده کنید، لازم است سه برابر مقدار عطر فارنهایت از عطر اسپرینگ استفاده ‌کنید. به این ترتیب یک‌چهارم پیمانه مدنظر را از اسانس عطر فارنهایت می‌ریزید و سه‌چهارم دیگر را اسانس اسپرینگ اضافه می‌کنید. برای ساختن بهترین عطر مردانه نیز باید از هر دو عطر به میزان مساوی بریزید.

پس از ترکیب هر دو اسانس، ترکیب حاصل را ۵۰ درصد رقیق کنید. این ترکیب بسیار خنک و تلخ است. پخش بو و ماندگاری خوبی نیز دارد. به عقیده‌ی بسیاری از علاقه‌مندان به عطر و ادکلن، بازخورد این عطر عالی است و از آن می‌توانید در تمامی فصول سال، مخصوصاً بهار و تابستان و مهمانی‌های خودمانی یا رسمی استفاده کنید. البته از آنجایی که دوست داشتن یک عطر به سلیقه‌ی شخصی افراد بستگی دارد، برای تجربه‌ی این نوع از عطرهای ترکیبی از مقدار کم شروع کنید.

  • ترکیب اسانس بلک افغان و کاپیتان بلک

افرادی که بوی دخانیات، دود یا چوب‌ها را دوست دارند، از این ترکیب استقبال می‌کنند. برای شروع لازم است ۱ گرم عطر بلک افغان را با ۰.۶ گرم عطر کاپیتان بلک و یک قطره قهوه مخلوط کنید. این عطر بوی دخانی خوبی دارد که به شیرینی متمایل است. هنگام افزودن قهوه باید دقت کنید که بیشتر از یک قطره نباشد. قهوه این خصوصیت را دارد که روی نت های دیگر تأثیر بگذارد و تداخل پررنگی در ترکیب ایجاد کند.

  • ترکیب اسانس بلک افغان و لالیک انکر نویر

اگر شدت بوی دخانی و دودی بلک افغان را نمی‌پسندید می‌توانید آن را با عطر لالیک انکر نویر مخلوط کنید. برای این کار از مقدار کم شروع کنید و سپس به تدریج میزان هر دو عطر را بسنجید تا به ترکیب دل‌خواه برسید. به این ترتیب عطر چوب و علف وتیور موجود در عطر لالیک تأثیر خوبی بر بوی دخانی بلک افغان می‌گذارد و رایحه آن را تعدیل می‌کند.

سخن پایانی

در این مقاله با اصطلاح عطر ترکیبی و قانون ساخت آن آشنا شدید. اگر دوست دارید این اتفاق را تجربه کنید، می‌توانید اسانس یا عطر روغنی هر محصول را تهیه کرده و با هم مخلوط کنید. در غیر این صورت و اگر اهل ریسک نیستید و به رایحه‌ های موجود در بازار بسنده می‌کنید، خرید از فروشگاه اینترنتی اُردمی – مرجع تخصصی محصولات آرایشی، بهداشتی و تندرستی را به شما پیشنهاد می‌کنیم. در این فروشگاه می‌توانید بهترین عطر زنانه را با ضمانت اصالت کالا در مکان مدنظر خود دریافت کنید. در پایان اگر شما نیز تجربه‌ای در زمینه عطرهای ترکیبی دارید، در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

۲ دیدگاه 18439بازدید
دیدگاه‌های کاربران
  1. سلام به عــطر بازا،،،، یه ترکیبی خوب معرفی کنید

    لطفا?

    • درود به شما دوست عزیز

      مشاوره‌ی اُردمی صرفاً در خصوص سلامت و مراقبت از پوست و مو هست و برای این موضوع، می‌تونید از مقالات بلاگ استفاده بفرمایید.

      سپاس که پرسش خود را با ما در میان گذاشتید.

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه