۱۵٪ تخفیفِ بیشتر برای همهٔ ضدآفتاب‌ها با کد تخفیفِ استثنائی SUN15 فقط تا پنجشنبه!

نکات مهم برای رسیدگی به ناخن | راز دستان زیبا و جذاب

زمان تقریبی مطالعه: ۴ دقیقه
نکات مهم برای رسیدگی به ناخن | راز دستان زیبا و جذاب

بی‌شک همه شما از انواع لاک مات و براق برای زیباترشدن ناخن‌های خود استفاده می‌کنید. مسلماً شما می‌دانید که فقط لاک زدن نیست که باعث زیبایی ناخن می‌شود. حتی برخی ناخن‌ها هستند که بدون هیچ گونه لاکی، زیبا و جذاب هستند. راز زیبایی و جذابیت این ناخن‌ها چیست؟ چرا برخی از ناخن‌ها همواره شکسته و آسیب‌دیده هستند؟ چرا کوتیکول بعضی ناخن‌ها ریش‌ریش و نازیباست؟ چه کار باید کرد که ناخن‌ها همیشه جوان و شاداب بمانند؟ حتماً این‌ها پرسش‌های شما هم هست. برای گرفتن پاسخ این‌ها همراه ما باشید. در این مقاله می‌خواهیم به نکات مهم برای رسیدگی به ناخن بپردازیم و راز داشتن دستانی زیبا و جذاب را کشف کنیم.

کوتاه کردن اصولی ناخن

کوتاه کردن اصولی ناخن

معمولاً همه عادت دارند که قبل از زدن لاک مات یا براق، ناخن خود را سوهان بکشند. این کار باعث می‌شود ظاهر ناخن یکدست‌تر شود. برای سوهان کردن اصولی ابتدا باید یک ابزار نرم و ملایم انتخاب کنید. هر چه سوهان ناخن منعطف‌تر باشد، بهتر است. سوهان‌های فلزی و خشن، ظاهر ناخن را خراب می‌کنند.

در مرحله بعد باید بیاموزید که چگونه سوهان بکشید. نکته اول این است که سعی کنید با کمک ناخن‌گیر تیز و برنده، ناخن خود را به‌صورت هلالی کوتاه کنید. شکل هلالی به ناخن‌های طبیعی نزدیک‌تر است. سوهان را خیلی نرم و آرام و در یک جهت روی ناخن بکشید. از حرکات رفت و برگشتی پرهیز کنید؛ زیرا باعث می‌شود لبه‌های ناخن‌های شما زبر و نازیبا شود یا گوشه‌های آن بشکند.

استفاده از روغن کوتیکول

استفاده از روغن کوتیکول

یکی از نکات مهم برای رسیدگی به ناخن این است که از روغن کوتیکول استفاده کنید. متأسفانه این روزها باب شده است که برای کاشت ناخن یا طراحی آن، کوتیکول آن را برش می‌دهند یا آن را به عقب می‌رانند. جالب است بدانید که این کار بزرگ‌ترین ضربه را به کوتیکول و بعد از آن به ناخن می‌زند. در واقع این کار باعث می‌شود انواع باکتری و آلودگی وارد پوست شده و در درازمدت به عفونت یا بیماری‌های دیگر بینجامد.

به جای این کار هر روز از روغن کوتیکول استفاده کنید. ترجیحاً سعی کنید از محصولی استفاده کنید که حاوی روغن بادام باشد. به این ترتیب همیشه رطوبت کافی به کوتیکول ناخنتان می‌رسد و تقویت می‌شود. این نکته را فراموش نکنید که کوتیکول ناخن مثل سد دفاعی برای ناخن شما عمل می‌کند و جلوی ورود هر عامل عفونت‌زایی را می‌گیرد.

مصرف مکمل بیوتین

مصرف بیوتین یکی دیگر از نکات مهم برای رسیدگی به ناخن

یکی دیگر از نکات مهم برای رسیدگی به ناخن این است که کمی خودتان را تحویل بگیرید و از مکمل‌های بیوتین استفاده کنید. البته لازم نیست سراغ داروخانه و نسخه‌های دارویی بیوتین بروید. می‌توانید با یک جست‌وجوی ساده در اینترنت، انواع مواد غذایی طبیعی حاوی بیوتین را پیدا کرده و در سبد روزانه خود بگنجانید. خوشبختانه این مواد غذایی در دسترس اکثر مردم هست.

موادی مانند انواع گوشت گوسفند و ماهی، جگر، انواع حبوبات و شکل‌های مختلف لوبیا، بادام، گردو، هویج، انواع کلم سفید و بروکلی، آووکادو، انواع غلات مثل جو و گندم و غیره همگی منابع خوبی برای بیوتین هستند که تهیه بسیاری از آن‌ها هزینه چندانی هم ندارد. بهترین حالت جوابدهی بیوتین این است که با مصرف امگا ۳ همراه شود. کارکرد بیوتین هم این است که ضخامت ناخن را افزایش می‌دهد و به این ترتیب به سلامت و زیبایی آن کمک می‌کند.

دوری از رطوبت بیش از حد دست

دوری از رطوبت بیش از حد دست

یکی دیگر از نکات مهم برای رسیدگی به ناخن این است که تا جای ممکن دستان خود را از رطوبت دور نگه دارید. رطوبت به هر شکلی که باشد به مرور زمان باعث خشکی پوست و ناخن شما می‌شود. شاید برای شما هم این پرسش پیش بیاید که مگر می‌شود چنین کاری کرد در صورتی که به واسطه استخر، سونا، حمام‌کردن و شستن ظروف یا هر کار روزمره دیگر مجبور هستید در معرض آب قرار بگیرید. بله. امکان‌پذیراست. هنگام شستن ظروف یا تمیزکردن سطوح مختلف حتماً از دستکش استفاده کنید. بعد از حمام یا استخر هم از کرم های مرطوب کننده و آبرسان استفاده کنید تا رطوبت طبیعی پوستتان بازگردد.

داشتن رژیم غذایی مناسب و مغذی

داشتن رژیم غذایی مناسب و مغذی

در قسمت‌های قبلی از اهمیت استفاده از بیوتین در رشد ناخن گفتیم. در این بخش به اهمیت رژیم غذایی سالم و سرشار از انواع ویتامین و پروتئین می‌پردازیم. در واقع داشتن یک رژیم غذایی خوب و سالم، یکی دیگر از نکات مهم برای رسیدگی به ناخن است. انواع آنتی اکسیدان، ویتامین دی، منیزیم، روی و سایر املاح معدنی به سلامت پوست، مو و ناخن کمک بسزایی می‌کند. نوشیدن مایعات مخصوصاً حداقل چهار لیوان آب در روز را فراموش نکنید.

سخن پایانی

در این مقاله به بررسی نکات مهم برای رسیدگی به ناخن پرداختیم. در ادامه از شما دعوت می‌کنیم برای خرید انواع لاک ناخت از جمله لاک مات، براق، اکلیلی، کروم و غیره به فروشگاه اینترنتی اردمی – مرجع تخصصی محصولات آرایشی، بهداشتی و تندرستی سری بزنید. در این فروشگاه سایر وسایل رسیدگی به ناخن و طراحی آن نیز وجود دارد. شما برای مراقبت از ناخن های خود چه راهکارهایی دارید؟ با ما و مخاطبان بلاگ اردمی درمیان بگذارید.

منبع: Saraodete دیدگاه‌ها 6990بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه