مشاورهٔ رایگان پوست و مو + ۲۰۰هزارتومان بُن تخفیف، هدیهٔ ثبت‌نام در سایت! «لینک ورود به صفحهٔ تخفیف‌ها»

بیرون کشیدن جوش های صورت چقدر ضرر دارد؟

زمان تقریبی مطالعه: ۵ دقیقه
بیرون کشیدن جوش های صورت چقدر ضرر دارد؟

حتی اگر بهترین کرم ضد جوش را برای درمان انواع جوش خریده باشید،‌ باز هم این کرم اثربخشی سریعی ندارد و تا زمان برطرف شدن جوش ها دائم وسوسه می‌شویم که آن‌ها را از جای خود بیرون بکشیم؛ اما خالی کردن جوش ها همانا و باقیماندن آثار جوش همانا. به همین دلیل در ادامه قصد داریم با هم ببینیم عوارض بیرون کشیدن جوش های صورت و بهترین راه درمان انواع جوش چیست؟

قبل از شروع مقاله باید بگوییم که برای درمان جوش راه های مختلفی وجود دارد. یکی از بهترین و سریع ترین این راه ها، استفاده از بهترین کرم ضد جوش است. اما موضوع مهمی که در این‌باره مطرح است طول درمان و عوارض اجتناب‌ناپذیر آن است. از زمانی که تصمیم به درمان جوش به کمک هر روشی می‌گیرید، باید به این نکات توجه ویژه کنید؛ اینکه اولاً درمان جوش یک فرایند زمان بر است که برای گرفتن نتیجه صددرصدی نیاز به مداومت و صبوری دارد؛ دوماً در طول این پرسه ممکن است حتی علائم ظاهری جوش شدت پیدا کند. با این حساب بعد از دیدن تشدید وضعیت جوش نباید نسبت به درمان شک کرد؛ بلکه باید با جدیت و طبق دستور پزشک نسبت به درمان مداومت داشته باشید.

بررسی انواع جوش و علت بروز آن ها

بررسی انواع جوش و علت بروز آن هابرای آشنایی بیشتر با میزان عوارض خالی کردن جوش های صورت لازم است ابتدا نسبت به انواع جوش شناخت داشته باشیم. جوش های صورت در انواع سرسیاه، سرسفید،‌ کورک، جوش های چرکی، جوش های عمیق و کیست ها دسته‌بندی می‌شوند. بسته شدن منافذ پوست، زمینه ایجاد این جوش ها را فراهم می‌کند؛ اما به‌لحاظ ظاهر و ساختار تفاوت‌های بسیاری میان آن‌ها وجود دارد. به همین‌ دلیل اگر به دنبال خرید بهترین کرم ضد جوش هستید، باید حتماً این کرم را برای درمان نوع مشخصی از جوش خریداری کنید.

جوش های سرسیاه و سرسفید بر اثر مسدود شدن منافذ پوست توسط سلول‌های مرده، چربی و باکتری ایجاد می‌شوند و باز ماندن منافذ پوست در این حالت باعث تعامل باکتری و چربی پوست با جریان هوا می‌شود و شاهد سیاهی جوش ها هستیم. بسته شدن منافذ پوست باعث بروز جوش های سرسفید می‌شود. ملتهب شدن پوست، جوش های سرسیاه و سرسفید را به کورک تبدیل می‌کند که ساختاری سفت و قرمز رنگ دارند. عفونی شدن این جوش توسط باکتری ها، جوش ها را چرکی می‌کند. کیست ها و جوش های عمیق نیز در اثر بزرگ‌تر شدن جوش ها ایجاد می‌شوند با جوش های دردناکی طرف هستیم که برای درمان آن حتماً باید از بهترین کرم ضد جوش کمک بگیرید. کیست ها حالتی سفت و محکم دارند و جوش های عمیق نرم هستند.

عوارض بیرون کشیدن انواع جوش صورت

ضررهای بیرون کشیدن و خالی کردن انواع جوش صورت

  • جوش های سرسیاه و سرسفید

همان‌گونه که توضیح دادیم جوش های سرسیاه در حالت رو باز قرار دارند. اگر با احتیاط این جوش ها را بیرون بکشید، آسیب‌ زیادی برای پوست ایجاد نمی‌کنند. همچنین بیرون کشیدن جوش های سرسفید نیز دردسر خاصی را به‌ دنبال ندارد. به شرط اینکه این جوش ها در لایه های اولیه پوست قرار گرفته باشند. قرارگرفتن جوش ها در لایه های زیرین پوست به این معنا است که برای بیرون کشیدن آن‌ها باید با فشار محل جوش را باز کرده و محتویات آن را خارج کنید. این روش راه نفوذ باکتری‌ها را به پوست باز می‌کند و التهاب‌های بیشتری را به‌ دنبال دارد. در نتیجه اگر احساس کردید جوش به راحتی از پوست بیرون کشیده نمی‌شود، بهتر است که سربه‌سر آن نگذارید.

  • کورک و جوش های چرکی

در این بین توصیه می‌شود کورک را از جای خود بیرون نکشید؛ چراکه این جوش ها در زیرلایه‌ای قرمز از پوست قرار گرفته‌اند و ابتدا باید این لایه را بشکافید. در زیر این لایه نیز عفونت زیادی قرار دارد و فشار‌دادن و بیرون کشیدن کورک قرمزی و تورم بیشتر این جوش‌ ها را به دنبال دارد. این قضیه در خصوص جوش‌ های چرکی نیز وجود دارد و خالی کردن این جوش ها باعث خروج مواد عفونی می‌شود. در نتیجه تا جایی که امکان دارد این‌گونه از جوش ها را دست کاری نکنید.اگر هم در برابر وسوسه‌ی بیرون کشیدن کورک و جوش‌ های چرکین نتوانستید مقاومت کنید، بهتر است قبل و بعد از بیرون کشیدن جوش، محل را کاملاً تمیز کنید و از بهترین کرم ضد جوش برای از بین بردن کامل این جوش ها کمک بگیرید. حجم جوش و میزان فشاری که به جوش برای بیرون آوردنش وارد می‌کنید اهمیت زیادی در مقدار زخم باقیمانده از جوش دارد. به‌ هر اندازه که جوش را آرام و بادقت از محل خود خارج کنید، به همان اندازه احتمال باقی ماندن آثار آن کمتر خواهد بود.

بهترین روش برای بیرون کشیدن جوش های صورت

بهترین روش برای بیرون کشیدن جوش ها

بازکردن محل جوش و بیرون‌ کشیدن آن با موچین و دست‌های نشسته بدترین روش برای خلاصی از شر جوش ها است. در عوض پیشنهاد می‌کنیم برای بیرون کشیدن جوش های سرسیاه و سرسفید، ابتدا محل جوش را کاملاً تمیز کنید و سپس به آرامی با میله کومودور یا میله پیلینگ جوش، جوش را به‌ همراه محتویات آن از محل خارج نمایید. قراردادن یک‌ تکه پارچه گرم یا دوش‌‌ آب‌گرم نیز به نرمی پوست کمک می‌کند تا جوش راحت‌تر بیرون‌ کشیده شود. برای خالی کردن انواع جوش کورک مانند می‌توانید از انگشت‌های تمیز خود کمک بگیرید. در این روش به‌آرامی دو طرف جوش را با دستمال میان انگشت‌ها بگیرید و بیرون بکشید. برای بیرون کشیدن هرگونه جوش نیاز به یک کرم ضد جوش باکیفیت دارید. درنتیجه پیشنهاد می‌کنیم بهترین کرم ضد جوش موجود در بازار را خریداری نمایید و سپس با این کرم محل جوش ها را التیام بخشید و جلوی ایجاد جوش های بعدی را بگیرید.

در حالت کلی جوش اگر درمان نشود یا دست کاری شود، نه‌تنها بهبود نمی‌یابد بلکه علاوه بر دردهایی که همراه خود دارد در خوشبینانه‌ترین حالت باعث ایجاد لک روی پوست می‌شود و در تمام مدت حضورش روی پوست ظاهری نازیبا به‌همراه خود دارد. با این حساب بهترین راه درمان، استفاده از بهترین کرم ضد جوش و همچنین دست کاری نکردن این عارضه است.

سعی کردیم عوارض بیرون کشیدن جوش های صورت و دست کاری کردن آن‌ها را بیان کنیم. پیشنهاد می‌کنیم برای درمان جوش ها حتماً با تحقیق و پرس‌و‌جوی بسیار، بهترین کرم ضد جوش موجود در بازار را خریداری کنید. برای خرید این کرم سری به فروشگاه اینترنتی اردمی بزنید و از میان برند‌های مختلف، بهترین کرم ضد جوش را خریداری کنید. اگر هم تجربه سودمندی از تعامل با انواع جوش‌ و خالی کردن آن‌ها دارید، این تجربه‌ها را در قسمت نظرات با ما و دیگر خواننده‌ها به اشتراک بگذارید. در پایان پیشنهاد می‌کنیم خواندن مقاله‌ی «درمان جوش با استفاده از بهترین کرم ضد جوش» را از دست ندهید.

منبع: Self دیدگاه‌ها 14973بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه