تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

عوارض مصرف آکوتان برای درمان جوش چیست؟

زمان تقریبی مطالعه: ۵ دقیقه
عوارض مصرف آکوتان برای درمان جوش چیست؟

خرید بهترین کرم ضد جوش و مصرف داروی آکوتان (Accutane) به‌عنوان دو روش رایج در درمان جوش شناخته می‌شوند. همان‌گونه که در جریان هستید استفاده از یک کرم ضد جوش عالی و باکیفیت، کم‌ترین عوارض جانبی را در مقایسه با سایر درمان‌ها دارد؛ اما آکوتان دارویی است که استفاده از آن عوارض جانبی قابل‌ملاحظه‌ای دارد. با این حساب این دارو را باید حتماً با مشورت پزشک مصرف کرد. پیشنهاد می‌کنیم تا پایان این مقاله همراه ما باشید؛ چراکه می‌خواهیم شما را با عوارض مصرف آکوتان برای درمان جوش آشنا کنیم.

آشنایی با آکوتان

آشنایی با آکوتان برای درمان جوش

این دارو همچنین با نام‌های تجاری آکوتان (Accutane)، آمنستین (Amnesteen)، کلاراویس (Claravis) و سوترت (Sotret) عرضه می‌شود که معروف‌ترین آن‌ها آکوتان است. آکوتان از مشتقات ویتامین A است و بدن با آن شبیه ویتامین A رفتار می‌کند. در زمان مصرف این دارو نباید مکمل‌های ویتامین A مصرف شوند. همچنین در مجامع پزشکی از این دارو به نام ایزوترتینوین (‌isotretinoin) نیز یاد می‌شود. این داروی رتینوئیدی (Retinoid) برای درمان جوش های بسیار وخیم به کار می‌رود. در نتیجه اگر برای خرید بهترین کرم ضد جوش پرس‌و‌جو کرده باشید، حتماً با رتینوئید آشنا هستید.

آکوتان ترکیبات رتینوئیدی بسیار قوی‌تری نسبت به کرم ضد جوش دارد. مصرف این دارو، ریزش سلول‌های مرده پوست را متعادل می‌کند و جلوی بسته‌شدن منافذ پوست را می‌گیرد. آکوتان ابعاد غدد چربی و میزان ترشح این غدد را به مقدار ۹۰درصد کاهش می‌دهد. با این حساب اگر پوست خشکی دارید باید مراقب مصرف آکوتان باشید؛ چراکه این دارو، خشکی بیشتر پوست را به دنبال خواهد داشت.

بهترین زمان شروع مصرف آکوتان

بهترین زمان شروع به مصرف آکوتان

معمولاً روند درمان جوش به این صورت است که ابتدا پزشک علت بروز جوش را بررسی کرده و متناسب با آن بهترین کرم ضد جوش را تجویز می‌کند. در حالت کلی استفاده از بهترین کرم ضد جوش موجود در بازار تا حد بسیاری قادر به درمان این عارضه است. حال در این بین گاهی وخامت جوش ها در حدی است که پزشک تشخیص می‌دهد باید در کنار استفاده از کرم ضد جوش، محصولات کمکی دیگری مصرف کرد. اینجاست که پای آکوتان به میان می‌آید. با این حساب بهترین زمان مصرف آکوتان وقتی است که جوش ها وخیم بوده و برای درمان آن‌ها پزشک آکوتان تجویز کند.

زمان لازم برای اثرگذاری آکوتان

زمان لازم برای درمان جوش با آکوتان

حتماً در جریان هستید که حتی خرید بهترین کرم ضد جوش نیز اثربخشی سریعی برای درمان جوش‌ ندارد. این قضیه برای آکوتان هم صدق می‌کند. بر اساس گزارش‌های سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA)، اثربخشی مصرف آکوتان در بازه‌‌ی زمانی ۱۵ تا ۲۰ هفته یا نزدیک به ۵ ماه طول می‌کشد و پس از گذشت ۶ تا ۸ هفته، آثار محدودی از بهبود را شاهد هستیم. در نتیجه پیشنهاد می‌کنیم اگر پس از ۸ هفته، هیچ اثری از بهبودی مشاهده نکردید، باید حتماً به پزشک مراجعه کنید تا مقدار آکوتان با دُوز بیشتری را تجویز کند. البته قبل از هر اقدامی به عوارض مصرف آکوتان توجه کنید.

عوارض مصرف آکوتان

عوارض مصرف آکوتان

  • احتمال‌ وخیم شدن جوش قبل از بهبودی

یکی از عوارض ابندایی مصرف آکوتان برای درمان جوش، وخیم شدن آن‌هاست. هرچند عوارض مصرف این دارو در افراد مختلف با هم تفاوت دارد، اما عموماً چند هفته پس از مصرف آن، جوش های صورت همه‌ی افراد وخیم‌تر می‌شود. در واقع آکوتان سلول‌های مرده و آلودگی‌ها را به بیرون از منافذ پوست هدایت می‌کند و این فرایند پوست را قرمز و ملتهب می‌کند. در چنین مواقعی جای نگرانی وجود ندارد؛ چراکه این اتفاق حکایت از اثربخشی این دارو دارد. پس از گذشت چند هفته، وخامت آن کاهش پیدا می‌کند و رو به‌ بهبود می‌گذارد.

  • ابتلا به افسردگی بعد از مصرف آکوتان

افسردگی شدید یکی از مهم‌ترین عوارض مصرف آکوتان است و نوجوانان بیشتر در معرض این عارضه قرار دارند. در حال حاضر دلیل ایجاد افسردگی پس از مصرف آکوتان مشخص نشده است؛ اما اگر قصد دارید به جای خرید بهترین کرم ضد جوش، آکوتان مصرف کنید، خودتان را آماده تغییر روحیه کنید.

  • بروز مشکل در خانم‌ها

مصرف آکوتان فشار بسیاری به بدن وارد می‌کند و این فشارها برای خانم ها شدت بیشتری دارد. در نتیجه استفاده آکوتان برای افرادی که قصد بارداری دارند به هیچ‌وجه پیشنهاد نمی‌شود. از طرف دیگر خانم‌هایی که آکوتان مصرف می‌کنند باید ماهانه توسط پزشک مختصص معاینه‌ شوند تا عوارض جانبی این دارو، خطری برای آن‌ها ایجاد نکند.

  • خشک شدن پوست بدن

خشک شدن بیش از حد پوست بدن یکی دیگر از عوارض مصرف آکوتان است. برای شما گفتیم که آکوتان فرایند ترشح چربی را در پوست کاهش می‌دهد؛ در نتیجه در کنار صورت، تمامی قسمت‌های پوست بدن خشک می‌شود. این خشکی به اندازه‌ای است که در قسمت‌هایی مانند داخل بینی نیز شاهد خشکی هستیم. این وضعیت احتمال ایجاد اگزما را افزایش می‌دهد و خشکی بیش‌ از‌ حد داخل بینی ممکن است به خون‌دماغ منجر شود.

  • از بین نرفتن کامل جوش

به احتمال زیاد تاکنون متوجه شده‌اید که آکوتان به لحاظ اثربخشی شباهت‌های بسیاری با بهترین کرم ضد جوش دارد. به همان ترتیب که یک کرم ضد جوش، برای همیشه جلوی آکنه را نمی‌گیرد، پس از پایان دوره‌ درمان با آکوتان هم، احتمال بروز جوش وجود دارد. در این بین جوشی که پس از این دوره‌‌ی درمان ایجاد می‌شود، وخامت بسیار کمتری دارد. البته ناگفته نماند که اگر نکات لازم برای جلوگیری از بروز جوش را رعایت کرده باشید، احتمال درمان کامل آن وجود دارد.

در این مقاله سعی کردیم شما را از عوارض مصرف آکوتان برای درمان جوش آگاه کنیم. در مقاله‌های دیگر نیز می‌توانید با «عوارض استفاده از کرم ضد جوش برای درمان جوش» آشنا شوید. در این بین برای خرید کرم ضد جوش سری به فروشگاه اینترنتی اُردمی– مرجع تخصصی محصولات آرایشی، بهداشتی و تندرستی بزنید و از میان محصولات ضد جوش باکیفیتی که برای شما آماده‌ کرد‌ه‌ایم، بهترین کرم ضد جوش را خریداری کنید. در پایان پیشنهاد می‌کنیم اگر تاکنون آکوتان مصرف کرده‌اید و تجربه سودمندی از این روش دارویی سراغ دارید، در قسمت نظرات با ما و دیگر مخاطبان بلاگ در میان بگذارید.

منبع: Glamour دیدگاه‌ها 8377بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه