تخفیف‌های تا ۱۰+۳۰درصدی! + ۲۰۰هزارتومان بُن تخفیف، هدیهٔ ثبت‌نام در سایت! فقط تا ۱۳ فروردین!

بهترین مواد معدنی و ویتامین ها برای درمان جوش صورت و بدن

زمان تقریبی مطالعه: ۵ دقیقه
بهترین مواد معدنی و ویتامین ها برای درمان جوش صورت و بدن

همیشه بهترین کرم ضد جوش، تنها راه و آخرین راه درمان انواع جوش صورت یا بدن نیست. همان طور که می‌دانید، جوش انواع مختلف دارد که در سنین مختلف بروز می‌کند. فرقی نمی‌کند که نوجوان تازه‌به‌بلوغ‌رسیده باشید یا فرد میان‌سالی که به تحلیل یا تغییر هورمون‌های بدنش دچار شده است. اگر اصول استفاده از برخی از ویتامین‌ها و مواد معدنی را بدانید، به درمان جوش خود کمک بسزایی می‌کنید. در واقع افرادی که به عارضه جوش مبتلا هستند، اگر طبق برنامه، برخی از ویتامین‌های ضروری بدن خود را به‌درستی تأمین کنند، گام بزرگی برای درمان جوش خود برمی‌دارند. ما نیز در این مقاله قصد داریم بهترین مواد معدنی و ویتامین ها برای درمان جوش را به شما معرفی کنیم.

انواع ویتامین A برای درمان جوش

انواع ویتامین ها A برای درمان جوش

  • ویتامین A خوراکی

یکی از ویتامین ها برای درمان جوش صورت یا بدن ویتامین A است، به شرطی که آن را به‌طور صحیح استفاده کنید. این ویتامین در بهترین کرم ضد جوش هم دیده می‌شود. طبق گفته پزشکان، مکمل های خوراکی ویتامین A همانند ویتامین A موضعی عمل نمی‌کنند. در واقع، پزشکان برای تجویز این ویتامین به‌صورت خوراکی بیشتر احتیاط می‌کنند؛ زیرا این ماده ممکن است بیش از سودش، به سلامت فرد آسیب برساند.

از آنجا که این ویتامین محلول در چربی است، در بدن شما جمع می‌شود و مصرف بیش از ۱۰هزار واحد بین‌المللی (IU) آن می‌تواند در بدن تولید سم کند. این امر به‌ویژه در دوران بارداری بیشتر صدق می‌کند؛ بنابراین زنانی که قصد باردارشدن دارند باید قبل از مصرف هرگونه مکمل با پزشک خود مشورت کنند.

  • ویتامین A  موضعی

همان طور که گفتیم ویتامین آ یکی از ویتامین ها برای درمان جوش است. این ویتامین به‌عنوان یک داروی موضعی، می‌تواند به شما در درمان جوش کمک کند. اکثر داروهای موضعی از نظر شیمیایی ویتامین را به یک رتینوئید تبدیل می‌کنند که می‌توانید آن را روی پوست قرار دهید. طبق نظر پزشکان، رتینوئیدها به دلیل توانایی در بازسازی و بهبود سریع پوست، موثرترین درمان برای آکنه هستند.

البته باز هم تأکید می‌کنیم که زنان باردار حتی نباید از رتینوئید هم استفاده کنند. این ماده همچنین محافظت طبیعی پوست شما را در برابر اشعه ماورای بنفش ضعیف می‌کند. با این توضیح افرادی که از رتینوئید استفاده می‌کنند باید مراقبت باشند تا برای مدت طولانی در معرض آفتاب قرار نگیرند.

روی (زینک) برای درمان جوش

روی (زینک) برای درمان جوش

در کنار ویتامین ها برای درمان جوش صورت یا بدن می‌توان به روی یا همان زینک هم اشاره کرد. روی ماده معدنی است که می‌تواند به درمان جوش کمک کند. می‌توانید آن را به‌عنوان یک مکمل خوراکی یا یک درمان موضعی مصرف کنید. اخیراً مطالعات درباره این موضوع نشان داده که روی می‌تواند تولید چربی در پوست را کاهش دهد و همچنین از پوست در برابر عفونت باکتریایی و التهاب محافظت کند.

البته قبل از مصرف روی بهتر از با یک آزمایش مشخص کنید که میزان کافی از روی در بدن خود دارید یا خیر. اگر میزان روی بدن شما کمتر مقدار ضروری بود، می‌توانید با مشورت پزشک حتی تا 30 میلی‌گرم از این ماده معدنی هم استفاده کنید. البته در مصرف روی جانب احتیاط را نگه دارید؛ زیرا مصرف بیش از حد آن می‌تواند منجر به کمبود مس یا آهن شود.

ویتامین E برای درمان جوش

ویتامین ای برای درمان جوش

شاید به آن میزانی که درباره ویتامین A و روی به‌عنوان ویتامین های ضروری برای درمان جوش تحقیق و صحبت شده است، درباره ویتامین E به‌عنوان یک درمان احتمالی برای جوش، تحقیق نشده باشد. به عبارت دیگر درباره رابطه جوش با مصرف کردن یا نکردن ویتامین E به اندازه ویتامین A یا روی صحبت نشده است. با این حال، طبق برخی گزارش‌ها، افراد مبتلا به جوش با کمبود ویتامین E، نیز مواجه بوده‌اند.

به عبارت دیگر این اگر پس از مشاهده آزمایش خود متوجه شدید که میزان این ویتامین در بدنتان کمتر از حد طبیعی است، بدون نگرانی می‌توانید با مشورت و صلاحدید پزشک حتی روزانه 15 میلی گرم ویتامین E را دریافت می‌کنید. این میزان دریافتی برای شما هیچگونه ضرری نخواهد داشت.

روغن درخت چای برای درمان جوش

آلوئه ورا و رغن درخت چای

در کنار ویتامین ها برای درمان جوش صورت و بدن، روغن درخت چای را نیز به‌عنوان ماده معدنی مفید برای این عارضه به شما معرفی می‌کنیم. ترکیبات این روغن اثر خارق‌العاده‌ای در درمان جوش صورت یا بدن شما دارد. روغن درخت چای جایگزین مناسبی برای بنزوئیل پراکسید است که ماده‌ای مؤثر و شناخته‌شده در بهترین کرم ضد جوش است.

روغن درخت چای هم به‌صورت دارو و هم موضعی در بسیاری از کشورهای جهان تجویز می‌شود که تأثیر استفاده موضعی آن همواره بیشتر بوده است. این روغن باکتری ها را از بین می‌برد و تولید چربی پوست را کاهش می‌دهد. البته این روغن را بدون مشورت پزشک یا بدون تست اولیه مصرف نکنید. روغن درخت چای عوارض جانبی مختصری مانند خارش، سوزش و پوسته‌پوسته‌کردن بدن ایجاد می‌کند.

Special Price ‎231,300 تومان

Regular Price: ‎308,500 تومان

٪25

آنتی اکسیدان ها و اسیدهای چرب امگا 3 برای درمان جوش

آنتی اکسیدان ها و اسیدهای چرب امگا 3 برای درمان جوش

امگا 3 نوعی چربی است که در گیاهان خاص و منابع پروتئینی حیوانی مانند ماهی و تخم مرغ یافت می‌شود. آنتی اکسیدان ها مواد مفیدی هستند که سموم آسیب‌رسان را در بدن خنثی می‌کنند. متخصصان می‌گویند که امگا 3 و آنتی اکسیدان ها با هم التهاب را کاهش می‌دهند. مطالعات دیگری هم تا حد زیادی از ارتباط بین افزایش مصرف امگا 3 و آنتی اکسیدان و کاهش جوش حکایت می‌کنند.

متخصصان بر این باورند که افرادی که روزانه یک مکمل امگا 3 و آنتی اکسیدان مصرف می‌کنند، ضمن درمان جوش خود می‌توانند به سلامت روانی‌شان نیز بهبود ببخشند. این ویژگی بسیار عالی است؛ زیرا بروز جوش اغلب باعث پریشانی و استرس می‌شود و مصرف امگا 3 و آنتی اکسیدان این استرس را در فرد کاهش می‌دهند.

نکته مهم: قبل از مصرف هر گونه دارو یا محصول درمانی دیگری با پزشک یا متخصص مشورت کنید. فروشگاه اردمی مسئولیت استفاده خودسرانه از هیچ محصولی را بر عهده نمی‌گیرد.

سخن پایانی

در این مقاله به بررسی مواد معدنی و ویتامین ها برای درمان جوش صورت و بدن پرداختیم. شما می‌توانید برای خرید بهترین کرم ضد جوش حاوی مواد معدنی و انواع ویتامین، به فروشگاه اردمی مراجعه کنید. در فروشگاه اینترنتی اردمی – مرجع تخصصی محصولات آرایشی، بهداشتی و تندرستی، انواع محصولات ضد جوش مثل انواع ماسک‌ها نیز وجود دارد. شما برای درمان جوش خود چه چیزی استفاده می‌کنید؟ برای ما بنویسید.

منبع: Healthline دیدگاه‌ها 12649بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه