تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

اگزما و آکنه چه تفاوتی با هم دارند و هر کدام چگونه درمان می‌شوند؟

زمان تقریبی مطالعه: ۵ دقیقه
اگزما و آکنه چه تفاوتی با هم دارند و هر کدام چگونه درمان می‌شوند؟

اواین واکنش همه‌ی افراد پس از مشاهده جوش‌ روی پوستشان این است که سراغ بهترین کرم ضد جوش را بگیرند. برای خرید کرم ضد جوش بهتر است ابتدا نوع عارضه را تشخیص داد. از آنجایی که اگزما و آکنه رایج‌ترین عارضه‌‌های پوستی مشابه به‌حساب می‌آیند، آگاهی در خصوص آن‌ها خرید محصول مناسب را برای درمان اگزما یا آکنه راحت‌تر می‌کند. با این توضیحات ابتدا باید دید اگزما و آکنه چیست و این عارضه‌ها چه تفاوتی با هم دارند. سپس به‌ کمک دانشی که به‌دست‌آمده برای خرید بهترین کرم ضد جوش یا بهترین کرم درمان اگزما اقدام کرد.

آکنه چیست؟

آکنه چیست

مسدودشدن مسیر منافذ پوست به غدد چربی، ایجاد آکنه را به دنبال دارد. گاهی اوقات این جوش‌ها چرکین و دردناک می‌‌شوند. آکنه را عموماً در نواحی صورت، گردن، پشت و شانه‌ها شاهد هستیم. درمان آکنه بازه زمانی طولانی مدتی دارد و حتی اگر بهترین کرم ضد جوش موجود در بازار را خریداری کنید باز هم درمان این عارضه چندین ماه طول می‌کشد.

شرایط زیر احتمال بروز جوش را تقویت می‌کند:

  • عوامل وراثتی (پدر یا مادر شما جوش داشته باشند)؛
  • مصرف داروهای خاص مانند استروئید (داروی قوی برای درمان التهاب)؛
  • آرایش‌ غلیظ؛
  • اضطراب؛
  • تغییرات هورمونی (بلوغ،‌ بارداری و یائسگی).

اگزما چیست؟

اگزما چیست

اگزما که در مجامع پزشکی با نام دِرماتیک اتوپیک (atopic dermatitis) نیز شناخته می‌شود، نوعی بیماری خودایمنی (autoimmune) به حساب می‌آید که نشانه‌های آن بر اثر اختلال در دستگاه ایمنی بدن ایجاد می‌شود. تولید نشدن چربی لازم در پوست، جلوی حفظ رطوبت پوست را می‌گیرد و خشکی آن باعث بروز اگزما یا جوش اگزما می‌شود.

اگزما وراثتی است و اگر کسی در فامیل قبلاً چنین عارضه‌ای داشته باشد، احتمال ایجاد آن در نسل‌های بعد وجود دارد. اگزما در هر قسمتی از پوست ایجاد می‌شود. عموماً بیشتر در صورت کودکان و نوزادان اگزما را شاهد هستیم. نوع التهاب اگزما در افراد مختلف با یکدیگر تفاوت دارد. پوست بعضی‌ها خشک و چرم‌مانند می‌شود درحالی‌که بعضی دیگر لکه‌هایی قرمز، قهوه‌ای و خاکستری را در پوست خود مشاهده می‌کنند. گاهی اوقات نیز اگزما به حالت جوش‌‌های کوچک در پوست ایجاد می‌شود. این جوش‌ها متورم هستند و مایعات از آن‌ها خارج می‌شود. گاهی اوقات نیز اگزما حالتی پوسته‌پوسته ایجاد می‌کنند. خارش پوست نیز یکی دیگر از نشانه‌های رایج اگزماست.

درمان آکنه و اگزما

درمان اگزما و آکنه

قبل از اینکه عزم خود را برای خرید بهترین کرم ضد جوش و درمان آکنه یا جوش اگزما جزم کنید، بهتر است ابتلای پوست شما به آکنه یا اگزما تشخیص داده شود. سپس با توجه به عارضه‌ای که دارید سراغ درمان مناسب بروید. با توضیحی که برای آکنه و اگزما دادیم باید بتوانید به‌راحتی عارضه‌ی پوستی خود را شناسایی کنید، در این زمینه از پزشک متخصص هم می‌توانید کمک بگیرید. پزشک با معاینه‌ی پوست شما به‌راحتی نوع عارضه آن را تشخیص می‌دهد.

  • روش های درمان آکنه

روش های درمان آکنه

پزشک با تجویز دارو و کرم جلوی ایجاد آکنه را می‌گیرد. هرچه سریع‌تر به پزشک متخصص پوست مراجعه کنید، زودتر جلوی وخامت این جوش‌ها گرفته می‌شود. داروهای مختلفی برای درمان جوش وجود دارد. اگر آکنه شدیدی دارید باید حتماً از بهترین کرم ضد جوش و داروهای مخصوص کمک بگیرید تا فرایند درمان آکنه، التهاب‌های پوستی را به دنبال نداشته باشد. گاهی اوقات نیز پزشک بسته به صلاحدید خود، داروهای آنتی‌بیوتیک در کنار ویتامین A، پرتودرمانی و لایه‌برداری شیمیایی را تجویز می‌کند که این درمان‌ها چندین ماه طول می‌کشد.

  • روش های درمان اگزما

روش های درمان اگزما

در همین ابتدا اجازه دهید خیالتان را راحت کنیم که درمان قطعی برای اگزما وجود ندارد. پزشکان فقط سعی می‌کنند با تجویز دارو، درد و خارش جوش‌های اگزما را تسکین بدهند و جلوی وخیم‌شدن این جوش‌ها را بگیرند. برای التیام اگزما به کرم‌های ضد جوش نیز می‌توانید اعتماد کنید به‌ شرط اینکه حتماً سراغ بهترین کرم ضد جوش را بگیرید و دور کرم‌های معمولی را خط بکشید. این کرم‌ها باید دارای استروئید‌ها (Steroids) و ترکیباتی ضدالتهابی باشند و دستگاه ایمنی بدن را تقویت کنند.

از داروی آنتی‌هیستامین نیز که بیشتر برای درمان حساسیت به‌ کار می‌رود برای کاهش خارش اگزما می‌توانید کمک بگیرید. خیس‌درمانی نیز روش جالبی برای کاهش خارش و التهاب اگزما به حساب می‌آید. در این روش تکه پارچه‌های خیسی روی قسمت‌های اگزمادار پوست گذاشته می‌شود. این پارچه‌های خیس رطوبت را حفظ می‌کنند و در جذب مواد دارویی به پوست تأثیر دارند.

درمان خانگی برای اگزما و آکنه

درمان خانگی برای اگزما و آکنه

برای درمان اگزما و آکنه به روش‌های خانگی نمی‌توانید اعتماد کنید و حتماً باید از انواع بهترین کرم ضد جوش کمک بگیرید. اما رسیدگی به پوست و سالم نگه داشتن آن، بدون شک در جلوگیری و درمان اگزما و آکنه تأثیر دارد. توصیه‌هایی که در ادامه می‌آید به شما کمک می کند که جلوی وخامت جوش‌ها را بگیرید.

  • جوش‌ ها را دستکاری نکنید

جوش ها را دستکاری نکنید

انصافاً باید به شما حق بدهیم. دست نزدن به جوش ها کار دشواری است و هر از گاهی وسوسه می‌شویم تا این جوش‌ها را با دست بیرون بکشیم. اما دستکاری جوش نه‌تنها این عارضه را درمان نمی‌کند، بلکه باعث انتقال عفونت به دیگر قسمت‌های پوست و گسترش آکنه می‌شود.

  • تا می‌توانید از نور خورشید دوری کنید

دوری از نور خورشید

بعضی از داروهای درمان اگزما و آکنه، پوست را در برابر آفتاب حساس می‌کنند. در طول درمان آکنه و اگزما سعی کنید در بین ساعت‌های ۱۰ صبح تا ۴ بعدازظهر در معرض نور مستقیم آفتاب نباشید. به بانوانی که اگزما دارند پیشنهاد می‌کنیم در کنار خرید بهترین کرم ضد جوش، یک ضد آفتاب با ترکیبات معدنی هم خریداری کنند. این ضدآفتاب باید دارای زینک اکسید (Zinc Oxide) یا دی‌اکسید تیتانیوم (Titanium dioxide) باشد و در ساخت آن خبری از مواد روغنی نباشد.

  • برای پوشش اگزما و آکنه از هنر آرایش کمک بگیرید

استفاده از آرایش برای پوشاندن اگزما

آرامش حرف اول را در پوشش هر عارضه‌ای می‌زند. از آنجایی که آکنه و اگزما با اختلال در زیبایی سروکار دارند، بانوان پس از بروز این عارضه‌ها نگران می‌شوند. برای درمان این عارضه، هیچ نگرانی به دل خود راه ندهید و با مدیتیشن، یوگا و تای‌چی، جلوی اضطراب خود را بگیرید. برای پوشش عارضه‌های آکنه و اگزما هم از هنر آرایش کمک بگیرید و با مواد آرایشی که چربی پوست را جذب می‌کنند، قرمزی پوست و جوش ها را پوشش دهید.

سخن نهایی

امیدواریم با توضیحاتی که مطرح شد به‌خوبی بتوانید تفاوت اگزما و آکنه را متوجه شوید و با توجه به تشخصی خود، بهترین کرم ضد جوش​ را برای درمان این عارضه‌ها خریداری کنید. فروشگاه اُردمی نیز محصولات مختلفی را برای التیام آکنه فراهم کرده‌است. پیشنهاد می‌کنیم اگر قصد خرید کرم ضد جوش دارید، نگاهی به این محصولات بیندازید. برای آگاهی از فواید یا عوارض استفاده از کرم ضد جوش نیز پیشنهاد می‌کنیم مقاله «عوارض جانبی درمان جوش با استفاده از بهترین کرم ضد جوش» را بخوانید. در پایان درخواست می‌کنیم اگر شما هم روش‌های جالبی را برای درمان اگزما و آکنه بلد هستید، در قسمت نظرات برای ما و دیگر خواننده‌های اُردمی از این روش‌ها بگویید.

منبع: Webmd دیدگاه‌ها 8193بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه