تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

چگونه پوست جوش دار را آرایش کنیم؟

زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
چگونه پوست جوش دار را آرایش کنیم؟

جوش‌های آکنه از آن دسته عارضه‌های پوستی هستند که به زیبایی صورت لطمه می‌زنند، هزاران روش پیشگیری و درمان جوش صورت وجود دارد اما اگر تاکنون این جوش‌های نابکار را تجربه کرده باشید به خوبی می‌دانید که گاهی اوقات به هر اندازه هم که مراقب پوست خود باشید باز هم احتمال بروز جوش وجود دارد.

خوشبختانه در کنار تمامی روش‌های درمانی برای از بین بردن جوش صورت، با آرایش نیز می‌توان این جوش‌ها را پوشش داد. به این ترتیب اگر صبح از خواب بلند شده‌اید و صورت سیمین خود را پر از جوش دیدید، غم به دل خود راه ندهید چرا که به راحتی می‌توان این جوش‌های نازیبا را با آرایش پوشش دهید. برای این کار باید مراحل زیر را مو به مو دنبال کنید:

۱- زیرسازی آرایش برای پنهان کردن جوش‌های صورت (مشاهده و خرید لوازم آرایش صورت)

با یک کرم مرطوب کننده تمامی قسمت‌های صورت را کرم بزنید.

پس از مرطوب‌سازی، نوبت استفاده از پرایمر پوست فرا می‌رسد، در این مرحله به کمک پرایمر تمامی قسمت‌های پوست را پوشش دهید.

با کمک یک بالم مرطوب کننده لب، لب‌های لعل خود را مرطوب کرده و برای رژلب آماده کنید.

پس از مرطوب سازی پوست و استفاده از پرایمر، اکنون نوبت زیرسازی پوست فرا می‌رسد. مواد زیرسازی را با برس زیرسازی ترکیب کنید.

مقداری کانسیلر را بر روی انگشت زده و بر روی تمامی جوش‌های صورت بمالید. بهتر است این کار به آرامی انجام شود تا کانسیلر به خوبی روی پوست قرار بگیرد.

زمان آن فرا رسیده است که قسمت‌های تیره زیر چشم را به کمک کانسیلر پوشش داده و سایر قسمت‌های پوستِ صورت نظیر بینی و پیشانی را روشن‌تر کنید.

برای انجام این کار کانسیلر را با انگشت روی پوست زده و بمالید.

با کمک پودر تثبیت کننده آرایش، زیرسازی و کانسیلر را روی پوست تثبیت کنید.

۲- هایلایت صورت

در این قسمت از کرم‌های برنزه کننده در کناره‌های صورت و پایین استخوان گونه استفاده کنید. این کار باعث می‌شود چهره شما جذبه بیشتری داشته باشد.

در این مرحله زمان استفاده از رژگونه فرا می‌رسد. پیشنهاد می‌کنیم از رژگونه‌ای با رنگ صورتی ملایم استفاده کنید.

پس از اینکه با دقت از رژگونه استفاده کردید نوبت هایلایتر فرا می‌رسد. در انتخاب هایلایتر نیاز نیست وسواس به خرج دهید و هر هایلایتری را که دوست دارید می‌توانید استفاده کنید.

انگشتان را به هایلایتر آغشته کرده و روی ناحیه استخوان گونه، بینی و قسمت بالایی کمان لب بمالید.

۳- آرایش چشم و ابرو (مشاهده و خرید لوازم آرایش چشم)

در این مرحله بهتر است سراغ استفاده از پرایمر برای چشم بروید و سعی کنید طیف رنگ پوست شما یکدست جلوه کند. پرایمر را روی تمامی قسمت‌های پلک‌ها استفاده کنید.

پس از اینکه به خوبی از پرایمر در ناحیه چشم‌ها استفاده کردید، نوبت ابرو فرا می‌رسد. سعی کنید ابروها را به صورتی پر کنید که حالت طبیعی خود را از دست ندهند.

اکنون نوبت سایه‌ چشم فرا رسیده است. پیشنهاد می‌کنیم برای سایه چشم از سایه‌ای مات با طیف رنگ قرمز ملایم کمک بگیرید و این سایه را به نحوی بکشید که خط تای پلک چشم به خوبی پوشش داده شود.

با سایه‌ای که ته‌رنگ صورتی کالباسی دارد قسمت‌های داخلی و بیرونی چشم را پوشش دهید. سعی کنید تا سایه‌ای که در این ناحیه کشیده‌اید حالتی قاب مانند برای چشمان زیبای شما ایجاد کند.

پس از اینکه قسمت‌های بیرون و داخل پلک چشم را سایه کشیدید، نوبت به مرکز پلک چشم می‌رسد، بهتر است در این قسمت از سایه‌ای با طیف رنگ صورتی، ناحیه مرکزی پلک‌ها را پوشش دهید.

برای ترکیب سایه‌ها روی پلک چشم، از یک برس آرایشی بزرگ کمک بگیرید. این کار را با دقت انجام دهید تا سایه‌ چشم حالت یکدست و زیبایی به خود بگیرد.

برای اینکه سایه زیبایی که کشیده‌اید حالتی جذاب‌تر داشته باشد، بهتر است به کمک پرایمر قسمت مرکز پلک چشم‌ها را براق‌تر کنید.

بسته به صلاحدید خود ممکن است تشخیص دهید استفاده از سایه‌ای سفید و براق در مرکز پلک چشم نیز می‌تواند زیبایی آرایش چشم‌های شما را بیشتر کند. در این صورت با کمک سایه‌ای براق، قسمت صورتی رنگ سایه چشمی که کشیده‌اید را براق‌تر کنید.

با کمک یک برس آرایشی بزرگ سایه‌ای که کشیده‌اید را ترکیب کنید.

با مداد چشمی که ته‌مایه‌ای از رنگ قرمز تیره دارد خط چشمی برای مژه‌های پایین خود بکشید.

پیشنهاد می‌کنیم برای اینکه آرایش چشم‌ها جلوه‌ای بیشتر داشته باشد از هایلایتر در قسمت گوشه‌های چشم کمک بگیرید.

از مداد چشم با رنگ سیاه برای جلوه بیشتر خط چشمی که کشیده‌اید استفاده کنید. در قسمت محل اشک چشم نیز بهتر است خط چشم بی‌رنگ بکشید. این شیوه که به اصطلاح از آن با نام خط چشم نامرئی نیز یاد می‌شود به ظریف جلوه دادن چشم‌ها کمک می‌کند.

اگر قصد استفاده از مژه مصنوعی را دارید، اکنون زمان آن فرا رسیده است. جالب است بدانید بر خلاف باور رایج، بهتر است ابتدا روی مژه‌ها ریمل بزنید و سپس از مژه‌ مصنوعی استفاده کنید. این کار باعث می شود تا مژه‌های مصنوعی ثبات بیشتری داشته باشد و ظاهری طبیعی‌تر پیدا کند.

اکنون نوبت به این می‌رسد که ملایم‌ترین رنگ سایه‌ای که در بین سایه‌ها دارید را انتخاب کرده و با کمک این رنگ ناحیه استخوان ابرو را پوشش دهید. بسته به صلاحدید خود در این مرحله از هایلایتر نیز می‌توانید استفاده کنید.

۴- آرایش لب (مشاهده و خرید لوازم آرایش لب)

با استفاده از خط لب، جلوه‌ لب‌های لعل خود را بیشتر کنید.

برای لب‌ها از رژلب صورتی ملایم استفاده کنید.

اگر تمامی مراحلی که به آن‌ها اشاره کردیم را به درستی انجام داده باشید در کمال تعجب مشاهده خواهید کرد که دیگر اثری از آکنه و سایر عارضه‌های پوستی روی چهره سیمین شما دیده نمی‌شود.

بیشتر ببینید: چگونه آثار آکنه را با آرایش رفع کنیم؟

منبع: Makeuptutorials دیدگاه‌ها 14637بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه