مشاورهٔ رایگان پوست و مو + ۲۰۰هزارتومان بُن تخفیف، هدیهٔ ثبت‌نام در سایت! «لینک ورود به صفحهٔ تخفیف‌ها»

۵ روش برای آبرسانی به موها

زمان تقریبی مطالعه: ۳ دقیقه
۵ روش برای آبرسانی به موها

آبرسانی مو همانند پوست اهمیت دارد. با این حال افراد زیادی را می‌شناسیم که از آبرسانی مو غافل می‌شوند. مویی که به‌خوبی آبرسانی نشده، شکننده و بدحالت می‌شود و زیبایی آن از بین می‌رود. به همین دلیل به همان اندازه که به آبرسانی پوست اهمیت می‌دهید، باید روتین مشخصی برای آبرسانی مو داشته باشید. خوشبختانه روش‌های جالبی را برای آبرسانی مو سراغ داریم. در ادامه برای شما از این روش‌ها می‌گوییم. امیدواریم با انجام روش‌هایی که مطرح می‌کنیم، موهای شما هرگز روی خشکی را نبیند و از همیشه خوش‌حالت‌تر شود.

موها را با آب سرد آبکشی کنید

موها را با آب سرد آبکشی کنید

حتماً شما هم تعریف‌و‌تمجید‌های دوش آب سرد را شنیده‌اید. این تعریف‌ها بی‌حکمت نیست. آب گرم، چربی طبیعی مو را می‌شوید و جلوه‌ای خشک و شکننده به آن می‌دهد. در عوض آب سرد کوتیکول مو را مسدود می‌کند تا رطوبت داخل آن حفظ شود. در نتیجه مویی که با آب سرد، آبکشی کرده‌اید نرم و درخشان می‌شود. اگر میانه خوبی با آب سرد ندارید، به جای دوش آب سرد می‌توانید فقط موها را زیر آب سرد بگیرید.

بعد از حمام به موهایتان سرم آبرسان بزنید و سپس حوله‌پیچ کنید

موها را سرم آبرسان بزنید و حوله‌پیچ کنید

کسی را سراغ نداریم که از فایده‌های سرم های آبرسان مو بی‌‌خبر باشد. با این حال کمتر کسی را می‌‌شناسیم که روشی برای اثربخشی بیشتر این سرم‌ها سراغ داشته باشد. در این روش ابتدا موها را به سرم آبرسان کاملاً آغشته کنید. سپس موها را به‌گونه‌ای بالای سر جمع کنید که به‌راحتی باز نشود. در نهایت حوله یا کلاه مو روی سرتان بکشید. موهای شما باید دست‌کم یک ساعت در این شرایط باقی بماند. اگر کلاه مو یا حوله‌ای که روی سرتان کشیده‌اید شما را اذیت نمی‌کند، شب با همین وضع بخوابید. با این روش ترکیبات سرم آبرسانی که روی موها مالیده‌اید گرم می‌شود. در نتیجه نفوذ بیشتری به داخل تارهای مو پیدا می‌کند. به جای سرم آبرسان می‌توانید از روغن‌های گیاهی که خاصیت مرطوب‌کنندگی دارند نیز کمک بگیرید.

برای آبرسانی مو از ماسک مو کمک بگیرید

برای آبرسانی مو از ماسک مو کمک بگیرید

ماسک مو کاربردهای متفاوتی دارند. با این حال بیشترِ این ماسک‌ها دارای ترکیبات آبرسان هستند. در نتیجه استفاده از ماسک مو روشی سودمند برای آبرسانی مو‌ به حساب می‌آید. برای این کار ابتدا پوست سر و مو را بشویید. سپس ماسک مو را روی انتهای موهای خود بمالید و به سمت ریشه آن ادامه دهید. پیشنهاد می‌کنیم ماسک مویی با ترکیبات کراتینه خریداری کنید که مواد آبرسان داشته باشد. این ماسک در کنار مرطوب‌کردن مو، کراتین مو را نیز تقویت می‌کند.

روغن های گیاهی برای آبرسانی مو بسیار عالی است

روغن‌های گیاهی برای آبرسانی مو بسیار عالی است

سده‌های متمادی است که مردمان مشرق‌زمین برای آبرسانی پوست و مو از روغن‌های گیاهی استفاده می‌کنند. این روغن‌ها رطوبت را به پیاز مو می‌رسانند. در نتیجه با تأمین‌شدن رطوبت لازم برای پیاز مو، تارهای مو خوش‌حالت‌تر می‌شود. تجربه ثابت کرده مویی که با روغن‌های گیاهی آبرسانی شده هرگز حالتی خشک‌ و شکننده پیدا نمی‌کند. این روغن‌ها التهاب پوست سر را نیز التیام می‌بخشند. برای اثربخشی بیشتر باید دست‌کم هفته‌ای یک بار به پوست سر روغن گیاهی بزنید. بهتر است این روغن حدود یک ساعت روی پوست سر باقی بماند. اگر مشکلی با چرب شدن بالش ندارید، شب با سری که به روغن گیاهی آغشته شده بخوابید. استفاده از کلاه مو یا حوله‌پیچ‌کردن مو روش مناسبی برای جلوگیری از انتقال چربیِ روغن‌های گیاهی به بالش است.

مو را با شامپویی بشویید که خاصیت آبرسان داشته باشد

مو را با شامپویی بشویید که خاصیت آبرسان داشته باشد

استفاده از شامپویی که ترکیبات آبرسان ندارد، تمامی روش‌هایی که برای آبرسانی مو با شما در میان گذاشتیم را به باد می‌دهد. به همین باید شامپویی خریداری کنید که پوست سر و مو را بیش‌از‌حد خشک نکند. شامپوهای دارای روغن‌های گیاهی و آنتی‌اکسیدان انتخاب مناسبی برای آبرسانی به مو است. وجود روغن نارگیل، روغن زیتون، روغن کرچک، کره شیا و آلوئه ورا در شامپو از خاصیت آبرسانی آن حکایت دارد.

سخن پایانی

آبرسانی مو را با توجه به روش‌هایی که مطرح کردیم به روتین سلامتی خود اضافه کنید. امیدواریم به لطف این روش‌ها، هرگز روی خشکی و شکنندگی مو را نبینید. برای تهیه بهترین شامپو، انواع ماسک مو و سرم های ابرسان هم می‌توانید به فروشگاه اینترنتی اردمی سری بزنید. در این فروشگاه انواع محصولات ضد ریزش مو و تقویتی و مراقبتی آن وجود دارد که با ضمانت اصالت کالا و قیمت مناسب به شما عرضه می‌شود. در پایان از آنجایی که مطمئن هستیم شما هم اطلاعات جالبی درباره آبرسانی مو دارید، خواهشمندیم این اطلاعات را در قسمت نظرات با ما و دیگر مخاطبان فروشگاه اینترنتی اردمی به اشتراک بگذارید.

دیدگاه‌ها 11277بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه