تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

عطر اسپورت چیست و چه خصوصیاتی دارد؟

زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
عطر اسپورت چیست و چه خصوصیاتی دارد؟

حتماً شما هم که برای خرید بهترین عطر مردانه به فروشگاه‌های معتبر مراجعه کرده‌اید، اصطلاح عطر اسپورت به گوشتان خورده است. اما آیا می‌دانید عطر اسپورت چیست و چه خصوصیاتی دارد؟ به عبارت دیگر می‌دانید این عطر برای زنان مناسب‌تر است یا مردان؟ کدام گروه سنی از این عطرها استفاده می‌کنند؟ این عطرها برای کدام فصل سال یا برای چه مناسبتی مناسب‌تر است؟ چه تیپ شخصیتی به عطر اسپورت علاقه بیشتری نشان می‌دهد؟ رایحه این عطرها متشکل از چیست و… . اگر دوست دارید پاسخ این پرسش‌ها را بیابید، در ادامه همراه ما باشید.

عطر اسپورت چیست

عطر اسپورت چیست؟

در مقدمه برایتان گفتیم که عطر اسپورت یکی از انواع بهترین عطر مردانه است که افراد بسیاری نیز به آن علاقه نشان می‌دهند. البته این موضوع به این معنا نیست که زنان به این دسته عطرها علاقه‌ای ندارند. در واقع عطر اسپورت مانند ماشین یا لباس اسپورت است که در آن حس معمولی‌بودن و راحت‌بودن به انسان دست می‌دهد. همان طور که کفش اسپورت در میان زنان و مردان بسیار شبیه است و گاهی زنانه یا مردانه‌بودن در آن معنا ندارد، عطر اسپورت هم عطری مشترک بین زنان و مردان است.

جنسیت عطر اسپورت چیست | زنانه است یا مردانه

جنسیت عطر اسپورت چیست

قبلاً گفتیم که عطر اسپورت، عطری مشترک بین زنان و مردان است؛ درست مثل لباس اسپورت یا کفش اسپورت. البته اینکه مردان به عطر اسپورت علاقه بیشتری دارند، به خصوصیت مردانه آن‌ها مربوط است. همان طور که آقایان در جامعه با شدت بیشتری اخبار و حوادث ورزشی را دنبال می‌کنند، با لباس‌های اسپورت بیشتر مأنوس هستند و حتی بین بازی‌های کامپیوتری از بازی‌های ورزشی استقبال بیشتری می‌کنند، در دنیای عطر نیز به عطرهای اسپورت علاقه بیشتری دارند.

عطر اسپورت برای کدام گروه سنی مناسب‌تر است

گروه سنی عطر اسپورت

باز هم با مثال کفش ورزشی جواب این پرسش را می‌دهیم. همه ما در لباس و کفش ورزشی احساس راحتی داریم. فرقی هم نمی‌کند در کدام گروه سنی باشیم. کفش اسپورت مثل کفش پاشنه‌بلند زنانه نیست که فقط نوجوانان و جوانان با آن احساس راحتی کنند. یا اینکه چیزی شبیه به کت‌وشلوار نیست که فقط در اداره یا شرکت خاصی یا در مهمانی ویژه‌ای بتوان از آن استفاده کرد. عطر اسپورت به همه گروه‌های سنی، حس خوشایندی می‌دهد. البته اینکه نوجوانان و جوانان به این عطر علاقه بیشتری نشان دهند، چیزی دور از تصور نیست. این علاقه، مقتضای سن آن‌هاست.

بهترین زمان یا مکان برای استفاده از عطر اسپورت چیست

بهترین زمان استفاده از عطر

پرسش دیگر این است که بهترین زمان برای استفاده از عطر اسپورت چیست یا این عطر را در چه مکانی باید استفاده کرد؟ در پاسخ باید بگوییم که  همان طور که در فصل بهار و تابستان، مردم از لباس‌های ورزشی بیشتر استفاده می‌کنند، عطر اسپورت نیز در این فصل طرف‌داران بیشتری پیدا می‌کند. البته دلیل عمده این انتخاب، خنک یا به عبارتی فرش‌بودن رایحه عطر اسپورت است.

درباره بهترین مکان استفاده از عطر اسپورت هم باید بگوییم که این دسته عطرها برای قرارهای خودمانی، پیاده‌روی، امور روزمره، شرکت در باشگاه یا مراکز تفریحی دیگر استفاده می‌شود. البته بین مردم، افرادی هم هستند که از این عطرها در مهمانی های خود نیز استفاده می‌کنند. این کار اشتباه نیست و به سلیقه شخصی فرد مربوط می‌شود؛ اما باید گفت که عطرهای اسپورت به میزان کافی نافذ نیستند. با این توضیح بهتر است برای مهمانی شبانه یا قرارهای عاشقانه، از رایحه‌های دیگر استفاده کنید.

رایحه به‌کاررفته در عطر اسپورت چیست

چه رایحه ای د رعطر اسپورت استفاده می‌شود

خیلی افراد حس می‌کنند که در عطر اسپورت فقط ار رایحه خاصی استفاده می‌شود. این تصور کاملاً اشتباه است. در واقع در این دسته عطرها هم مانند دیگر انواع بهترین عطر مردانه و زنانه، از انواع روایح استفاده می‌شود. البته این حقیقت را هم نمی‌توان انکار کرد که در عطر اسپورت از رایحه مرکبات و گل به میزان بیشتری استفاده می‌شود؛ اما به این معنی نیست که رایحه دریایی یا چوبی در آن به کار نرود. اگر دوست دارید بدانید طبقات رایحه در عطر اسپورت چیست در ادامه همراه ما باشید.

  • عطر اسپورت با رایحه مرکبات

معمولاً به دلیل ملابم و سبک‌بودن رایحه مرکبات، بیشتر افراد در مجموعه و کلکسیون عطرهای خود حتماً یکی از بهترین عطر مردانه یا زنانه با رایحه مرکبات را دارند. این عطرها برای همه فصول و همه سنین و همه موقعیت‌ها مناسب هستند. سبک و خنک‌بودن رایحه آن‌ها باعث می‌شود هنگام پیاده‌روی یا ورزش نیز بوی مشمئزکننده‌ای ایجاد نکنند. در واقع اگر از شما بپرسند که بهترین رایحه در عطر اسپورت چیست می‌توانید بی‌درنگ عطر مرکبات را مثال بزنید.

  • عطر اسپورت با رایحه دریای

رایحه دریا یا همان روایح اقیانوسی هم در بیشتر عطرهای اسپورت به کار می‌روند. میزان پخش بوی عالی و ماندگاری تقریباً مناسب باعث شده است که افراد بیشتری به این رایحه علاقه‌مند شوند. این عطرها معمولاً در شیشه‌های آبی‌رنگ تعبیه می‌شوند و فروش فوق‌العاده‌ای هم دارند. اگر شما هم یک عطرباز حرفه‌ای باشید، ضرورت حضور این دسته عطرها را روی میز خود بیشتر حس می‌کنید.

  • عطر اسپورت با رایحه چوب و ادویه‌جات

گفتیم که عطرهای اسپورت برای پیاد‌ه‌روی و فعالیت‌های روزمره بیشتر استفاده می‌شود؛ اما این ادعا مانع از حضور رایحه چوب و ادویه‌جات در عطر اسپورت نمی‌شود. همان طور که می‌دانید این رایحه‌ها به دوام و ماندگاری عطر کمک شایانی می‌کنند. این دو رایحه سنگین بوده و مدت بیشتری روی پوست یا لباس دوام می‌آورد. البته همین سنگین‌بودن باعث می‌شود که زودتر تبخیر شود و اگر در هوای گرم قرار بگیرد به‌زودی تغییر بو بدهد. برای همین است که افراد کمتری برای فعالیت روزمره خود به عطر اسپورت با رایحه چوب یا ادویه‌جات رو می‌آوردند.

  • عطر اسپورت با رایحه کلاسیک

اگر دقت کرده باشید بین همه ورزش‌های مطرح در دنیا، برخی با وجود اهمیت بسیارشان، مخاطبان و عاقه‌مندان محدود و خاص خودشان را دارند. برای مثال ورزش قایق‌رانی، گلف، اسب‌سواری، تنیس، صحرانوردی و غیره بین همه ورزش‌ها ابهت و جایگاه ویژه‌ای دارند؛ اما درعینِ‌حال کمتر کسی هم به آن‌ها علاقه‌مند است. عطرهای اسپورت کلاسک هم چنین عطرهایی هستند. این دسته، عطرهای خاص با ترکیب همه رایحه‌های فوق هستند که در عین خوشبویی و خاص‌بودن، مخاطبان خاص خودشان را دارند.

سخن پایانی

در این مقاله به این پرسش پاسخ دادیم که عطر اسپورت چیست و چه خصوصیاتی دارد. برای خرید این نوع از عطرها که با نام عطر مشترک بین زنان و مردان شناخته می‌شود، می‌توانید به فروشگاه اردمی مراجعه کنید. در فروشگاه اینترنتی اردمی – مرجع تخصصی محصولات آرایشی، بهداشتی و تندرستی می‌توانید بهترین عطر مردانه و زنانه را با قیمت مناسب تهیه کنید.

دیدگاه‌ها 11521بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه