تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

خشک کردن لاک ژل در خانه بدون نیاز به دستگاه UV

زمان تقریبی مطالعه: ۴ دقیقه
خشک کردن لاک ژل در خانه بدون نیاز به دستگاه UV

این روزها مدل‌‌های مختلف لاک ژل طرفداران زیادی پیدا کرده است و انصافاً هم باید گفت نسبت به لاک مات یا براق معمولی جذابیت بیشتری دارد. تردید عده‌ی اندکی هم که سراغ این نوع از لاک نمی‌روند به این دلیل است که بدون دستگاه لامپ یو.‌وی (UV) خشک نمی‌شود. در واقع عقیده‌ی بسیاری از افراد بر این است که حتی اگر بهترین مارک لاک را خریده باشند، باز هم برای خشک کردن آن به لامپ یو.‌وی نیاز دارند و باید حتماً به ناخن کار مراجعه کنند. خبر خوش برای این افراد اینکه روش هایی برای خشک کردن ژل لاک در خانه نیز وجود دارد که به کمک آن‌ها می‌توانید لاک را بدون نیاز به دستگاه خشک کنید. در نتیجه در ادامه ابتدا برای شما از مزایای ژلیش خواهیم گفت، سپس به روش های خشک‌ کردن آن اشاره می‌کنیم.

تفاوت لاک ژل با لاک مات یا براق

تفاوت لاک ژل و لاک معمولی

قبل از اینکه بخواهیم به خشک کردن لاک ژل در خانه و بدون نیاز به دستگاه بپردازیم لازم است با ماهیت آن آشنا شوید. در این راستا دانستن تفاوت این محصول با لاک مات و لاک براق به شما کمک می‌کند. تفاوت اصلی میان ژلیش با لاک های معمولی را می‌‌توان اضافه شدن ترکیبات اکریلیک به آن دانست. به لطف این ترکیبات، این لاک دوامی بسیار بیشتر از لاک معمولی پیدا می‌کند. همچنین در کنار زیبایی و جذابیت بیشتر ناخن‌ها، جلوی برجسته شدن سطح ناخن را می‌گیرد و حالتی طبیعی به ناخن‌ می‌دهد. ژلیش به لحاظ سلامتی و دوام نیز نسبت به لاک معمولی برتری دارد. همچنین نگهداری ناخن‌های ژلیش شده راحت‌تر است.

انواع ژل لاک

انواع لاک ژل

  • معمولی یا سخت

این لاک‌ها اولین‌بار در اواسط دهه ۱۸۹۰ به صنعت آرایش و زیبایی معرفی شدند. این محصولات که در بازار با نام ژل سخت هم شناخته می‌شوند، ماندگاری بسیار زیادی دارند و جلوه‌ای طبیعی برای ناخن‌ها ایجاد می‌کنند. لاک ژل سخت با استون از بین نمی‌رود و برای پاک کردن آن باید حتماً ناخن‌‌ها را کوتاه کنید.

  • نرم

لاک ژل نرم دارای ترکیبات ضعیف‌شده‌ای از نمونه‌ی سخت آن است و حالتی شیک و اشرافی برای ناخن‌ها ایجاد می‌کند. این لاک با استون پاک می‌شود. اگر ناخن‌های شکننده‌ای دارید، با کمک ژل لاک نرم می‌توانید استحکام بیشتری به آن‌ها بدهید. این محصول چیزی حدود ۲ تا نهایتاً ۴ هفته دوام می‌آورد در حالی که ژلیش سخت حداقل ۳ تا ۴ هفته دوام دارد.

خشک کردن لاک ژل در خانه و بدون نیاز به دستگاه

اول از هر چیز بهتر است در جریان باشید که پرتوهای فرابنفش که در این متن با نام یو‌.وی به آن اشاره می‌کنیم، پرتوهای بسیار خطرناکی برای بدن به حساب می‌آیند. قرار گرفتن در معرض این پرتوها نه‌تنها احتمال ابتلا به سرطان پوست را افزایش می‌دهد، بلکه دستگاه ایمنی بدن را نیز مختل می‌کند. در نتیجه با درنظرگرفتن خطرهای این پرتوها، به جای دستگاه یو.‌وی از روش‌های زیر کمک بگیرید.

  • لامپ های ال.‌ای‌.‌دی

استفاده از لامپ ال ای دی برای خشک کردن لاک ژل در خانه و بدون دستگاه

نورهای ال.‌ای‌.دی (LED)، آسیب بسیار کمتری نسبت به یو.‌وی به دنبال دارند و دسترسی به آن نیز راحت‌تر است. با این حساب با کمک نور ال‌.‌ای‌.دی به‌راحتی می‌توانید لاک را خشک کنید.

  • آفتاب گرفتن

احتمالاً این پرسش در ذهن‌ شما پیش آمده که آفتاب گرفتن چه ربطی به خشک کردن لاک دارد؟ اما جالب است بدانید آفتاب منبع پرتوهای یو‌.وی به حساب می‌آید و بهترین گزینه برای خشک کردن ژل لاک است. این فرایند نسبت به نور یو.‌وی، زمان بیشتری می‌گیرد؛ اما به امتحانش می‌ارزد و شما را از دستگاه یو.‌وی بی‌نیاز می‌کند.

  • اسپری آشپزی

اسپری آشپزی

حتماً اثربخشی اسپری آشپزی برای خشک کردن لاک مات یا براق را امتحان کرده‌اید. خوشبختانه اسپری آشپزی برای لاک ژل نیز همین اثربخشی را دارد. ناخن‌ها را با اسپری آشپزی به ‌زیباترین حالت ممکن می‌توانید خشک کنید.

  • کمک گرفتن از تکه های یخ

کافی است ناخن هایی که ژلیش شده را در ظرفی پر از تکه‌های یخ کنید و اجازه دهید لاک به‌مرور زمان خشک شود.

  • روغن سرخ کردنی

استفاده از روغن سرخ کردنی

به شما حق می‌دهیم که باورتان نشود روغن سرخ‌کردنی، لاک را خشک می‌کند؛ اما مطمئن باشید روشی کارآمد و آزمون‌شده است. کافی است مقداری روغن سرخ کردنی روی لاک بمالید و چند دقیقه صبر کنید تا کاملاً خشک شود.

  • لایه‌ای لاک نازک بزنید

در این روش آسان، کافی است لایه‌ای نازک بزنید تا لاک سریع‌تر خشک شود.

  • استفاده از لاک افکت

فرمولاسیون پر رنگدانه لاک افکت، جلوه‌ای درخشان و جذاب به ناخن‌های شما هدیه می‌دهد. از نمونه‌ی این محصولات می‌توان به «لاک اسمالتو DEBORAH» اشاره کرد. این لاک بدون نیاز به لامپ یو.وی خشک می‌شود. همچنین پوشش نرم و ژل مانند این محصول از ناخن در برابر ضربه و آسیب محافظت می‌کند.

توصیه پایانی

همان‌گونه که وعده داده بودیم، برای شما از لاک ژل و روش های خشک کردن آن بدون دستگاه گفتیم. اگر با مطالعه این مطلب به فکر خرید لاک افتاده‌اید، نگاهی به فروشگاه اُردمی به‌عنوان مرجع تخصصی محصولات آرایشی، بهداشتی و تندرستی بیندازید و از میان برند‌های معتبری که برای شما آماده‌کرده‌ایم، بهترین مارک لاک مات یا براق را خریداری کنید. مطالعه‌ی مقاله‌ی «۸ روش انتخاب لاک مناسب برای موقعیت های مختلف» نیز به شما در انتخابتان کمک خواهد کرد. همچنین اگر تجربه‌ی سودمندی در این باره دارید، خواهشمندیم در قسمت نظرات با ما و دیگر خواننده‌ها به اشتراک بگذارید.

منبع: Uvhero ۵ دیدگاه 169338بازدید
دیدگاه‌های کاربران
  1. ممنون از مقاله خوب و عالی تون
    به همه توصیه می کنم که هرچی واسه سالن ناخن میخوای از اینجا بخر

  2. ببخشید چطوری با روغن داغ خشک کنیم دستمون نمیسوزه؟!
    میشه راهنمای کنید؟

    • درود بر شما
      مشاوره‌ی اُردمی صرفاً در خصوص سلامت و مراقبت از پوست و مو هست و برای این موضوع، می‌تونید از مقالات بلاگ استفاده بفرمایید.

  3. عالی بود من با همین روش ناخنهامو تو خونه ژلیش کردم و امشب متهم شدم به دروغگویی
    بهم گفتن الکی میگی 😜
    رفتی سالن 🙏

  4. مرسی راهنمایی خوبی بود و پشتیبان آنلاین هر لحطه پاسخگو بودن.
    %100 مفید

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه