تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

چگونه در آشپزخانه کالری بسوزانیم؟

زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
چگونه در آشپزخانه کالری بسوزانیم؟

با نزدیک شدن به سال نو، بسیاری از افراد تصمیم می‌گیرند عادت‌های خود را تغییر دهند. شاید یکی از تصمیماتی که برای شروع سال جدید گرفته‌اید ورزش کردن است، اما با فرصت کمی که دارید از خود می‌پرسید چطور این کار را عملی کنید؟ تحقیقات نشان می‌دهند که افراد زمان زیادی را برای آماده کردن غذا در آشپزخانه صرف می­‌کنند و زمان را برای ورزش کردن از دست می­‌دهند. همه ما دلایلی برای ورزش نکردن داریم، اما تمام آن­ها به زمان مربوط می­‌شوند. هرچه­‌قدر هم که گرفتار باشید، می‌توانید ورزش کردن را با انجام این حرکات ورزشی در زمان آشپزی در برنامه خود گنجانده و از سوزاندن کالری­‌های اضافه، لذت ببرید؛ بدون آن‌که زمان خاصی را نیز برای این کار در نظر گرفته باشید.

1- حرکت جلو بازو با ماهیتابه

حرکت جلو بازو با ماهیتابهسنگین­‌ترین ماهی­تابه خود را در دست بگیرید و با هر دست 10 حرکت جلو بازو انجام دهید. هم‌چنین وقتی یک دقیقه وقت اضافه در حین درست کردن شام پیدا می­‌کنید، می­‌توانید حرکت سرشانه را انجام دهید.

2- اسکوات فرگاز/ ماشین ظرف­شویی

اسکوات فرگاز/ ماشین ظرف­شوییبا انجام حرکت وزنه‌برداری یک‌ضرب آلمانی (اسکوات) حین گذاشتن غذا در فر گاز یا ظرف در ماشین ظرف­شویی (یا برداشتن از درون آن­‌ها)، پاها و عضلات ران خود را تقویت کنید. سینه خود را صاف بگیرید تا از عضلات کمر محافظت کند و هر بار به آرامی از جای خود بلند شوید.

3- بلند کردن پا، جلوی ظرفشویی

بلند کردن پا، جلوی ظرفشوییبلند کردن پا از پشت، باعث فرم دهی به باسن و ران­‌ها می­‌شود. می­‌توانید این کار را زمانی انجام دهید که در حال ظرف شستن یا منتظر سرد شدن کیک خود هستید. برای این کار، پای خود را صاف نگه­‌دارید و از پشت حدود 90 درجه بالا بیاورید، در حالی­‌که هم‌زمان به جلو نیز خم می‌شوید. وقتی پا را بالا آوردید باید موازی کف آشپزخانه قرار بگیرد. این حرکت را 10 بار برای هر دو پا انجام دهید. بین حرکت­‌ها، پای خود را زمین نگذارید و نیز می­‌توانید این حرکت را به طرفین و جلو نیز انجام دهید.

4- کشیدن حوله

کشیدن حولهدو طرف حوله آشپزخانه را بگیرید، بالای سر خود نگه داشته و تا حد توان به دو طرف بکشید. این حالت را 30 ثانیه نگه­‌دارید. سبزی یا گوشت غذا را ریز کنید و دوباره این حرکت را انجام دهید. این حرکت ساده و خوش‌­آیند، یک حرکت تقویتی کامل برای بازوی شماست.

5- پل زدن بین کابینت­‌ها برای حرفه‌­ای­‌های ورزش آشپزخانه

ورزش پل زدن بین کابینت­‌هادر موقعیتی که در عکس می­‌بینید قرار بگیرید. در حالی­که عضلات جلو و پشت بدن خود را منقبض می‌­کنید سعی کنید بدن را صاف نگه­‌دارید. این حالت را 30 ثانیه حفظ کنید و در صورت امکان دوباره انجام دهید. این حرکت، عضلات شکم و کمر را تقویت می­‌کند. در دست‌نگه­‌داشتن وردنه، بخش اضافی این تمرین است و فقط برای حرفه­‌ای­‌ها توصیه می‌شود.

منبع: Greenpan دیدگاه‌ها 2644بازدید
دیدگاه‌های کاربران
  1. بسیار عالی .

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>