تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

۷ ماده غذایی مناسب قبل از ورزش کدامند؟

زمان تقریبی مطالعه: ۴ دقیقه
۷ ماده غذایی مناسب قبل از ورزش کدامند؟

یک تمرین ورزشی خوب که در آن بهترین عملکرد خود را داشته و انعطاف‌پذیری بدن به حداکثر برسد، به مسائل بسیاری بستگی دارد. یکی از مهم‌ترین عوامل، که اغلب هم از آن چشم‌پوشی می‌شود، تغذیه قبل از ورزش می‌باشد. مصرف صحیح محصولات غذایی می‌تواند تا حد زیادی به انجام تمرین‌های ورزشی کمک کند، بنابراین پیش از آن‌که به ورزش کردن بپردازید، یکی از مواد غذایی زیر را مصرف کنید:

۱- پاستا:

پاستا

 

این غذای مورد علاقه ورزشکاران حرفه‌ای، هضم سریعی دارد زیرا حاوی مقادیر زیادی کربوهیدارت است. کربوهیدارت‌های سالم به سرعت در سیستم گوارش حرکت کرده و به بدن انرژی می‌دهند. کربوهیدرات‌های نشاسته‌دار موجود در پاستا به شما کمک می‌کنند ورزش خود را با قدرت شروع کرده و مقاومت کافی داشته باشید. از آنجایی که پاستا سرشار از کربوهیدارت است، نیازی نیست که بیش از یک وعده کوچک مصرف کنید.

۲- غلات صبحانه همراه با شیر:

Untitled-2-150x150

این غذای ایده‌آل پیش از ورزش، کربوهیدارت‌ها و پروتئین را با یکدیگر ترکیب می‌کند. بسیاری از کورن‌فلکس‌ها حاوی کربوهیدرات هستند و شیر نیز مقادیر زیادی پروتئین دارد. مزیت دیگر شیر نیز مایع بودن آن است که به تامین آب بدن در هنگام ورزش کمک می‌کند. بعضی تحقیقات حتی نشان‌دهنده رشد عضلانی پس از مصرف شیر هستند. کورن‌فلکس را از بین برندهایی انتخاب کنید که شکر کمتری دارند و در حالت ایده‌آل، سبوس‌دار هستند.

۳- ماهی آزاد:

Untitled-3-150x150

این ماهی شامل مقادیر زیادی پروتئین‌های بدون چربی است که آن را برای ساخت عضله مناسب می‌کند. ماهی آزاد همچنین سرشار از اسید آمینه است که در رشد عضلات نقش بسزایی دارند؛ به علاوه، ماهی آزاد غذای بسیار سالمی است که به دلیل وجود مقادیر زیاد اسیدهای چرب امگا 3 از انسان در برابر بیماری‌‌های مختلف محافظت کرده و همچنین التهاب عضلانی را کاهش می‌دهد.

۴- کره بادام زمینی:

Untitled-4-150x150

بدن شما در حین ورزش (به ویژه تمرینات استقامتی)، نیازمند چربی‌های سالم به عنوان سوخت است و کره بادام زمینی سرشار از این نوع چربی است. توجه داشته باشید که از آنجایی که چربی زمان زیادی برای هضم نیاز دارد باید کره بادام زمینی را تنها اندکی قبل از انجام تمرین‌های ورزشی مصرف کنید. استفاده از کره بادام زمینی همچنین یکی از بهترین روش‌های عضله‌سازی است زیرا حاوی مواد با کالری بالاست.

۵- مرغ:

Untitled-5-150x150

پروتئین‌های بدون چربی همچون مرغ، یکی از بهترین خوراکی‌هایی هستند که می‌توانید قبل از ورزش مصرف کنید، به ویژه اگر خواهان عضله‌سازی هستید. مرغ همچنین چربی اندک و ویتامین‌ها و مواد معدنی فراوانی دارد که آن را به یکی از سالم‌ترین غذاها تبدیل می‌کند. مزیت دیگر مرغ، تنوع پخت آن است به طوری که روش‌های بسیار مختلفی برای آماده کردن مرغ وجود دارند که مصرف آن را خسته‌کننده نمی‌کند.

۶- آجیل‌:

Untitled-6-150x150

هر نوع از مغزهای آجیل‌، عملکرد ورزشی شما را بهبود می‌بخشند. آجیل، سرشار از پروتئین و همچنین اسیدهای سالم ارزشمند است. بسیاری از آجیل‌ها شامل مجموعه‌ای غنی از مواد معدنی و ویتامین‌ها می‌شوند. علاوه بر مغذی بودن آجیل، مصرف آن‌ها در هنگام ورزش کردن نیز آسان است. اگر زمان کافی برای پخت غذا ندارید، آجیل بهترین گزینه موجود است.

۷- آب:

Untitled-7-150x150

اگر چه آب غذا نیست، اما می‌تواند بخشی از مواد غذایی پیش از انجام ورزش محسوب شود. مصرف آب به احتمال زیاد ضروری‌تر از مصرف غذاهای مغذی در تمرین‌های سنگین است. اگر در حین تمرین ورزشی آب بدن را از دست دهید، عملکرد شما ضعیف شده و خسته خواهید شد. اگر چه مصرف مایعات در هنگام ورزش امری ضروری است، اما مصرف کافی آب قبل از انجام تمرین‌های ورزشی ضروری است.

اگر چه این غذاها عملکرد ورزشی شما را بهتر می‌کنند اما بلافاصله پس از مصرف آن‌ها نمی‌توانید ورزش کنید! همان‌گونه که می‌دانید ورزش کردن بلافاصله پس از صرف غذا، به دل درد منجر می‌شود؛ پس برنامه خود را به نحوی تنظیم کنید که 3 تا 5 ساعت قبل از ورزش، غذای خود را میل کرده باشید. هرچه فاصله زمانی بین صرف غذا و ورزش کمتر باشد، بهتر است غذا سبک‌تر باشد؛ در غیر این صورت مصرف کافی غذاهای مغذی عنوان شده بیشترین تاثیر را در عملکرد شما خواهند داشت. بدن شما برای انجام ورزش‌های دشوار و خسته‌کننده فیزیکی، نیازمند سوخت است بنابراین بهترین سوخت را که از کیفیت مطلوبی نیز برخوردار باشد، برای آن فراهم آورید.

منبع: HealthStatus دیدگاه‌ها 6809بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>