تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

سالم‌ترین روش خشک کردن مو

زمان تقریبی مطالعه: ۲ دقیقه
سالم‌ترین روش خشک کردن مو

سالم‌ترین راه برای خشک کردن مو کدام است؟ اگر بگویید: «بدیهی است، خشک کردن به کمک هوا!» اشتباه کرده‌اید. با توجه به پژوهشی که به تازگی در کره جنوبی انجام شده است، در واقع استفاده از یک سشوار با روش صحیح، نسبت به سپردن موها به هوا برای خشک شدن، سلامت بیشتری برای موهای شما به ارمغان می‌آورد!

پس واقعا کدام روش صحیح است؟ در ابتدا اجازه دهید کمی از آناتومی مو برای شما بگوییم: هر رشته از موهای شما، لوله‌ای است با قشر داخلی و یک لایه حفاظتی خارجی به نام کوتیکول که توسط پروتئین‌های ظریف به هم متصل شده‌اند. یکی از متخصصان پوست با سابقه و پزشک ترمیم مو می‌گوید هنگامی که لایه کوتیکول کاملا دست نخورده است، موها بسیار براق هستند و نمی‌شکنند. حرارت بیش از اندازه می‌تواند با به دام انداختن آب در داخل کورتکس، به افزایش دمای آب (بعضا تا دمای جوش) منجر شده و باعث آسیب شود!

خشک کردن مو با سشوار

به نظر می‌رسد خشک کردن مو به کمک هوا و در مدت زمان طبیعی گزینه بهتری باشد، اما این مورد را هم در نظر بگیرید: این مطالعه نشان داد، با وجود اینکه گرمای یک سشوار می‌تواند آسیب بیشتری نسبت به استفاده نکردن از آن ایجاد کند، استفاده صحیح از یک سشوار در فاصله و دمای مناسب، در مقایسه با خشک شدن مو در هوای آزاد، در واقع می‌تواند باعث آسیب کمتری شود! دلیلش این است که هنگامی که مو در تماس با آب قرار می‌گیرد شروع به متورم شدن می‌کند؛ هر چه این متورم شدن بیشتر ادامه یابد (تا جایی که گفته می‌شود ۲ ساعت زمان نیاز است تا مو در هوای عادی خشک شود) فشار بیشتری بر پروتئین‌های ضعیفی که موها را سالم نگه می‌دارند وارد شده، که این امر نیز می‌تواند به آسیب بیشتر مو منجر شود.

پس اجازه دهید روش صحیح خشک کردن مو به سالم‌ترین شیوه ممکن را بیان کنیم:
اول، اجازه دهید موهای شما به طور طبیعی تا حدود ۷۰ الی ۸۰ درصد خشک شوند، سپس سشوار خود را در حالی که بر روی خنک‌ترین حالت تنظیم شده، روشن کنید، در فاصله ۱۵ سانتی‌متری از مو نگه داشته و به طور مداوم در اطراف مو حرکت دهید. خواهید دید که بدون استفاده از گرما، موهای شما خشک شده و سالم و زیبا خواهد ماند.

منبع: Prevention دیدگاه‌ها 3878بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه