مشاورهٔ رایگان پوست و مو + ۲۰۰هزارتومان بُن تخفیف، هدیهٔ ثبت‌نام در سایت! «لینک ورود به صفحهٔ تخفیف‌ها»

زمان مناسب برای کوتاه کردن موها

زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
زمان مناسب برای کوتاه کردن موها

در طول روز حداقل دو یا سه مشتری از آرایشگران می‌پرسند که هر چند وقت یک‌بار باید موهای‌شان را کوتاه کنند؟ آرایشگران معمولا توصیه می‌کنند هروقت توانستید موی‌تان را کوتاه کنید حتی هفته‌ای یک‌بار! اما این مسئله بستگی به عوامل مختلفی مثل درآمد، طول و فرم موها دارد. تقریبا همیشه بعد از رفتن به آرایشگاه ظاهر مرتب‌تری پیدا می‌کنید. این حس خوبیست، نه؟ در نتیجه، منطقی است که هروقت توانستید موهای‌تان را کوتاه کنید. در این‌جا به شما می‌گوییم که هر چند وقت یک‌بار باید موهای‌‌تان را کوتاه کنید.

قواعد کوتاه کردن مو

به عنوان یک قاعده‌ی کلی، طول مو اولین عامل تعیین کننده برای رفتن به آرایشگاه و حفظ فرم مو است. هرچه مدل مو کوتاه‌تر باشد، مجبورید بیشتر به آرایشگاه بروید (مگر این‌که خودتان موی‌تان را در خانه ماشین کنید).

چرا هرچه مو کوتاه‌تر باشد باید زودتر به سلمانی بروید؟

وقتی مو کوتاه است زمان زیادی از رشد آن نمی‌گذرد تا ظاهرش نامرتب دیده شود. مثلا مدل مخروطی کلاسیک در کوتاه‌ترین قسمت موها در عرض یک هفته، دوبرابر بلند می‌شود. در این مرحله، دیگر موها مرتب به نظر نمی‌رسند. برعکس این حالت، اگر موهای شما بلندتر باشد، می‌توانید هر ماه یک‌بار به آرایشگاه بروید.

معمولا زمانی افراد مرتب‌تر به نظر می‌رسند که مدل موی‌شان را عوض کرده باشند. پیشنهاد می‌کنیم سالی یک‌بار این کار را انجام دهید.

متناسب با اندازه موهای‌تان، آرایشگاه بروید

پس دقیقا چه زمانی باید به آرایشگاه مراجعه کنید؟

برای هر مدل مویی که کوتاه‌ترین قسمت موها کم‌تر از یک سانتی‌متر باشد، باید هر دو هفته یک‌بار به آرایشگاه بروید (و حتی هفته‌ای یک‌بار). برای موی بلندتر از دو سانتی‌متر، یک هفته بیشتر می‌توانید فاصله بیندازید. اگر موی شما 8 سانتی‌متر است ماهی یک‌بار کافیست. اگر موی شما 16 سانتی‌متر است، می‌توانید هر 8 هفته یک‌بار به آرایشگاه بروید.

وقتی به آرایشگاه می‌روید، هر مدلی که بخواهید کوتاه کنید بستگی به مدل انتخابی و اندازه رشد موها دارد. هنگامیکه فردی هر دو هفته به آرایشگاه می‌رود تا مدل کلاسیک و کوتاه موهای خود را حفظ کند، آرایشگر فقط خط ریش‌ها و دو طرف سر و پشت آن را کمی برایش تمیز و کوتاه می‌کند، موهایش را می‌شوید و نرم کننده می‌زند و شاید از او نصف قیمت بگیرد! به دلیل منظم بودن برنامه کوتاهی مو، هرگز به نظر نمی‌رسد که همین الان از آرایشگاه بیرون آمده باشد و همیشه موهایش مرتب و عالی است.

دیگر مشتریانی که 4 تا 6 هفته طول می‌کشد که سراغ آرایشگر بروند، هربار یک کوتاهی مو کامل انجام می‌دهند و از آنجا که موی آن‌ها بلند است به نظر نمی‌آید موی‌شان را تازه کوتاه کرده باشند. گاهی می‌توانید پشت گردن و خط ریش‌ها را در خانه بزنید.

اصول ساده‌ای وجود دارند تا بفهمید وقت آرایشگاه رفتن است. میزان آرایشگاه رفتن و کوتاه کردن مو به جیب شما بستگی دارد و این‌که موها آن‌قدر بلند نشوند که ظاهری آشفته به خود بگیرند.

در پایان خوشحال خواهیم شد اگر تجربیات و نظرات خود را در بخش دیدگاه‌ها با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید و جا دارد اشاره کنیم پیش از این در بلاگ تخصصی اُردمی مقاله دیگری در همین رابطه منتشر شده است که مطالعه آن خالی از لطف نخواهد بود:

منبع: Menshair دیدگاه‌ها 20152بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه