تخفیف‌های تا ۱۰+۳۰درصدی! + ۲۰۰هزارتومان بُن تخفیف، هدیهٔ ثبت‌نام در سایت! فقط تا ۱۳ فروردین!

۱۴ تکنیک ساده برای رشد سریع‌تر موها (قسمت دوم)

زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
۱۴ تکنیک ساده برای رشد سریع‌تر موها (قسمت دوم)

در قسمت پیشین با ۷ تکنیک ساده برای رشد مو آشنا شدیم. احتمالا این تکنیک‌ها ساده‌تر از آنی بودند که تصورش را می‌کردید. رشد مو به عوامل ساده‌ای وابسته است که هر کدام از ما خانم‌ها به راحتی با رعایت آن‌ها می‌توانیم موهای سالم، بلند و ابریشمینی داشته باشیم. در ادامه، ۷ مورد باقی‌مانده را با هم مرور خواهیم کرد.

۸- استفاده از مکمل‌ها

 نیازها

مقدار کمی مکمل‌های رشد مو مثل بیوتین

بایدها

با یک کارشناس مشورت کنید که چه مکمل‌هایی برای موی شما مناسب است.

چگونگی تأثیر

مصرف مواد مغذی طبیعی به میزان کافی، بسیار مهم است. اما استفاده از مکمل‌ها نیز به رشد مو کمک می‌کند. مکمل‌های زیادی مانند بیوتین و قرص‌های مولتی‌ویتامین برای خانم‌هایی که موهای بلند و محکم را دوست دارند، وجود دارد. با این شیوه، مطمئن خواهید بود که ویتامین و مواد معدنی لازم را در رژیم غذایی خود جا داده‌اید و به موهای خود فرصت خوبی برای رشد داده‌اید.

۹- از تقویت‌کننده‌های طبیعی مو استفاده کنید

بایدها

یک تقویت‌کننده گیاهی که مناسب موی شما باشد، پیدا کنید و یک بار در هفته از آن استفاده کنید.

چگونگی تأثیر

اگر تابه‌حال درباره راه‌های مراقبت از مو جستجو کرده باشید حتما به مطالبی درباره تقویت‌کننده‌های گیاهی برخورده‌اید. انواع مختلفی از آن‌ها وجود دارند که مناسب همه انواع مو است. این مواد به راحتی با مواد طبیعی که در خانه شما یافت می‌شوند قابل ترکیب هستند. از عسل و لیمو گرفته تا آووکادو و روغن زیتون، همه گزینه‌هایی هستند که رطوبت موی شما را حفظ می‌کنند و آن را تا بیش‌ترین حد ممکن نرم و آماده رشد می‌کند.

۱۰- از موی خود مراقبت کنید

چگونگی تأثیر

تا حدودی واضح به نظر می‌رسد، اما شگفت‌زده خواهید شد اگر بدانید چه‌قدر از مردم این نکته ساده مراقبت از مو را نادیده می‌گیرند. هربار که در معرض گرما و گرد و خاک قرار می‌گیرید، موهای خود را با یک روسری یا کلاه بپوشانید در غیر این‌صورت، موهای خود را از رطوبت بی‌نصیب کرده‌اید که در نتیجه بر رشد مو تاثیر منفی خواهد داشت.

۱۱- استفاده منظم از نرم‌کننده

نیازها

یک نرم‌کننده مرطوب و ملایم

بایدها

بعد از هربار شامپو زدن مو، کمی نرم‌کننده به آن بزنید.

چگونگی تأثیر

بسیاری از خانم‌ها ساعت‌ها وقت صرف می‌کنند تا موهایی نرم و درخشنده داشته باشند. هرچند بیش‌تر خانم‌ها موهای خود را با شامپو می‌شویند، اما به اهمیت یک نرم‌کننده خوب توجهی ندارند. نرم‌کننده کمک می‌کند چربی و پروتئین در مو باقی بماند. همچنین پوسته مو را مستحکم کرده و به رشد آن کمک می‌کند.

استفاده از نرم‌کننده برای رشد مو

۱۲- آب بنوشید

بایدها

حتما 8 لیوان آب در روز بنوشید.

چگونگی تأثیر

نوشیدن آب برای سلامت کلی بدن مفید است. آب، سموم را از بدن خارج کرده و کمک می‌کند تا بدن عملکرد بهتری داشته باشد. از آنجا که موها خارج از بدن قرار می‌گیرند و باید به آن‌ها آب‌رسانی شود، نوشیدن آب کافی برای موها بسیار حیاتی بوده و به رشد مو کمک شایانی می‌کند.

۱۳- موهای خود را با حوله نپیچید

بایدها

از پیچیدن موهای خود در حوله بپرهیزید.

چگونگی تأثیر

پیچیدن مو در حوله بعد از شستشو، یک مرحله منطقی به نظر می‌آید. اما وقتی مو خیس است، شکننده و آسیب‌پذیر است. بنابراین توصیه می‌کنیم حوله را به آرامی روی موهای خود بکشید تا خشک شوند. این کار از آسیب جلوگیری می‌کند. در همین رابطه می‌توانید به مقاله دیگری از بلاگ تخصصی اردمی با عنوان 6 راهکار عملی برای سشوار کردن مو مراجعه کنید.

۱۴- صبور باشید

بهترین شیوه‌های رشد مو، به صبر و پیگیری نیاز دارند. تا هنگامی که شیوه‌های درست را انجام می‌دهید و تصمیم دارید موهای خود را بلند کنید، به نتیجه خواهید رسید. پس از یک هفته ناامید نشوید. به یاد داشته باشید موهای شما ماهانه به‌طور میانگین ۱ سانتی‌متر بلند می‌شوند.

از این موارد پرهیز کنید

  • رنگ کردن مو

اکثر رنگ موها حاوی آمونیاک است که یک سفید‌کننده صنعتی به شمار می‌رود. آمونیاک می‌تواند به موی شما آسیب بزند و آن را خشک و خراب کند. استفاده زیاد از رنگ مو باعث آسیب به فولیکول مو و ریزش مو می‌شود. به جای رنگ‌های شیمیایی از جایگزین‌های طبیعی آن مثل حنا استفاده نمایید. حنا هم مو را رنگ می‌کند و هم باعث نرمی و سلامت آن می‌شود. هم‌چنین می‌توانید از پودر قهوه و دارچین نیز استفاده کنید.

  • مدل دادن به مو

ما مدل‌های مختلف مو را در ذهن برای خود تصور می‌کنیم؛ مثلا صاف، فر یا مجعد. اما آیا می‌دانید صاف یا فر کردن مو در آرایشگاه و با استفاده از مواد شیمیایی، به ریزش مو منجر می‌شود؟ صاف کردن مو سبب ایجاد موخوره می‌شود و هنگامی که نوک موها شروع به دوشاخه شدن کنند به ناچار باید آن‌ها را کوتاه کنید تا دوباره رشد کنند. سعی کنید از این مدل‌ها دوری کنید و موهای طبیعی خود را دوست داشته باشید.

کراتینه کردن مو

  • شانه زدن موهای خیس

این یکی از بزرگ‌ترین اشتباهاتی‌ست که افراد انجام می‌دهند، شانه کردن موهای خیس است. هرگز این کار را نکنید و صبر کنید تا مو به طور طبیعی خشک شود سپس به آرامی گره‌های آن را باز و شانه کنید. بعد از مدتی تاثیر شگرف آن بر رشد مو را خواهید دید.

  • استفاده از آب داغ

برای شستن موی خود، از آب داغ استفاده نکنید. این کار سبب خشکی و شکنندگی موی شما می‌شود. استفاده از آب خنک سبب نرم و صاف شدن پوسته مو و در نتیجه نرمی و قابل کنترل شدن کل موهای شما خواهد شد.

  • محکم بستن با کش مو

وقتی موهای خود را به شکل دم اسبی و محکم می‌بندید، موها از ریشه کشیده می‌شوند. این کار، باعث شل شدن ریشه و آسیب رسیدن به تارهای مو می‌شود. مو ضعیف شده و به پوست سر نیز آسیب می‌رساند.

همه به دنبال راز موهای زیبا و بلند هستند. واقعیت این است که عوامل زیادی به رشد سریع‌تر مو کمک می‌کنند و فقط یک رمز وجود ندارد. بنابراین این نکات را در نظر بگیرید و امتحان کنید تا بدانید کدام یک مناسب شماست. اگر نتیجه مطلوب گرفتید، می‌توانید تجربیات خود را همین‌جا با ما و سایر کاربران نیز به اشتراک بگذارید.

منبع: StyleCraze دیدگاه‌ها 3577بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه