تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

۱۴ تکنیک ساده برای رشد سریع‌تر موها (قسمت اول)

زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
۱۴ تکنیک ساده برای رشد سریع‌تر موها (قسمت اول)

آیا تا به حال خانمی را دیده‌اید که از موهایش کاملا راضی باشد؟ موها با زیبایی و جذابیت، ارتباط مستقیمی دارند؛ به همین دلیل خانم‌ها همیشه در جستجوی همان تفاوت اندکی هستند که موهای آن‌ها را از حالت خوب به عالی تبدیل می‌کند. در این مقاله، 14 تکنیک ساده به شما معرفی می‌کنیم تا موهای شما سریع‌تر، ضخیم‌تر و قوی‌تر رشد کنند.

ابتدا باید بدانیم موهای ما چگونه رشد می‌کنند. رشد مو سه مرحله دارد؛ آناژن (مرحله رشد)، کاتاژن (مرحله میانی) و تلوژن (مرحله استراحت). هر تار مو، مراحل رشد مخصوص خود را دارد. در مرحله اول، موها رشد می‌کنند که بین دو تا شش هفته طول می‌کشد. مرحله دوم مخصوص تغییر و تجدید فولیکول‌های مو است و مرحله سوم مرحله استراحت است که رشد مو متوقف می‌شود. موی انسان سالانه تقریبا ۱۵ سانتیمتر رشد می‌کند.

حال که مراحل مختلف رشد مو را می‌دانیم، خواهید دید که چگونه می‌توان مو را وادار به رشد کرد.

۱- رژیم غذایی سالم و متعادلی را در پیش گیرید

نیازها

رژیمی، متشکل از غذاهایی که به رشد مو کمک می‌کنند. سبزی خوردن، لوبیا، غلات، مرغ و ماهی، منابع غنی از مواد لازم برای رشد مو هستند.

بایدها

سلامت مو، مانند دیگر اعضای بدن، به تغذیه بستگی دارد. هرچند یک شامپو و نرم کننده خوب برای مو ضروری است اما تنها لازمه مراقبت از آن نیست. پروتئین، بخش زیادی از مو را ساخته است، بنابراین مو برای درخشندگی و سلامت، به پروتئین نیاز دارد. یک رژیم متعادل که حاوی پروتئین، ویتامین و مواد معدنی زیاد باشد برای سلامت و زیبایی مو ضروری است.

چگونگی تأثیر

یک رژیم غذایی سالم، مواد مورد نیاز مو را فراهم می‌کند تا بلند و قوی شود و حالت درخشش و نرمی ابریشمین آن را حفظ می‌کند.

۲- پوست سر را ماساژ دهید

 بایدها

  •  پوست سر را به آرامی با نوک انگشتان ماساژ دهید.
  •  یک قاشق روغن نارگیل را گرم کنید.
  •  نوک انگشت را به آن آغشته کنید و با حرکت دایره‌ای پوست سر را ماساژ دهید.

چگونگی تأثیر

ماساژ پوست سر نه تنها احساس خوبی ایجاد می‌کند، بلکه گردش خون در آن ناحیه را نیز افزایش می‌دهد. این‌کار، هم‌چنین باعث تحریک چربی طبیعی پوست سر شده که ریشه‌های مو را تقویت کرده و مو را مرطوب نگه می‌دارد. ماساژ پوست سر، با محرکی مثل روغن نارگیل، احتمال بلند و قوی شدن موهای شما را افزایش می‌دهد. روغن نارگیل سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی ضروری بوده و نرم‌کننده‌ای طبیعی به‌شمار می‌رود.

ماساژ پوست سر و رشد مو

۳- کوتاه کردن انتهای موها

 نیازها

یک آرایشگر خوب که موهای شما را به خوبی بشناسد.

بایدها

هر سه ماه یک‌بار به آرایشگاه بروید تا آرایشگر موهای شما را مرتب کند تا موخوره‌ها از انتهای مو حذف شوند.

چگونگی تأثیر

هرچند ممکن است برای کسی که می‌خواهد موهایش بلند شود این مطلب غیر منطقی به نظر برسد، اما اگر می‌خواهید موهایتان رشد متعادلی داشته باشند این مسئله خیلی اهمیت دارد. اگر تا به‌حال موخوره داشته‌اید، می‌دانید که چه معضلی‌ است به ویژه برای افرادی با موهای خشک و آسیب دیده! کوتاه کردن منظم سر موها، ما را از کاهش موخوره مطمئن می‌کند و شانس رشد بیشتری به مو می‌دهد. اما مراقب باشید انتهای مو را به اندازه کوتاه کنید، نه کمتر و نه بیشتر و این کار را به‌طور منظم انجام دهید.

۴- موها را زیاد نشویید

 نیازها

شامپوی ملایم

بایدها

موهای خود را هر روز نشویید.

چگونگی تأثیر

برخی از خانم‌ها معتقدند که راه زیبا نگه‌داشتن و رشد موها، شستشوی هر روزه آن است. هر چند تمیزی برای بهداشت و رشد مو ضروری است، اما اگر به‌طور ناصحیح انجام شود بیش از منفعت، ضرر خواهد داشت.

شستن هر روزه موها با شامپو، سبب خشکی و از دست دادن چربی طبیعی موها می‌شود. این چربی، از پوست سر به سمت انتهای تارهای مو حرکت کرده و به حفظ رطوبت آن کمک می‌کند که در نهایت برای بلند شدن مو ضروری است. بهترین میزان شستن مو، حداکثر 4 یا 5 بار در هفته است.

۵- زیاد شانه نزنید

بایدها

موهای خود را بیشتر از 5 تا 10 دقیقه در روز شانه نزنید.

چگونگی تأثیر

بسیاری از خانم‌ها معتقدند راز موهای سالم و بلند، برس کشیدن مدام به آن‌هاست. دسته‌ دیگری از این مسئله می‌ترسند که شانه زدن، باعث ریزش مو می‌شود و تا مجبور نشوند، موی خود را شانه نمی‌کنند. واقعیت، چیزی بین این دو حالت است. شانه زدن مو، پوست سر را تحریک کرده که در نتیجه چربی طبیعی آن را آزاد می‌کند و به پخش شدن این چربی در طول تارهای مو کمک می‌کند. اما برای اطمینان از عدم ریزش یا آسیب، مو را به آرامی شانه کنید.

تاثیر شانه بر رشد مو

۶- از میزان استرس خود بکاهید

نیازها

یک تختخواب و متکای راحت

چگونگی تأثیر

آیا مراقبت‌های لازم را انجام می‌دهید ولی هم‌چنان نتیجه‌ای در رشد موی خود مشاهده نمی‌کنید؟ چه‌طور ممکن است؟ استرس زیاد باعث از دست دادن موهایی می‌شود که با مراقبت سخت شما رشد کرده‌اند. استرس بالا، دلیل رایج ریزش مو است و این بدان معناست که موهای شما مرحله اول رشد را به طور کامل طی نمی‌کنند. باید حداقل 8 ساعت در روز بخوابید و برای ایجاد آرامش، کارهایی مثل کتاب خواندن و گوش دادن به موسیقی انجام دهید.

۷- روبالشی خود را تعویض کنید

 نیازها

روبالشی ابریشمی

بایدها

روبالشی‌های نخی را با ابریشمی جایگزین کنید.

چگونگی تأثیر

اگر قصد دارید موهای خود را بلند کنید باید بدانید که هر کار مفیدی، در نهایت تأثیر بزرگی روی طول موهای شما خواهد داشت. بر این اساس توصیه می‌کنیم رو بالشی خود را از نخی به ابریشمی تغییر دهید. پارچه ابریشمی نرم‌تر است و سایش کم‌تری ایجاد می‌کند. این بدان معناست که شما با گره کم‌تری در موهای خود از خواب بیدار می‌شوید. روبالشی ابریشمی یا ساتن مزایای دیگری هم دارد که در صورت تمایل می‌توانید در مقاله دیگری از بلاگ تخصصی اُردمی با عنوان چگونه شادابی پوست خود را حفظ کنیم؟ بخوانید.
در قسمت بعدی با موارد بیشتری آشنا خواهید شد.

منبع: StyleCraze دیدگاه‌ها 8811بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه