مشاورهٔ رایگان پوست و مو + ۲۰۰هزارتومان بُن تخفیف، هدیهٔ ثبت‌نام در سایت! «لینک ورود به صفحهٔ تخفیف‌ها»

برنامه ۱۰ مرحله‌ای برای بلند کردن مو

زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
برنامه ۱۰ مرحله‌ای برای بلند کردن مو

می‌خواهید موهای کوتاه‌تان را بلند کنید؟ نگرانی شما را درک می‌کنیم. به همین دلیل، فهرستی از 10 نکته جالب برایتان گردآوری کرده‌ایم تا این دوره‌ی طولانیِ بلند کردن مو را از سر بگذرانید، پس تا انتهای مقاله همراه ما باشید:

دوره‌های کوتاه مدت در ذهن داشته باشید۱- هدف کوتاه مدت

متاسفانه بین موی خیلی کوتاه و خیلی بلند، 9 مرحله وجود دارد.

برای کم‌صبرترین افراد، این مسئله عذابی بزرگ است اما اگر دوره‌های کوتاه مدت در ذهن داشته باشید بهتر خواهد بود. قبل از شروع این فرآیند، مرحله بعدی موی خود را در ذهن تصور کنید.

این کار شما را در مسیر صحیح نگه می‌دارد و به شما امیدی برای هدف بلند مدت‌تان می‌دهد.

 

به طرز بلند شدن مو دقت کنید۲- هدف بلند مدت

خب شما در حال بلند کردن موهای‌تان هستید. هدف نهایی چیست؟ مطمئن شوید که اندازه مورد نظرتان با جنس مویتان هم‌خوانی داشته باشد. همچنین به طرز بلند شدن مو دقت کنید و از جنس و الگوی رشد در طول دوره رشد نکته برداری کنید. این اطلاعات هنگام انتخاب مدل موی بلندتر که برای شما مناسب‌تر باشد بسیار با ارزش است.

۳- با آرایشگر خود مشورت کنید

با آرایشگر خود مشورت کنید تا بداند که دقیقا می‌خواهید چه کاری با موهای خود بکنید. عکسی از مدل موی کوتاه و بلند خود به او نشان دهید تا از طی مسیر درست مطمئن شوید.

وقت آرایشگاه خود را از قبل بگیرید۴- وقت آرایشگاه خود را از قبل بگیرید

مرتب کردن و اصلاح موها هر 6 تا 8 هفته راه درازی به نظر میرسد. اگر نوبت آرایشگاه خود را از قبل گرفته باشید احتمال انتخاب‌های غیر منطقی هنگامی که موهای شما آمادگی ندارند کم می‌شود. صبر، ویژگی مهمی در این راه است.

۵- قاعده‌ی دو هفته را به خاطر بسپارید

دو هفته زمان برای موج‌دارترین، شلخته‌ترین و کوتاه‌ترین موها، می‌تواند آنها را از حالت تاسف‌آور به فوق‌العاده تبدیل کند. وقتی به سراغ قیچی می‌روید این مطلب را در خاطر داشته باشید. زمان مناسب برای کوتاه کردن موها را می‌توانید در مقاله دیگری از بلاگ تخصصی اُردمی مطالعه نمایید.

وقتی مردد هستید از وسایل مخصوص مو استفاده کنید۶- وقتی مردد هستید از وسایل مخصوص مو استفاده کنید

چند هدبند، پاپیون، گیره، سربند، کلاه، گل و دیگر وسایل مشابه تهیه کنید.

وقتی نوبت به لوازم آرایشی مو می‌رسد انتخاب‌های بی‌شماری پیش رو دارید و چه کسی دوست ندارد آنها را امتحان کند؟ با این وسایل استرس موی کوتاه و دوره بلند شدن آن را از بین ببرید.

 

از روش‌های رسیدگی مناسب موی خود استفاده کنید.۷- از روش‌های رسیدگی مناسب موی خود استفاده کنید

مراقبت از مو باعث می‌شود رشد قوی‌تر و سالم‌تری داشته باشد. روغن نارگیل انتهای مو را تغذیه می‌کند. رژیم غذایی شما باید مواد لازم برای رشد مو را داشته باشد. همچنین می‌توانید از مکمل‌های مو، پوست و ناخن و ویتامین‌ها و قرص‌های بیوتین استفاده کنید.

چرا آبمیوه‌ها را برای رشد سریعتر امتحان نمی‌کنید؟ مطالبی درباره گیاه دم اسب بخوانید که رشد سالم مو را تقویت می‌کند. با موهای طبیعی خود سر جنگ نداشته باشید در عوض یادبگیرید آنها را دوست بدارید.

وقتی از روش بدون شامپو استفاده کردم موهایم دوبرابر سریعتر رشد کردند. جالب است که وقتی این مواد شیمیایی را از پوست سر دور می‌کنیم چه اتفاقی می‌افتد.

موهای خود را برس بکشید۸- موهای خود را برس بکشید

به یاد داشته باشید حرارت و سایش، سبب تقسیم سلولی می‌شود. هرچیزی که پوست سر را گرم و تحریک کند رشد مو را تسریع می‌نماید.

به همین دلیل است که موها در تابستان سریع‌تر رشد می‌کنند. برس زدن روزانه رشد و نمو را تسریع و به پخش شدن چربی طبیعی سر برای نرم شدن موها کمک می‌کند.

 

آزمایش کنید۹- آزمایش کنید

گزینه‌های مختلف موی کوتاه را امتحان کنید و با موهای کوتاه خود مهربان باشید و آن‌ها را دوست داشته باشید.

اگر فرم چهره خود را به خوبی بشناسید و بدانید چه مدل مویی برازنده فرم چهره شماست، به راحتی می‌توانید زیباترین و جذاب‌ترین مدل موی کوتاهی را که به صورت شما می‌آید را انتخاب کنید.

 

 

۱۰- موی چتری را امتحان کنید

هرگز قدرت موی چتری را دست کم نگیرید. چتری، مو را بلندتر نشان می‌دهد، همچنین هیجان‌انگیز است و مو را از حالت عادی خارج می‌کند و به درهم و برهم‌ترین موها نیز ترتیب و تشخص می‌دهد.

با آرایشگر خود در این باره مشورت کنید.

 

 

منبع: Hairstyletutorials دیدگاه‌ها 32777بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه