تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

ریزش مو و درمان آن به روش‌های ساده و در دسترس

زمان تقریبی مطالعه: ۶ دقیقه
ریزش مو و درمان آن به روش‌های ساده و در دسترس

به احتمال زیاد شما هم از دسته افرادی هستید که موهای موجود در اتاقتان بیشتر از موهای سرتان است. ریزش مو بسیار زجر آور است، موهایی که اینقدر به آنها عشق می‌ورزید و مراقب آنها هستید، ناگهان می‌گیرند دسته دسته روی زمین، مبل و لباستان خود را رها ‌کنند. این اتفاق باعث ناامیدی و استرس شما می‌شود. شما دائم با خود تکرار می‌کنید چه کنم؟ چرا اینقدر ریزش مو دارم؟  اولین نکته این است که استرس ریزش مو را تشدید می‌کند و شما در یک چرخه معیوب گیر می‌کنید. ریزش مو باعث استرس می‌شود و استرس باعث ریزش مو؛ پس اولین قدم شکستن این چرخه است. دومین قدم برای ریزش مو و درمان آن این است که تا آخرین کلمه این متن همراه ما باشید. ما قصد داریم به شما درمان‌های خانگی رفع این مشکل را معرفی کنیم. این کار در وقت با ارزش شما و پول‌هایتان صرفه‌جویی می‌کند. این درمان‌ها سخت نیستند و مواد آن‌ها در همه خانه‌ها پیدا می‌شود.

ماسک موی طبیعی

ماسک موی طبیعی

برای داشتن موهای سالم و پرپشت لازم است از آشپزخانه خود و موادی که در آن دارید استفاده کنید. مطمئن باشید که ترکیب مواد موجود در آشپزخانه شما چند برابر بهتر از محصولات مراقبتی شیمیایی است. شرط لازم برای استفاده از این مواد ترکیب درست و به‌ جای آنها با یکدیگر است؛ اگر این ماسک‌ها را یک مرتبه در هفته به موهای خود بزنید، مواد معدنی و تقویتی که مو نیاز دارد را تأمین می‌کنید. در ادامه ما چند ترکیب مهم برای کاهش ریزش و تقویت مو که منجر به افزایش سرعت رشد می‌شود را معرفی می‌کنیم.

  • ماست و عسل
  • عسل و تخم‌مرغ
  • روغن نارگیل و آلوئورا
  • دانه‌های آسیاب شده شنبلیله با آب

ترکیبات بالا برای اثربخشی به یک ربع زمان نیاز دارند. با تمام‌شدن این زمان موهای خود را با آب ولرم و شامپوی ضد ریزش مو بشویید.

 ماساژ درمانی مو با روغن گرم

 ماساژ درمانی مو با روغن گرم برای درمان ریزش مو

برای جلوگیری از ریزش مو و درمان آن هیچ روشی به قدمت روغن درمانی نیست. از گذشته دور تا به حال زنان از روغن برای تقویت مو و بهبود رشد آن استفاده می‌کردند. افرادی که زمان زیادی برای مراقبت از موهای خود ندارند از این روش استفاده می‌کنند. هنگامی که روغن گرم را روی مو می‌ریزید و ماساژ می‌دهید انگار تمام پوست سرتان حال می‌آید و احساس خواب‌آلودگی می‌کنید. فکر می‌کنید دلیل این اتفاق چیست؟ ماساژ پوست به گردش بهتر خون در رگ‌ها کمک می‌کند و بهترشدن این جریان آرامش را به همراه دارد. روغن‌های نارگیل، بادام، جوجوبا و زیتون را با هم مخلوط کنید. این ترکیب روغنی را به مدت یک ربع تا 20 دقیقه روی پوست خود ماساژ دهید. اجازه دهید روغن برای یک شب روی پوست و مویتان باقی بماند و صبح روز بعد موهای خود را بشویید.

اسپای مو در منزل

اسپای مو در منزل

اگر برای رفع ریزش مو و درمان آن به سالن‌های آرایشی مراجعه کنید، احتمالاً به شما اسپای مو یا همان رطوبت رسانی را پیشنهاد می‌کنند. شما هم با شنیدن قیمت آن بی‌خیال سلامتی شده و به خانه باز می‌گردید. در این قسمت ما به شما اسپای مو در منزل را آموزش می‌دهیم تا علاوه بر درمان ریزش مو، موهای کدر، زبر و کم رشد خود را درمان کرده و موهای براق، نرم، با رشد سریع‌تر داشته باشید. برای داشتن اسپای خانگی این مراحل را انجام دهید:

  • روغن طبیعی را به مدت 10 دقیقه روی موهای خود ماساژ دهید.
  • حوله را در آب داغ قرار دهید، سپس آب آن را به طور کامل بگیرید.
  • موهای خود را درون حوله قرار دهید و اجازه دهید بخار آب کار خودش را بکند.
  • برای شست‌و‌شوی موهای خود از بهترین شامپوی ضد ریزش مو استفاده کنید.

بخار، کوتیکول مو را فعال می‌کند و سرعت فعالیت آن را افزایش می‌دهد؛ پس ریزش مو متوقف می‌شود. بخار مواد مغذی روغن را به اعماق پوست می‌فرستد تا لایه‌های زیرین پوست تقویت شوند.

آب پیاز معجزه برای ریزش مو و درمان آن

آب پیاز معجزه برای ریزش مو و درمان آن

استفاده از پیاز به همراه غذا دور از ذهن نیست؛ اما اگر کسی به شما بگوید از پیاز به‌عنوان ماسک مو و به هدف سلامتی مو هم استفاده می‌شود احتمالاً شما باور نمی‌کنید. در این قسمت ما به شما خواص پیاز برای داشتن موهای سالم و زیبا را می‌گوییم.

پیاز منبع گوگرد است. این ماده به تقویت موها می‌پردازد در نتیجه ریزش مو کاهش پیدا می‌کند. با تقویت عمیق کوتیکول‌ها توسط پیاز، رشد موهای جدید افزایش می‌یابد. پیاز توان بالایی در کاهش مشکلات مو مانند نازک شدن، ریزش مو و کاهش رشد مو دارد. برای استفاده از خواص پیاز با توجه به طول‌ موهای خود یک یا دو پیاز را آسیاب کنید و آب آن را به موهای مرطوب خود بزنید. بعد از ماساژ پوست با آب پیاز موهای خود را با شامپوی ضد ریزش مو بشویید. استفاده از پیاز به مدت یک ماه اثرات چشم‌گیری در موهای شما به جا می‌گذارد.

ماسک موی کتانی برای درمان ریزش مو

ماسک موی کتانی برای درمان ریزش مو

بذر کتان حاوی مقدار زیادی ویتامین E است. این ویتامین توان بسیاری در کاهش ریزش مو و درمان آن دارد. این ویتامین گردش خون را در پوست سر برای رشد سریع‌تر مو تقویت می‌کند و آسیب ناشی از رادیکال های آزاد را کم‌ می‌کند. اسیدهای چرب امگا 3 موجود در دانه‌های کتان به هیدراتاسیون مو کمک می‌کند؛ پس موهایی با شکستگی کمتر و قوی‌تر خواهید داشت. برای تهیه ماسک کتانی به شکل زیر عمل کنید.

  • بذر کتان را حرارت دهید تا جوش بیاید.
  • مایع غلیظ به دست آمده را صاف کنید و اجازه دهید سرد شود.
  • مقداری روغن نارگیل به آن اضافه کنید.
  • به مدت یک ربع این ترکیب را روی پوست و موی خود ماساژ دهید.
  • سه ساعت بعد موهای خود را با شامپوی ضد ریزش مو بشویید.

روتین استفاده از این ماسک یک مرتبه در هفته است.

چشیدن شیرینی موهای سالم با کمک شیرین بیان

چشیدن شیرینی موهای سالم با شیرین بیان

شیرین بیان خواصی دارد که باعث می‌شود شیرینی زیبایی و سلامت را پوست و استخوانتان لمس کنید و هر مرتبه که به آینه نگاه می‌کنید از استفاده از شیرین بیان برای ریزش مو و درمان آن خوش‌حال باشید. شیرین بیان جایگزین بسیار عالی برای حنا به حساب می‌آید به این علت که شیرین بیان بافت مو را براق‌تر و درخشان‌تر می‌کند. خاصیت دیگر این گیاه این است که مواد مغذی بسیاری به مو می‌رساند درنتیجه موها با سرعت بیشتری نسبت به حالت طبیعی رشد می‌کنند و موهای آسیب دیده ترمیم و تقویت می‌شوند. ترکیب این گیاه شیرین با روغن‌های پایه مانند نعنا، جوجوبا و دانه انگور اثر بیشتری دارد. ترکیب روغن‌ها را به ریشه و ساقه موهای خود بزنید و یک شب صبر کنید. هنگام صبح موهای خود را با شامپوی ضد ریزش مو بشویید.

داشتن موهایی دلربا با آب انگور فرنگی

چشیدن شیرینی موهای سالم با انگور فرنگی

انگور فرنگی  یکی از مواد عالی برای ریزش مو و درمان آن به حساب می‌آید. این گیاه سنتی را می‌توانید به شکل پودر و از عطاری‌ها تهیه کنید. این گیاه و پودر آن برای مو و تقویت آن بسیار مهم است. متوقف‌کردن ریزش مو تنها یک قسمت ماجراست. قسمت دوم و مهم ماجرا جبران خسارت و آسیب‌های وارد شده است. آهن، کاروتن و اسید‌های چرب ضروری بسیاری در آملا یافت می‌شود. این مواد می‌توانند به دل لایه‌های پوست بزنند و فولیکول موهای شما را از بیخ و بن تغذیه کنند.

تغذیه درست و به جا می‌تواند رشد مو را سرعت ببخشد؛ پس آملا توان انجام قسمت دوم زیبایی که همان جبران خسارت است را دارد. برای استفاده از خواص این گیاه کافی است پودر آملا، پودر ریتا و پودر شیکاکای را با هم مخلوط کنید. بعد از ترکیب کامل مواد با هم می‌توانید آن را به موهای خود بزنید. استفاده از این ترکیب یک مرتبه در هفته سرعت جبران را افزایش می‌دهد.

سخن پایانی در ریزش مو و درمان آن

سخن پایانی در ریزش مو و درمان آن

امیدواریم با استفاده از ماسک‌ها و ترکیباتی که به شما معرفی کردیم بتوانید درمان ریزش مو را به شکلی کامل انجام دهید. ما سعی کردیم ترکیباتی با مواد در دسترس را در ابتدای متن به شما معرفی کنیم تا در تهیه مواد به مشکل برنخورید یا با دیدن ترکیبات عجیبو غریب، رسیدن به زیبایی و سلامت را دست‌نیافتنی و غیرقابل وصل ندانید. در این راستا می‌توانید از محصولات موی فروشگاه اینترنتی اردمی مانند انواع شامپوی ضد ریزش مو نیز کمک بگیرید.

دیدگاه‌ها 5258بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه