مشاورهٔ رایگان پوست و مو + ۲۰۰هزارتومان بُن تخفیف، هدیهٔ ثبت‌نام در سایت! «لینک ورود به صفحهٔ تخفیف‌ها»

روغن مخصوص برای موهای مجعد را چگونه تهیه کنیم؟

زمان تقریبی مطالعه: ۵ دقیقه
روغن مخصوص برای موهای مجعد را چگونه تهیه کنیم؟

روغن مخصوص برای موهای مجعد را باید با دقت بیشتری انتخاب کنید. این روغن اگر به‌درستی انتخاب شود، زیبایی موهای مجعد را دوچندان می‌کند. به همین دلیل نیز افرادی که مویی مجعد دارند، قدر این روغن‌ها را به‌خوبی می‌دانند. جذابیت موهای مجعد بر کسی پوشیده نیست. با این حال این موها بافتی خشک و شکننده دارد. اینجاست که استفاده از روغن مخصوص برای موهای مجعد اهمیت پیدا می‌کند. در بین تمامی روغن‌هایی که برای موهای مجعد پیشنهاد می‌شود، کره مو محبوب‌تر است. این روغن، موهای مجعد را به‌زیبایی حالت می‌دهد و خاصیت‌های سودمندی برای مو و پوست سر دارد. کره مو انتخاب اول و آخر افرادی است که موهای مجعد خوش‌حالت و سالمی می‌خواهند. در ادامه برای شما از خاصیت‌های کره مو می‌گوییم و بهترین روش استفاده این روغن را مطرح می‌کنیم.

کره مو چیست؟

کره مو به‌عنوان روغن مخصوص برای موهای مجعد استفاده می‌شود. این کره ترکیباتی متراکم دارد و از روغن‌های طبیعی و کره درست شده است. به لطف این ترکیبات، استفاده از این محصول موهای مجعد را آبرسانی می‌کند و جلوه‌ای درخشان به تارهای مو می‌دهد. افرادی که موی مجعدی دارند، پس از استفاده از کره مو کمتر با شکنندگی و آسیب‌های مو روبه‌رو می‌شوند. به همین دلیل اگر موی مجعد یا خشکی دارید، در انتخاب کره مو شک نکنید.

وقتی از کره در این محصول صحبت می‌‌کنیم، درواقع منظور ترکیب کره‌های عنبه، کاکائو، شیا، مورمورو و کاکوم است. این کره‌ها با روغن‌های کرچک و آواکادو یا نارگیل مخلوط می‌شود تا کره مو به دست آید. نمونه‌های تجاری این محصول در بازار موجود است. با این حال درست‌کردن کره مو کار چندان دشواری نیست. کافی است کره‌ها و روغن‌هایی که به آن‌ها اشاره کردیم را با هم مخلوط کنید.

چه موادی برای ساخت کره مو لازم است؟

چه موادی برای ساخت کره مو لازم است؟

روغن مخصوص برای موهای مجعد را می‌توانید به‌راحتی با این ترکیبات در منزل درست کنید:

  • نصف فنجان کره شیا (به جای کره شیا می‌توانید از کره کاکائو، عنبه یا کاکوم کمک بگیرید)؛
  • ۲ قاشق‌ غذاخوری روغن شاهدانه؛
  • ۲ قاشق‌ غذاخوری روغن نارگیل؛
  • ۲ قاشق غذاخوری روغن کرچک؛
  • ۵ تا ۶ قطره روغن گیاهی مانند اسطوخودوس، نعنا یا رزماری.

کره مو را چگونه درست کنیم؟

  • کره را در کاسه آب کنید. سپس روغن‌های گیاهی که به آن‌ها اشاره شد را داخل کاسه بریزید؛
  • مخلوط به‌دست‌آمده را در مکانی خنک قرار دهید تا سرد شود.
  • پس از اینکه این محلول حالتی جامد و سفت پیدا کرد، آن را حدود ۵ تا ۷ دقیقه هم بزنید تا شبیه به خامه هم‌زده شود.
  • سپس ترکیب به‌دست‌آمده را داخل شیشه بریزید. از این ترکیب به‌عنوان روغن مخصوص برای موهای مجعد می‌توانید استفاده کنید.

کره مو مناسب چه افرادی است؟

کره مو مناسب چه افرادی است؟

کره مو ترکیباتی بسیار سنگین و چرب دارد. در نتیجه استفاده از این کره برای افرادی با موهای چرب پیشنهاد نمی‌شود. اگر موهای شما حالت‌های زیر را دارد، می‌توانید با خیال‌‌راحت از کره مو برای خوش‌حالت‌تر شدن موهای خود کمک بگیرید:

  • موهای مجعد و مو‌ج‌دار؛
  • موهای ضخیم و زِبر؛
  • موهای خشک؛
  • موهایی که موخوره‌دار و آسیب‌‌دیده.

چگونه از کره مو استفاده کنیم؟

بسیاری بر این باور هستند که از کره مو فقط باید پس از حمام استفاده کرد، اما این محصول استفاده‌های مختلف و اثربخشی‌های متفاوتی دارد. در ادامه چندین روش برای اثربخشی بیشتر کره مو مطرح می‌کنیم:

ماسک مو قبل از شستشوی آن با شامپو

بسته به بلندی موهای خود، مقداری کره مو داخل کاسه‌ای بریزید. سپس موها‌ را دسته‌دسته کنید و کره مو را مرحله‌به‌مرحله روی تمامی قسمت‌های پوست سر و موهای خود بمالید. اجازه دهید این ترکیب چیزی حدود یک ساعت روی مو و پوست سر باقی بماند. سپس موهای خود را با شامپوی دل‌خواه بشویید. این روش رشد مو را افزایش می‌دهد و آن را درخشان‌تر می‌کند.

استفاده از کره مو پس از شست‌وشو

کره مو را چگونه درست کنیم؟

پس از اینکه موهای خود را شستید، آن‌ها را آب‌کشی کنید تا تقریباً‌ آبی در آن‌ها باقی نماند. سپس برای اثربخشی بیشتر کره مو به‌عنوان روغن مخصوص برای موهای مجعد، مقدار کمی از آن (به اندازه یک نخود)، روی کف دست بریزید و مالش دهید. در نهایت دستی که به کره مو آغشته شده را از نوک تا وسط مو بمالید. توجه داشته باشید که کره مو بیش‌از‌حد، موها را چرب و نازیبا می‌کند. این فرایند را چندین بار در هفته انجام دهید تا موهای شما جلوه‌ای درخشان داشته باشد.

استفاده از کره مو به‌عنوان کاندیشنر

اگر هدف شما از استفاده روغن مخصوص برای موهای مجعد، احیا موهای خشک و جذاب‌کردن آن‌هاست، از کره مو به‌عنوان کاندیشنر کمک بگیرید. برای این کار ابتدا موها را خیس کنید. سپس آب آن‌ها را با حوله بگیرید. در نهایت زمانی که هنوز موها به میزان کمی خیس است، مقداری کره مو روی قسمت‌های انتهایی مو بمالید. مویی که به آن کره مو مالیده‌‌اید را کاملاً مالش دهید تا رطوبت کره مو جذب شود. توجه داشته باشید کره مو فقط باید به قسمت‌های انتهایی مو مالیده شود. در نهایت اجازه دهید کره مو حدود ۲۰ تا ۳۰ دقیقه روی موهای شما باقی بماند. سپس موها را شامپو کنید. در این روش از آنجایی که از کره مو به‌عنوان کاندیشنر کمک گرفته‌اید، نیازی به کاندیشنر مو پس از شست‌وشو نیست.

بایدهای استفاده از کره مو

کره مو چیست

باید حواستان باشد که در مصرف کره مو زیاده‌روی نکنید. مقدار بیش‌از‌حد این ترکیب موهای شما را سنگین و چرب می‌کند؛

  • برای جلوگیری از موخوره حتماً کره مو را به انتهای مو بمالید؛
  • اگر پوست سر خشکی دارید، کره مو را روی پوست سر بمالید تا خشکی آن برطرف شود؛
  • کره مو را فقط روی موهای تمیز استفاده کنید. این ترکیبات در موهای کثیف روی هم جمع می‌شود و ریزش مو را به دنبال دارد.

نبایدهای استفاده از کره مو

  • کره مو ترکیبات سنگینی دارد. به همین دلیل انتخاب مناسبی برای صاف‌ کردن موی مجعد نیست؛
  • برای صاف کردن این موها از انواع دیگر روغن مخصوص برای موهای مجعد کمک بگیرید؛
  • کره مو خانگی چیزی حدود ۳ ماه سالم می‌ماند. پس از این مدت از آن استفاده نکنید؛
  • کره مو را با انواع دیگر تقویت‌کننده‌های شیمیایی مو مخلوط نکنید.

سخن پایانی

روغن مخصوص برای موهای مجعد، جذابیت این موها را افزایش می‌دهد. مطمئن باشید با توضیحاتی که از این روغن و روش استفاده کره مو مطرح کردیم، موهای شما از همیشه زیباتر خواهد شد. البته فراموش نکنید که استفاده از شامپو مناسب هم اثربخشی این روش را بیشتر می‌کند. به همین منظور از شما دعوت می‌کنیم برای خرید بهترین شامپو سری به فروشگاه اینترنتی اردمی بزنید. در پایان از آنجایی که مطمئن هستیم شما هم تجربه‌های سودمندی در استفاده از روغن مخصوص موهای مجعد دارید، خواهشمندیم این توضیحات را در قسمت نظرات با ما و دیگر مخاطبان این مجله آموزشی به اشتراک بگذارید.​

۲ دیدگاه 8159بازدید
دیدگاه‌های کاربران
  1. با سلام و سپاس بابت توضیحات خوبتون. سوالی داشتم از خدمتتون، کره های رو که فرمودین از کجا میشه تهیه کرد؟ مثلا کره ی انبه و….

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه