تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

راهنمای جامع کاهش حجم مو

زمان تقریبی مطالعه: ۸ دقیقه
راهنمای جامع کاهش حجم مو

بانوان زیادی آرزوی گیسوان پرحجم را دارند اما این سکه روی دیگری نیز دارد و بانوانی هم هستند که حجم زیاد موها برای آ‌ن‌ها دردسر شده است و از وِز و حجم بیش از حد مو به تنگ آمده‌اند.

خوشبختانه در دنیای آرایش و زیبایی هرکاری ممکن است و به روش‌های مختلفی می‌توان حجم مو را کاهش داد، در این زمینه می‌توان به روش‌هایی مانند کوتاه کردن مو، استفاده از شامپو و کاندیشنرها و سشوار و اتوی مو اشاره کرد. با این حساب اگر طره گیسوان شما حجم زیادی دارد غم به دل خود راه ندهید و تا انتهای این متن ما را همراهی کنید، مطمئن باشید یکی از روش‌های زیر برای کاهش حجم موی شما کارساز خواهد بود.

روش اول: کوتاهی مو

۱- مدل مویی را انتخاب کنید که حجم موها را کمتر نشان دهد.

مدل‌ موهای متوسط و بلند زیبای خاصی دارند اما موها را حجیم‌تر نشان می‌دهند و اگر می‌خواهید از حجم موهای خود کم کنید سراغ مدل‌های کوتاه‌تر بروید. به هر اندازه مدل موی شما کوتاه‌تر باشد به همان‌ اندازه حجم‌ موها کمتر می‌شود، در نتیجه پیشنهاد می‌کنیم سراغ مدل‌های کوتاهی بروید که برازنده شما باشد، مدل موی کوتاه پیکسی انتخاب خوبی برای شما خواهد بود. سایر مدل‌ موهایی که نهایتاً تا شانه بیشتر نیست را نیز می‌توانید امتحان کنید.

مدل مویی را انتخاب کنید که حجم موها را کمتر نشان دهد.

۲- لایه‌های بلند مو، حجم آن‌ را کمتر نشان می‌دهد

اضافه کردن لایه‌های بلند به موهایی که ضخیم و موج‌دار است ظاهر پرحجم این موها را کمتر نشان می‌دهد. پیشنهاد می‌شود همیشه لایه‌هایی بلند از گیسوان خود را بر روی لایه‌های کوتاه‌تر قرار دهید تا حجم موها کمتر به نظر برسد، توجه داشته باشید به هر اندازه که لایه‌ها کوتاه‌تر باشد به همان‌ اندازه حجم گیسوان کمند شما بیشتر خواهد شد.

۳- موها را پیتاژ کنید

از آرایشگر خود بخواهید با قیچی یا تیغ، موهای شما را پیتاژ کند، در این فرآیند استفاده از قیچی پیتاژ بیشتر توصیه می‌شود چرا که تیغ ممکن است موها را دچار موخوره کند. اگر خودتان هم دستی در آرایش داشته باشید می‌توانید این کار را شخصاً در منزل انجام دهید.

لازم به ذکر است که قبل از پیتاژ حتماً باید طره گیسوان شما کاملاً خشک باشد. برای پیتاژ مو، دسته‌ای از موها را جدا کرده و قیچی پیتاژ را به صورت نیمه ببندید و دسته مو را داخل قیچی قرار داده و به آرامی با فشار کم بکشید. در نهایت نیز حدود یک سانت‌و‌نیم قبل از رسیدن قیچی به انتهای مو، دسته مو را از قیچی بیرون بکشید. سپس چند بار موها را شانه کنید تا موها حجم طبیعی خود را پیدا کنند، اگر در این حالت از حجم موها راضی نبودید می‌توانید فرآیند پیتاژ مو را که در بالا توضیح دادیم تکرار کنید. مراحل بالا را برای تمامی دسته‌های مو ادامه دهید.

موها را پیتاژ کنید

توجه داشته باشید که نباید پیتاژ را در نزدیکی ساقه انجام دهید. اینکار ممکن است به کم‌ حجم شدن بیش از حد موها منجر شود.

در حین پیتاژ وسواس زیادی به‌خرج دهید تا تمامی دسته‌های مو یکسان پیتاژ شوند. پس از پیتاژ هر دسته مو، حتماً موها را شانه کنید تا حجم طبیعی مو مشخص شود. در این فرآیند باید قسمت‌هایی که حجم بیشتری دارند را یکدست کنید.

۴- به‌صورت منظم موها را سرقیچی بزنید

سرقیچی زدن در آرایش مو بیشتر از آن چیزی که فکرش را بکنید مهم است و موهایی که سرقیچی گرفته نشده‌اند دست آخر یا موخوره می‌گیرند یا شکننده می‌شوند. این موارد باعث حجم بیشتر موها خواهد شد و در نتیجه پیشنهاد می‌کنیم انتهای موها را در بازه‌های زمانی مشخص سرقیچی بگیرید، مراجعه هر ۲ تا نهایتاً ۴ ماه به آرایشگاه برای کوتاهی مو نیز توصیه می‌شود.

بیشتر بخوانید: راهنمای جامع کوتاه کردن مو

روش دوم: شستشوی موها

۱- شامپو و کاندیشنرهای مو

اولین نکته‌ای که برای کاهش حجم‌ موها از طریق شامپو و کاندیشنر باید در نظر داشته باشید انتخاب محصولی باکیفیت است

شامپویی انتخاب کنید که حجم طبیعی گیسوان شما را کاهش دهد. از طرف دیگر کاندیشنرهای مرطوب کننده مو را انتخاب کنید تا وزن موها را بیشتر کرده و در نتیجه حجم آن‌ها کمتر شود. در این زمینه، محصولاتی که حاوی مرطوب کننده‌های طبیعی مانند آواکادو یا روغن بادام هستند پیشنهاد می‌شود. این محصولات فرآیند آبرسانی مو را به‌خوبی انجام می‌دهند تا از این طریق موها سنگین شده و افتاده‌تر به‌نظر برسند.

۲- هر ۲ تا ۴ روز موها را شامپو بزنید

هر ۲ تا ۴ روز موها را شامپو بزنید

شامپو روغن طبیعی که از پوست سر به تارهای مو انتقال می‌یابد را می‌شوید، در نتیجه اگر هر روز موها را بشویید روغن طبیعی مو از بین می‌رود و حجیم‌تر به نظر خواهد رسید. به بانوانی که به فکر کاهش حجم گیسوان کمند خود هستند پیشنهاد می‌کنیم به صورت میانگین هر ۲ تا ۴ روز موها را با شامپو بشویید. در حین شستشو نیز توجه داشته باشید که شامپو باید حتما به پوست سر زده شود و نیازی به مالیدن مستقیم شامپو به انتهای تارهای مو نیست.

۳- به تمامی قسمت‌های مو کاندیشنر بزنید

پس از اینکه شامپو زدن مو به پایان رسید نوبت کاندیشنر فرا می‌رسد. دقت کنید کاندیشنر به تمامی قسمت‌های مو برسد اما جلوی رسیدن کاندیشنر به پوست سر را بگیرید.

روش سوم: خشک کردن موها

۱- موها را حسابی خشک کنید

با استفاده از یک حوله آب اضافی موها را کاملاً خشک کنید. مالیدن موها در بین حوله برای خشک کردن مو اصلاً‌ توصیه نمی‌شود و حجم و وِز بیشتر مو را به دنبال دارد، در عوض پس از اینکه آب موها را با حوله گرفتید با استفاده از یک پارچه کتان یا حوله‌های میکروفیبر، آب اضافی موها را کاملاً خشک کنید. جالب است بدانید پارچه‌های کتان و حوله‌های میکروفیبر الیاف متراکم‌تری دارند و نسبت به حوله‌های معمولیِ حمام، بهتر موهای شما را خشک می‌کنند. این کار جلوی حجم بیشتر موها را خواهد گرفت.

۲- اجازه دهید موها در شرایط معمولی خشک شود

به هر اندازه هم که آب موها را با حوله بگیرید باز هم نمی‌توانید کاملاً‌ موها را خشک کنید، به همین دلیل بانوان از سشوار استفاده می‌کنند، اما سشوار کردن مو، خشکی بیش از حد موها و حجم بیشتر را به دنبال دارد. در نتیجه پیشنهاد می‌کنیم ابتدا اجازه دهید آب موها در هوای معمولی تاحدود ۵۰ درصد خشک شود و سپس سشوار کنید.

۳- از محصولات رسیدگی به مو غافل نشوید

زمانی که هنوز موها خیس هستند از کرم‌های ضد وز مو استفاده کنید. قبل از سشوار زدن نیز از اسپری‌های محافظ مو در برابر سشوار کمک بگیرید. انجام این موارد جلوی خشک شدن بیش از حد مو و حجم زیاد آن‌را می‌گیرد.

۴- موها را به ۵ دسته تقسیم کنید

به کمک شانه موها را در ۵ دسته تقسیم کنید به صورتی که ۲ دسته در پشت، یک دسته در طرفین و یک دسته نیز جلوی سر تقسیم شود. سپس این دسته‌ها را گیره بزنید.

۵- سشوار زدن مو

ابتدا از دسته مویی که در جلوی سر بسته‌اید شروع کنید این دسته مو را محکم جلوی پیشانی نگه‌ دارید. یک برس گرد روی ساقه این دسته مو بگذارید و به آرامی به سمت انتهای مو بکشید. با حرارت سشوار مسیر کشیدن برس را تا انتهای مو ادامه دهید. این فرآیند را تا جایی که لازم است تکرار کنید. سپس مرحله بالا را برای دسته موها در کناره‌های سر نیز تکرار کنید و در این کار را با دسته موها که در پشت سر گیره‌ زده‌اید به پایان برسانید. در نهایت سرم نرم‌کننده یا ضد وز به موها بزنید.

واکس‌ و سایر حالت‌دهنده‌های مو نیز از آنجایی که وزن گیسوان شما را سنگین‌تر می‌کند باعث کاهش حجم مو خواهد شد.

روش چهارم: صاف کردن مو

۱- اتوی مو را گرم کنید

درجه را بین ۱۹۰ تا ۲۰۰ درجه سانتیگراد قرار دهید و اجازه دهید اتو کاملاً گرم شود. اگر با ترفندهای استفاده از اتوی مو به خوبی آشنا نیستید، پیشنهاد می‌کنیم نگاهی به مطلب ۱۰ اشتباه در انتخاب و استفاده از اتوی مو بیاندازید.

۲- از محصولات رسیدگی به مو غافل نشوید

تا زمانی که اتو گرم می‌شود بر روی طره گیسوان خود اسپری محافظ مو در برابر گرما بزنید. این اسپری‌ها جلوی صدمه دیدن مو در برابر حرارت را می‌گیرد.

۳- موها را صاف کنید

قبل از صاف کردن مو باید حتما دقت کنید که موها کاملاً‌ خشک شده باشد.

صاف کردن مو برای مدت طولانی با کمک اتوی مو:

اگر قصد دارید گیسوان خود را با اتوی مو برای مدتی طولانی صاف و کمند کنید، طره گیسوان خود را در قسمت‌های کوچکی دسته‌بندی نمایید. سپس از لایه‌های پایین شروع کنید و اتوی مو را چندین بار بر روی این دسته‌ها بکشید.

اگر میل دارید طره گیسوان شما صاف و براق باشد باید اتوی مو را در حالی که تارهای مو بین آن قرار دارد به آرامی به سمت پایینِ مو حرکت دهید. این کار باعث نفوذ حرارت به داخل تارهای مو خواهد شد و در کنار کم کردن حجم مو، ظاهری براق و درخشان به موها می‌دهد. مراحل بالا را برای تمامی دسته‌های مو تکرار کنید. لازم به ذکر است برای آراستگی موها در این حالت نباید از شانه استفاده کنید و فقط موها را برس بکشید.

امیدواریم با رعایت مواردی که در بالا به آن اشاره حجم طره گیسوان شما گرفته شود، در پایان پیشنهاد می‌کنیم اگر شما هم تجربه‌ای در این زمینه دارید با ما و کابران در قسمت نظرات به اشتراک بگذارید.

منبع: Wikihow ۴ دیدگاه 72299بازدید
دیدگاه‌های کاربران
  1. user avatar
    فائزه حسین زاده خسرویه

    یعنی رنگ مو برای کم پشت نشون دادن موها فرقی نداره که کدوم باشه؟

    • درود به شما فائزه عزیز?

      بله؛ رنگ مو تاثیر چندانی در کم نشان دادن حجم مو ندارد.

      گروه اُردمی از همراهی شما سپاس‌گزار بوده و برای شما آرزوی موفقیت می‌کند. ??

  2. با سلام ……چگونه موهای وز را کم حجم کنیم

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>