تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

چرا و چطور باید از پنکیک ها و سایر پودرهای آرایشی استفاده کنیم؟

زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
چرا و چطور باید از پنکیک ها و سایر پودرهای آرایشی استفاده کنیم؟

پودرهای آرایشی یکی از مهم‌ترین لوازم آرایشی برای مراحل پایانی آرایش است اما بسیاری از خانم‌ها اهمیت زیادی به استفاده از آن‌ها نمی‌دهند. پودرهای آرایشی در دو نوع غیرفشرده و فشرده یا پنکیک‌ها به بازار عرضه می‌شوند. پودرهای غیرفشرده پوشش کمتری دارند و ظاهر طبیعی‌تری به پوست می‌دهند، اما استفاده از این پودرها برای مسافرت و محل کار توصیه نمی‌شود. از طرف دیگر پنکیک‌ها ‌یا پودرهای آرایشی فشرده پوشش بهتری دارند و برای آرایش‌های سریع و مسافرت گزینه مناسب‌تری هستند. همچنین قابلیت حمل آسانی دارند و روش استفاده از آنها بسیار راحت است. با این حساب نباید در خرید پنکیک مناسب با پوست خود شک کنید.

بسته به نوع آرایشی که مد نظر دارید استفاده از هر دو نوع پودر آرایشی توصیه می‌شود و به شما قول می‌دهیم استفاده از آنها به اندازه‌ای در آرایش و زیباسازی چهره شما تأثیر دارد که پس از استفاده حتماً مشتری پر و پاقرص خرید پنکیک و پودر آرایشی غیرفشرده خواهید شد. در ادامه به کاربردهای مختلف پودرهای آرایشی پرداخته‌ایم، پس همراه ما باشید.

فواید استفاده از انواع پودرهای آرایشی

۱- زیرسازی آرایش

زیرسازی آرایشبسته به میزان پوششی که از پودرهای آرایشی انتظار دارید، می‌توانید اقدام به خرید پنکیک و یا پودر آرایشی غیرفشرده کنید. شما می‌توانید از پودرهای آرایشی به عنوان زیر ساز آرایشی برای پوشش‌دادن ناهماوری‌های سطح پوست استفاده کنید.

پودرهای آرایشی غیرفشرده بهترین گزینه برای یک‌دست کردن پوست هستند؛ به‌طوری‌که برای آرایش روزانه دیگر نیازی به زیرسازی نخواهید داشت.

اگر می‌خواهید از پنکیک دوکاره برای زیرسازی آرایش خود استفاده کنید، کافی است ابر، اسفنج و یا برس آرایشی خود را به مقدار کمی مرطوب کنید و به‌صورت ضربه‌ای داخل پنکیک بزنید تا ترکیبات به آن منتقل شود. سپس ابر را به آرامی روی پوست بمالید. پس از اینکه یکی دو بار این کار را انجام دادید متوجه خواهید شد اسفنج آرایشی راحت‌تر روی صورت مالیده می‌شود. دلیل این امر آغشته‌شدن پنکیک به پوست صورت است و از این مرحله به بعد با توجه به انتظاری که از زیرسازی آرایش دارید می‌توانید پوشش آن را بیشتر کنید.

لازم به ذکر است اگر جوش‌های بزرگی روی صورت شما پدیدار شده، بهتر است ابتدا با کمک کانسیلر این جوش‌ها را پوشش دهید و سپس به صورت خود پنکیک بزنید.

۲- تثبیت آرایش

در بالا گفتیم که پودرهای غیرفشرده را می‌توانید قبل از آرایش برای پوشش‌دادن ناهمواری‌های صورت استفاده کنید، اما جالب است بدانید از پودرهای آرایشی فشرده و یا پنکیک‌ها نیز می‌توانید در آخرین مرحله آرایش پوست خود استفاده کنید. این کار باعث ثبات و حفظ مواد آرایشی روی پوست می‌شود، دوام آرایش را بیشتر می‌کند و نیاز به تمدید آرایش پوست را کاهش می‌دهند. به این ترتیب اگر به فکر دوام آرایش خود هستید، با خرید پنکیک و استفاده به‌موقع از آن غافل نشوید.

۳- کنترل چربی پوست

در هیچ‌کدام از پودرهای آرایشی (حتی پنکیک مینرال)، از ترکیبات مرطوب کننده استفاده نشده است و تمامی این پودرها خاصیت جذب دارند. در نتیجه چربی مازاد پوست را می‌گیرند و اجازه نمی‌دهند پوست براق شود. به همین دلیل است که خرید پنکیک و استفاده از آن به کسانی پیشنهاد می‌شود که پوست چربی دارند. از طرفی استفاده از پنکیک مات کننده به افرادی توصیه می‌شود که پوست آنها بیش‌ازحد براق است چراکه با کمک این پودرها می‌توانند آرایش خود را مات و جذاب‌تر جلوه دهند.

۴- اصلاح آرایش

به هر اندازه هم که برای آرایش صورت خود وسواس به خرج دهید باز هم احتمال اشتباه وجود دارد، اینجاست که پودرهای آرایشی به کمک شما می‌آیند. برای مثال اگر بیش‌ازحد رژگونه‌ زده باشید با مقدار کمی پنکیک می‌توانید پوشش رژ‌گونه را کمتر جلوه دهید یا اینکه اگر زیرسازی آرایش شما بیش‌ازحد تیره شده است، می‌توانید با مقدار کمی پودر غیرفشرده با رنگ روشن، تیرگی زیرسازی را کاهش دهید.

۵- مات کردن آرایش لب

مات کردن آرایش لباگر از آن دسته بانوانی هستید که نبض دنیای آرایش را در دست دارند حتماً به خوبی می‌دانید که استفاده از رژ لب مات حسابی مد شده است. با این حساب اگر چندین رژ براق دارید و نمی‌خواهید هزینه مجددی برای خرید رژ‌لب مات انجام دهید به کمک پنکیک می‌توانید رژ خود را مات کنید.

برای این کار ابتدا به‌ همان‌ شیوه همیشگی، لب‌های خود را با رژ براق آرایش کنید. سپس یک ابر آرایشی خشک را به پنکیک آغشته کنید و با چند ضربه ملایم روی لب‌ها بزنید. این کار برق لب‌های شما را می‌گیرد و ظاهری مات و جذاب به آنها می‌دهد.

۶- حجم‌دادن به مژه‌ها

بانوان زیادی را سراغ داریم که می‌خواهند مژگانی بلند و حجیم داشته باشند، به همین دلیل استفاده از مژه‌های مصنوعی، انواع ریمل حجم‌دهنده و کاشت مژه‌ رایج شده است. جالب است بدانید بدون این موارد نیز می‌توانید به کمک پنکیک مژه‌های خود را حجیم‌تر از چیزی که هست نشان دهید.

برای این کار یک برس آرایشی کوچک بردارید و مقدار کمی پنکیک روی آن بزنید، سپس این برس را به آرامی روی مژگان خود بمالید. در مرحله بعد با دقت ریمل بزنید تا ببینید چطور مژه‌های بلند و حجیمی را از آنِ خود کرده‌اید.

تضمین سلامت پوست با استفاده از پودرهای آرایشی

زیرسازی آرایش

پودرهای آرایشی حاوی مواد بی‌ضرری برای پوست هستند و همان‌گونه که اشاره کردیم جاذب رطوبت‌اند. در نتیجه حضور این پودرها روی صورت، جلوی تعریق بیش‌ازحد پوست را می‌گیرند و خبری از بوی نامطبوع ناشی از عرق نخواهد بود. از طرف دیگر پودرهای آرایشی جلوی عفونت‌های قارچی را نیز می‌گیرند و پوست را سالم و سلامت نگه می‌دارند.

با این حال، باز هم اگر صورت شما آرایش دارد و پنکیک زده‌اید حتماً قبل از خواب، صورت خود را با پاک کننده آرایش متناسب با نوع پوست خود تمیز کنید. برای آن دسته از خانم‌هایی که اهمیت زیادی به سلامت پوست خود می‌دهند نیز خرید پنکیک مینرال که ترکیبات طبیعی و ویتامینه دارند را پیشنهاد می‌کنیم.

در پایان پیشنهاد می‌کنیم اگر شما هم تجربه خوبی از خرید پنکیک و استفاده از انواع آن را دارید، در قسمت نظرات ما و سایر کاربران را در جریان تجربه‌های مفید خود قرار دهید.

منبع: Beautifulwithbrains دیدگاه‌ها 7626بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه