تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

چگونه مناسب‌ترین ماسک صورت برای مراقبت از پوست خود را بخریم؟

زمان تقریبی مطالعه: ۷ دقیقه
چگونه مناسب‌ترین ماسک صورت برای مراقبت از پوست خود را بخریم؟

متخصصان پوست تأکید زیادی به استفاده از ماسک صورت به عنوان یکی از روش‌های مستمر مراقبت از پوست، دارند. انصافا هم باید گفت این تأکید بی‌دلیل نیست و کسانی که ماسک صورت استفاده می‌کنند پوستی شاداب‌تر و جوان‌تر دارند.

اما از آن‌جایی که نوع پوست افراد با هم تفاوت دارد، ماسک‌های صورت مختلفی را برای انواع پوست در بازار شاهد هستیم که همین امر، انتخاب ماسک مناسب را دشوار کرده است. به همین دلیل در ادامه ویژگی‌های ماسک‌های مناسب برای هر نوع پوست را معرفی کرده‌ایم، پس تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

۱- ماسک صورت برای پوست‌های دهیدراته

ماسک صورت برای پوست‌های دهیدراتهآلودگی‌های محیطی، دلایل وراثتی و افزایش سن را می‌توان از مواردی دانست که باعث کاهش مقاومت لایه سطحی پوست می‌شوند. در نتیجه فرآیند آبرسانی پوست به خوبی انجام نمی‌شود و شاهد خشکی آن هستیم.

برای جلوگیری از این موارد می‌توانید سراغ ماسک‌های مرطوب‌کننده و آبرسان پوست بروید. پیشنهاد می‌کنیم ماسک صورتی را انتخاب کنید که مواد تقویتی مناسبی داشته باشد تا بتوانید روی خواص ضدپیری این ماسک حساب باز کنید.

ماسک‌ها‌ی صورتی که سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ها و روغن‌های تقویتی هستند گزینه خوبی برای پوست‌ خشک به حساب می‌آیند تا به لطف این ماسک‌ها جان تازه‌ای به پوست بخشیده شود.

پیشنهاد می‌کنیم کسانی که پوست آن‌ها به خوبی آبرسانی نمی‌شود قبل از استفاده از ماسک حتما پوست خود را لایه‌برداری ملایم کنند تا ترکیبات ماسک، نفوذ بیشتری به داخل منافذ پوستی داشته باشد. این دسته از بانوان باید ماسک را به تمامی قسمت‌های صورت بزنند و توجه ویژه‌ای به آبرسانی پوست گونه‌ها، فک پایین، گردن و ناحیه دکلته انجام دهند.

ماسک‌های حاوی اسید هیالورونیک نه‌تنها خشکی پوست را از بین می‌برند بلکه باعث قوام و سفتی پوست می‌شوند و حالت کشسان آن را تقویت می‌کنند.

۲- ماسک صورت برای پوست‌های با منافذ بسته

ماسک صورت برای پوست‌های با منافذ بستههیچ چیزی بدتر از بسته‌شدن منافذ پوستی نیست، این پوست‌ها ظاهری کم‌حال و بی‌نشاط دارند و مستعد جوش و عارضه‌های پوستی(برای مشاهده روش های درمان جوش صورت کلیک کنید) هستند. در نتیجه پیشنهاد می‌کنیم اگر منافذ پوست شما بیش‌ازحد بسته است حتماً سراغ ماسک‌هایی بروید که ترکیبات آنتی‌اکسیدان زیادی داشته باشند.

ماسک‌های خاک رس با ترکیبات اسطوخودوس انتخاب خوبی برای این بانوان به حساب می‌آیند. تجربه نشان‌داده است ماسک‌های خاک رُسی که رنگ تیره دارند از ترکیبات قوی‌تری برخوردارند در نتیجه شاید بهتر باشد ماسک‌های خاک رس با رنگ قهوه‌ای را امتحان کنید. حضور ترکیباتی مانند اسید لاکتیک و اسید سیتریک در این ماسک‌ها به لایه‌برداری پوست کمک می‌کند.

بهتر است قبل از استفاده از این ماسک‌ها ابتدا صورت خود را با یک حوله که به آب‌ ولرم آغشته‌ شده است بشویید. این کار باعث بازشدن منافذ پوستی خواهد شد، حرکت حوله باید از سمت پایین به بالای پوست انجام شود تا از این طریق به میزان کمی لایه‌برداری پوست انجام شود. سپس ماسک صورت را روی گونه‌ها، بینی، پیشانی و سایر قسمت‌های پوست بمالید و حدود ۱۰ دقیقه صبر کنید تا منافذ پوست کاملا باز شوند.

ماسک‌های صورتی که ترکیبات طبیعی مانند برگ چای و بامبو دارند پوست را التیام می‌بخشند و قرمزی آن را از بین می‌برند. حضور پودر زغال در ماسک‌های خاک رس باعث خواهد شد تا منافذ پوستی با ظرافت بیشتری باز شوند.

۳- ماسک صورت برای پوست‌های دارای چین‌وچروک

ماسک صورت برای پوست‌های پیرپوست افرادی که سن و سالی از آن‌ها گذشته است گرایش بیشتری به خشک‌شدن پیدا می‌کند و در نواحی دور چشم، خط خنده، بین ابروها و سایر قسمت‌های پوست صورت این افراد چین‌و‌چروک‌هایی را شاهد هستیم.

از طرف دیگر منافذ پوست این دسته از افراد نسبت به دوران جوانی، بیشتر باز می‌شوند و گاهی اوقات پارگی مویرگ‌های زیرپوستی، قرمزی موضعی را به دنبال دارند. با این حساب این افراد باید ابتدا با خرید ماسک دور چشم، فکری به حال چین‌و‌چروک‌های این ناحیه کنند.

بانوان و آقایان سن‌بالا بهتر است سراغ ماسک‌های سرشار از آنتی‌اکسیدان بروند. این ماسک‌ها اگر حاوی چای سبز باشند، می‎توان روی آن‌ها برای ازبین‌بردن قرمزی پوست نیز حساب باز کرد، چراکه چای سبز، پوست را در برابر رادیکال‌های آزاد حفظ می‌کند. از طرفی اگر به فکر کوچک‌کردن منافذ پوست هستید بهتر است ماسک صورتی خریداری کنید که حاوی گلاب باشد.

به‌طور کلی، ماسک‌های مناسب افراد مُسن باید حاوی میزان زیادی روغن‌های طبیعی و امگا ۳ باشند تا پوست، ظاهری شاداب و جوان پیدا کند. همچنین لاکتیک و هیالورونیک اسید نیز لایه‌برداری ملایم و آبرسانی قوی پوست را بر عهده می‌گیرند.

پیشنهاد می‌کنیم برای ازبین‌بردن چین‌و‌چروک‌های دور چشم حتما از ماسک مخصوص این ناحیه استفاده کنید. این ماسک باید چیزی حدود ۵ دقیقه روی پوست دور چشم باقی بماند. برای بقیه صورت نیز از ماسک‌های سرشار از روغن‌های گیاهی کمک بگیرید. ماسک‌هایی که حاوی کافئین هستند نیز گزینه خوبی برای بانوانی است که می‌خواهند جریان خون در زیر پوست آن‌ها گردش بیشتری پیدا کند.

۴- ماسک صورت برای پوست‌‌های حساس

ماسک صورت برای پوست‌‌های حساسبانوانی که پوست حساس دارند باید برای خرید ماسک صورت، دیگر محصولات مراقبت از پوست و همچنین لوازم آرایشی وسواس زیادی به خرج دهند. پوست این بانوان مستعد التهاب‌ است و استرس، آلودگی و خشکی هوا روی پوست آن‌ها سریعا تأثیر منفی می‌گذارد.

در نتیجه از آنجایی که پوست‌های حساس واکنش بیشتری نسبت به ترکیبات متراکم و روغنی نشان می‌دهند، پیشنهاد می‌کنیم ماسک صورتی را خریداری کنید که فرمول ساده‌ای داشته باشد و ترکیبات زیادی را در آن شاهد نباشیم. این ماسک باید پوست را التیام بخشد و ترکیبات سم‌زدا داشته باشد تا با واکنش کمتری در پوست روبه‌رو شویم.

همچنین بسته به میزان التهاب و حساسیت پوست خود از ماسک صورت استفاده کنید، توجه داشته باشید ماسک نباید بیش از زمان لازم روی پوست باقی بماند در غیر‌این‌صورت پوست‌های حساس در معرض التهاب‌‌های بیشتری قرار می‌گیرند.

ماسک‌های صورتی که حاوی ترکیباتی مانند چای سبز و اسطوخودوس و یا عصاره آلوئه‌ورا و خیار هستند گزینه خوبی برای پوست‌های حساس به حساب می‌آیند.

۵- ماسک صورت برای پوست‌‌‌های مستعد به جوش

ماسک صورت برای پوست‌‌‌های مستعد به جوشبانوانی که جوش امان آن‌ها را بریده است باید بیشتر مراقب میزان چربی و رطوبت پوست خود باشند؛ در نتیجه به این دسته از بانوان پیشنهاد می‌کنیم سراغ ماسک‌های بدون روغن یا کم‌روغن بروند.

ماسک‌های مناسب این نوع پوست باید ترکیبات رقیقی داشته باشند تا جلوی منافذ پوستی را نگیرند؛ ترکیباتی مانند گل رز و خاک رس گزینه خوبی برای پوست‌های مستعد به جوش است.

این دسته‌ از بانوان باید ماسک صورت را به نواحی که بیشتر چرب می‌شوند مانند بینی، پیشانی و فک خود بزنند، ماسک‌هایی که حاوی زینک اکساید هستند نیز به التیام پوست‌های جوش‌دار کمک می‌کنند.

۶- ماسک صورت برای پوست‌های چرب و خشک (مختلط)

ماسک صورت برای پوست‌های چرب و خشک (مختلط)انصافا باید اعتراف کرد در بین تمامی پوست‌ها، پوست‌های چرب و خشک رسیدگی دشوارتری دارند چرا که از یک طرف باید حواستان به خشکی پوست باشد و از طرف دیگر مواظب باشید که بیش‌ازاندازه چرب نشود.

بانوانی که پوست چرب و خشکی دارند در نواحی بینی شاهد چربی زیادی هستند و گونه‌‌های بسیار خشکی دارند. در نتیجه بهتر است با استفاده از ماسک‌های متفاوت رسیدگی اختصاصی به هر کدام از این نواحی داشته باشند در نتیجه برای گونه‌های خود که پوست خشکی دارند باید سراغ ماسک‌های مرطوب‌کننده بروند و برای بینی، پیشانی و سایر قسمت‌های چرب پوست خود از ماسک‌های خاک رس کمک بگیرند.

با این حساب ابتدا با کمک یک ماسک آبرسان، حسابی پوست خود را مرطوب کنید و سپس با کمک ماسک خاک رس یا هر ماسک صورت دیگری(برای خرید ماسک صورت Freeman کلیک کنید) که چربی را جذب می‌کند سراغ قسمت‌های چرب پوست مانند بینی و پیشانی بروید. لازم به ذکر است ترتیب استفاده از ماسک را حتما باید رعایت کنید چرا که ترکیبات ماسک آبرسان نمی‌توانند از داخل ترکیبات ماسک خاک رس به درون پوست نفوذ کنند.

۷- ماسک صورت برای پوست‌های چرب

پوست چربجالب است بدانید تجربه نشان داده پوست‌هایی که بیش‌ازحد چرب می‌شوند، به میزان کافی آب و رطوبت دریافت نکرده‌اند. از طرف دیگر چربی پوست اگر به اندازه باشد هیچ اشکالی ندارد و به همان مقدار که بدن به چربی نیاز دارد پوست هم باید چرب باشد.

در نتیجه اگر لایه چربی سطح پوست کاملا از روی آن برداشته شود غده‌های زیرِ پوست چربی بیشتری ترشح می‌کنند و پوست‌ چرب‌تر خواهد شد. به این ترتیب باید با وسواس زیاد ماسک صورتی که چربی پوست را متعادل می‌کند، انتخاب کنید.

روغن‌های ملایم و رقیق مانند جوجوبا و درخت چای گزینه خوبی برای ماسک‌های صورتی است که برای پوست‌های چرب پیشنهاد می‌شود. ماسک صورتی که انتخاب می‌کنید نباید محتوی ترکیباتی مانند موم زنبور‌عسل باشد چرا که این ترکیبات پوست را چرب‌تر می‌کنند.

بهتر است قبل از استفاده از ماسک، حتما صورت خود را با آب نیم‌گرم بشویید و قبل از اینکه پوست شما سرد شد ماسک را به تمامی نواحی صورت و گردن بمالید، سپس هر چند دقیقه یک بار مقدار کمی آب معدنی یا لوسیون تقویت‌کننده بسیار رقیق روی صورت اسپری کنید.

در نهایت نیز ماسک را با آب نیم‌گرم پاک کنید و به صورت خود آب سرد بزنید تا منافذ پوستی تنگ‌تر شوند. استفاده از کرم و سرم‌های مرطوب‌کننده پس از ماسک برای پوست‌های چرب اشکالی ندارد.

در پایان پیشنهاد می‌کنیم اگر شما هم از آن دسته بانوانی هستید که دست‌کم هفته‌ای یک یا دوبار ماسک صورت می‌زنند، در قسمت نظرات تجربه‌های مفید خود را از ماسک صورت با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

منبع: Totalbeauty دیدگاه‌ها 8564بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه