تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

۶ دلیل قانع کننده برای استفاده از ماسک صورت پیل آف

زمان تقریبی مطالعه: 9 دقیقه
۶ دلیل قانع کننده برای استفاده از ماسک صورت پیل آف

استفاده از بهترین ماسک صورت به‌عنوان یکی از محبوب‌ترین روش های مراقبت از پوست بین خانم‌ها و آقایان شناخته شده است. اهمیت مراقبت از پوست به اندازه‌ای است که همیشه شاهد ترکیبات و روش‌های جدیدی برای رسیدگی به آن هستیم. بعضی از این روش‌ها پس از مدتی جای خود را در دل کاربران از دست می‌دهند و به فراموشی سپرده می‌شوند؛ اما استفاده از ماسک صورت پیل آف از آن دسته محصولاتی است که همیشه طرفداران زیادی داشته است.

استفاده از ماسک صورت پیل آف چهره زیبای بانوان را از شر عارضه‌های پوستی دور نگه می‌دارد و به‌عنوان بهترین ماسک صورت برای جوان و شاداب نگه‌داشتن پوست به حساب می‌آیند. به همین دلیل ماسک‌های پیل آف مختلفی را در بازار شاهد هستیم که هر کدام فایده‌های خاص خود را دارند. با این حساب قصد داریم در ادامه ببینیم ماسک‌ صورت پیل آف چیست و چرا باید این ترکیبات را استفاده کرد.

ماسک صورت پیل آف چیست؟

بهترین ماسک صورت | استفاده از ماسک صورت پیل آفماسک‌هایی که به «ماسک پیل آف» معروف هستند نیز به آرامی لایه‌ بیرونی پوست (حاوی سلول‌های مرده پوست) را برمی‌دارند و در نتیجه پوست حالتی شاداب و باطراوت پیدا می‌کند. استفاده از بهترین ماسک‌ صورت پیل آف نرمی و لطافت پوست را به دنبال دارد و باعث تنظیم رنگ‌دانه‌های پوستی می‌شود تا تغییر رنگ و لکه‌ها را در پوست شاهد نباشیم. از طرف دیگر انواع ماسک پیل آف دارای خاصیت ضدپیری نیز هستند. به لطف این ماسک‌ها چین‌و‌چروک‌های ظریف پوست از بین می‌روند و منافذ پوستی باز خواهند شد تا پوست از شر جوش و عارضه‌های ناشی از باکتری‌های قرار گرفته در منافذ پوستی در امان باشد.

در کنار این موارد در بیش‌تر ماسک‌های پیل آف شاهد حضور ویتامین‌های مختلفی هستیم که برای سلامت پوست ضروری هستند. معمولاً بهترین ماسک صورت با ترکیبات کاملاً گیاهی و طبیعی با فرمولی از زغال‌، آنتی اکسیدان و ترکیبات بوتانیکال و گیاهی ساخته می‌شوند. کاملاً مشخص است استفاده از ماسک صورت پیل آف با این ترکیبات، شادابی و طراوت چهره را به دنبال خواهد داشت.

در این بین به این نکته نیز باید اشاره کرد که با توجه به خاصیت این ماسک‌ها، برداشتن آن‌ها از روی صورت ممکن است با مقدار کمی درد یا ناراحتی همراه باشد؛ اما خوشبختانه راه‌هایی وجود دارد که احساس درد را کم‌تر خواهد کرد. به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم حتی در صورت خرید بهترین ماسک صورت، همیشه دستورالعمل نوشته شده روی آن را بخوانید.

چرا استفاده از ماسک صورت پیل آف پرطرفدار است؟

اکنون که با کاربرد ماسک‌‌ پیل آف آشنا شدیم زمان آن فرا می‌رسد که ببینیم این ماسک‌ها چرا اینقدر طرفدار پیدا کرده‌اند.

۱. از بین بردن آلودگی‌ پوستی

استفاده از ماسک صورت پیل آف برای از بین بردن آلودگی پوستیماسک‌های پیل آف عملاً نقش یک لایه بردار قوی را ایفا می‌کنند و با برداشتن لایه سطحی پوست که سلول‌های مرده در آن قرار دارند، پوست به اصطلاح نفس می‌کشد و تازه و شاداب خواهد شد. پس از اینکه ماسک روی صورت خشک شد، ترکیبات آن، وظیفه برداشتن ذرات ریز و آلودگی‌هایی که در طی روز روی پوست قرار گرفته‌اند را دارند تا پوست جلا پیدا کند.

۲. کاهش چین و چروک پوست

پس از اینکه لایه سلول‌های مرده از روی سطح پوست برداشته شد، لایه جوان و قوام‌یافته‌ آن نمایان می‌شود و احساس خواهید کرد پوست شما جوان و شاداب شده است. از طرف دیگر اگر استفاده از ماسک صورت پیل آف را به عنوان بهترین ماسک صورت در روتین مراقبت از پوست هفتگی خود قرار دهید در عرض مدت کوتاهی شاهد کاهش چین‌و‌چروک‌های ظریف پوستی نیز خواهید بود.

۳. کاهش براقی پوست

کاهش براقی پوست با ماسک پیل آفغده‌های چربی در پوست‌های چرب دائم در حال ترشح چربی هستند، در نتیجه پس از مدتی پوست ظاهری بیش‌ازاندازه چرب و براق پیدا می‌کند. خوشبختانه در این زمینه نیز روی استفاده از ماسک صورت پیل آف می‌توانید حساب باز کنید. این ماسک‌ها چربی مازاد پوست را به خود جذب می‌کنند و با باز کردن منافذ پوستی باعث تعادل ترشح چربی خواهند شد. این امر پوست شما را مات و جذاب می‌کند.

۴. صاف و نرم شدن موهای ریز پوست

پوست صورت بانوان موهای بسیار ریزی دارد که گاهی اوقات این موها حالتی وزدار پیدا می‌کنند. ماسک‌های پیل آف این موها را از بین نمی‌برند اما آن‌ها را نرم و حالت پذیر می‌کنند تا ظاهر زیباتری به پوست صورت بدهند.

۵. آبرسانی کامل پوست

آبرسانی کامل پوستبه عنوان یک بانوی زیبارو که اهمیت زیادی به آبرسانی پوست می‌دهد حتماً به خوبی می‌دانید که گاهی اوقات روزمرگی‌های زندگی مجالی برای مراقبت از پوست نمی‌دهد. عدم آبرسانی به پوست، خشکی و التهاب‌های پوستی را به دنبال دارد. این امر برای خانم‌هایی که در آب‌و‌هوای خشک زندگی می‌کنند اهمیت بیشتری خواهد داشت. البته نیازی نیست نگران باشید چرا که استمرار در استفاده از بهترین ماسک صورت باعث آبرسانی کامل پوست می‌شود. در کنار این موارد، ماسک‌های پیل آف جلوی کاهش رطوبت پوست را نیز می‌گیرند و با آبرسانی پوست آن را باطراوت می‌کنند.

۶. کاهش التهابات پوستی

این روزها بانوان زیادی را سراغ داریم که در کنار خانه‌داری مشغول به کار نیز هستند. حضور در بیرون از منزل، پوست صورت آن‌ها را بیشتر در معرض آلودگی‌ها قرار می‌دهد. همان‌گونه که حتماً می‌دانید استرس، دشمن پوست است و ظاهر زیبای پوست شما را خسته و افتاده نشان می‌دهد. به لطف استفاده از ماسک صورت پیل آف جان‌ تازه‌ای به پوست خود می‌بخشید و با پاک کردن آلودگی‌ها، جلوی التهاب‌های پوستی را نیز خواهید گرفت.

انتخاب و استفاده از ماسک صورت پیل آف

نواع ماسک پیل آف بر اساس نوع مصرفاکنون که با اهمیت‌ استفاده از ماسک صورت پیل آف آشنا شدید زمان آن فرا می‌رسد که با هم ببینیم کدام ماسک پیل آف برای پوست شما اثربخشی بهتری دارد. ماسک‌های پیل آف موجود در بازار، هر کدام ترکیبات ویژه‌ای دارند. این امر انتخاب یک ماسک پیل آف را دشوار می‌کند. به همین منظور در ادامه به مواردی اشاره می‌کنیم که باید در خرید بهترین ماسک صورت مناسب خود به آن‌ها توجه کنید.

  • ماسک آبرسان

پیشنهاد می‌کنیم ماسک‌هایی خرید کنید که در ترکیبات آن‌ها اسید هیالورونیک، اسکوالان (squalane)، سرامید‌ (ceramide)، گلیسرین و دایمیتیکون (dimethicone) استفاده شده باشد. این ماسک‌های پیل آف، برای حفظ رطوبت، لایه‌ای روی پوست ایجاد می‌کنند.

  • ماسک ضد جوش

پیشنهاد می‌کنیم ماسک پیل‌آفی خریداری کنید که سرشار از اسید سالیسیلیک باشد. این ماسک‌ها ترشح بیش‌ازحد چربی در پوست را کنترل می‌کنند و جلوی ایجاد جوش‌ها را می‌گیرند.

  • ماسک ضد چروک

استفاده از ماسک صورت پیل آف سرشار از ویتامین C یا ویتامین E را به‌عنوان ماسک ضد چروک پیشنهاد می‌کنیم. این ماسک‌ها دشمن شماره یک چین و‌ چروک‌ صورت به‌حساب می‌آیند.

انواع ماسک پیل آف بر اساس ساختار

انواع ماسکماسک‌های پیل آف در مدل‌های مختلفی عرضه می‌شوند که هر کدام از آن‌‌ها مناسب یک نوع پوست است با این حساب در ادامه به انواع ماسک پیل آف اشاره خواهیم کرد:

  • ماسک کرمی

این ماسک‌ها گزینه خوبی برای کسانی به حساب می‌آیند که پوست‌ معمولی و خشک دارند. ماسک کرمی سرشار از روغن و ترکیبات آبرسان است و استفاده از آن، جان تازه‌ای به سلول‌های خشک پوست می‌بخشند. از طرف دیگر حضور اسیدهیالورونیک در این ماسک‌ها باعث حفظ رطوبت پوست خواهد شد. ماسک‌های کرمی پوست را قوام می‌بخشند و بافت آن را با طراوت می‌کنند.

  • ماسک خاک رس

بهترین ماسک صورت برای از بین بردن آلودگی‌های پوست، ماسک خاک رس است. ماسک خاک رس، ظاهر پوست را قوام می‌بخشد و منافذ پوستی را تنگ می‌کند. این ماسک‌ها بدون اینکه پوست را چرب کنند فرآیند آبرسانی آن را انجام می‌دهند و در نتیجه گزینه خوبی برای بانوانی است که پوست چرب دارند. ماسک‌های خاک رس برای از‌بین‌بردن و جلوگیری از التهابات پوستی نیز انتخاب خوبی هستند.

نکته: تجربه نشان داده است ماسک‌های خاک رس، ته‌مانده‌های زیادی روی صورت باقی‌ می‌گذارند و در نتیجه پس از استفاده در حین شستشو نباید پوست را زیاد بمالید، در عوض با کمک یک حوله گرم به مدت یک یا دو دقیقه پوست را مالش دهید تا باقیمانده این ماسک از بین برود. به لطف این ترفند شستشوی صورت پس از استفاده از ماسک خاک رس راحت‌تر خواهد شد.

  • ماسک ژله ای

بانوانی که پوست حساس و خشک دارند باید بیش‌تر حواسشان به نگه‌داری این نوع پوست باشد و اینجاست که ماسک ژله ای به کمک آن‌ها می‌آید. این ماسک‌ها سرشار از کلاژن و آنتی‌اکسیدان هستند در نتیجه استفاده از ماسک صورت پیل آف بازسازی پوست را به دنبال دارد. ماسک‌های پیل آفِ ژلی، ترکیبات آبرسان بسیار قوی دارند و پوست را تازه می‌کنند و خاصیت کشسانی آن را تقویت خواهند کرد.

  • ماسک نقابی

همان‌گونه که از نام این ماسک‌ها پیداست، به صورت یک نقاب روی صورت قرار می‌گیرند، این ماسک‌ها شیوه استفاده بسیار راحتی دارند و از قیمت ارزانی برخوردارند. از طرف دیگر با بیشتر پوست‌ها سازگاری خوبی دارند و در نتیجه شاهد محبوبیت ماسک‌های نقابی هستیم.

  • ماسک لایه بردار

استفاده از ماسک صورت پیل آف با هدف لایه برداری، سلول‌های مرده پوست را از بین می‌برد. ناگفته نماند این ماسک‌ها پوست را خشک می‌کنند و در نتیجه پس از استفاده از آن‌ها، حتماً باید از ترکیبات مرطوب کننده کمک بگیرید. انواع ماسک لایه‌بردار برای روشن‌تر کردن رنگ پوست نیز توصیه می‌شوند. ماسک لایه بردار را نباید زیاد استفاده کنید و یکی دو بار در هفته کفایت می‌کند.

  • ماسک شب

این ماسک‌ها ترکیبات قوی و غلیظی دارند و برای اثربخشی کامل باید در طول شب روی پوست صورت باقی بمانند. ماسک شب گزینه خوبی برای از بین بردن چین و‌ چروک پوستی به‌حساب می‌آیند. استفاده از این ماسک‌ها یک بار در هفته توصیه می‌شود.

بایدها و نبایدهای استفاده از ماسک‌ صورت پیل آف

استفاده درست از ماسک پیل آفاین محصولات همانند سایر ترکیبات رسیدگی به پوست، بایدها و نبایدهایی دارند که حتماً باید به آن‌ها توجه داشته باشید.

بایدها در استفاده از ماسک صورت پیل آف

  • حتماً قبل از استفاده از بهترین ماسک صورت، پوست صورت را از آلودگی‌ها و چربی پاک کنید.
  • ترکیبات ماسک باید به صورت یک‌دست روی پوست مالیده شوند، در حین این کار توجه ویژه‌ای به کناره‌های صورت داشته باشید تا ماسک تمام صورت را در بر بگیرد.
  • ترکیبات ماسک را به آرامی روی صورت بمالید.

نبایدها در استفاده از ماسک پیل آف

  • حتی بهترین ماسک صورت را هم نباید روی ابرو و محل رویش مو بمالید.
  • از تماس ترکیبات ماسک با دهان و چشم‌ برحذر باشید.
  • برای پاک کردن ماسک نباید پوست صورت را بیش‌ازحد بمالید، این کار التهاب‌های پوستی را به دنبال دارد.

به این نکته نیز باید اشاره کنیم افرادی که پوست حساسی دارند باید ماسک را با ملایمت بیشتری به صورت خود بزنند. از طرف دیگر اگر با سایر لایه‌بردارها صورت خود را در هفته چندین بار لایه‌برداری می‌کنید پوست شما آمادگی استفاده از ماسک صورت پیل آف را ندارد.

سخن پایانی

سعی کردیم هر آنچه را از روش انتخاب و استفاده از ماسک صورت پیل آف می‌دانستیم با شما به اشتراک بگذاریم، امیدواریم به لطف این ماسک‌ها پوست شما شاداب‌تر از همیشه شود و جوانی را به صورت خود هدیه دهید. همچنین جهت کسب اطلاعات بیشتر بهتر است مقاله «انواع ماسک صورت چند کاره و کاربرد آن‌ها را بشناسید» را مطالعه کنید. در انتها پیشنهاد می‌کنیم اگر تجربه خوبی در زمینه استفاده و یا خرید بهترین ماسک‌ صورت را دارید، در قسمت نظرات، ما و سایر کاربران اُردمی را در جریان تجربه‌های مفید خود قرار دهید.

منبع: Skincarebyalana دیدگاه‌ها 129635بازدید
دیدگاه‌های کاربران

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه