تا ۱۰+۳۵٪ تخفیف! آخرین موجودی‌های قیمت‌قدیم! فقط تا ۷ اُردیبهشت

رفع تیرگی زانو و آرنج در ده روز

زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
رفع تیرگی زانو و آرنج در ده روز

تیرگی آرنج و زانو از آن مواردی است که برخی از زیبارویان به شدت با آن درگیر هستند و برای رفع آن دست به دامن استفاده از انواع ترکیبات خانگی و شیمیایی شده‌اند تا شاید این عارضه پوستی را به طور کامل رفع و درمان کنند.

حقیقت آن است که سیاه شدن یا تیرگی زانو و آرنج در اثر مواجهه با آفتاب، اصطکاک یا فشار روی این نواحی از بدن رخ می‌دهد و سلول‌های مرده‌ی پوست سبب می‌شوند پوست زانو و آرنج تیره‌تر از دیگر نقاط بدن باشند.

چنانچه شما هم از این مسئله رنج می‌برید، بد به دل خود راه ندهید؛ چرا که امروزه برای هر دردی،‌ درمانی وجود دارد. پیشنهاد می‌کنیم همراه ما تا پایان این مقاله باشید تا با روش‌های جدید و کم هزینه برای رفع تیرگی زانو و آرنج آشنا شوید.

بیشتر بخوانید: علل و درمان پینه های آرنج، زانو و پا

استفاده از ترکیبات خانگی برای رفع تیرگی زانو و آرنج

توجه داشته باشید روشی که در ادامه معرفی می‌شود، در عرض 10 روز تیرگی رنگ آرنج و زانوی شما را از بین می‌برد:

ترکیبات:

  • عسل: دو قاشق غذاخوری
  • روغن زیتون: یک قاشق چای‌خوری
  • لیمو ترش: نصف یک عدد
  • جوش شیرین: یک قاشق چای‌خوری

طرز تهیه:

  • تمامی مواد را در یک کاسه بریزید و به خوبی هم بزنید تا یک‌دست شوند. ترکیب به‌دست آمده را به نواحی مورد نظر بمالید و یک گاز پانسمان روی آن قرار دهید و بگذارید تمام طول شب بماند.
  • صبح روز بعد این نواحی از پوست را با آب نسبتا داغ بشویید و پس از خشک کردن کمی روغن نارگیل بزنید. روغن را به خوبی ماساژ دهید تا جذب پوست شود. اگر روغن نارگیل ندارید از کرم مرطوب کننده استفاده کنید.
  • این عمل را به مدت 10 روز متوالی انجام دهید.

این ترکیب چطور به رفع تیرگی زانو و آرنج کمک می‌کند؟

عسل پوست را مرطوب می‌کند و روغن زیتون مواد مغذی به آن می‌رساند. لیموترش پوست را روشن و جوش شیرین سلول‌های مرده را جدا می‌کند.

استفاده از محصولات شیمیاییUriage Keratosane 30

علاوه بر استفاده از روش تاثیرگذار مطرح شده در بالا، شما می‌توانید از ترکیبات و محصولات شیمیایی نیز برای رفع تیرگی زانو و آرنج استفاده کنید. یکی از این محصولات پرطرفدار موجود در بازار ایران ژل کرم کراتوزان 30 Uriage است. این ژل کرم یک محصول درمانی کامل است که پوست را نرم و یک‌دست می‌کند، التیام می‌بخشد و در نهایت سبب رفع ضخامت پوست می‎شود. همچنین از این ژل کرم در رفع و بهبود ترک پاشنه پا نیز می‌توان استفاده کرد.

همان‌گونه که در ابتدا وعده داده بودیم دو روش برای رفع سیاهی آرنج و زانو را مطرح کردیم، چنانچه شما هم با این عارضه برخورد داشته‌اید،‌ خواهشمندیم تجربیات خود را در بخش نظرات با ما و سایر کاربران درمیان بگذارید.

منبع: Publichealthabc ۲ دیدگاه 26047بازدید
دیدگاه‌های کاربران
  1. من که همه راه‌ها رو امتحان کردم ولی نتیجه‌ای نداشت. یه چند مدت همین کارا رو کردم ولی خب دیگه آدم خسته می‌شه.
    یعنی هیچ راه‌حلی براش نیست؟

ثبت دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

محصولات مرتبط با مقاله مشاهده همه